Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin joululahjakiukku.

Vierailija
13.11.2013 |

Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.

Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.

Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees. 

Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.

Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.

Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.

Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.

Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..

Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.

Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.

Kumpi meistä on kohtuuton?

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet nyt kohtuuton. Näe vähän vaivaa. Kun ostat kerran kalliin tuotteen, niin osta sitten sellanen että se on myös 100% mieleinen.

Vierailija
102/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et periaatteessa halua tehdä lapsestasi onnellista ja antaa hänen valita puhelimen väriä itse.

Maailma on mennyt eteenpäin niin paljon ettei puhelin ole enää soittamista varten, sen sen lisäksi toisille on värit tosi tärkeitä.

Et vaan halua antaa lapsille jouluiloa, olet tosi itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
104/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:51"]

Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.

Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.

Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees. 

Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.

Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.

Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.

Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.

Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..

Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.

Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.

Kumpi meistä on kohtuuton?

[/quote]

No jos on vaan periaatteesta kyse niin sinä tietysti. Ja samalla vaivalla kun tänne pitkään kirjoitit olisit voinut etsiskellä puhelinta.

Vierailija
105/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:22"]

Ok, suurimman osan mielestä olen kohtuuton. Omasta mielestäni edelleenkään en, mutta päätin tilata teinille lahjaksi puhelimen, minkä toivoi.

Tilaan sen mustana, mitä ei toivonut. Saa ostaa siihen haluamansa kuoret itse sitten joulun jälkeen.

Minulle ihan oikeasti on suuri investointi noihin puhelimiin. En ole yh, mutta lapsia on kaksi pienempääkin joten voitte kuvitella rahaerän lahjoihin jouluna.

Siksi toivoin teiniltä malttia, saahan hän kuitenkin haluamansa puhelimen.

-ap

[/quote]

Tuskin se lumia 520 oli se puhelin mitä ne teini halus, ne valitsi sen halvan puhelimen, koska tiesivät ettei sun rahat muuhun riitä. Teinit siis oikeasti tuli jo vastaan ja alensi toiveitaan. Jos ne olis sanoneet sen mitä ne oikeesti toivoi niin sä olisit pyörtynyt (luultavasti iphone tai samsungin lippulaivamalli, päälle 500€/kpl). Vaikka teinit hyväksy halvan (ja oikeesti surkean) puhelimen niin sä vielä alat marmattaa väristä ja siitä että se oikeanvärinen puhelin olis maksanut jopa 10€ enemmän. Missä kohtaa sä tulit tässä asiassa vastaan? Et missään. Olisit jättänyt ne kokonaan ostamatta. Sulla on fiksut lapset, jotka otti sun rahatilanteen huomioon valitsemalla halvimman älypuhelimen, mutta sä haistatit niille paskat päin naamaa. Hiukan kohtuullisuutta olis tosiaan toivonut.

Vierailija
106/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

111 puhuu asiaa. Kukaan teini ei halua Lumia 520, sun lapset on olleet fiksuja, ovat valinneet noin halvat puhelimet kun tietävät että teillä ei ole rahaa. Vai ootko sä antanut jonkun maksimihinnan, sehän selittäisi sen miksi ne lapset muka "haluaa" just ton Lumian. Sun lapset saa uudet puhelimet seuraavaksi koska, ehkä viiden-kymmenen vuoden päästä? Osta nyt just sen värinen mitä ne haluaa, ne joutuu sun takia kituuttelemaan surkeilla puhelimilla vielä vuosia. Tuu nyt edes sen verran vastaan että ostat sen väriset mitä ne haluaa.

Vierailija
107/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko tämä nyt se suuri taistelu, jossa sinun pitää näyttää kaapin paikka? Vaikutat oikukkaalta, perustelusi eivät ole järkeviä. Teinisi reaktio peilaa sinun reaktioitasi, niin oppituntisi ei ehkä osu ja uppoa. Ymmärrän, että jos mielivärinen maksaa merkittävästi enemmän, niin sinulla on tämä kohtuuspointti. Mutta muille värillä voi olla paljon merkitystä, kunnoita sitä.

Järkevyysehdotus: Jos mieliväri maksaa enemmän, niin voiko teini osallistua erotuksen verran? Maksaa tavalla, joka on realistinen hänen rahoilleen.

Kasvatusehdotus: Voisit nyt tässä tilanteessa näyttää, miten aikuiset neuvottelevat kompromissin. Osaat perääntyä, harkita uudestaan ja näyttää, että ymmärrät teinisi näkökulman ja kunnioitat sitä. Osaat ehkä näyttää, että omaa toimintaasikin osaat reflektoida. Teinille jäisi mahdollisuus valita, voiko hän päästä loukkauksesta yli ja hieman tulla vastaan? Ilman ivaa, näpäyttelyä, osaisitko ap istua neuvottelupöytään?

Vierailija
108/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjan saajasta välittää niin luulisi voivan hiukan nähdä vaivaa asian eteen. Tuossa kun ei ole rahasta ole kyse. ällöttävää.

Vierailija
109/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumia 520 on ihan oikeasti paska puhelin, KUKAAN teini ei sellaista halua. Eihän siihen saa edes instragramia (joka on T-Ä-R-K-E-Ä jokaiselle teinille)

Ja kun he kiltisti ottivat jonku paskan halpispuhelimen niin sinä et edes haluttua väriä ole valmis ostamaan.  Kamala äiti.

Tajuatko, että teinit haluavat oikeasti iPhonen tai Samsung Calaxy 4s, jotka sitten maksavat yli 500 e.  Tuollaiset meidän teineillä on - mutta ehkä rahaa enemmän kuin ap:lla

Vierailija
110/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:02"]

Sinä olet kohtuuton, miten jollain voi olla rahat noin vähissä. Ilmeisesti olet yh, paistaa läpi tuosta tekstistä.

[/quote] Kaksi puhelinta + muut lahjat ovat yksinhuoltajalle aika iso menoerä. Kaikki eivät nimittäin ole nissä 5000 euron kuukausipalkkahommissa. Eli se 20-30 euroa voi kaataa seuraavan viikon ruokatalouden. Yrittäkää nyt oikeasti ymmärtää, kokeilkaa pinnistellä ajatuksianne.

Vierailija
111/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi vittumainen ihminen. :(

Vierailija
112/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 13:11"]

Sinä olet kohtuuton, miten jollain voi olla rahat noin vähissä. Ilmeisesti olet yh, paistaa läpi tuosta tekstistä.

[/quote] Kaksi puhelinta + muut lahjat ovat yksinhuoltajalle aika iso menoerä. Kaikki eivät nimittäin ole nissä 5000 euron kuukausipalkkahommissa. Eli se 20-30 euroa voi kaataa seuraavan viikon ruokatalouden. Yrittäkää nyt oikeasti ymmärtää, kokeilkaa pinnistellä ajatuksianne.

[/quote]

Tässä nyt ei ole kyse kustannuksista niinkään; ap on kertonut että on luvannut ostaa nämä puhelimet jo. Kyse on siitä ettei ap halua etsiä nettikaupoista mitään vaihtoehtoja, mistä saisi molemmat lapset toivomansa puhelimen. Ap on todennut tämän olevan periaatekysymys. On hyvinkin mahdollista että ap löytäisi sopivan värisen puhelimen yhtä halvalla kuin sieltä cdonista saisi, mutta kun ap ei periaatteestakaan halua tehdä sitä! Käsittämätöntä.

Vierailija
113/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 13:11"]

[/quote]

Tässä nyt ei ole kyse kustannuksista niinkään; ap on kertonut että on luvannut ostaa nämä puhelimet jo. Kyse on siitä ettei ap halua etsiä nettikaupoista mitään vaihtoehtoja, mistä saisi molemmat lapset toivomansa puhelimen. Ap on todennut tämän olevan periaatekysymys. On hyvinkin mahdollista että ap löytäisi sopivan värisen puhelimen yhtä halvalla kuin sieltä cdonista saisi, mutta kun ap ei periaatteestakaan halua tehdä sitä! Käsittämätöntä.

[/quote]

nimenomaan JUURI TUOSTA tässä oli kysymys ( ei pelkästään rahasta)

Ap haluaa ostaa molemmat puhelimet samasta paikasta, eikä jaksa omien sanojensa mukaan kierrellä kaupoissa.

Eikä ilmeisesti edes etsiä netistä, vaikka aikaa on kirjoitella täällä.  Ja jokuhan oli löytänyt Verkkokaupasta saman puhelimen halvemmalla ja kaikissa mahdollisissa väreissä.  Mutta ei kelpaa ap.lle

Vierailija
114/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 13 ja 14 vuotiaat tarvi mitään älykalliita ja hienoja puhelimia.

Vierailija
115/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 13:50"]

Ei 13 ja 14 vuotiaat tarvi mitään älykalliita ja hienoja puhelimia.

[/quote] Kukaan ei ole kysynyt tässä mitään tarvitsemisesta. Tässä tarpeeton mielipiteesi takaisin, ole hyvä.

Vierailija
116/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuoden päästä ne ovat niiiin läääst siiiison, että eikun sitten uutta ostamaan.
Eiköhän ne voi sen ajan niitä räplätä. Aikuisena sinä päätät, mitä ostat.

Vierailija
117/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 14:06"]

Ja vuoden päästä ne ovat niiiin läääst siiiison, että eikun sitten uutta ostamaan.
Eiköhän ne voi sen ajan niitä räplätä. Aikuisena sinä päätät, mitä ostat.

[/quote]

Voi kuule, tuo malli on JO NYT so last season. 

Mutta ap:n teinit tietävät että raha tiukassa ja varmaan siksi  tuon valinneet.

Olihan heillä ollut tähänkin saakka joku 10 v vanha Nokian malli

Vierailija
118/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka puhelin olisikin mennen talven lumia, niin fiksuja lapsia. Tietävät ja valitsevat niin, että rahaa jää muuhunkin. Täällä ei kaikki sitä huomaakkaan, että ei se raha joulua.

Vierailija
119/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua tee, tarkoitin

Vierailija
120/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kohtuuton, tottakai värillä on väliä ja en kyllä ymmärrä minkä takia sitä ei voisi tilata jostain muualta?

Jos kerran ostat uudet puhelimet niin eikö olisi kiva antaa sellaiset puhelimet joihin teinitkin ovat tyytyväisiä, jos kerran muuten hinta on sopiva. Ei kai taloutesi kaadu postituskuluihin...