Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin joululahjakiukku.

Vierailija
13.11.2013 |

Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.

Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.

Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees. 

Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.

Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.

Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.

Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.

Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..

Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.

Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.

Kumpi meistä on kohtuuton?

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ostaisin sen toivotun värisen kännykän, ei ole kohtuuton toive ollenkaan. Useat teinit vaatii ja saa paljon kalliimpia kännyjä hinta luokkaa 500-700e!

Vierailija
82/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:59"]

Mitä väliä on puhelimen värillä?

-ap

[/quote]

Puhelimen värillä todellakin on väliä. Haluat siis ostaa lapsellesi päivittäiseen käyttöön hänelle tärkeän esineen, joka on väriltään hänelle epämieluinen? EN voi ymmärtää...

Maksoin mielelläni muutaman kympin enemmän valkoisesta tabletista, vaikka mustaa sai tärjouksesta vähän edullisemmin. Laite ei ole edes yhtä paljon käytössä kuin puhelin. Olet kuin omat vanhempani, jotka antoivat joululahjaksi lempparibändini vanhemman levyn, jota myytiin halvalla, vaikka olin toivonut uusinta juuri julkaistua. "Mitä väliä, sehän on sama bändi..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että ostat sen oikeanvärisen puhelimen. Ihan oikeasti. Tämä on varmasti iso juttu teinille ja kun vihdoin saa haluamansa puhelimen niin oikeanvärinen se on oltava. Näin aikuisena itselle ei värillä niin väliä, mutta ymmärrän tytärtäsi.

Vierailija
84/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista ettei edes jouluna voi saada sitä mitä toivoo. Miksi kysyit lähjatoiveita jos et niitä toteuta?

Ei meilläkään lapset saa kaikkea mitä haluavat, mutta jos ilmoitan ostavani yhden joululahjan niin ostan tasan sen mitä he toivovat. Vaikka ei meilläkään rahalla persettä pyyhitä.

Vierailija
85/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset on teinille isoja juttuja, vaikka aikuisille ei! Osta nyt vaan se mieluinen väri, tee teinille iloinen joulu!

Vierailija
86/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ap on kohtuuton.

Miksi ihmeessä sinun on vaikea käydä kaupassa ostamassa puhelin, vai asutko keskellä erämaata ????

tai miksi ette katso puhelimia vaikka Verkkokauppa.com:sta

PUHELIMEN VÄRI ON TÄRKEÄ TEINILLE, tajua !

Vierailija
87/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:55"]

Sä et periaatteestakaan halua ostaa lapsellesi puhelinta, joka on hänen toiveidensa värinen... Kuulostat todella vittumaiselta vanhemmalta.

[/quote]

Minä periaatteessa haluan ostaa lapselleni puhelimen, jonka hän on toivonut.

Väriä vain ei ole saatavilla siinä paikassa, mistä tilaamme muitakin joululahjoja ja toisen teinin samaisen puhelimen.

Maksanko nyt siis ylimääräiset postituskulut toisesta nettikaupasta vai lähdenkö etsimään eri liikkeistä yhtä edullista puhelinta mutta oikean värisenä?

Näinkin pitkään sain sinniteltyä sen suhteen, että puhelimen merkillä ja mallilla ei ole väliä, kunhan sillä vain pystyy soittamaan.

Nytkö pitäisi ottaa huomioon merkin ja mallin lisäksi jopa puhelimen VÄRI?

-ap

[/quote]

Olet teinin äiti, etkä TAJUA että väri on todella tärkeä puhelimessa. Myös minulle aikuiselle!  Jos sinulle ei ole väliä niin miten voit määrätä että muillekaan se ei saa olla tärkeää ???  katso kuule peiliin jja todella tarkasti

Olet kuin äiti eilisessä ketjussa joka väitti: " minun talo-minun säännöt" kun pakotti 19 v tulemaan kotiin kello 21 joka päivä.  Ihan kuin koti olisi vain äidin koti, eikä myös lasten.  meille koti on MEIDÄN koti, ei minun koti

Vierailija
88/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vastailee itselleen... hih hih

Haluan nähdä sinun naamasi kun toivot lahjaksi vaikka uutta käsilaukkua (mustaa) ja saat kirkkaan keltaisen.  Joo joo, miksi värillä on väliä ?

Vierailija
89/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aika kohtuuton myös minun mielestä, kyllä niitä lahjoja vaan joutuu haeskelemaan vähän sieltä sun täältä, että kaikille saisi mieleisen. En nyt tarkoita, että kaikki pitää saada mitä toivoo, mutta eikö nää puhelimet olleet ne ainoat toiveet

Vierailija
90/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin ku puhelin, ei se väri puhelinta tee.

Vierailija
91/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuudessahan tärkeintä on opettaa,että elämässä kaikki haluamansa on saatava.

Oikeesti,jossain ketjussa kerrottiin lapsen toivovan kaakaopakettia joululahjaksi.tässä nousee hirveä haloo puhelimen väristä.onko se väri varmasti aina ja ikuisesti mieleinen.

Vierailija
92/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 08:28"]

Ap:n toiminta on oikeasti ällöttävää. Mun vanhemmat harrasti vähän samaa: ensin sai olevinaan toivoa jotain, sitten sai jotain vähän sinne päin lahjaksi, ja siitä piti olla sitten ihan helvetin kiitollinen. Opinkin sitten teini-iässä jo olemaan toivomatta mitään, kun en koskaan saanut sitä mitä olisin oikeasti halunnut. Olen sanonut, että ostan itse omat lahjani ja tehnytkin niin. 

[/quote]

Nyt kuitenkin on saamassa toivomansa puhelimen.ei väärä väri tee siitä vähän sinne päin.

Vierailija
93/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että teini maksaisi vaikka itse sen erotuksen, jos saisi vain oikeanvärisen puhelimen. Esim. Verkkokaupassa ko. puh. valkoisena tai punaisena joku 15 € enemmän kuin cdonin valikoimissa. Jos teinisi joutuvat käyttämään noita kapuloita sen seuraavat 10 vuotta, niin kyllä soisi, että olisivat sitten edes mieluisia.

Vierailija
94/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 09:19"]

Tuollaiset on teinille isoja juttuja, vaikka aikuisille ei! Osta nyt vaan se mieluinen väri, tee teinille iloinen joulu!

[/quote]

Kyllä se on tälle aikuisellekin iso juttu, minkä värinen puhelin on! :)

Mä voisin ottaa turkoosin, pinkin, oranssin tai limenvihreän puhelimen, mutta kirkkaanpunaista, kirkkaansinistä, keltaista tai valkoista en mistään hinnasta.

Vierailija
95/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsi vinkuu ja vonkuu jotain pitäisi antaa periks, ei kiitos. Lapsia kannata opettaa siihen, että vinkumalla ja räyhäämällä saa aina kaiken. Otat kummallekki samanlaiset ja väriset nii on tasapuolista. Jos ei kelpaa nii aina voi sen puhelimen palauttaa.

Vierailija
96/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jotain mielenterveysongelmia? Miksi äiti olisi kateellinen tyttärelleen?

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:08"]

Siis lupasitko puhelimen vai halvimman mahdollisen puhelimen? Ja miksi ihmeessä toinen teini saa mielivärisensä, toiselle et sitä suo?

Anna kun arvaan: väristä inisevä teini on tyttö ja sinä inhoat sitä, että hän on nuorempi ja nätimpi kuin sinä.

[/quote]

Vierailija
97/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä valitsen uuden tuotteen myös ulkonäön perusteella. Vaikka uuden puhelimen. Jos tietty puhelin maksaa 100 euroa ja siinä on neonvihreät kuoret, en minä sitä osta. Mutta jos siinä on ruskeat kuoret ja maksaa 20 euroa enemmän, maksan erotuksen verran enemmän ja olen tyytyväinen.

Miksi teinin pitäisi tyytyä väärän väriseen, varsinkin kun hänen haluamaansa väriä on jäljellä ?

Vierailija
98/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä kaupalle, että saisiko puhelinta halutussa värissä. Ne kun voivat niitä tilata jos ovat ystävällisiä. Voit myös jutella teinin kanssa vaihtoehdoista, esim. hän maksaa itse postikulu jos pitää muualta tilata tai ostaa itse sellaiset kuoret kuin haluaa. Kohtuutonta molemmilta, teiniltä suuttua tuollaisesta ja sinulta suhtautua siihen noin.

Vierailija
99/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä johtopäätökset täällä taas! "Haluatko että lapsesi tekee itsemurhan?!!", "väristä inisevä teini on tyttö ja sinä inhoat sitä, että hän on nuorempi ja nätimpi kuin sinä." Anteeksi mutta en voi ottaa teitä vakavasti :D 

Vierailija
100/171 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään jaksa ymmärtää niitä, joiden mielestä vain yksi väri kelpaa ja siitä saa sitten kiukuta ja raivota. Toki ap voisi vielä etsiä lapselleen oikeanväristä puhelinta yhtä halvalla, mutta jos ei löydy, niin sitten mielestäni pitäisi valita toinen väri tai maksaa itse erotus. Kiukuttelu on tässä se tyhmä ja ikävä juttu. 

Tulee mieleen viime joulu anoppilassa. Miehelläni on kaksi sisarta, molemmilla tytär. Mummo oli luvannut ostaa lapsenlapsilleen ( molemmat 8v) tabletit, ja yhdessä olivat katsoneet, minkälaiset. Kun lahjat avattiin, sai toinen tytöistä aivan järkyttävät raivarit. Mummo oli ostanut täysin vääränlaiset, ei kelpaa, tyhmä mummo. Siinä kiljuttiin ja raivottiin ja vähän meni tämän raivoajan vanhemmatkin aluksi mukaan tiuskimalla mummolle, miksi ei voi ostaa sitä, mitä lapsi toivoi, kunnes se hiljainen tyttö sai sanottua, että nämähän ovat juuri sovitunlaiset. Kävi sitten ilmi, että raivoaja oli halunnut samanlaisen kuin Siirillä ja Siirllä oli tabletin reunassa Hello Kittyn kuva. Siis jonkinlainen tarra. 

Miksi ihmeessä kasvatatte lapsistanne materialisteja? Miksi ette opeta, että lahjasta kiitetään ja harmit säästetään kotiin? Minä olisin lapsen vanhempana todennut, että kun tabletti ei kelpaa, niin se lähti nyt palautukseen, olet ilman sitä kokonaan ja ensi jouluna katsotaan, osaatko kiittää lahjasta. Mutta ei. Lapselle luvattiin samanlainen tarra kuin Siirillä eikä edes pyytänyt käytöstä anteeksi mummolta. 

Nykypenskat ovat hemmoteltuja ja itsekeskeisiä vinkujia mutta vanhempansa ovat heidät luoneet.