Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin joululahjakiukku.

Vierailija
13.11.2013 |

Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.

Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.

Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees. 

Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.

Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.

Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.

Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.

Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..

Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.

Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.

Kumpi meistä on kohtuuton?

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa kalliissa kännyköissä ne kauppojen väliset muutaman euron hintaerot eivät sua vie konkurssiin (jos vie, niin ei pitäis olla varaa ostaa vääränkään väristä kännykkää..). Osta nyt oikeasti molemmille sen värinen puhelin kuin haluavat. Jätät ostamatta pari aikakauslehteä/iltistä, joulun suklaat (perheelle), hetken mielijohteesta napatut suklaapatukat, parit kahvittelut kahvilassa, hampurilaisateriat perheelle, tms. mitä muuten tulisi ostettua. Sopikaa vaikka yhdessä, että syötte kaikki koko ensi viikon kaurapuuroa ja hernekeittoa (ei siis mitään kalliita välipalojakaan, herkkuja, limsoja, tms), niin saavat paljon toivomansa lahjat. Sehän olisi sellainen sopiva paastokin ennen joulun mässäilyjä ja voisi olla ihan hauskaa "kärsimistä" yhdessä.

Joululahjan aiheuttama harmitus (joka johtuu eräänlaisesta epäreiluudesta sisarusten kohtelussa) voi jäädä mieleen ikuisiksi ajoiksi. Minä toivoin teininä joululahjaksi kahta CD:tä, jotka olivat supertärkeitä minulle. Jouluaattona sainkin toisen, toinen taas tuli siskoni paketista (joka ei siis ollut edes toivonut mitään CD:tä, ei tykännyt siitä, katsoi vaan hölmistyneenä että oho, ai tällainen ja laittoi sivuun). Katsoin vähän kysyvästi vanhempien suuntaan, että onko mennyt nyt väärä nimi pakettiin, jolloin isäni tokaisi että ajatteli antaa toisen siskolle, että molemmille on CD:t eikä ollut keksinyt muutakaan, niin osti sen minun toivoman levyn. Siis en edes muistaisi koko hommaa, jos siskon cd olisi ollut joku hänen oma toiveensa, hänen ikäisensä mielimusiikkia, vaikka minä olisinkin saanut vain toisen toivomistani levyistä. Tämä osoitti vain todella huonoa pelisilmää ja ajattelemattomuutta isältäni. Eli kannattaa kuunnella tasapuolisesti kummankin lapsen toivomuksia eikä mennä vain toisen toiveiden mukaan vähän sinne päin.

Vierailija
142/171 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:59"]

Mitä väliä on puhelimen värillä?

-ap

[/quote]

Entäs jos sinulle luvataan että saat lahjaksi uuden Ferrarin. Hei mitä väliä on värillä, kyllähän nyt paskan ruskeankin pitää hyvin kelvata. Tai ripulin vihreän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilkeiden äitien kuningatar.

Mä olen työttömänä, mulla on 3 lasta ja silti mun lapset saavat lahjat mitä toivovat. 

Vierailija
144/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täys kusipää ja sai kyllä ainakin minut provosoitua. Toivottavasti lapsesi hajottaa puhelimen nokkasi edessä. Ämmä.

Vierailija
145/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alkaa kyllä jo käydä ap sääliksi. Jos rahat on oikeasti vähissä, ehkä postikuluillakin on väliä. Siitä huolimatta toivon, että löytyy joku muu paikka mistä pihistää, muistan omasta lapsuudestani miten pahalta tuntui kun ei koskaan saanut mitä halusi. Minuun se on vaikuttanut niin, että tunnen nykyisin huonoa omatuntoa kaikesta mitä saan tekemättä työtä sen eteen ja koen tarvetta antaa se jollekin, joka tarvitsee sitä enemmän kuin minä.

Vierailija
146/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun tekee pahaa teinin puolesta. Suoranaista kettuilua sulta toi toiminta. Todella terveen kuuloista.. 

Vierailija
147/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei se ole lapsen vika että olette tehneet enempi lapsia kuin mitä pystytte elättämään. Hyi helvetti mikä ämmä.

Vierailija
148/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:22"]

Ok, suurimman osan mielestä olen kohtuuton. Omasta mielestäni edelleenkään en, mutta päätin tilata teinille lahjaksi puhelimen, minkä toivoi.

Tilaan sen mustana, mitä ei toivonut. Saa ostaa siihen haluamansa kuoret itse sitten joulun jälkeen.

Minulle ihan oikeasti on suuri investointi noihin puhelimiin. En ole yh, mutta lapsia on kaksi pienempääkin joten voitte kuvitella rahaerän lahjoihin jouluna.

Siksi toivoin teiniltä malttia, saahan hän kuitenkin haluamansa puhelimen.

-ap

[/quote]

Hieno homma! Toivottavasti sinäkin saat toivomasi lahjan sijaan jotain sellaista, mitä et todellakaan halua.

Olet varmaan ylpeä ja itseensä tyytyväinen äiti, jota lapset oppivat ensisijaisesti halveksimaan ja vasta sitten vihaamaan.

Vierailija
149/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen siitä, että aikanaan hankin ammatin ja työpaikan ja vasta sitten lapsia. Nyt voin kysyä lahjatoiveitaan ja myös toteuttaa ne sen sijaan että joutuisin säästämään kaikessa. Jalkojaan kannattaa levittää vain sen verran mitä on varaa elättää lapsia. Jos seksi on ainoa harrastus, käy kuin ap:lle eli syntyy tuloksia, mutta ei ole varaa niitä elättää.

Vierailija
150/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:22"]

Ok, suurimman osan mielestä olen kohtuuton. Omasta mielestäni edelleenkään en, mutta päätin tilata teinille lahjaksi puhelimen, minkä toivoi.

Tilaan sen mustana, mitä ei toivonut. Saa ostaa siihen haluamansa kuoret itse sitten joulun jälkeen.

Minulle ihan oikeasti on suuri investointi noihin puhelimiin. En ole yh, mutta lapsia on kaksi pienempääkin joten voitte kuvitella rahaerän lahjoihin jouluna.

Siksi toivoin teiniltä malttia, saahan hän kuitenkin haluamansa puhelimen.

-ap

[/quote]

Hei ap!

Täällä on nyt kyllä joitakin aivan hulluja  kirjoittelemassa vastauksista päätellen. Tai sitten yksi päävikainen on tehtaillut nuo tekstit!

Ehkä sinun kannattaisi keskustella teinisi kanssa ja yhdessä miettiä sitä ratkaisua. Voin kyllä kuvitella, että teinille on maailmanloppu väärän värinen puhelin, mutta kyllä hänen täytyy käsittää myös se, että ihan aina ei voi saada haluamaansa. Kerrot hänelle, että rahasta on todella tiukkaa ja perustelet hänelle kantasi hyvin.

Onnea neuvotteluihin!

Vierailija
151/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:29"]

Ap, ei se ole lapsen vika että olette tehneet enempi lapsia kuin mitä pystytte elättämään. Hyi helvetti mikä ämmä.

[/quote]

Komppaan täysin!

Vierailija
152/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22:n lainaus meni väärin, piti lainata 19.

Vierailija
153/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä olet kohtuuton. Teinille nyt vain on värillä väliä. Haluatko pahoittaa lapsesi mielen vai onko kenties kyseessä miehesi lapsi? En näe motään syytä pahoittaa teinin mieltä. Minusta lopetatte aiheesta puhumisen ja yllätät teinin oikean värisellä puhelimella. Olen aivan varma että saat hyvin tyytyväiset lapset. Jos vain toinen saa puhelimen, menee toiseltakin lahjasta maku. Miksi pilaisit teidän joulun alle 50€ vuoksi? 

Kysyt meiltä mielipidettä, sen saat. Miksi vielä väität takaisin? Olet varmasti todella ärsyttävä "periaatteen" vanhempi, ja et varmasti saa lastesi arvostusta tuollaisilla mielivaltaisilla teoilla.

Vierailija
154/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se seuraavaksi halvin paikka, josta saa oikean värin, niin älyttömän paljon kalliimpi vai onko kyse muutamasta kympistä????

Minä ostaisin kummallekin haluamansa värin, varsinkin jos muita lahjoja ei paljon tule. Väri on tosi tärkeä näissä jutuissa, sorry.

Vierailija
155/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan järkyttynyt näistä vastauksista! Puhelimen värillä ei oo oikeasti väliä, piste. Lahja on lahja. 

Vierailija
156/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu kuin jos sinun äitisi lupaisi ostaa pesukoneen ja saisit sitten markkinoiden halvimman, 600 kierrosta linkoavan pikkukoneen sen sijaan että se toivomasi tehokas keskihintainen olisi tuotu kylppäriisi. Olisitko kamalan iloinen?

Vierailija
157/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja, mutta jos lahjan antaja kysyy minkälaisen puhelimen toinen haluaa, niin se yleensä myös toteutetaan.

VÄRILLÄ ON VÄLIÄ, melkein missä asiassa tahansa, saati sitten teinimaailmassa.

Vierailija
158/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Gigantissa tuo Lumia 520 maksaa 129€, mitä se maksaa cdon.comissa? Etkö viitsi yhtään nähdä vaivaa lastesi lahjojen eteen? Eikö lahjojen tarkoitus ole juuri ilahduttaa saajaa?????

No, kaikki tapla tyylillään.....

Vierailija
159/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markantalosta saat 128 eurolla (ei tule postikuluja enää päälle) kyseisen puhelimen vaikka missä värissä. Hintaa tulee 10,05€ enemmän kuin Cdonista tilatessa. Onko tuon riidan arvoista?

Kerro mitä väriä etsit, niin etitään halvin?

Vierailija
160/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen värillä on todellakin väliä, ja mä olen keski-ikäinen. Ymmärrän teiniä. Osta se oikean värinen ja säästä jostain muusta. Tee teinin kanssa sopu ja tule vastaan että maksaa itse puolet erotuksesta.

Ja googleta ny hyvä nainen sitä puhelinta muualtakin.