Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin joululahjakiukku.

Vierailija
13.11.2013 |

Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.

Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.

Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees. 

Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.

Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.

Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.

Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.

Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..

Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.

Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.

Kumpi meistä on kohtuuton?

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini maksaisi sen erotuksen mitä oikea värinen tulee kalliimmaksi?

Vierailija
162/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItäköhän joulupukki tuo sinulle? Risuja toivottavasti. Voi olla aika vaisu joulu, kun toinen teini itkee puhelintaan ja toinen ei osaa iloita omastaan tietäessään, että tahallaan aiheutit surua.

Millainen äiti haluaa lapselleen pettymyksiä nimenomaan jouluna? Melkein toivon, että lapsi osaisi hakea apua perhetilanteeseenne ja pääsisi turvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla vaivalla sinä tilaat muualta kuin millä olet tänne kirjoittanut. Haloo. Olet kohtuuton.

Vierailija
164/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä on jonkin puhelimen VÄRILLÄ? Eikö tärkeintä ole, että siinä on toivotut ominaisuudet?

Osta kummallekin teinille puhelimen lisäksi iso kasa erilaisia strassitarroja, saa halvalla mm. Biltemasta, ja käske niiden koristella puhelimensa yksilöllisiksi.

Vierailija
165/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:15"]

Oon ihan järkyttynyt näistä vastauksista! Puhelimen värillä ei oo oikeasti väliä, piste. Lahja on lahja. 

[/quote] Taitaa olla aloittajan teini joka täällä painostaa ostamaan oiken värisen.

Vierailija
166/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, suurimman osan mielestä olen kohtuuton. Omasta mielestäni edelleenkään en, mutta päätin tilata teinille lahjaksi puhelimen, minkä toivoi.

Tilaan sen mustana, mitä ei toivonut. Saa ostaa siihen haluamansa kuoret itse sitten joulun jälkeen.

Minulle ihan oikeasti on suuri investointi noihin puhelimiin. En ole yh, mutta lapsia on kaksi pienempääkin joten voitte kuvitella rahaerän lahjoihin jouluna.

Siksi toivoin teiniltä malttia, saahan hän kuitenkin haluamansa puhelimen.

-ap

Vierailija
167/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton.

Vierailija
168/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

113 näyttää olevan cdonissa tuo puhelin.

Vierailija
169/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostu tilaamaan eri kaupasta sen värisen puhelimen minkä toinen teinisi haluaa. MUTTA, sovi teinisi kanssa että hän maksaa oikean värisen ja sen halvemman puhelimen välisen kustannuseron itse. Eli sinä  maksat puhelimesta sen osuuden miknkä halvempi puhelin maksaisi ja teini laittaa omistaan erotuksen postikuluineen, jotta saa juuri haluamansa värisen puhelimen.

Vierailija
170/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:22"]

Ok, suurimman osan mielestä olen kohtuuton. Omasta mielestäni edelleenkään en, mutta päätin tilata teinille lahjaksi puhelimen, minkä toivoi.

Tilaan sen mustana, mitä ei toivonut. Saa ostaa siihen haluamansa kuoret itse sitten joulun jälkeen.

Minulle ihan oikeasti on suuri investointi noihin puhelimiin. En ole yh, mutta lapsia on kaksi pienempääkin joten voitte kuvitella rahaerän lahjoihin jouluna.

Siksi toivoin teiniltä malttia, saahan hän kuitenkin haluamansa puhelimen.

-ap

[/quote]

Ei hän saa toivomaansa puhelinta, minkä todella hyvin tiedät.

Kerro meille, miksi vihaat lastasi noin paljon?

Vierailija
171/171 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä mitä kiusantekoa aikuiselta ihmiseltä. 

Ei tulisi mieleenkään olla ostamatta juuri sitä väriä mitä teini toimii. Pilaat koko lahjan idean, ja ymmärrän hyvin miksi teini ei halua enää puhelinta lainkaan.

Raha ei todellakaan ole riidan arvoista.