Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka"riita" - mielipiteitä?

Vierailija
06.11.2013 |

Muutama kk sitten työkaverini ihan nätisti jutteli kanssani hajuveden käytöstä, hajusteet ärsyttävät kuulemma. Ainoa asia mikä siinä keskustelussa jäi vähän kaihertamaan oli että muuten nätin puheen joukossa sanoi mm. "kun olet kaatanut sitä hajuvettä päällesi...". No, niin en ole koskaan tehnyt, Annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sitten vähän ajan päästä hän tuli puhumaan mahdollisesta hiuslakan ja muun käytöstä. Mulla on ihan lyhyt tukka, joten en juuri lakkaa käytä, lähinnä vahaa. Tässä välissäkin hän on käynyt istumassa välillä huoneessani ja puhumassa näistä hajuista, välillä pitänyt huoneensa ovea kiinni mielenosoituksellisesti...

No nyt maanantaina hän tuli huoneeseeni, ja avautui jälleen hajuhaitoista...oli kuulemma aamukokouksenkin aikan ollut niin vaikeaa olla kun tuoksuin niin voimakkaasti. Mutta kun mulla ei ollut mitään hajua, ei yhtään mitään! Suihkussa kävin aamulla ja laitoin dödöä (siis ihan rollonia) ja siinä se! Tässä kohdassa oikeesti jo loukkaannuin, sanoin että mitähän ihmettä haluaisit mun nyt tekevän? Kysyin että oletko kysynyt muilta työpaikan ihmisiltä (meitä on vain 5, muut miehiä) heidän hajusteistaan, mutta ei, eivät kuulemma ota hänen nenäänsä. 

Sitten mietin oikeesti että haisenko/tuoksunko jollekkin epämiellyttävälle, mikä on sekin aika epämiellyttävä ajatus, enkä kyllä keksi edellenkään mitään. Mietin että onko tällä tyypillä jotain ihan muuta mua vastaan vai miten tässä nyt pitäisi toimia? Alkaa tuntua että hän keksii kyllä jonkun jutun joka tapauksessa, joasta vaan pääsee mulle huomauttamaan...

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hajut pinttyy ja lopputulos on tuoksusekamelska, johon oma nenä adaptoituu. Vaatteistakin hajusteet irtoaa vasta usean pesun&tuuletusten myötä. Veikkaan että tuoksut sekamelskalle kaikkien nenään, mutta vain osa niistä ketkä alttiita saamaan siitä päänsärkyä viitsii sanoa sen ääneen. Etkö voisi jostain keventää hajustelastia? Pyykinhajusteet on yleensä voimakkaimpia, ja ehkä joidenkin voiteiden, esim jos käyttää usein käsirasvaa, niin se ehkä voisi olla miedonhajuinen, esim essex-perusvoide. Jos kosmetiikkatuotteesi on hajustettuja niin onko kaikkiin tilanteisiin erillinen hajuvesi edes tarpeen, itse laittaisin esim. iltatilaisuuksiin, mutta vain tod.varovasti päiväksi.

Toinen tärkeä asia on että "kaataa hajuvesipullon päällensä" ei ole asiallinen ilmaus. Ystävällisen ihmisen kanssa asiasta voisi varmasti keskustellakinkunnolla niin että ongelman ydin löytyy, mutta sun työkaverin kaltaisen riidanhaastajan kanssa... ymmärrän jos ei huvita. 

Vierailija
62/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:59"]

Mitäs jos huuhteluaineherkät alkaisivat käyttää näitä kamalia huuhteluaineita, niin eiköhän nenäkin siihen tottuisi? Helpompi totuttaa itsensä, kuin alkaa määräilemään, miten muiden pitää tehdä, koska itsellä on ongelma.

Tai sitten ne sieraintulpat käyttöön...

[/quote]

Miksi pitäisi alkaa haista hirveältä?

se äiti, kuka ei halua enää päästää pikkuhaisuleita kotiinsa, kun haisevat niin pahalle

[/quote]

Tämä siinä vaiheessa, jos hajut alkavat häiritä normaalia elämää, kuten aikaisemmista kirjoituksista on tullut ilmi. Täälläkin käsketään lopettamaan hajustettujen huuhteluaineiden käyttö, kun jotain herkkistä häiritsee haju bussissa. Silloin voi mennä itseensä ja katsoa, voisiko itseään siedättää näihin hajuihin sen verran, että normaali elämä onnistuu.

Omaan kotiinsa ei tietenkään tarvitse päästää huuhteluaineen hajuisia lapsia, mutta jos kotoaan ei pysty huuhteluaineellisten tai hajuvesiä käyttävien ihmisten takia poistumaan, niin lähtökohtana  on se, että tämä henkilö hoidattaa ongelmaansa, eikä niin, että normaalielämään kykenevien olisi muutettava omia käytänteitään.

[/quote]

Kortisooni auttaa pahaan hengenahdistukseen, mutta ei sitäkään voi ihmiset syödä koko aikaa. Joten nämä ihmiset ovat vain paljon sairauslomilla kroonisten poskiontelotulehdusten takia ja kroonisen limakalvoturvotuksen takia.

Sitä ei voi siedättää, kuten astmakaan ei siedäty. Joten nämä asiat ei parane sillä, että alkaa itsekin haista jollekin kamalan hajuiselle pesuaineelle.

Lasten allergiat ja astmat ovat lisääntyneet huimasti ja olen sitä mieltä, että se on juuri näiden kemikaalien syy.

Minne panette lapsenne, joka herkistyy näille hajuille ja hän sairastuu astmaan. Viet saunan taakse ja lopetat, että saat pitää hajusteesi, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin pehmeä vesi, että mitään huuhteluaineita ei tarvitse lainkaan. Kymmenen vuotta sitten jätin huuhteluaineet kokonaan pois eikä vaatteistani voisi mitenkään havaita, ettei niissä ole huuhteluainetta. 

Vierailija
64/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:15"]

Mitäs jos huuhteluaineherkät alkaisivat käyttää näitä kamalia huuhteluaineita, niin eiköhän nenäkin siihen tottuisi? Helpompi totuttaa itsensä, kuin alkaa määräilemään, miten muiden pitää tehdä, koska itsellä on ongelma.

[/quote]

se äiti, kuka ei halua enää päästää pikkuhaisuleita kotiinsa, kun haisevat niin pahalle

[/quote]

Tämä siinä vaiheessa, jos hajut alkavat häiritä normaalia elämää, kuten aikaisemmista kirjoituksista on tullut ilmi. Täälläkin käsketään lopettamaan hajustettujen huuhteluaineiden käyttö, kun jotain herkkistä häiritsee haju bussissa. Silloin voi mennä itseensä ja katsoa, voisiko itseään siedättää näihin hajuihin sen verran, että normaali elämä onnistuu.

Omaan kotiinsa ei tietenkään tarvitse päästää huuhteluaineen hajuisia lapsia, mutta jos kotoaan ei pysty huuhteluaineellisten tai hajuvesiä käyttävien ihmisten takia poistumaan, niin lähtökohtana  on se, että tämä henkilö hoidattaa ongelmaansa, eikä niin, että normaalielämään kykenevien olisi muutettava omia käytänteitään.

[/quote]

Kortisooni auttaa pahaan hengenahdistukseen, mutta ei sitäkään voi ihmiset syödä koko aikaa. Joten nämä ihmiset ovat vain paljon sairauslomilla kroonisten poskiontelotulehdusten takia ja kroonisen limakalvoturvotuksen takia.

Sitä ei voi siedättää, kuten astmakaan ei siedäty. Joten nämä asiat ei parane sillä, että alkaa itsekin haista jollekin kamalan hajuiselle pesuaineelle.

Lasten allergiat ja astmat ovat lisääntyneet huimasti ja olen sitä mieltä, että se on juuri näiden kemikaalien syy.

Minne panette lapsenne, joka herkistyy näille hajuille ja hän sairastuu astmaan. Viet saunan taakse ja lopetat, että saat pitää hajusteesi, vai?

[/quote]

Minä olen vela ja saan siksi käyttää juuri niitä aineita, mitä haluan. Työnnä kakarasi nokkaan ne tulpat, jos se ei selviä maailmassa

Vierailija
65/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:19"]

Suomessa on niin pehmeä vesi, että mitään huuhteluaineita ei tarvitse lainkaan. Kymmenen vuotta sitten jätin huuhteluaineet kokonaan pois eikä vaatteistani voisi mitenkään havaita, ettei niissä ole huuhteluainetta. 

[/quote]

Koska sinä et käytä huuhteluainetta, niin muidenkaan ei tarvitse?

Mitä jos jonkun mielestä huuhteluaineet tuoksuvat hyvältä ja haluaa, että vaatteet tuoksuvat? Ja ne vaatteet tuoksuvat hieltä ja paskalta, joita pestään esim. pesupähkinöillä?

Vierailija
66/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:19"]

[/quote]

Koska sinä et käytä huuhteluainetta, niin muidenkaan ei tarvitse?

Mitä jos jonkun mielestä huuhteluaineet tuoksuvat hyvältä ja haluaa, että vaatteet tuoksuvat? Ja ne vaatteet tuoksuvat hieltä ja paskalta, joita pestään esim. pesupähkinöillä?

[/quote]

Ja sinunlaisilla ihmisillä on vain musta ja valkoinen. Enempää ei varmaan tarvitse sanoa, millaisia nämä hajusteihmiset ovat. Se tuli jo ilmi vastauksestasi. Siksi näitä wt-tyyppejä ei kuulu muutenkaan elinpiiriini. 

Vierailija
67/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lidlin ja muita huuhteluaineita käyttää yleensä hometaloissa asuvat tai tupakoivat, jotka yrittävät peitellä sitä pahaa hajua vaatteistaan. 

Kaupungin vuokratalon pesutupa oikein lemahtaa näille aineille. Asuimme talon valmistumista odottaessa tällaisessa talossa ja haju oli aivan kamala. Siellä ei vain voinut pestä omia pyykkejään, kun tupakoivat, sosiaalituella elävät mammat luuli olevansa hienoja ja iski huuhteluainetta lokeroon piripintaan

Vierailija
68/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen vela ja saan siksi käyttää juuri niitä aineita, mitä haluan. Työnnä kakarasi nokkaan ne tulpat, jos se ei selviä maailmassa

[/quote]

Jatkaisitko sitä aineiden käyttöäsi vaikka syanidilla, sisäisesti. Kiitos.

Vierailija
69/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:31"]

Ja sinunlaisilla ihmisillä on vain musta ja valkoinen. Enempää ei varmaan tarvitse sanoa, millaisia nämä hajusteihmiset ovat. Se tuli jo ilmi vastauksestasi. Siksi näitä wt-tyyppejä ei kuulu muutenkaan elinpiiriini. 

[/quote]

Voi höpsistä. Minä tuon näille yliherkille näkökulmaa, että yrittäisivät itse korjata sitä omaa tilaansa, eikä esittää ultimatumeja muille. Jos asuu kaupungissa, silloin on hyvin todennäköistä, että johonkin hajustettuun henkilöön törmää useamman kkerran päivässä. Sama on työpaikoilla: tietenkin, jos  asiaan saadaan kaikkia tyydyttävä kompromissiratkaisu, niin sehän on kaikista paras.

Täälläkin on ehdotettu, että näiden tuoksuyliherkkien takia (paljonko näitä on väestöstä, jotain 2%) pitäisi yhteiskunta muuttaa siten, että nämä pärjäisivät. Tulee jotenkin sellainen kuva, että kaikkien muiden pitäisi tehdä jotain asiolle, paitsi herkkisten itsensä.

Ja wt-heitto tulee ilmeisesti siinä vaiheessa kun argumentit loppuvat.

Vierailija
70/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:18"]

Mä olen hajuallerginen ja mun mielestä kyllä miesten hajusteet ovat huomattavasti vahvempia ja päällekäyvämpiä kuin naisten. Ne aiheuttavat päänsärkyä, migreeniä ja hengenahdistusta. Naisilla sen sijaan on usein "jännittävä" sekamelska erilaisia hajuja juuri erilaisista shampoista, saippuoista, kolmesta eri sorttisesta perus- kosteus- ja päivävoiteesta, muotovaahdosta ja huislakasta jne. Yhdistelmä voi olla herkkänenäiselle kuvottava, vaikka se ei olekaan varsinaisesti voimakas tai hyökkäävä tai pistävä, eikä niin migreeniälaukova.

Tästä huolimatta minä olen sitä mieltä, että jos aapee ei tosiaan kaada päälleen hajuvettä eikä käytä paljoa hiuslakkaa (noi on ne kaksi helpoimmin haittoja aiheuttavaa) aapee voi ihan rauhassa käyttää juuri sitä shampoota ja sitä kosteusvoidetta joka omalle tukalle ja iholle sopii ja juuri sitä pyykinpesuainettakin, jota huvittaa. Jos allerginen ihminen ylipäänsä voi käydä töissä, hän voi myös tulla toimeen näiden kanssa - muuten ei pääse töihin bussissa eikä pysty tapaamaan asiakkaitakaan - ja tosiaan vetää sen huoneensa oven kiinni, jotta saa taukoa. Minä ainakin osaan.

[/quote]

Hajuyliherkkä olet korkeintaan,  se ei ole allergiaa!

Ja miksi kaikkien muiden pitää kärsiä yhden takia? eikö sovita niin että on haju puoli ja hajuton puoli, eristetään yliherkkä haisevista eikä niin että muiden täytyy haista hielle ja piileskellä että ei vaan levitä mitään hajuisteiden aromeja

Vierailija
71/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 12:05"]

Tätä ketjua kun lukee niin vosi kuvitella että suurin osa suomalaisista käyttää hajusteettomia pykkinpesu sekä -huuhteluaineita, eikä niin kuitenkaan ole...

[/quote]

Mutta aika monet käyttävät siitä syystä, että eivät pidä niistä hajuista. Jos ei ole tottunut hajustettuihin pesuaineisiin, niin ei se ole ihme että tuoksut ottaa hajusteyliherkkää nenään. Kyllä minäkin ne pesuaineen hajut huomaan, mutta en ole herkkis eikä minua muiden käyttämät hajusteet ärsytä.

Jos ap:n työkaveri ei selviä normaalissa työympäristössä, niin hänen pitäisi harkita alan vaihtoa, ei hän voi vaatia muita vaihtamaan kaikkea kosmetiikkaa, pesuaineita jne. hajusteettomiin (jotka ovat yleensä kalliitakin).

Vierailija
72/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan piruuttasi; kokeilepa nyt käyttää ainakin hetken aikaa hajutonta pesuainetta ja huuhteluainetta, esim. Omo Sensitiveä tai LV:tä.

Dödöä saa hajuttomanakin, esim. itse käytän apteekista ostettavaa Hicorollia, joka on todella paljon tehokkaampaakin kuin markettidödöt.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/HICOROLL-ANTIPERSPIRANTTI-ROLL-ON-60-G

Näin ihan siksi, että VOIT TESTATA, ONKO TYÖKAVERI HARMISSAAN ASIASTA VAI VITTUILEEKO. Jos et tuoksu miltään hajusteelta ja hän edelleen valittaa, sinulla on hyvä case käydä juttelemassa työpaikkakiusaamisesta pomolle.

Nykymaailmassa ei ole mikään pakko käyttää hajusteita, jos ei halua - ja olla silti puhdas ja saada pyykkinsä puhtaaksi ja pehmeäksi. Ei siis joudu luopumaan mistään.... ja tuollaisen testin kautta saat hyvin selville, onko työkaveri oikeasti ammattivalittaja vai puhuuko aidosta hajusteallergiasta.

Vierailija
73/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä jos ap ehdottaa, että tämä työkaveri ostaa ap:lle kosmetiikan, joka häntä ei häiritse? Ap voi sitten työpäivän ajan käyttää niitä ja vapaa-ajalla omiaan.

Vierailija
74/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 jatkaa: ja hajustettomia shampoita ja suihkusaippuoita on hyvä valikoima niitäkin, mm. em. LV-sarjassa,  apteekin Elivo- ja Aco-sarjoista löytyy myös shampoita, Eucerinilta saippuaa ja kasvovoidetta.

Vierailija
75/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:31"]

[/quote]

Voi höpsistä. Minä tuon näille yliherkille näkökulmaa, että yrittäisivät itse korjata sitä omaa tilaansa, eikä esittää ultimatumeja muille. Jos asuu kaupungissa, silloin on hyvin todennäköistä, että johonkin hajustettuun henkilöön törmää useamman kkerran päivässä. Sama on työpaikoilla: tietenkin, jos  asiaan saadaan kaikkia tyydyttävä kompromissiratkaisu, niin sehän on kaikista paras.

Täälläkin on ehdotettu, että näiden tuoksuyliherkkien takia (paljonko näitä on väestöstä, jotain 2%) pitäisi yhteiskunta muuttaa siten, että nämä pärjäisivät. Tulee jotenkin sellainen kuva, että kaikkien muiden pitäisi tehdä jotain asiolle, paitsi herkkisten itsensä.

Ja wt-heitto tulee ilmeisesti siinä vaiheessa kun argumentit loppuvat.

[/quote]

Wt-heitto siksi, että näitä haisevia ihmisiä ovat juuri työttömät ja muuten syrjäytyneet. Kai ne pesuaineet on halvempia, vai onko se heistä hienoa, että on bodyshopin vartalovoidetta ja sitruunhajuista käsivoidetta ja yves rocherin havuvettä ja vaatteet uitetaan comfortissa ja jossain kukkaishajussa. Lisäksi huitaistaan jotain eksoottista myskiä jalkoväliin, kun luullaan, että miehet tulee kiimaisiksi sillä.

Ja kyllä, tämä on se prototyyppi näistä haisevista ihmisistä.

Asiasta toiseen. Vielä 70-luvulla oltiin todella närkästyneitä, kun puhuttiin, että tupakointi pitäisi linja-autoissa kieltää, kun sen haju häiritsee tupakoimattomia. Mitäs nyt. Yhteiskunta on muuttunut ja tupakointi on kielletty suurimmassa osassa paikkoja.

Uskon, että kun pystytään todistamaan enemmän kemikaalien vaikutus eri sairauksiin, lapsemme ja lapsenlapsemme saavat elää hajusteettomammassa ja terveellisemmässä maailmassa

Vierailija
76/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio Luvil haisee mun nenään aivan kamalalta. Itse suosin hajusteettomia pesuaineita. Iän myötä tulin allergiseksi kaikille hajusteille

Vierailija
77/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 12:05"]

Tätä ketjua kun lukee niin vosi kuvitella että suurin osa suomalaisista käyttää hajusteettomia pykkinpesu sekä -huuhteluaineita, eikä niin kuitenkaan ole...

[/quote]

Mutta aika monet käyttävät siitä syystä, että eivät pidä niistä hajuista. Jos ei ole tottunut hajustettuihin pesuaineisiin, niin ei se ole ihme että tuoksut ottaa hajusteyliherkkää nenään. Kyllä minäkin ne pesuaineen hajut huomaan, mutta en ole herkkis eikä minua muiden käyttämät hajusteet ärsytä.

Jos ap:n työkaveri ei selviä normaalissa työympäristössä, niin hänen pitäisi harkita alan vaihtoa, ei hän voi vaatia muita vaihtamaan kaikkea kosmetiikkaa, pesuaineita jne. hajusteettomiin (jotka ovat yleensä kalliitakin).

[/quote]

Tutuistani suurin osa käyttää hajusteettomia aineita. Siksi nämä kamalalta haisevat ipana erottuvatkin niin järkyttävästi.

Vierailija
78/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:04"]

Bio Luvil haisee mun nenään aivan kamalalta. Itse suosin hajusteettomia pesuaineita. Iän myötä tulin allergiseksi kaikille hajusteille

[/quote]

Niin muuten on. Poika osti vahingossa bioluvilia ja se jäi kodinhoitohuoneen kaappiin aukinaisena.

Aloin jossain vaiheessa nuuskimaan, että hemmetti vie, meillä on kyllä hometta jossain, kun on niin pistävä ja järkyttävä haju siellä. Syy selvisi, kun löysin sen pesuaineen. 

Vierailija
79/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuista kaikkein kamalin muisto on jäänyt mieleen päiväkodin työharjoittelusta. Miettikää parikymmentä märkää toppapukua ja niistä vaikka viisi, jotka on pesty hajusteellisilla pesuaineilla. 

Se märkyys vielä toi sen lemahduksen enemmän esille. Niitä lapsia ei haluttanut edes ottaa syliin, kun ne haisi niin pahalle, että aivan silmiä kirveli.

Siihen päälle vielä kirpparilta ostetut, kierrätetyt ja haisevat kumpparit, niin avot...Jos rehellisesti sanoisi, niin hyi helevetti ja yök

Lapsissa itsessään ei mitään vikaa ollut, mutta toi ensivaikutelman, että nämä lapset on jotenkin likaisia ja hmm..ei nyt vammaisia, mutta että hiukan ..erilaisia. Eivät olleet mitään suosittuja lapsia, kun muut lapset reagoi myös siihen hajuun.

Vierailija
80/156 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:04"]

Wt-heitto siksi, että näitä haisevia ihmisiä ovat juuri työttömät ja muuten syrjäytyneet. Kai ne pesuaineet on halvempia, vai onko se heistä hienoa, että on bodyshopin vartalovoidetta ja sitruunhajuista käsivoidetta ja yves rocherin havuvettä ja vaatteet uitetaan comfortissa ja jossain kukkaishajussa. Lisäksi huitaistaan jotain eksoottista myskiä jalkoväliin, kun luullaan, että miehet tulee kiimaisiksi sillä.

Ja kyllä, tämä on se prototyyppi näistä haisevista ihmisistä.

Asiasta toiseen. Vielä 70-luvulla oltiin todella närkästyneitä, kun puhuttiin, että tupakointi pitäisi linja-autoissa kieltää, kun sen haju häiritsee tupakoimattomia. Mitäs nyt. Yhteiskunta on muuttunut ja tupakointi on kielletty suurimmassa osassa paikkoja.

Uskon, että kun pystytään todistamaan enemmän kemikaalien vaikutus eri sairauksiin, lapsemme ja lapsenlapsemme saavat elää hajusteettomammassa ja terveellisemmässä maailmassa

[/quote]

Sinun on vaikea ymmärtää, että ihmisille tuoksun miellyttävyys on täysin subjektiivinen kokemus?Oletko tehnyt jonkin laajemmankin tutkimuksen siitä, mitä hajusteita eri tulotasoilla ja sosiaalisen statuksen omaavilla on käytössä? Sinunkin hajukäsityksesi on subjektiivinen: liität tiettyihin hajuihin negatiivisia mielikuvia. Vielä kun liität tähän ylipäätänsä kemikaalivastaisuutesi, niin toki silloin kaikki keinotekoiset (kemikaali)hajusteet alkavat haista pahalle, koska tällä ruokit subjektiivista mielikuvaasi kemikaalien haitallisuudesta.

Ja mitä tulee tupakointiin ja sen rajoittamisiin: luuletko tosissasi, että rajotteita tulee hajun takia? No ei todellakaan, vaan rajoituksilla halutaan tuoda sitä esille, että tupakointi on negatiivinen asia ja tällä tavoin saadaan terveydelle haitallista tupakointia vähennettyä, kun mielikuvat coolista elokuvatähdestä muutetaan paheksuttavaan suuntaan.

Minua ihmetyttää sekin, että täällä totuutena huudetaan, että hajustetut huuhteluaineet haisevat pahalle: ihan kuin mielipidekysymyksestä voitaisiin tehdä joku objektiivinen totuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi