Työpaikka"riita" - mielipiteitä?
Muutama kk sitten työkaverini ihan nätisti jutteli kanssani hajuveden käytöstä, hajusteet ärsyttävät kuulemma. Ainoa asia mikä siinä keskustelussa jäi vähän kaihertamaan oli että muuten nätin puheen joukossa sanoi mm. "kun olet kaatanut sitä hajuvettä päällesi...". No, niin en ole koskaan tehnyt, Annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sitten vähän ajan päästä hän tuli puhumaan mahdollisesta hiuslakan ja muun käytöstä. Mulla on ihan lyhyt tukka, joten en juuri lakkaa käytä, lähinnä vahaa. Tässä välissäkin hän on käynyt istumassa välillä huoneessani ja puhumassa näistä hajuista, välillä pitänyt huoneensa ovea kiinni mielenosoituksellisesti...
No nyt maanantaina hän tuli huoneeseeni, ja avautui jälleen hajuhaitoista...oli kuulemma aamukokouksenkin aikan ollut niin vaikeaa olla kun tuoksuin niin voimakkaasti. Mutta kun mulla ei ollut mitään hajua, ei yhtään mitään! Suihkussa kävin aamulla ja laitoin dödöä (siis ihan rollonia) ja siinä se! Tässä kohdassa oikeesti jo loukkaannuin, sanoin että mitähän ihmettä haluaisit mun nyt tekevän? Kysyin että oletko kysynyt muilta työpaikan ihmisiltä (meitä on vain 5, muut miehiä) heidän hajusteistaan, mutta ei, eivät kuulemma ota hänen nenäänsä.
Sitten mietin oikeesti että haisenko/tuoksunko jollekkin epämiellyttävälle, mikä on sekin aika epämiellyttävä ajatus, enkä kyllä keksi edellenkään mitään. Mietin että onko tällä tyypillä jotain ihan muuta mua vastaan vai miten tässä nyt pitäisi toimia? Alkaa tuntua että hän keksii kyllä jonkun jutun joka tapauksessa, joasta vaan pääsee mulle huomauttamaan...
Kommentit (156)
Ihmisten ei pitäisi keskustella aiheista, joista he eivät tiedä ja ymmärrä yhtään mitään.
Sille joka kyseli miksi niitä hajustettuja juttuja edes pitää käyttää. Ei niitä hajusteita omaksi iloksi käytetä. Nenä nimittäin tottuu. Parin minuutin jälkeen sitä omaa hajuvettä ei enää haista. Luulisin, että hajusteilla yritetään peittää omia hajuja kuten tupakankatkua, vanhan viinan hajua tai hienhajua. Toisaalta hajulla voi myös viestiä, että meidän perhe haisee hyvältä. Sitten kun viesti ei menekään perille vaan joku kokee hajun epämiellyttävänä, niin suututaan. Huvittavaa, että taas ollaan tässä av:n klassikkoaiheessa eli "Tein viiden ruokalajin illallisen eikä kutsuvieraat edes kiittäneet" tai "Annoin kalliin lahjan ja se myi sen heti joulun jälkeen kirpparilla". Kun kokee tehneensä niin paljon esiintyäkseen toisten silmissä hyvänä ihmisenä ja sitten ei kelpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:52"]
Olisihan se mukavaa, jos kaikki pahat allergiani olisivatkin hysteriaa.
Taidat itse olla hysteerikko, kun muita syyttelet.
[/quote]
Sinulle on siis tehty ihan iho-testit? Mille olet allerginen?
[/quote]
Ei siinä kuule tarvitse paljon ihotestejä tehdä, kun saa allergisen reaktion esim. antibiootista. Allergioita on enemmän kuin jaksan luetella.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:56"]
Ihmisten ei pitäisi keskustella aiheista, joista he eivät tiedä ja ymmärrä yhtään mitään.
[/quote]
Älä muuta viserrä: täällä on jotain ihme hajusteettomuusfanaatikkoja, jotka ovat päättäneet, että heillä on allergia, vaikka se tarkoittaa jotain ihan muuta...
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:33"]
Meinasiko 111 ihan anafylaktista shokkia, HAJUSTEISTA? :DDDDDDD
Ihan loukkaa tollanen hysteria. nimimerkillä OIKEASTI ALLERGINEN
[/quote]
En. Jos joutuu allergisen reaktion takia sairaalahoitoon, kyse ei ole todellakaan hysteriasta eikä siinä ole mitään huvittavaa. Nimimerkillä todellakin oikeasti allerginen.
[/quote]
No jos kurkku turpoaa umpeen niin se johtuu anafylaktisesta shokista joka ei TODELLAKAAN johdu hajusteista! Häpeäisit nyt vähän.
[/quote]
Häpeäisit itse.
[/quote]
Omaperäistä. Mitä voikaan odottaa hysteeriseltä ihmiseltä.
[/quote]
[/quote]
Sun kurkku EI TODELLAKAAN turpoa umpeen minkään Omon tai Chanelin takia. Ei todellakaan. Kyse on ihan juurikin hysteriasta silloin, sä saat kyllä itselles sellaisen "kurkku turpoo"- olon jos alan hysterisoimaan kun vähän nuuhkaset jotain Comforttia ja pikkusen karhasee kurkusta. Sitten vaan ensiapuun verorahoja tuhlaamaan!
[/quote]
En ole kirjoittanut mitään tuollaista. Ja kyllä ensiavussa ymmärretään, milloin on tosi kyseessä, toisin kuin av-palstalla.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:59"]
[
Ei siinä kuule tarvitse paljon ihotestejä tehdä, kun saa allergisen reaktion esim. antibiootista. Allergioita on enemmän kuin jaksan luetella.
[/quote]
Jep, eli sinulla ei ole hajusteallergiaa, vaan tuoksuyliherkkyys. Hajusteallergia aiheuttaa nimenomaan ihottumaa.
Ihmisten ei pitäisi diagnosoida itseään, vaan jättää se lääkärin huoleksi. Tämä on varmaan myös syy siihen, että jokatoisella on "allergiaa"
Aijoo, unohdin kysyä, että allerginen reaktio tulee varmastikin jo antibiootin hajusta? ;)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:00"]
En ole kirjoittanut mitään tuollaista. Ja kyllä ensiavussa ymmärretään, milloin on tosi kyseessä, toisin kuin av-palstalla.
[/quote]
Niin joo...et tietenkään ole... Tiesitkös että ensiapu ottaa sisälle myös sellaisia henkisiä ongelmia kärsiviä potilaita... Jos ne näkee sun olevan hysteerinen niin kai ne sut sisälle ottaa ja antaa esim. nestettä suoneen kun tietävät että usein se lähtee sillä vaan pois. Usein tälläisillä luulosairailla "oireet" helpottaa kun pääsee sinne sairaalaan sisälle.
Siis kuka noi miljoonat hajustetut huuhteluaineet ja pesuaineet oikein kaupoista ostaa??? Kun about kaikki näkäjään käyttävät hajuttomia aineita...Minä muuten ostan, koska mun mielestä ne tuoksuu hyvälle, ja sen myötä myös pyykki tuoksuu puhtaalle ja hyvälle. Sitä paitsi mä en vaihtaisi työkaverin allergioiden jne takia esim dödöäni ja vaikka kasvorasvaani hajuttomaan, joku raja sitä pitää sentään olla!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:59"]
[
[/quote]
Jep, eli sinulla ei ole hajusteallergiaa, vaan tuoksuyliherkkyys. Hajusteallergia aiheuttaa nimenomaan ihottumaa.
Ihmisten ei pitäisi diagnosoida itseään, vaan jättää se lääkärin huoleksi. Tämä on varmaan myös syy siihen, että jokatoisella on "allergiaa"
[/quote]
Kiitos vain huolenpidosta, mutta ihan lääkärit ovat diagnosoineet allergiani. En harrasta itseadiagnoosia, toisin kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:03"]
Aijoo, unohdin kysyä, että allerginen reaktio tulee varmastikin jo antibiootin hajusta? ;)
[/quote]
Ihan iv-antibiootista.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:27"]
Kiitos vain huolenpidosta, mutta ihan lääkärit ovat diagnosoineet allergiani. En harrasta itseadiagnoosia, toisin kuin sinä.
[/quote]
Ai, sinulla on hajusteallergiasta diagnoosi? Ilman ihotestejä? Miten se voidaan diagnosoida ilman testauksia?
Minulla ei ole mitään sairauksia tahi allergioita. Olenko siis diagnosoinut itseni terveeksi? Pitäisikö mennä lääkäriin :D
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:00"]
[/quote]
Niin joo...et tietenkään ole... Tiesitkös että ensiapu ottaa sisälle myös sellaisia henkisiä ongelmia kärsiviä potilaita... Jos ne näkee sun olevan hysteerinen niin kai ne sut sisälle ottaa ja antaa esim. nestettä suoneen kun tietävät että usein se lähtee sillä vaan pois. Usein tälläisillä luulosairailla "oireet" helpottaa kun pääsee sinne sairaalaan sisälle.
[/quote]
Jos itselläsi on kyseisiä ongelmia, ei se tarkoita, että muilla olisi. Minua siellä on hoidettu, ei sinua. Keskity omiin ongelmiisi ja älä diagnosoi muita, koska et pysty siihen. Monen asian takia olen ensiavussa ollut, mutta en koskaan hysterian.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:31"]
[/quote]
Ai, sinulla on hajusteallergiasta diagnoosi? Ilman ihotestejä? Miten se voidaan diagnosoida ilman testauksia?
Minulla ei ole mitään sairauksia tahi allergioita. Olenko siis diagnosoinut itseni terveeksi? Pitäisikö mennä lääkäriin :D
[/quote]
Ei sun tartte kun sähän OLET lääkäri. :D
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:33"]
Ei sun tartte kun sähän OLET lääkäri. :D
[/quote]
No ei nyt ihan kuitenkaan, diagnoosin saaneltahan kysyn juuri, miten hajusteallergia voidaan todeta ilman testiä. Ja ihmetyttää myös se, että on hajusteallergia, mutta vaikka lääketieteellisissä julkaisussa hajusteallergia on nimenomaan kosketusihottumaa, niin tällä allergisella sitä ei ole.
Mielenkiinnosta vain kyselen, että onko eri terveyssivustoilla kenties väärää tietoa, kun niissä on aika pitkälti samalla tavalla esitetty asia.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:31"]
[/quote]
[/quote]
Minulle on tehty allergiatestejä. Osa allergioista on todettu ilman testaustakin.
Tunnut olevan kuitenkin haka diagnosoimaan muita. Jos diagnosoisin sinua, niin mistäs tämä käytösmalli kertoisikaan...
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:37"]
Minulle on tehty allergiatestejä. Osa allergioista on todettu ilman testaustakin.
Tunnut olevan kuitenkin haka diagnosoimaan muita. Jos diagnosoisin sinua, niin mistäs tämä käytösmalli kertoisikaan...
[/quote]
No miksi sitten nillität vastaan siitä, että hajusteallergia on nimenomaan kosketusihottumaa?
Ja minähän en ole diagnosoinut muita, kysynyt vain tarkennuksia sinun diagnooseihisi (joita itse olet tuonut esiin) ja kyseenalaistanut niitä, koska antamasi tiedot ovat olleet ristiriidassa muualta saatavan tiedon kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:37"]
[/quote]
No miksi sitten nillität vastaan siitä, että hajusteallergia on nimenomaan kosketusihottumaa?
Ja minähän en ole diagnosoinut muita, kysynyt vain tarkennuksia sinun diagnooseihisi (joita itse olet tuonut esiin) ja kyseenalaistanut niitä, koska antamasi tiedot ovat olleet ristiriidassa muualta saatavan tiedon kanssa.
[/quote]
Jos joku tässä ketjussa nillittää niin sinä. Et selvästikään ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Diagnosoit muita koko ajan.
Jos taustalla on sairaus, jonka vuoksi hajusteet aiheuttavat merkittävää haittaa työntekijälle, irtisanominen on tällöin laiton, sairaus ei ole irtisanomisen syyksi pätevä. Kyllähän sen tietää, kuinka akat krääsää kilometrien päähän, itsekkin sen todennut, ja pakkelia on niin runsaasti, ettei ulkomaan elävästä erota.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:33"]
Meinasiko 111 ihan anafylaktista shokkia, HAJUSTEISTA? :DDDDDDD
Ihan loukkaa tollanen hysteria. nimimerkillä OIKEASTI ALLERGINEN
[/quote]
En. Jos joutuu allergisen reaktion takia sairaalahoitoon, kyse ei ole todellakaan hysteriasta eikä siinä ole mitään huvittavaa. Nimimerkillä todellakin oikeasti allerginen.
[/quote]
No jos kurkku turpoaa umpeen niin se johtuu anafylaktisesta shokista joka ei TODELLAKAAN johdu hajusteista! Häpeäisit nyt vähän.
[/quote]
Häpeäisit itse.
[/quote]
Omaperäistä. Mitä voikaan odottaa hysteeriseltä ihmiseltä.
[/quote]
[/quote]
Sun kurkku EI TODELLAKAAN turpoa umpeen minkään Omon tai Chanelin takia. Ei todellakaan. Kyse on ihan juurikin hysteriasta silloin, sä saat kyllä itselles sellaisen "kurkku turpoo"- olon jos alan hysterisoimaan kun vähän nuuhkaset jotain Comforttia ja pikkusen karhasee kurkusta. Sitten vaan ensiapuun verorahoja tuhlaamaan!