Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Miksei normaalia elämää kestetä?

Vierailija
14.09.2020 |

Nyt koronan myötä olen havahtunut tähän. Ihmiset menivät aivan sekaisin kun eivät päässeet baareihin ja ulkomaille. Nyt kun arki on ns. "normaalimpaa", niin heti pitää päästä ulkomaille ja baareissa pörrää alalla työskentelevän sukulaiseni mukaan vielä enemmän väkeä, kuin ennen koronaa. Eräskin työkaverini on lähdössä marraskuussa kuukaudeksi Kanarialle, toinen kävi kesällä Romaniassa kun oli pakko päästä johonkin kun oli niin halpaa!

Omaa elämääni korona ei ole muuttanut mitenkään. Mulla ei ole varaa matkustella eikä käydä missään ulkona syömässä ja juomassa. Korkeakoulutettuna, palkkakuopassa sinnitellen. Ennen kadehdin ystäviäni joilla oli rahaa mällätä, mutta nyt ymmärrän olevani kuitenkin aika onnekas. Löydän elämääni sisältöä muistakin asioista, ekologisemmin. Katson Areenasta dokkareita (ei ole varaa Netflixiin), käyn myös silloin tällöin kirjastossa (kun ei ole varaa äänikirjapalveluihin), ulkoilen lähiluonnossa ja silloin tällöin näin myös yhtä ystävääni ulkosalla... Muuta ihminen ei tarvitse.

Kommentit (282)

Vierailija
161/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"muuta ei ihminen tarvitse" 

Eikö kuitenkin niin, että sinä et muuta tarvitse? Et kai halua määritellä sitä, mitä muut ihmiset tarvitsevat? 

Ihminen ei tarvitse alkoholia, lentomatkailua ym. ympäristöä ja terveyttä kuormittavaa. 

Kyllä mun sieluni tarvitsee välillä hyvää ruokaa ja lasillisen punaviiniä. Muuten elämä olisi aika ankeaa. Lentomatkailua en kaipaa. 

Lasillisen punaviiniä voi nauttia kotonakin ja ruuanlaittotaidoista riippuen myös hyvää ruokaa. Koko ajan on myös voinut tilata ruokaa kotiin.

Kaikkien asuinpaikka ei ole sellainen, että ruokaa voisi tilata kotiin.

No noutaa sitten, sitä tuossa varmaan tarkoitettiin. Jos ei osaa itse kokoata niin valmista ruokaa pystyi hakemaan.

Vierailija
162/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on kokoajan ollut sosiaalista kanssakäymistä. Ei ehkä aivan entiseen malliin, mm. hautajaisiin ei tullut etelän sukulaiset.

OT mutta millaista siellä haudassa nyt sitten on?

OT kävin kysymässä hautapaikalla. Ei tullut vastausta joten veikkaan että ainakin hiljaista siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän ap:n ja monen muun kommentoijan pointin. Näinhän se toki on, että tavallisen elämän pitäisi riittää.

Mutta! Minun elämäni on muutenkin aika ankeaa. Minä olen siis kovin yksinäinen ja elämä on aina sitä samaa kituuttamista. Siinä mielessä kyllä on ymmärrettävää, että edes lomilla haluaisi jotakin virkistystä. Kun on yksinäinen ja kärsii kaikenlaisista vaivoista, mutta on kuitenkin rahaa virkistäytyä, niin ainakin matkustaminen ja teatteri ja ulkona syöminen lohduttaa. Maalis- huhtikuu oli minulle aika rankkaa aikaa.

Jännä että kaikilla justa se maalis-huhtikuu oli sitä aikaa kun lomaillaan eikä lomia nähtävästi voinut siirtää. 

Vierailija
164/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä ihminen joka on pienipalkkaisessa työssä. Kokoajan pitäisi olla matkalla, menossa, kylässä jne. Nyt korona-aikana väkisin vaan pitää vaikka kaivaa maanalle tunneli että pääsee johonkin.

Ei minusta ole tervettä. Pakeneeko itseään, kuolemaa vai mitä?

Vierailija
165/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän ap:n ja monen muun kommentoijan pointin. Näinhän se toki on, että tavallisen elämän pitäisi riittää.

Mutta! Minun elämäni on muutenkin aika ankeaa. Minä olen siis kovin yksinäinen ja elämä on aina sitä samaa kituuttamista. Siinä mielessä kyllä on ymmärrettävää, että edes lomilla haluaisi jotakin virkistystä. Kun on yksinäinen ja kärsii kaikenlaisista vaivoista, mutta on kuitenkin rahaa virkistäytyä, niin ainakin matkustaminen ja teatteri ja ulkona syöminen lohduttaa. Maalis- huhtikuu oli minulle aika rankkaa aikaa.

Jännä että kaikilla justa se maalis-huhtikuu oli sitä aikaa kun lomaillaan eikä lomia nähtävästi voinut siirtää. 

Ai korona loppui huhtikuussa. Hyvä uutinen niin voidaan kaikki jatkaa suunnitelmissamme ja työpaikoissamme jotka vielä oli alkuvuodesta.

Vierailija
166/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä ihminen joka on pienipalkkaisessa työssä. Kokoajan pitäisi olla matkalla, menossa, kylässä jne. Nyt korona-aikana väkisin vaan pitää vaikka kaivaa maanalle tunneli että pääsee johonkin.

Ei tervettä?? Kuulostat ihan vanhukselta. Kaikki on sairasta paitsi minun tapani elää. Kyllä pitäisi normaalin ihmisen tyytyä vain kotona yksin tai sen pyhän perheen kanssa kökkimiseen ja kokkaamiseen tai ei ole terve.

Jotkut ihmiset saavat sisältöä elämäänsä erilaisista kokemuksista, kuten reissuista ja ihmisten tapaamisesta. Onnea jos sinä saat elämän sisältösi siitä että elämäsi on joka päivä samanlaista neljän seinän sisällä. Voisin sanoa että minusta se ei ole tervettä. Mutta enpä sano koska en ole noin umpimielinen idiootti.

Vierailija
167/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai korona loppui huhtikuussa. Hyvä uutinen niin voidaan kaikki jatkaa suunnitelmissamme ja työpaikoissamme jotka vielä oli alkuvuodesta.

Tiedoksi että rajoitukset on jo purettu. Lomautuksia ja irtisanomia kukaan ei ole sanonut hyväksi ja työttömyyttä normaaliksi.

Vierailija
168/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian valmis maailma, ihminen ei kestä helppoa elämää. Siksi Matrixissakin oli varta vasten keksitty ihmisille ongelmia sinisen pillerin maailmassa, sekosivat muuten ;).

Vierailija
169/282 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEpä se, kun ihminen luulee tarvitsevansa äärettömän paljon virikkeitä ja ihmisiä ympärilleen vaikka todellisuudessa ne uuvuttavat ja ajavat ihmisen ihan loppuun.

Vierailija
170/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuitenkin niin, että sinä et muuta tarvitse? Et kai halua määritellä sitä, mitä muut ihmiset tarvitsevat? 

Ihminen ei tarvitse alkoholia, lentomatkailua ym. ympäristöä ja terveyttä kuormittavaa. 

Ihminen ei tarvitse hulppeita taloja tai kaikkea sitä krääsää, mitä Kiinasta rahdataan. 

Vierailija
171/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on saanut esille miten ylimielisiä ja omassa poterossaan eläviä ihmiset ovat. Kuten ap ja monet muut julistukset tällä palstalla esimerkkinä.

Ei mitään kykyä nähdä että ihmiset ja elämät on erillaisia.

Olkoonkin että ovat erilaisia mutta onko tosiaan elämä kiinni näistä baari-illoista ja ulkomaan matkoista? Itse en keksi juuri mitään minkä poisviemisestä en selviäisi. Ja puhun nimenomaan asioista enkä ihmisistä jotka tietenkin ovat eri asia.

Voisit suoraan vaan kysyä onko elämä tosiaan kiinni sosiaalisesta kanssa käymisestä ja erillaisten asioiden kokemisesta. Sitä nuo suurimmalle osalle on.

Miksi ihmeessä kaikki vaan ei möllötä kokematta ja tekemättä läpi elämänsä?

Mutta eihän se sitä tarkoita, vaikka olisikin ilman baari-iltoja? Kai sä nyt voit olla iloinen ja toimelias ilman noitakin asioita - eikö sulla ole itselläsi mitään mistä iloita, oletko olemassa vain suhteessa muihin? 

Ilmeisesti kokemus on vähän erilainen laumaihmisellä ja niillä muilla. 

Vierailija
172/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta tervettä- tervettä sairasta, mutta aina on näitä joille muut kun omat rutiinit ovat sairaita. Toisia ei vaan se yksin ja paikallaan olo nappaa. Ei, eikä kaikki luonto tai kirjat kiinnosta. Toiset rakastavat suurkaupunkien hälinää. Iltoja diskossa tai baarissa ja linnunviserryksen sijaan äänekkäitä keskusteluja. Ja se on ihan normaalia.

Vierailija
173/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsevat tai eivät, nuo kaikki ovat silti normaaleja asioita. Normaalia ei ole pelkästään se, että ollaan kotona, tavataan ystäviä kaksi kertaa vuodessa ja ulkoillaan vain lähiluonnossa, ehkä kirjaston kautta koukaten. 

Ei voida oikeastaan määritellä mikä on normaalia. Suurelle osalle ihmiskunnasta esimerkiksi lentomatkat olisivat luksusta. Koska noin puolet maailman väestöstä esimerkiksi käyttää vessanaan kuoppaa maassa. 

Silti ne pärjäävät. Tosta voisi oikeasti ottaa oppia, elämästä nauttiminen ei merkitse asioita, sisältö tulee pienistäkin jutuista. Totta kai esimerkiksi matkailu on kivaa, mutta surkeaa jos elämä ei tunnu hyvältä ilman sitä. Jotenkin tulee mieleen että ihmiseltä puuttuu kyky olla onnellinen, pitää vain hakea nautintoa aina jostain uudesta.

Vierailija
174/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on saanut esille miten ylimielisiä ja omassa poterossaan eläviä ihmiset ovat. Kuten ap ja monet muut julistukset tällä palstalla esimerkkinä.

Olkoonkin että ovat erilaisia mutta onko tosiaan elämä kiinni näistä baari-illoista ja ulkomaan matkoista? Itse en keksi juuri mitään minkä poisviemisestä en selviäisi. Ja puhun nimenomaan asioista enkä ihmisistä jotka tietenkin ovat eri asia.

Voisit suoraan vaan kysyä onko elämä tosiaan kiinni sosiaalisesta kanssa käymisestä ja erillaisten asioiden kokemisesta. Sitä nuo suurimmalle osalle on.

Mutta eihän se sitä tarkoita, vaikka olisikin ilman baari-iltoja? Kai sä nyt voit olla iloinen ja toimelias ilman noitakin asioita - eikö sulla ole itselläsi mitään mistä iloita, oletko olemassa vain suhteessa muihin? 

Kyllä hauska baari-ilta ystävien kanssa, nyt aina jonkun tympeän metsäretken yksin hyttysten seurassa, voittaa.

Mikä siinä on, että toisten on aina oltava yksin vain omien ajatusten kanssa? Eivätkö he kestä muiden ajatuksia ja mielipiteitä? Monen pitää olla aina myös sinne metsään menemästä. Ei osata olla ihmisten kanssa vissiin? Kaikki on paremmin yksin tai korkeintaan lasten ja puolison kanssa. Onko heillä jotain ihmisuhdevaikeuksia?

Vierailija
175/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kai luonnostaan sellainen, että etsii aina jotakin parempaa tai uutta kiinnostavaa. Siksipä sivilisaatiommekin on kehittynyt. Emme ole tyytyneet siihen, että on kerätty vain marjoja ruoiksi tai ehkä joskus harvoin paistettu villiriistaa nuotiolla. Emme ole pysähtyneet.

Ja just tuo mekanismi tällä väkimäärällä suunnilleen tuhoaa maapallon. Meitä on liikaa elääksemme kuten Suomessa nyt. Edes alkeellinen tulonjako ei toimi tällä lajilla, ei edes yhden pienen maan sisällä. Toisaalta kehitymme koko ajan, mikä on hyvä. Mutta sosiaalisia ongelmia ei pystytä ratkaisemaan, koska työt tulee koko ajan tehdyksi pienemmällä porukalla. Mitä ne loput tekevät joita ei tarvita? Tai joiden palkka ei riitä näihin elinkustannuksiin. 

Kehitytään joo. 

Vierailija
176/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaalielämään on kuulunut tapahtumissa esim. käsityömessuilla ja koiranäyttelyissä käyminen.

Uiminen ja kuntosalit. Myös taidenäyttelyt, museot, kirkot, työväen opiston kurssit yms. missä tavataan ihmisiä.

Niin kyllä joo, tämä on rajoittanut elämääni todella häiritsevän paljon! Kuorolauluharrastuskin on ollut loppu keväästä asti ja se on tosi suuri harmi ja pettymys.

Mun normaalielämään ei kuulu netflix eikä kotona nyhjääminen.

Vierailija
177/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hauska baari-ilta ystävien kanssa, nyt aina jonkun tympeän metsäretken yksin hyttysten seurassa, voittaa.

Mikä siinä on, että toisten on aina oltava yksin vain omien ajatusten kanssa? Eivätkö he kestä muiden ajatuksia ja mielipiteitä? Monen pitää olla aina myös sinne metsään menemästä. Ei osata olla ihmisten kanssa vissiin? Kaikki on paremmin yksin tai korkeintaan lasten ja puolison kanssa. Onko heillä jotain ihmisuhdevaikeuksia?

No ne toisten ajatukset on vaan aika usein niin nähty ja kuultu. Tylsiä ja ennalta-arvattavia. 

Pieninä määrinä sellaista riittää mulle, muutama kerta vuodessa. Kirjoissa on usein laajempia ja mietitympiä heittoja, ja mietittyä viihdettäkin on. Okei, ymmärrän että osa nauttii siitä kunhan on hauskaa ja puhetta. Erilaisia ollaan. 

Vierailija
178/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla niin vihamielinen, eihän tuo itsekseen viihtyvä ihmistyyppi uhkaa mitään kuitenkaan? 

Vierailija
179/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskan illan ystävien kanssa voi järjestää kotonakin eikä sinne metsäänkään tarvitse yksin mennä. Näin on täälläpäin toimittu.

Vierailija
180/282 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsevat tai eivät, nuo kaikki ovat silti normaaleja asioita. Normaalia ei ole pelkästään se, että ollaan kotona, tavataan ystäviä kaksi kertaa vuodessa ja ulkoillaan vain lähiluonnossa, ehkä kirjaston kautta koukaten. 

Ei voida oikeastaan määritellä mikä on normaalia. Suurelle osalle ihmiskunnasta esimerkiksi lentomatkat olisivat luksusta. Koska noin puolet maailman väestöstä esimerkiksi käyttää vessanaan kuoppaa maassa. 

Silti ne pärjäävät. Tosta voisi oikeasti ottaa oppia, elämästä nauttiminen ei merkitse asioita, sisältö tulee pienistäkin jutuista. Totta kai esimerkiksi matkailu on kivaa, mutta surkeaa jos elämä ei tunnu hyvältä ilman sitä. Jotenkin tulee mieleen että ihmiseltä puuttuu kyky olla onnellinen, pitää vain hakea nautintoa aina jostain uudesta.

Niin, ehkä se on luksusta ja siihen on syynsä miksi sinäkin kutsut sitä matkustamista luksukseksi, että rangaistukseksi. Todella pienestä voi olla iloinen ja kiitollinen, mutta se ei tarkoita etteikö suuresta ja kallistakin voisi myös sitä olla. Ihminen voi iloita sekä omasta kodista, että lomamatkasta hotellista ja jos toinen niistä otetaan pois se tuntuu surkealta. Ihan kuten ihmiseltä joka tykkää yhdestä tai seitsemästä asiasta. Niistä kun viedään joku pois, niin eihän se kivalta tunnu.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.