Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä maat eivät kiinnosta sinua matkailukohteina?

Vierailija
28.10.2013 |

Ja miksi?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mennä Turkuun. Ihmiset jotenkin sisäänpäin lämpeneviä ja omahyväisiä. Suomessa on hyvä olla.

Vierailija
42/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:16"]Nämä reppureissaajat ovat myös hyvin äänekkäinä huolissaan ilmanmuutoksesta, mutta lentomatkojan ympäri maailmaa ei lasketa, eihän?

[/quote]

On olemassa palveluita, jotka laskevat päästölaskurilla lentomatkan saastutuksen ja joille voi maksaa siitä että nämä "hyvittävät" jotenkin ekologisesti nämä päästöt, vaikka nyt istuttamalla puita tms. Esim. http://www.lentolaskuri.fi/index.php/ . Kyllä noita asioita mietitään.

Itse taas en ymmärrä mikä tarve joillakin on irviä jos joku haluaa matkustaa halvalla ja pienellä kantamusmäärällä? Kokemusten perässähän meistä jokainen tekee kaikenlaista, pihasaunakin rakennetaan vain siksi että siellä istuminen on niin kiva kokemus, ei lainkaan siksi että muuten hygieniataso romahtaisi. Jokainen tyylillään.

[/quote]

Näytäpä kuka ja missä täällä irvi sitä, että joku haluaa matkustaa vähillä matkatavaroilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:07"]

Vitsi kun osaisin kertoa meidän prätkämatkojen budjetteja, tulis nimittäin vähän toistakin ääripäätä tähän rahakeskusteluun. Mutta valitettavasti ei oo tullut pidettyä kirjaa! Mitä sitä nyt vaikka viikon reissulla menis kahden mopon bensoihin ja ruokaan (osittain syömme halvoissa ravintoloissa ja osittain kokkaamme trangialla). Yöpymisiin menee suht vähän, ne tapahtuu yleensä teltassa leirintäalueella tai metsässä (Pohjoismaissa). Jos sattuu uimapaikkoja matkan varrelle, ei tarvitse yöpyä niin usein leirintäalueilla. Jos taas sää on sateinen, on kiva päästä oikein mökkiin ja varata saunakin, jossa voi sitten kuivatella kamppeitakin. Tähän päälle sitten mahdolliset lautta- ja laivamaksut. Halpaa on!

[/quote]

Kukin tyylillään. Mä en voisi kuvitella mitään kamalampaa, kuin istua vesisateessa prätkän päällä ja posottaa 160 km/h moottoribaanalla. Ja sitten sen jälkeen yöksi johonkin telttaan metsään. Ja ruokailu jossain ostoskeskuksen rasvabaarissa. Ei kiitos. Mielummin pysyisin kotona ja säästäisin sitten nekin rahat.

[/quote]

Mä en oikein usko, että mun pyörä kulkee sataakuuttakymppiä, edes moottoribaanalla. En tykkää kovin rasvaisesta ruuasta, joten "rasvabaareja" tulee välteltyä.

Eipä tuo kuvailusi olekaan sitä, mitä haen moottoripyöräilyreissulta, vaan se, että tulee nähtyä vaikka minkälaisia paikkoja ja tietenkin se, että ajaminen on kivaa. Moottoripyörällä ajaessa on aivan eri tavalla ympäristössään kiinni kuin autolla ajaessa, tuntee kaikki hajut, ilman lämpötilan ja kosteuden vaihtelut ja tuulten virtaukset. Ja metsän keskellä telttailu on aivan mahtavaa, yöllä kuulee todella mielenkiintoisia lintuja muutenkin luonnon keskellä yöpyminen on ihanaa.

Vierailija
44/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:07"]

Vitsi kun osaisin kertoa meidän prätkämatkojen budjetteja, tulis nimittäin vähän toistakin ääripäätä tähän rahakeskusteluun. Mutta valitettavasti ei oo tullut pidettyä kirjaa! Mitä sitä nyt vaikka viikon reissulla menis kahden mopon bensoihin ja ruokaan (osittain syömme halvoissa ravintoloissa ja osittain kokkaamme trangialla). Yöpymisiin menee suht vähän, ne tapahtuu yleensä teltassa leirintäalueella tai metsässä (Pohjoismaissa). Jos sattuu uimapaikkoja matkan varrelle, ei tarvitse yöpyä niin usein leirintäalueilla. Jos taas sää on sateinen, on kiva päästä oikein mökkiin ja varata saunakin, jossa voi sitten kuivatella kamppeitakin. Tähän päälle sitten mahdolliset lautta- ja laivamaksut. Halpaa on!

[/quote]

Kukin tyylillään. Mä en voisi kuvitella mitään kamalampaa, kuin istua vesisateessa prätkän päällä ja posottaa 160 km/h moottoribaanalla. Ja sitten sen jälkeen yöksi johonkin telttaan metsään. Ja ruokailu jossain ostoskeskuksen rasvabaarissa. Ei kiitos. Mielummin pysyisin kotona ja säästäisin sitten nekin rahat.

[/quote]

Kukin tyylillään. Moottoripyörä ja vesisade ei kuulu mitenkään yhteen ja nykyään on erittäin hyvät mm. goretex-vaatteet sitä varten + pyörien katteet ja varustelu on kehittynyt paljon. Mä en voisi kuvitella mitään kamalampaa, kuin istua lentokoneessa yli upeiden matkamaisemien vain rönöttäen ahtaassa penkissä ikkunaa ja selkänojaa tuijottaen. Moottoripyörällä haistaa ja maistaa maiseman ja itse matkanteko onkin melkein tärkeämpi kuin itse kohde. Myös telttailu metsässä on kivaa ja sitä tehdään mieltymyksien mukaan, mutta ei ollenkaan joka yö.Ruokailu; miksi se tehtäisiin jossain ostoskeskuksen rasvabaarissa?

Vierailija
45/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkiinnostavimmat:
Lähi-itä, kaikki Afrikan maat

Bubbling under:
Turkki, Romania, Bulgaria, Unkari...

Vierailija
46/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa! En ikinä lähtisi kuuntelemaan sitä pienien mustapäisten ihmisten kimitystä. Siis se kieli ja niiden äänenkäyttö on jotain niin ärsyttävän kuuloista! Lisäksi olen kuunnellut tarpeeksi miespuolisten tuttujen hehkutusta thaikkunaisten "vieraanvaraisuudesta", siitä miten helposti ja halvalla siellä saa toiveensa täytettyä ihan joka hotellissa ja kadulla ja "hierontapaikassa", että ei kiinnosta tippaakaan tutustua siihen kulttuuriin. Ja kun tietää epätoivoisten keski-iän ylittäneiden suomalaismiesten tavan tuoda sieltä vaimo "kun rakastuttiin", ja kun se on kaukana oikeasta rakkaudesta, niin koko maa saa aikaan inhonpuistatuksia. Sitten sinne pitäisi vielä lentää vuorokausi, ei kiitos.

Anteeksi, mutta itseppä kysyit ja vielä perustelujen kanssa.

Vierailija
47/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:16"]Nämä reppureissaajat ovat myös hyvin äänekkäinä huolissaan ilmanmuutoksesta, mutta lentomatkojan ympäri maailmaa ei lasketa, eihän?

[/quote]

On olemassa palveluita, jotka laskevat päästölaskurilla lentomatkan saastutuksen ja joille voi maksaa siitä että nämä "hyvittävät" jotenkin ekologisesti nämä päästöt, vaikka nyt istuttamalla puita tms. Esim. http://www.lentolaskuri.fi/index.php/ . Kyllä noita asioita mietitään.

Itse taas en ymmärrä mikä tarve joillakin on irviä jos joku haluaa matkustaa halvalla ja pienellä kantamusmäärällä? Kokemusten perässähän meistä jokainen tekee kaikenlaista, pihasaunakin rakennetaan vain siksi että siellä istuminen on niin kiva kokemus, ei lainkaan siksi että muuten hygieniataso romahtaisi. Jokainen tyylillään.

[/quote]

Näytäpä kuka ja missä täällä irvi sitä, että joku haluaa matkustaa vähillä matkatavaroilla?

[/quote]

Joo, tämä jäi myös minulle hieman auki. Edes halvalla matkustamiseen ei puututtu, vaikka ehkä olisi ollut syytä. Jos yrittää matkustaa mahdollisimman halvalla kaukomaille, edellyttää se yleensä vaihtolentoa. Ja vaihtolentoinen reissu nostattaa hiilidioksidipäästöt aivan uuteen luokkaansa, siinä ei kahden vuoden autottomuus enää nollaakaan tilannetta.

Ja ei, minulla ei ole autoa. Ei edes sitä ajokorttia. Siltikään en ymmärrä, miksi lentäminen on sellainen pyhä lehmä, johon ei saisi puuttua. Onhan se kestämätöntä, että lentäminen tulee edullisemmaksi kuin omalla autolla ajaminen saati sitten junalla matkaaminen.

Ja edelleen, ei minulla ole varsinaisesti mitään vastaan lentämistä. En vain ymmärrä tätä yleistä asennetta, että pitäisi matkustaa mahdollisimman kauas, koskemattomaan paikkaan. Että lähellä olevat maat olisivat jotenkin pliisuja? No, olkootkin pliisuja, niin moraalisesti ja eettisesti parempia vaihtoehtoja useimmiten. Lähiruoka, lähimatkailu ja niin edelleen. :)

Vierailija
48/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:42"]

tietenkään sellaiset kohteet kuin Jemen, P-Korea, Somalia... Mutta eihän niitä nyt tarvitse edes mainita kun niihin ei tehdä matkoja.

Mutta siis matkakohteista en menisi ikinä Intiaan , aina kaikki matkailuohjelmat näyttävät intiasta sellaisen kuvan että siellä on todella likaista ja ankeaa. Miehet käpälöi junissa (+ öööö....raiskaa ja tappaa) En menisi vaikka saisin ilmaisen matkan!

[/quote]

Jokaiseen noista maista pääsee matkustamaan. Pohjois-Korea on erittäin turvallinen maa matkailla.

Vierailija
51/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:49"]

Tästäkin näkee miten hieno juttu on asua ulkomailla; ei tarvitse kuluttaa rahaa ja uhrata aikaa (=koko lomaansa) matkustelemalla ympäri maailmaa.

Toki mekin matkustelemme täältä Keski-Euroopasta, mutta asuinmaamme on mukava ja kaikki rantakohteet (kevät-syksy) on tuntien ajomatkojen päässä. Joten miksi istuisimme 12h lentokoneessa jonnekin kaukomaille, kun lähelläkin voi viettää nautinnollisia lomia ja retkiä? 

[/quote]

Mä en ole istunut 12 tuntia koneessa kuin käydessäni Karibialla ja sinne on sieltä teiltäkin sama lentoaika. Ja tuskin pystyt väittämään, että saman kokemuksen saa Saksasta kuin sieltä?

[/quote]

Mut Bali ja Singapore on vain 2 tunnin matkan päässä Saksasta - onhan kun niin väitän ulkomailla;D

[/quote]

Nyt en tajunnut... maantieto ei muutu väittämällä, tietääkseni.

[/quote]

Kunhan kuittasin tuolle joka sanoi ettei tarvitse poistua keskieuroopasta matkustaakseen maailmalle:) Sanotaanhan sitä että keskieuroopasta on 2 tunnin ajomatka joka paikkaan. Mutta tosiaan vaan euroopan sisällä:D

Vierailija
52/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:25"]

Afrikan maat. Venäjä. Lähi-idän valtiot. Yleensä maat, joissa poljetaan ihmisoikeuksia ja etenkin lasten ja naisten oikeuksia. En halua mennä kantamaan rahojani sellaisen valtion kassaan ja tukea sellaisen maan toimintaa. Äänestän jaloillani.

[/quote]

Joo Venäjä suorastaan kaipaa sun tonnin matkakassaas :D

Nyt ne osti helsingin telakan lopunkin osuuden. Opettele nöyräksi vaan

[/quote]

Hyvä, kun eivät kaipaa. Enpä mäkään kaipaa Venäjälle.

En ole telakalla töissä, joten ei tarvi nöyristellä.

[/quote]

P.S. Mitäpä sä mun matkakassasta tietäisit. Juuri olimme perheen kanssa viikon Saksassa ja matkakassamme oli n. 10 000 euroa.

[/quote]

:) Vanhan mersun tuonti ilmeisesti sisältyi matkakassaan :D?

[/quote]

Siltä vaikuttaa:) Itse kiertelimme Italiaa myöten eurooppaa (siis Saksa, Sveitsi, Itävalta, Liechtenstein myös) 4,5 vkoa ja rahaa meni 8000€.

[/quote]

Te ette ilmeisesti sitten shoppailleet paljoa. Me ostimme vuoden viinivaraston, vaatteita, söimme laadukkaissa paikoissa, kävimme katsomassa oopperaa ja musikaalin. Ja hotelleihinkin meni 3000 euroa.

[/quote]

ME ostimme kesän reissulla heräteostoksena viinitilan ja kartanon pohjois-italiasta. Joten...

Vierailija
53/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kuin kolme paikkaa johon en mene: Lähi-Itä, Kauko-Itä ja Etelämanner.

Vierailija
54/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemen, Saudi-Arabia, Uganda. 

Ei kai tarvii selittää...

Vierailija
55/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä pliisut taviskohteet. Mitä näitä nyt on Ruotsi, Ranska, Saksa, Usa jne.

Vierailija
56/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei muslimimaat. Miksi, no siksi, koska islam.

Vierailija
57/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki.

Vierailija
58/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:18"]

Kaikki nämä pliisut taviskohteet. Mitä näitä nyt on Ruotsi, Ranska, Saksa, Usa jne.

[/quote]

Mua oikeasti huvittaa mitä suurimmassa määrin tällainen asenne. Ei niihin "taviskohteisiin" ole pakko mennä katsomaan turistinähtävyyksiä, voi niissä tehdä muutakin. Eikä siinä ole mitään pliisua.

Vierailija
59/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maat joissa islam on pääuskonto. En halua tukea rahoillani sitä yhtään. Toisena Venäjä, sama juttu, kolmantena Afrikan maat. Neljäntenä Yhdysvallat.

Vierailija
60/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan maat ja Turkki sekä tyypilliset rantalomakohteet eivät kiinnosta itseäni, koska siellä on niin kuumaa. Viihdyn paremmin vähän viileämmässä, enkä halua liikuskella puolipukeisena ja hikisenä ja tankata vettä koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi