Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä maat eivät kiinnosta sinua matkailukohteina?

Vierailija
28.10.2013 |

Ja miksi?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:25"]

Afrikan maat. Venäjä. Lähi-idän valtiot. Yleensä maat, joissa poljetaan ihmisoikeuksia ja etenkin lasten ja naisten oikeuksia. En halua mennä kantamaan rahojani sellaisen valtion kassaan ja tukea sellaisen maan toimintaa. Äänestän jaloillani.

[/quote]

Joo Venäjä suorastaan kaipaa sun tonnin matkakassaas :D

Nyt ne osti helsingin telakan lopunkin osuuden. Opettele nöyräksi vaan

[/quote]

Hyvä, kun eivät kaipaa. Enpä mäkään kaipaa Venäjälle.

En ole telakalla töissä, joten ei tarvi nöyristellä.

[/quote]

P.S. Mitäpä sä mun matkakassasta tietäisit. Juuri olimme perheen kanssa viikon Saksassa ja matkakassamme oli n. 10 000 euroa.

Vierailija
82/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näistä tutuista niin Turkki, kerran käyty ja se riitti.

Innostusta ja kiinnostusta ei riitä Thaimaa. Egypti, Dubai yms vastaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:22"]

Venäjä. Pietari on kuulemma upea kaupunki, ei vaan nappaa yhtään mennä käymään siellä. Siltikin vaikka se on Helsinkiä lähimpänä oleva miljoonakaupunki ja kuuluisi varmaan yleissivistykseen käydä naapurissa vierailulla.

[/quote]

Allekirjoitan täysin. Venäjä ei ole koskaan kiinnostanut matkakohteena, vaikka sinne pääsisi nykyään niin helposti junalla tai laivalla. Syyt: kieli, ruoka, kulttuuri, liikenne ym. Olisin varmasti ihan hukassa Venäjällä, koska en osaa venäjää, ja ymmärtääkseni heidän englannin osaamisensa on surkeaa tai olematonta. 

Itä-Blokin maat ei yleensäkään kiinnosta, ei myöskään kaukomatkat tyyliin Thaimaa tai Intia, koska en viihdy niin kuumassa. 

Egypti oli hieno maa ennen, siellä olen käynytkin, mutta nykyään sinne ei kai voi edes matkustaa, kun rupesivat mellakoimaan turismin kustannuksella. 

Vierailija
84/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:29"]

Ranska. Olen lomaillut siellä kahdesti ja saanut tarpeekseni niistä asukkaista. Eivät halua puhua englantia, (isojen kaupunkien ulkopuolella eivät sitä kyllä juuri osaakaan), miehet ovat ällöttävän päällekäyviä, joka puolella tupakoidaan, palvelu on töykeää useimmiten. En pidä edes ranskalaisesta ruuasta, kaikin puolin ärsyttävää on ollut.

[/quote]

Jännää, mulla on ihan toisenlainen kuva Ranskasta ja ranskalaisista. Olemme tehneet sinne kaksi kertaa 2 viikon reissun omalla autolla. Kumpikaan meistä ei puhu ranskaa. Palvelu on lähes poikkeuksetta ollut ystävällistä, jopa sydämellistä. Kukaan mies ei ole ollut minua kohtaan päällekäyvä. Tupakointia ei ollut sen enempää kuin esim. Itävallassakaan. Ruoka on ollut maittavaa, leivonnaiset ja leivät poikkeuksetta herkullisia.

Pariisin keskustassa saimme lähes aina palvelua englanniksi. Aloitin aina liikkeeseen menemällä sanomalla Bon jour ja sitten olin opetellut ranskaksi fraasin, olen pahoillani, mutten osaa ranskaa, puhutteko englantia. Pariisissa yleensä löytyi joku ja sain ystävällistä kohtelua.

Pariisin ulkopuolella ihmiset meni paniikkiin, kun eivät osanneet englantia. Olivat pahoillaan. Supermarketissa kokoontui 15 ihmistä selvittämään, mitä halusin, kun kukaan ei osannut englantia - lopulta joku soitti kielitaitoiselle tuttavalleen.

Jouduin tekemään rikosilmoituksen. Myöhään illalla pikkupaikkakunnan poliisiasemalla. Sanakirjan ja elekielen avulla siitä selvittiin ja poliisit olivat ylistevuotavan ystävällisiä.

Unohdimme miehen asiakirjasalkun erääseen liikkeeseen, jossa ei puhuttu englantia. Luxemburgilaisen hotellimme virkailija (joka puhui moitteetonta englantia) soitti liikkeeseen puolestamme, kertoi heille osoitteemme ja he lähettivät meille asiakirjasalkun postissa. Parasta palvelua ikinä.

Vierailimme Champagnessa yhden miehen pyörittämillä samppanjatiloilla. Yhteistä kieltä ei ollut, silti saimme yksityisopastuksia samppanjakellareihin ja rypäleviljelmille. Elekieli toimi taas. Ja ne muutamat sanat, joita englannin pohjalta ymmärsin.

Kukaan ei ollut minulle Ranskassa töykeä. Paitsi ehkä yksi tarjoilija, mutta niinhän ne kuulemma ovat.

Vierailija
85/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uzbekistan, Kazakstan, jne. Oonko rajoittunut? 

Vierailija
86/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudi-Arabia,Jemen, kaikki Afrikan maat paitsi Kenia/Tansania kansallispuiston osalta. Ekaksi mainitut tylsiä ja naisten asema surkea. Afrikan maissa ei kiehdo köyhyys, taudit ja taas tuo naisten asema.

Vierailija
87/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaan en haluaisi. Thaimaa tuntuu vähän vastenmieliseltä myös. 

Euroopasta esim. Luxemburg, Sveitsi, Monaco ja Itävalta eivät kiinnosta. 

Oikeastaan mitkään rantalomakohteet eivät houkuta, Teneriffalta Hawajille. Olen ehdottomasti kaupunkimatkailija. 

Vierailija
88/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliisu matkakohde? Anna mun kaikki kestää. :DD Se pliisuus on ihmisen itsensä korvien välissä!

Mikään maa ei ole sellainen ettenkö sieltä löytäisi jotakin mielenkiintoista, itseäni inspiroivaa ja jännittävää. On kyllä maita johon en halua matkustaa, koska ne ovat vaarallisia tällä hetkellä.

Vierailija
89/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa. Mieleen tulee lähinnä ihmiskauppa ja prostituutio... Kaikki negatiiviset kamalat asiat. En tahdo tukea moista valtiota taikka olla näkemässä vahingossakaan kun läskit brittimiehet ostaa alaikäisiltä tytöiltä seksiä. Lisäksi kaikki Jemenit ynnämuut vaaralliset muslimimaat. Intiakaan ei voisi vähempää kiinnostaa. Ennenkään en ole kovin hyviä ajatuksia intialaisia kohtaan mietiskellyt, mutta nää viimeaikaiset raiskausstoorit on vaan vahvistaneet mun inhoa...

Vierailija
90/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia. Ei yhtään kiehdo se väentungos ja maan likaisuus, hyh. Lisäksi kun ottaa huomioon näitä viimeaikaisia tapahtumia siellä, niin kiinnostus laskee jo nollan alapuolelle.

Muslimimaihinkaan en turhaan lähtisi mieltäni pahoittamaan, mutta muuten olen kiinnostunut kyllä käymään vähän kaikkialla!

Vierailija
91/108 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel, Turkki, Marokko, islamin uskoiset maat.

Tuskin tarvinnevat selityksiä, ihmisoikeudet on olemattomia noissa maissa.

Vierailija
92/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afghanistan yms. väkivaltaiset paikat sen väkivallan takia.

Venäjä ja Thaimaa, ei vaan kiinnosta. En tiedä miksi, mutta jostain syystä ei ole koskaan yhtään kiinnostanut kumpikaan maa. Eikä kyse ole mistään periaatteellisesta ihmisoikeusjuttuboikotista (Kiina esim. kiinnostaisi) tai siitä että ovat tavanomaisia matkakohteita.

Yleisesti otaen rantalomakohteet eivät kiinnosta, mutta toisaalta samasta maasta voi löytyä joku kohde jonne menen mieluusti.

Vierailija
93/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä (Pietaria lukuunottamatta), etelä-Amerikan maat, USA (no NY voisin mennä), Teneriffat ja Kanariat jaiks. Egypti on nähty, ei enää sinne eikä muuallekaan Afrikkaan.

Kesät kierrellään eurooppaa, viikonloppulomat samoin. Talvella Aasiassa tai Alpeilla. Aina löytyy jotain uutta ja hienoa:) Istanbul ykköskohde kaupungeista, Italia "toinen koti". Odotan innolla aikaa kun päästään kiertämään Brittein saarta, nyt vasta Lontoo nähty. 2 vuoden kuluttua Skotlannin kierrokselle.

Vierailija
94/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudi-Arabia, Dubai, Turkki. Ylipäänsä muslimimaat. Venäjällekään en mieli, viimeisin käyntini vuodelta 1997. Ehkä muuttunut mutta silti.

Vierailija
95/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maat, joissa eläimiä rääkätään avoimesti ihmisten silmien edessä. Tiedän kyllä, että eläinrääkkäystä tapahtuu kaikkialla, mutten pysty enkä halua katsoa sitä, saati tukea turismia niissä maissa, joten kaikki kolmannen maailman maat ovat poissuljettuja.

Vierailija
96/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi- ja Kauko-Itä. Suuri osa Afrikan maista. Osa Etelä- ja Väli-Amerikasta. Valkovenäjä (ihan periaatteesta).

Vierailija
97/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei on Intialle. (olen siellä kerran välilaskun tehnyt ja se riitti) kamala likainen maa jossa ihmiset on täysin nuijia. Joukkoraiskaukset, Gangeissa uiminen (siellä ruumiiden seassa) yms. kauheudet. Ja intialainen ruokakin on aina ihan oksennuksen näköistä :)

En myöskään lähtisi mihinkään äärimuslimimaahan. Turkin ja Dubain voisin vielä nähdä mutta en muita. Egyptissäkään ei ole muuta kun pyramidit ja ne olis päivässä nähty joten ei kiinnosta sinnekkään mennä.

Vierailija
98/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitkään. En ole yhtään kiinnostunut matkustelemaan ulkomaille vapaa-ajalla. Joudun matkustamaan ihan riittämiin työni puolesta.

Vierailija
99/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia, se, mitä itse henkkoht intialaisia tunnen ja mitä olen maasta kuullut siellä käyneiltä tutuilta, niin ei nappaa sitten yhtään. Ja tietysti vaaralliset maat, pienten lasten äitinä ei tee mieli joutua kidnapatuksi jossain Jemenissä.  Mutta Egypti on hieno paikka, sinne menisin heti uudelleen jos vaan voisi.

Vierailija
100/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:24"]

Lähi- ja Kauko-Itä. Suuri osa Afrikan maista. Osa Etelä- ja Väli-Amerikasta. Valkovenäjä (ihan periaatteesta).

[/quote]

sulle jääkin sitten Eurooppa, Pohjois-Amerikka (ja Kanada) Australia Uusi Seelanti ja Venäjä (ja entisen Neuvostoliiton maat) joissa voisit käydä.  Selkeästi kammoksut muita kulttuureita kuin Länsimaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi