Mitkä maat eivät kiinnosta sinua matkailukohteina?
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:16"]Nämä reppureissaajat ovat myös hyvin äänekkäinä huolissaan ilmanmuutoksesta, mutta lentomatkojan ympäri maailmaa ei lasketa, eihän?
[/quote]
On olemassa palveluita, jotka laskevat päästölaskurilla lentomatkan saastutuksen ja joille voi maksaa siitä että nämä "hyvittävät" jotenkin ekologisesti nämä päästöt, vaikka nyt istuttamalla puita tms. Esim. http://www.lentolaskuri.fi/index.php/ . Kyllä noita asioita mietitään.
Itse taas en ymmärrä mikä tarve joillakin on irviä jos joku haluaa matkustaa halvalla ja pienellä kantamusmäärällä? Kokemusten perässähän meistä jokainen tekee kaikenlaista, pihasaunakin rakennetaan vain siksi että siellä istuminen on niin kiva kokemus, ei lainkaan siksi että muuten hygieniataso romahtaisi. Jokainen tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:49"]
Tästäkin näkee miten hieno juttu on asua ulkomailla; ei tarvitse kuluttaa rahaa ja uhrata aikaa (=koko lomaansa) matkustelemalla ympäri maailmaa.
Toki mekin matkustelemme täältä Keski-Euroopasta, mutta asuinmaamme on mukava ja kaikki rantakohteet (kevät-syksy) on tuntien ajomatkojen päässä. Joten miksi istuisimme 12h lentokoneessa jonnekin kaukomaille, kun lähelläkin voi viettää nautinnollisia lomia ja retkiä?
[/quote]
Mä en ole istunut 12 tuntia koneessa kuin käydessäni Karibialla ja sinne on sieltä teiltäkin sama lentoaika. Ja tuskin pystyt väittämään, että saman kokemuksen saa Saksasta kuin sieltä?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:16"]Nämä reppureissaajat ovat myös hyvin äänekkäinä huolissaan ilmanmuutoksesta, mutta lentomatkojan ympäri maailmaa ei lasketa, eihän?
[/quote]
On olemassa palveluita, jotka laskevat päästölaskurilla lentomatkan saastutuksen ja joille voi maksaa siitä että nämä "hyvittävät" jotenkin ekologisesti nämä päästöt, vaikka nyt istuttamalla puita tms. Esim. http://www.lentolaskuri.fi/index.php/ . Kyllä noita asioita mietitään.
Itse taas en ymmärrä mikä tarve joillakin on irviä jos joku haluaa matkustaa halvalla ja pienellä kantamusmäärällä? Kokemusten perässähän meistä jokainen tekee kaikenlaista, pihasaunakin rakennetaan vain siksi että siellä istuminen on niin kiva kokemus, ei lainkaan siksi että muuten hygieniataso romahtaisi. Jokainen tyylillään.
[/quote]
Yksinkertaisesti, matkustaminen on todella saastuttava touhua, siinä parin puun istuttaminen on vain kosmeettinen ele ja harhaluulo omasta hyvyydestä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:28"]
Tästäkin näkee miten hieno juttu on asua ulkomailla; ei tarvitse kuluttaa rahaa ja uhrata aikaa (=koko lomaansa) matkustelemalla ympäri maailmaa.
Toki mekin matkustelemme täältä Keski-Euroopasta, mutta asuinmaamme on mukava ja kaikki rantakohteet (kevät-syksy) on tuntien ajomatkojen päässä. Joten miksi istuisimme 12h lentokoneessa jonnekin kaukomaille, kun lähelläkin voi viettää nautinnollisia lomia ja retkiä?
[/quote]
Mä en ole istunut 12 tuntia koneessa kuin käydessäni Karibialla ja sinne on sieltä teiltäkin sama lentoaika. Ja tuskin pystyt väittämään, että saman kokemuksen saa Saksasta kuin sieltä?
[/quote]
En kerää jotain kokemuksia, joten onneksi ei tarvitse istua. En löydä syytä miksi meidän pitäisi lähteä Karibialle, kun mm. Italiassa, Kroatiassa, Ranskan Rivieralle saan saman mukavan olotilan.
Moni on vastannut samaa, mutta sanonpa minäkin: minua kiinnostaisi lähteä ihan minne vaan milloin vain, kunhan kohteessa en ole vaarassa (sota, naisten asema tms.). Käy kylmä ja käy kuuma.
Olen matkustellut paljon ja olen tykännyt kaikista paikoista, joissa olen käynyt. Ranska on ainut maa, josta olisin halunnut lähteä kesken loman pois. Tympeää, tylsää, olivat suorastaan vihamielisiä tällaisia turisteja kohtaan (kun ei puhuttu tarpeeksi hyvää ranskaa..) ja ei siis oltu missään Pariisissa, vaan maaseudulla ja pikkupaikoissa. Ei tervehditty, ei saatu asiallista palvelua kaupoissa. Ehkä Pariisi olisi eri asia, mutta ei sekään oikein näiden kokemusten jälkeen enää kiinnosta. Samanlaista arkkitehtuuria löytyy muualtakin ja samat kaupat löytyy muistakin Euroopan maista. Eiffelin tornin takia korkeintaan jaksaisin lähteä, en muuten.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:25"]
Afrikan maat. Venäjä. Lähi-idän valtiot. Yleensä maat, joissa poljetaan ihmisoikeuksia ja etenkin lasten ja naisten oikeuksia. En halua mennä kantamaan rahojani sellaisen valtion kassaan ja tukea sellaisen maan toimintaa. Äänestän jaloillani.
[/quote]
Joo Venäjä suorastaan kaipaa sun tonnin matkakassaas :D
Nyt ne osti helsingin telakan lopunkin osuuden. Opettele nöyräksi vaan
[/quote]
Hyvä, kun eivät kaipaa. Enpä mäkään kaipaa Venäjälle.
En ole telakalla töissä, joten ei tarvi nöyristellä.
[/quote]
P.S. Mitäpä sä mun matkakassasta tietäisit. Juuri olimme perheen kanssa viikon Saksassa ja matkakassamme oli n. 10 000 euroa.
[/quote]
:) Vanhan mersun tuonti ilmeisesti sisältyi matkakassaan :D?
[/quote]
Siltä vaikuttaa:) Itse kiertelimme Italiaa myöten eurooppaa (siis Saksa, Sveitsi, Itävalta, Liechtenstein myös) 4,5 vkoa ja rahaa meni 8000€.
[/quote]
Te ette ilmeisesti sitten shoppailleet paljoa. Me ostimme vuoden viinivaraston, vaatteita, söimme laadukkaissa paikoissa, kävimme katsomassa oopperaa ja musikaalin. Ja hotelleihinkin meni 3000 euroa.
[/quote]
No, eipä näytä olevan laatu/vastine rahalle -ajattelu hallussa jos noin paljon saa menemään rahaa Saksassa.
[/quote]
Jaa. Ostimme mielestämme varsin laadukkaita tuotteita. Myös ooppera ja musikaali ja ne kohteet, joissa kävimme, olivat ihan huippuluokkaa. EIkö hotelleissa tai ravintoloissakaan ollut valittamista.
Olen käynyt Turkissa pari kertaa työmatkalla mutta ikinä en menisi sinne omalla rahalla. Tympeää palvelua, ahdistelevia miehiä, likaista ja kuumaa. Ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:25"]
Afrikan maat. Venäjä. Lähi-idän valtiot. Yleensä maat, joissa poljetaan ihmisoikeuksia ja etenkin lasten ja naisten oikeuksia. En halua mennä kantamaan rahojani sellaisen valtion kassaan ja tukea sellaisen maan toimintaa. Äänestän jaloillani.
[/quote]
Joo Venäjä suorastaan kaipaa sun tonnin matkakassaas :D
Nyt ne osti helsingin telakan lopunkin osuuden. Opettele nöyräksi vaan
[/quote]
Hyvä, kun eivät kaipaa. Enpä mäkään kaipaa Venäjälle.
En ole telakalla töissä, joten ei tarvi nöyristellä.
[/quote]
P.S. Mitäpä sä mun matkakassasta tietäisit. Juuri olimme perheen kanssa viikon Saksassa ja matkakassamme oli n. 10 000 euroa.
[/quote]
:) Vanhan mersun tuonti ilmeisesti sisältyi matkakassaan :D?
[/quote]
Siltä vaikuttaa:) Itse kiertelimme Italiaa myöten eurooppaa (siis Saksa, Sveitsi, Itävalta, Liechtenstein myös) 4,5 vkoa ja rahaa meni 8000€.
[/quote]
Te ette ilmeisesti sitten shoppailleet paljoa. Me ostimme vuoden viinivaraston, vaatteita, söimme laadukkaissa paikoissa, kävimme katsomassa oopperaa ja musikaalin. Ja hotelleihinkin meni 3000 euroa.
[/quote]
No, suoraan viinitilalta 68 pulloa viiniä, grappaa yms. Pari isoa laatikollista ruokaa, untuvatäkki 2:lle, vaatteita.. Söimme erittäin laadukkaissa paikoissa - Bib gourmand, Mich* yhtä hyvin kuin paikallisten suosimissa trattorioissa ja mm Italian Top chefin tms voittajaparin omassa ravintolassa heidän "möksällään" - 2 ateriaa ulkona joka päivä. Tähdet ja hieno nimi kun ei takaa laatua:) Ravintolassa pitää olla muutakin kuin hieno nimi:D
Hotellissa tärkeintä oli sijainti ihan keskustassa, iso huone ja erinomainen aamiainen. Olisko osa ollut 4*, osa 3*, hinnassa myös 2 vkoa yli 200m2 huvila Italiassa:D Luksusta noihin hotelleihin verrattuna meille. Mutta vaadin aina että hinta-laatusuhde on kohdallaan, 3000€ viikon hotellista on jo tyhmyyttä. Eihän siellä hotellissa olla...
Mutta jos on liikaa rahaa niin sitä voi toki heittää hukkaan surutta:D
[/quote]
[/quote]
Mut Bali ja Singapore on vain 2 tunnin matkan päässä Saksasta - onhan kun niin väitän ulkomailla;D
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:55"]
[/quote]
voi ihanaa, taas joku asuu paratiisimaassa nimeltä "ulkomaat" :) missä se on, kun ei kartalta löydy
[/quote] On se ihanaa, erittäin ihanaa ja mielestäni voittaa Suomen selkeästi mm. sen osalta ettei hyvää säätä varten tarvi matkustaa monta tuhatta kilometriä.
Ja olihan tuossa tarkennuksena: Keski-Eurooppa, joten ehkä maantietoa osaavana voit siitä jotain päätellä.
[/quote]
mina kirjoitan tata Singaporessa, ranta hyvin lahella, lunta saa hakea hyvin kaukaa. Ydin tassa taisi olla se, etta miksi on niin hirvean vaikeata sanoa, missa maassa asuu. Kuka sut tunnistaa, jos sanot vaikka, etta asun Etela-Saksassa? "ulkomaat" on jarjeton kasite tammoisissa keskusteluissa. Itse en esim ole kosksaan asunut siella Keski-Euroopassa, muutamia lyhyita ajanjaksoja (1-3kk/kerta) Saksassa eri puolella. Musta on mielenkiinoista tietaa, miten ihmiset viihtyvat, mita siella voi tehda jne. Mutta, jos sanoo, etta "ma asun ulkomailla, meilla on kaikki paremmin kuin Suomessa" niin rehellisesti sanoen, miksi viitsii edes vastata.
Ma olen asuinmaastani Singaporesta johtuen kolunnut Aasiaa tassa yli 10v aikana aika hyvin. Myos Austraaliassa olen kaynyt muutaman kerran, samoin Uudessa-Seelannissa. Sen takia nama kohteet ei kiinnosta. Mutta esim. Keski-Eurooppa kiinnostaa :-)
On kiva kuulla etta olet loytanyt itsellesi (ehka perheelle...) kivan asuin paikan. Ei ollut tarkoitus ilkeilla.
Muuten, jos osaa maantietoa, Keski-Eurooppa on ihan joku muu paikka kuin tämä "henkinen Keski-Eurooppa". Oikeastihan Tsekki on ihan keskellä Eurooppaa, mutta ei sitä pidetä Keski-Eurooppana ;)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote]
Yksinkertaisesti, matkustaminen on todella saastuttava touhua, siinä parin puun istuttaminen on vain kosmeettinen ele ja harhaluulo omasta hyvyydestä.
[/quote]
Muistan lukeneeni että yksi edestakainen Thaimaan lentomatka yhdeltää henkilöltä tuottaa yhtä paljon hiilidioksiidipäästöjä kuin keskivertosuomalaisen kahden vuoden autonkäyttö. Kyllä vaan sopii miettiä, miksei lentomatkustusta veroteta enemmän. Ei sillä, ei ole tarkoitus ilkkua. Jokainen meistä jättää tänne joka tapauksessa suuret hiilijalanjäljet, tavalla tai toisella. Siltikin ympäristöasioista meuhkaaminen on mielestäni irvokasta, jos samalla matkustaa lentäen useita kertoja vuodessa "huvikseen". Tämä kombinaatio on vaan aika yleinen.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:46"]
[/quote]
[/quote]
Mut Bali ja Singapore on vain 2 tunnin matkan päässä Saksasta - onhan kun niin väitän ulkomailla;D
[/quote]
Nyt en tajunnut... maantieto ei muutu väittämällä, tietääkseni.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:55"]
[/quote]
voi ihanaa, taas joku asuu paratiisimaassa nimeltä "ulkomaat" :) missä se on, kun ei kartalta löydy
[/quote] On se ihanaa, erittäin ihanaa ja mielestäni voittaa Suomen selkeästi mm. sen osalta ettei hyvää säätä varten tarvi matkustaa monta tuhatta kilometriä.
Ja olihan tuossa tarkennuksena: Keski-Eurooppa, joten ehkä maantietoa osaavana voit siitä jotain päätellä.
[/quote]
mina kirjoitan tata Singaporessa, ranta hyvin lahella, lunta saa hakea hyvin kaukaa. Ydin tassa taisi olla se, etta miksi on niin hirvean vaikeata sanoa, missa maassa asuu. Kuka sut tunnistaa, jos sanot vaikka, etta asun Etela-Saksassa? "ulkomaat" on jarjeton kasite tammoisissa keskusteluissa. Itse en esim ole kosksaan asunut siella Keski-Euroopassa, muutamia lyhyita ajanjaksoja (1-3kk/kerta) Saksassa eri puolella. Musta on mielenkiinoista tietaa, miten ihmiset viihtyvat, mita siella voi tehda jne. Mutta, jos sanoo, etta "ma asun ulkomailla, meilla on kaikki paremmin kuin Suomessa" niin rehellisesti sanoen, miksi viitsii edes vastata.
Ma olen asuinmaastani Singaporesta johtuen kolunnut Aasiaa tassa yli 10v aikana aika hyvin. Myos Austraaliassa olen kaynyt muutaman kerran, samoin Uudessa-Seelannissa. Sen takia nama kohteet ei kiinnosta. Mutta esim. Keski-Eurooppa kiinnostaa :-)
On kiva kuulla etta olet loytanyt itsellesi (ehka perheelle...) kivan asuin paikan. Ei ollut tarkoitus ilkeilla.
[/quote]
No, joo, onhan se hiukan epätarkkaa kirjoitella "ulkomaat", mutta usein aletaan nälvimään kaiken maailman natsijuttuja ym. niin en enää viitsi kirjoittaa asuinmaatani.
Olen matkustellut paljon, käynyt mm Irakissa missä moni ei ole käynyt, harva teitäkään uskaltaisi. Matkustan ulkomaille noin 2 kertaa vuodessa. Minulla ei ole lapsia, joten siksi pääsen helposti matkaan silloin kun haluan. Mihin en matkustaisi? Afkanistan taitaisi olla ainoa sellainen maa. Afrikassa ja lähi-idässä olen käynyt, suosittelen jos rahat vaan riittää. Todella upeita paikkoja esim Libanonin Beirut ja Zimbawe..
Minua ei kiinnosta oikein mitkään. Olen aikoinani matkustellut hieman kun "pitäisi". Mutta en jotenkin nauti siitä oikein yhtään. En ole kovin visuaalinen ihminen, joten nähtävyydet ei kiinnosta. En muutenkaan niin kaipaa uusia kokemuksia, tuttu ja turvallinen on minun juttu. Tuleepa halvaksi ja säästää ympäristöä, joten eipä tuo niin haitanne.
Vitsi kun osaisin kertoa meidän prätkämatkojen budjetteja, tulis nimittäin vähän toistakin ääripäätä tähän rahakeskusteluun. Mutta valitettavasti ei oo tullut pidettyä kirjaa! Mitä sitä nyt vaikka viikon reissulla menis kahden mopon bensoihin ja ruokaan (osittain syömme halvoissa ravintoloissa ja osittain kokkaamme trangialla). Yöpymisiin menee suht vähän, ne tapahtuu yleensä teltassa leirintäalueella tai metsässä (Pohjoismaissa). Jos sattuu uimapaikkoja matkan varrelle, ei tarvitse yöpyä niin usein leirintäalueilla. Jos taas sää on sateinen, on kiva päästä oikein mökkiin ja varata saunakin, jossa voi sitten kuivatella kamppeitakin. Tähän päälle sitten mahdolliset lautta- ja laivamaksut. Halpaa on!
[/quote]
Kukin tyylillään. Mä en voisi kuvitella mitään kamalampaa, kuin istua vesisateessa prätkän päällä ja posottaa 160 km/h moottoribaanalla. Ja sitten sen jälkeen yöksi johonkin telttaan metsään. Ja ruokailu jossain ostoskeskuksen rasvabaarissa. Ei kiitos. Mielummin pysyisin kotona ja säästäisin sitten nekin rahat.
joku dubai, aavikolle rakennettu täysin keinotekoinen systeemi, karsean näköistä minulle, jolle luonto, puut, ovat tärkeitä.
ei kiinnosta amerikka, amerikan yhdysvallat, väkivaltainen sadistinen yhteiskunta, itsekäs ja ahne, manipulaatiolla ja väkivallalla ohjaa kaikkia muita maita, tappaa siviilejä ja tarjoaa rääsyläisinä pitämilleen ihmisille korvaukseksi ruokasäkin kun on tappanut ensi kaikki perheen lapset. Ainoa maa maailmassa joka käyttänyt ydinaseita tappaakseen ihmisiä, mutta silti jollain ihmeellisellä logiikalla vahtii kaikkia muita maita että ne eivät tekisi ydinaseita. Maailman poliisi, joka aivopessyt ihmiset että rahan kerääminen on ainoa oikea ja kunnioitettava tapa elää.
Siinäpä ne.
Tykkäisin käydä joskus roomassa, pariisissa uudestaan, pohjoismaita kiertää ja myös latinailainen amerikka kiinnostaa, afrikka kiinnostaisi jos valkoinen mies ei olisi tappanut sieltä kaikkia eläimiä tai vanginnut niitä amerikan koteihinsa lemmikiksi. eli luulen että tulisin afrikassa surulliseksi, katson sitä elokuvista mieluummin. (minun afrikkani)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:33"]
Moni on vastannut samaa, mutta sanonpa minäkin: minua kiinnostaisi lähteä ihan minne vaan milloin vain, kunhan kohteessa en ole vaarassa (sota, naisten asema tms.). Käy kylmä ja käy kuuma.
Olen matkustellut paljon ja olen tykännyt kaikista paikoista, joissa olen käynyt. Ranska on ainut maa, josta olisin halunnut lähteä kesken loman pois. Tympeää, tylsää, olivat suorastaan vihamielisiä tällaisia turisteja kohtaan (kun ei puhuttu tarpeeksi hyvää ranskaa..) ja ei siis oltu missään Pariisissa, vaan maaseudulla ja pikkupaikoissa. Ei tervehditty, ei saatu asiallista palvelua kaupoissa. Ehkä Pariisi olisi eri asia, mutta ei sekään oikein näiden kokemusten jälkeen enää kiinnosta. Samanlaista arkkitehtuuria löytyy muualtakin ja samat kaupat löytyy muistakin Euroopan maista. Eiffelin tornin takia korkeintaan jaksaisin lähteä, en muuten.
[/quote]
Eiffel on kyllä ehkä pienin tekijä, jonka vuoksi Ranskaan kannattaa lähteä. Mikään maa ei ole yhtä monipuolinen matkailukohde kuin Ranska. Siellä on ihan kaikkea.
Kokemuksesi kuulostavat näin Ranskassa asuneen ja siellä paljon matkailleen korvaan erikoisilta. Epäilisin, että kyse on pitkälti molemminpuolisista väärinkäsityksistä, jotka johtuvat kielitaidottomuudesta.
En nyt väitä että juuri teidän kohdallanne ongelma olisi tämä, mutta paljon suomalaisia Ranskassa seuranneena sanoisin, että usein suomalaiset vaikuttavat jo ihan pelkän ruumiinkielensä vuoksi todella tylyiltä. Jäykän ilmeetön naama, katsekontaktin välttely, tervehdyksiin vastaamattomuus jne. Ja nämä ovat niin luontaisia suomalaiselle ja kuuluvat suomalaiseen kulttuuriin, ettei moni edes niitä huomaa itsessään. Näin käyttäytyvät jopa suoraan Suomesta tulleet nuoret, korkeakoulutetut ihmiset. Itsekin tähän heräsin vasta suomalaisia matkailijaryhmiä seurattuani. Mutta suomalaista kulttuuria tuntemattoman silmissä tämmöinen porukka vaikuttaa joko äärettömän tylyltä tai suoranaiselta avohoitopotilaslaumalta.
Nyt on pakko kysyä, että mikä siinä Bulgariasa on vikana? :) Itselläni on maasta varsin hyvä kuva (kaunis arkkitehtuuri, hyvä ruoka ja halvat hinnat) ja olen ajatellut vierailla siellä jossain vaiheessa esim. Sofiassa. moni on maininnut sen tässä listassa, joten toivoisin kuulevani niitä negatiivisia puolia. Millekään aurinkorannalle siellä en ole menossa, vaan kaupunkilomalle.