Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä maat eivät kiinnosta sinua matkailukohteina?

Vierailija
28.10.2013 |

Ja miksi?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin näkee miten hieno juttu on asua ulkomailla; ei tarvitse kuluttaa rahaa ja uhrata aikaa (=koko lomaansa) matkustelemalla ympäri maailmaa.

Toki mekin matkustelemme täältä Keski-Euroopasta, mutta asuinmaamme on mukava ja kaikki rantakohteet (kevät-syksy) on tuntien ajomatkojen päässä. Joten miksi istuisimme 12h lentokoneessa jonnekin kaukomaille, kun lähelläkin voi viettää nautinnollisia lomia ja retkiä? 

Vierailija
2/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:19"]

Asenteestasi huokuu että avustusraha on sinulle vai keino pestä kätesi kolmannen maailman maiden ongelmista. Elä pilvilinnassasi...

[/quote]

Olikohan tämä vastaus minulle? Minä siis tuo, joka en halua nähdä katulapsia. Se että länsimaiset turistit menee kehitysmaihin tuntemaan maailmantuskaa ja kuvaamaan kerjäläisiä facebookiin ei auta noita ihmisiä yhtään. Asenteesi voi olla vaikka kuinka myötätuntoinen, mutta se raha on kuitenkin melkein parempi lääke.

Itselläni on pieniä lapsia. Maassa jossa näkisin heidän ikäisiään kadulla kerjäämässä ja myymässä itseään en olisi lomalla, vaan kärsimässä ahdistuksesta. En ole niin varakas että viitsisin ehdoin tahdoin matkustaa maailman ääriin ahdistumaan. Saman tunteen saa ihan ilmaiseksi katsomalla jonkun dokkarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:25"]

Afrikan maat. Venäjä. Lähi-idän valtiot. Yleensä maat, joissa poljetaan ihmisoikeuksia ja etenkin lasten ja naisten oikeuksia. En halua mennä kantamaan rahojani sellaisen valtion kassaan ja tukea sellaisen maan toimintaa. Äänestän jaloillani.

[/quote]

Joo Venäjä suorastaan kaipaa sun tonnin matkakassaas :D

Nyt ne osti helsingin telakan lopunkin osuuden. Opettele nöyräksi vaan

[/quote]

Hyvä, kun eivät kaipaa. Enpä mäkään kaipaa Venäjälle.

En ole telakalla töissä, joten ei tarvi nöyristellä.

[/quote]

P.S. Mitäpä sä mun matkakassasta tietäisit. Juuri olimme perheen kanssa viikon Saksassa ja matkakassamme oli n. 10 000 euroa.

[/quote]

:) Vanhan mersun tuonti ilmeisesti sisältyi matkakassaan :D?

[/quote]

No ei todellakaan. Nehän siellä rukkaa autojen ajokilometrit uuteen uskoon. Jos toisimme auton, niin sitten oikeasti vanhan. 30-40-50-luvulta.

Yleensä suosimme kotimaantuontiautoja. Ja matkan teimme 1,5 vuotta vanhalla MB:llä.

Vierailija
4/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:23"]

Afrikan maat. Venäjä. Lähi-idän valtiot. Yleensä maat, joissa poljetaan ihmisoikeuksia ja etenkin lasten ja naisten oikeuksia. En halua mennä kantamaan rahojani sellaisen valtion kassaan ja tukea sellaisen maan toimintaa. Äänestän jaloillani.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

P.S. Mitäpä sä mun matkakassasta tietäisit. Juuri olimme perheen kanssa viikon Saksassa ja matkakassamme oli n. 10 000 euroa.

[/quote]

[/quote]

Siltä vaikuttaa:) Itse kiertelimme Italiaa myöten eurooppaa (siis Saksa, Sveitsi, Itävalta, Liechtenstein myös) 4,5 vkoa ja rahaa meni 8000€.

[/quote]

Te ette ilmeisesti sitten shoppailleet paljoa. Me ostimme vuoden viinivaraston, vaatteita, söimme laadukkaissa paikoissa, kävimme katsomassa oopperaa ja musikaalin. Ja hotelleihinkin meni 3000 euroa.

Vierailija
5/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v ja koen olevani ystävä- ja tuttavapiirissäni outolintu, kun en koe tarvetta matkustaa mahdollisimman kauas, mahdollisimman eksoottiseen paikkaan, mahdollisimman "uuteen" paikkaan. Omasta mielestäni juuri tällainen matkakohde on eettisesti ja ekologisesti tarkasteltuna se kaikista huonoin ja itsekkäin vaihtoehto, jotenkin niin länsimaalaisen individualismin huipentumaa. Lennot sinne kauas luo suuren hiilijalanjäljen, matkailu pilaa aina luontoa, mitä hienoa on tukea "uuden" matkakohteen tuhoamista? Jos valitsee turistirysäkohteen, ei ainakaan tule pilanneeksi koskematonta luontoa (se on pilattu jo aikoja sitten. ;) Muutenkin mielestäni on moraalisesti hieman arvelluttavaa mennä länsimaalaisenä pällistelemään köyhyyttä ja kutsua sitä "henkisenä kasvukokemuksena". Sitten ollaan taas hetki vähän parempaa ja kokenutta ihmistä?

Minua kiinnostaa nimenomaan Ruotsi, Saksa, Espanja ja nämä tällaiset. Tiedän, olen totaalisen out. :)

Vierailija
6/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siltä vaikuttaa:) Itse kiertelimme Italiaa myöten eurooppaa (siis Saksa, Sveitsi, Itävalta, Liechtenstein myös) 4,5 vkoa ja rahaa meni 8000€.

[/quote]

Te ette ilmeisesti sitten shoppailleet paljoa. Me ostimme vuoden viinivaraston, vaatteita, söimme laadukkaissa paikoissa, kävimme katsomassa oopperaa ja musikaalin. Ja hotelleihinkin meni 3000 euroa.

[/quote]

No, eipä näytä olevan laatu/vastine rahalle -ajattelu hallussa jos noin paljon saa menemään rahaa Saksassa.

Vierailija
7/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei todellakaan. Nehän siellä rukkaa autojen ajokilometrit uuteen uskoon. Jos toisimme auton, niin sitten oikeasti vanhan. 30-40-50-luvulta.

Yleensä suosimme kotimaantuontiautoja. Ja matkan teimme 1,5 vuotta vanhalla MB:llä.

[/quote]

Kilometrien rukkaaminen Saksassa on rikos, jostain syystä ei Suomessa.

Vierailija
8/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:25"]

Asenteestasi huokuu että avustusraha on sinulle vai keino pestä kätesi kolmannen maailman maiden ongelmista. Elä pilvilinnassasi...

[/quote]

Olikohan tämä vastaus minulle? Minä siis tuo, joka en halua nähdä katulapsia. Se että länsimaiset turistit menee kehitysmaihin tuntemaan maailmantuskaa ja kuvaamaan kerjäläisiä facebookiin ei auta noita ihmisiä yhtään. Asenteesi voi olla vaikka kuinka myötätuntoinen, mutta se raha on kuitenkin melkein parempi lääke.

Itselläni on pieniä lapsia. Maassa jossa näkisin heidän ikäisiään kadulla kerjäämässä ja myymässä itseään en olisi lomalla, vaan kärsimässä ahdistuksesta. En ole niin varakas että viitsisin ehdoin tahdoin matkustaa maailman ääriin ahdistumaan. Saman tunteen saa ihan ilmaiseksi katsomalla jonkun dokkarin.

[/quote]

Näinpä. Minusta tuollainen länsimaisten rikkaiden kakaroiden reppureissailu ja elämysmatkailu mahdollisimman köyhissä ympyröissä on jotenkin perverssiä. Varsinkin kun yleensä tavoitteena on ihan vaan oma napa: oma "valaistuminen" tai jänskien uusien elämysten hankkiminen itselle. Sitten voi tuntea itsensä muka jotenkin paremmaksi, kun pääsee näpäyttelemään koti-Suomessa heitä, jotka eivät ole nähneet livenä katulapsia ja Todellista Kurjuutta.

Asia on tietysti eri, jos sinne köyhyyden keskelle lähdetään esim. vapaaehtoistöihin (vaikka niissäkin usein päällimmäinen motivaattori taitaa monilla oikeasti olla se elämysten hankkiminen itselle), mutta siitähän tässä ketjussa ei ollut kyse, vaan turismista.

Vierailija
9/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään sellaiset kohteet kuin Jemen, P-Korea, Somalia... Mutta eihän niitä nyt tarvitse edes mainita kun niihin ei tehdä matkoja.

Mutta siis matkakohteista en menisi ikinä Intiaan , aina kaikki matkailuohjelmat näyttävät intiasta sellaisen kuvan että siellä on todella likaista ja ankeaa. Miehet käpälöi junissa (+ öööö....raiskaa ja tappaa) En menisi vaikka saisin ilmaisen matkan!

Vierailija
10/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:18"]

Kaikki nämä pliisut taviskohteet. Mitä näitä nyt on Ruotsi, Ranska, Saksa, Usa jne.

[/quote]

Mua oikeasti huvittaa mitä suurimmassa määrin tällainen asenne. Ei niihin "taviskohteisiin" ole pakko mennä katsomaan turistinähtävyyksiä, voi niissä tehdä muutakin. Eikä siinä ole mitään pliisua.

[/quote]

Mua taas huvittaa toi sun asenne. Mitä se sulta on pois jos minä tahdon käydä jossain hiukan erikoisemmissa paikoissa?

[/quote]

määrittele erikoinen. Mun mielestä oon aika naivia / erikoista väittää esim USA:ta pliisuksi taviskohteeksi. Jollekin ihmiselle jopa Ruotsi voi olla hyvinkin mielenkiintoinen kohde. Meitä kun on moneen lähtöön

Vierailija
11/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:52"]

Uzbekistan, Kazakstan, jne. Oonko rajoittunut? 

[/quote]

Mä olen lähdössä ensi kesänä Tadzikistaniin, ja odotan sitä reissua ihan täpinöissäni. Sitä ennen on vuorossa Kenia, joka on aika monen viestissä sekin lytätty (tai Afrikka kokonaisuutena).

En muuten ymmärrä noita, jotka voi yleistää Arikan jotenkin yhdeksi maaksi. Mäkään tuskin koskan tulen vapaaehtoisesti käymään Saharan pohjoispuolen maissa, mutta päiväntasaajan maat ja sen eteläpuoliset on ihan must.

[/quote]

lähdin tyhmyyttäni perheeni kanssa Keniaan viime kesänä ja safareista jäi kyllä todella upeat muistot. Mutta, se kaikki muu...Nairobi on vastenmielisin kaupunki, missä olen ollut ja olkoonkin maa kehitysmaa, mutta mm. ruoka oli paikassa ihan hirveää. (Enkä muuten ole kovin nirso). Joka kulmassa seisoi joku rynkky sylissä tai olalla, niin maalla, kuin kaupungeissakin. Se oli erittäin ahdistavaa. Malarialääkkeet tekivät olosta muutenkin puolituskallisen ja sitten vielä se valkoisiin kohdistuva uhan tuntu, mikä siellä vallitsi...ei kiitos, ei enää ikinä tollasiin kohteisiin.

Matkaan meillä meni kokonaisuudessaan rahaa lähes 10.000€, että pikkuisen ottaa kyllä aivoon...

Vierailija
12/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eivät kiinnosta maat, joihin on liian pitkä matka, joissa on liian kuuma, joissa pitää pelätä henkensä edestä, joissa en selviä osaamillani kielillä, joissa turisteja pidetään vain riiston kohteina ... Eli siis suurin osa maailman maista puuttuu matkakohdekartaltani. Itse asiassa siellä ei tällä hetkellä ole Suomen lisäksi yhtään muuta maata, sillä en ole koskaan tottunut matkustamaan vain huvin vuoksi. Ne vähät ulkomaanmatkat, jotka ole koskaan tehnyt, ovat liittyneet aina jollain tavalla opiskeluuni tai työhöni. Nyt kun en enää opiskele enkä työskentelekään, niin matkustuskin on finito, eikä harmita pätkääkään.

Vierailija
13/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:49"]

Tästäkin näkee miten hieno juttu on asua ulkomailla; ei tarvitse kuluttaa rahaa ja uhrata aikaa (=koko lomaansa) matkustelemalla ympäri maailmaa.

Toki mekin matkustelemme täältä Keski-Euroopasta, mutta asuinmaamme on mukava ja kaikki rantakohteet (kevät-syksy) on tuntien ajomatkojen päässä. Joten miksi istuisimme 12h lentokoneessa jonnekin kaukomaille, kun lähelläkin voi viettää nautinnollisia lomia ja retkiä? 

[/quote]

voi ihanaa, taas joku asuu paratiisimaassa nimeltä "ulkomaat" :) missä se on, kun ei kartalta löydy

Vierailija
14/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä rahvaanomaisia matkustelijoita! Meillä menee jo yhden kaupunkilomaviikonlopun budjettiin sellainen kolkytdonaa. Yövytään vain eksklusiivisista eksklusiivisimmissa hotelleissa ja aamiaiskahvi on aina sitä kissojen kakkimaa. Kyllä elämä on ihanaa!

Vierailija
15/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttikohteet: Thaimaa, Bulgaria ja Turkki.

Maat joissa soditaan (Afrikka) ja maat joissa naisena on vaikea kulkea tai jopa ei saa kulkea ilman huntua. Sääli, koska näissä maissa on upeita maisemia. Rakastan sellaista karunkaunista näkymää. Onneksi niitä näkee Euroopassakin - esim. vanhan jugoslavian aluiella. 

Vierailija
16/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun osaisin kertoa meidän prätkämatkojen budjetteja, tulis nimittäin vähän toistakin ääripäätä tähän rahakeskusteluun. Mutta valitettavasti ei oo tullut pidettyä kirjaa! Mitä sitä nyt vaikka viikon reissulla menis kahden mopon bensoihin ja ruokaan (osittain syömme halvoissa ravintoloissa ja osittain kokkaamme trangialla). Yöpymisiin menee suht vähän, ne tapahtuu yleensä teltassa leirintäalueella tai metsässä (Pohjoismaissa). Jos sattuu uimapaikkoja matkan varrelle, ei tarvitse yöpyä niin usein leirintäalueilla. Jos taas sää on sateinen, on kiva päästä oikein mökkiin ja varata saunakin, jossa voi sitten kuivatella kamppeitakin. Tähän päälle sitten mahdolliset lautta- ja laivamaksut. Halpaa on!

Vierailija
17/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:49"]

[/quote]

voi ihanaa, taas joku asuu paratiisimaassa nimeltä "ulkomaat" :) missä se on, kun ei kartalta löydy

[/quote] On se ihanaa, erittäin ihanaa ja mielestäni voittaa Suomen selkeästi  mm. sen osalta ettei hyvää säätä varten tarvi matkustaa monta tuhatta kilometriä. 

Ja olihan tuossa tarkennuksena: Keski-Eurooppa, joten ehkä maantietoa osaavana voit siitä jotain päätellä.

Vierailija
18/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:03"]

Junttikohteet: Thaimaa, Bulgaria ja Turkki.

Maat joissa soditaan (Afrikka) ja maat joissa naisena on vaikea kulkea tai jopa ei saa kulkea ilman huntua. Sääli, koska näissä maissa on upeita maisemia. Rakastan sellaista karunkaunista näkymää. Onneksi niitä näkee Euroopassakin - esim. vanhan jugoslavian aluiella. 

[/quote]

Onko Afrikka maa?

Vierailija
19/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai, on vaikuttanut hienolta mutta sen jälkeen kun siellä tuomittiin se raiskattu norjalaisnainen avioliiton ulkopuolisesta seksistä yli vuodeksi vankilaan, ei kiinnosta enää ollenkaan. Ylipäätään kiihkomuslimimaihin menemistä miettisin huolella.

Vierailija
20/108 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:25"]

[/quote]

[/quote]

Näinpä. Minusta tuollainen länsimaisten rikkaiden kakaroiden reppureissailu ja elämysmatkailu mahdollisimman köyhissä ympyröissä on jotenkin perverssiä. Varsinkin kun yleensä tavoitteena on ihan vaan oma napa: oma "valaistuminen" tai jänskien uusien elämysten hankkiminen itselle. Sitten voi tuntea itsensä muka jotenkin paremmaksi, kun pääsee näpäyttelemään koti-Suomessa heitä, jotka eivät ole nähneet livenä katulapsia ja Todellista Kurjuutta.

Asia on tietysti eri, jos sinne köyhyyden keskelle lähdetään esim. vapaaehtoistöihin (vaikka niissäkin usein päällimmäinen motivaattori taitaa monilla oikeasti olla se elämysten hankkiminen itselle), mutta siitähän tässä ketjussa ei ollut kyse, vaan turismista.

[/quote]

Komppi tälle! Juuri näin. Nämä reppureissaajat ovat myös hyvin äänekkäinä huolissaan ilmanmuutoksesta, mutta lentomatkojan ympäri maailmaa ei lasketa, eihän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan