Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta
" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx
T: naapuri asunnosta 38"
Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.
Kommentit (143)
mun mielestä nätisti kirjoitettu viesti
taidat olla joku wt
Minusta viesti on kohtelias yhteydenotto. Laittakaa takaisin yhtä kohtelias viesti, esim. Kiitos huolenpidostanne, mutta pärjäämme kyllä keskenämme. Vauva voi hyvin ja itkee, kuten yleensä vauvojen on tapana.
No mene kysymään. Ei täällä sitä tiedetä.
eikö tällaista naapuriapua ja lähimmäisen auttamista ole joka puolella huudeltu, että miksi ihmiset ei välitä eikä auta tms. Ehkä tuossa oli vähän rumasti sanottu suluissa (että osaa hoitaa, jaksa hoitaa jne), mutta jotkut ihmiset vaan ovat suoria eivätkä tarkoita sillä mitään pahaa.
Mitäs jos kiittäisit naapuria avuntarjouksesta, sano vaikka että vauva tosiaan välillä itkee, mutta jaksatte kyllä hoitaa, ikävä jos itku häiritsee naapuria, mutta eiköhän se lopu aikanaan.
Tuota... antaisitteko vauvanne naapurin hoidettavaksi? Ja tässähän on nyt oletuksena, että ap ei tunne naapuriaan, koska naapuri lähettää lappusia ja antaa puhelinnumeronsa. En minä ainakaan antaisi, enkä laittaisi mitään lappuakaan.
Oikeestiko toi on nätisti kirjoitettu ja vilpitön viesti teidän mielestänne?
- Etteko osaa vai jaksa huolehtia lapsestanne?
- Jos vauva tulisi tänne niin saisi edes muutaman tunnin hoitoa ja huolenpitoa (kun täällä ei kerta saa)
Ei mun mielestä mikään vilpitön avun tarjous. Jos olisi, niin olis voinut jättää pois noi vihjailut siihen, että vauvaa ei hoideta täällä kunnolla. Niillä kun ei itse avuntarjouksen suhteen ole mitään tekemistä.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:35"]
Tuota... antaisitteko vauvanne naapurin hoidettavaksi? Ja tässähän on nyt oletuksena, että ap ei tunne naapuriaan, koska naapuri lähettää lappusia ja antaa puhelinnumeronsa. En minä ainakaan antaisi, enkä laittaisi mitään lappuakaan.
[/quote]
eipä sitä tuntemattomalle vauvaansa hoitoon tahdo antaa, ellei sitten kyseessä ole oikeasti paha tilanne. Ap:llä ei sellainen varmaankaan ole, avauksesta päätelleen, sen vuoksi kaikki näyttävätkin suosittelevan sitä, että hän sanoisi naapurille että kiitos, mutta pärjäämme kyllä ilman apua. Kohteliastahan olisi kiittää, kun toinen naapuriapua tarjoaa.
Ja joo, ei ole mitään hajua kuka toi naapuria on, asunnon numerosta päätellen asuu yläpuolellamme olevassa kerroksessa, mutta en osaa yhdistää naamaan enkä tiedä olenko edes koskaan tavannut. Joten en antaisi vauvaa hoitoon vaikka joku tarve olisikin.
ap
Viesti on muuten ystävällinen, mutta suluissa oleva osio on asiaton. Miten fyysinen ongelma helpottuisi naapurilla, kuka utelee moisia.
Vastaisin asiallisesti, että kiitos viestistäsi, lapsemme itkee, kuten vauvoilla on tapana.
Tämä on sitä lähimmäisten AITOA huolenpitoa ja avun tarjoamista, kun aina valitatte sitä että miten ihmiset on niin kylmiä ja tylyjä tänä päivänä eivätkä ajattele lähimmäisiään. Silti valitetaan, eikö mikään ole hyvin tai eikö mikään riitä??!
Pointti kuitenkin on, että naapuri tarjoaa apuaan, eikä kirjoittanut, että turpa tukkoon nyt siltä apinalta. Tietenkään et anna sitä vauvaa sille ja kiität vaan kohteliaasti avuntarjoamisesta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:30"]
Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.
[/quote]
^ Ehkä vauva ei oikeasti voi hyvin taloudessa, jossa käytetään tuollaista ala-arvoista kieltä??! :-/
Eikö tämä ole silti parempi vaihtoehto, kuin että naapuri olisi soittanut lastensuojeluviranomaisille koska tehnyt omat päätelmät vauvan jatkuvasta äänentoistosta???
Periaatteessa kaunis acun tarjonta, mutta kieltämättä sisältää hienoisen vittuilevan sävyn, joka sitten taas kumoaa tuon avuntarjonnan vilpittömyyden täysin.
Tekisin, kuten jo neuvottukin, lähettäisin kohteliaan ei kiitos-viestin tuohon asuntoon 38.
No mun mielestä tuo oli ihan pelkkää vittuilua! Tuntematon ihminen luulee, että osaa hoitaa ap:n lasta paremmin kuin ap itse? Varsinkin se, että on laittanut tuon lapun, kertoo mun mielestä että naapuri ei hyvää hyvyyttään ja vilpittömästi auta, vaan siksi että on vittuuntunut. Jos naapuri olisi soittanut ovikelloa, esittäytynyt ja tarjonnut apuaan henkilökohtaisesti, tilanne voisi olla toinen.
Mutta tuon ottaisin kyllä vittuiluna, ilmeisesti hän ei pidä lapsista ja häntä ärsyttää että hänen asuntoonsa kuuluu teidän vauvaperheen äänet. Vastaisin kuitenkin kohteliaasti lapulla (tai ehkä mieluummin jopa kasvotusten, osoittaisin olevani aikuisempi ja fiksumpi), mutta todella ystävällisesti ja kohteliaasti, jotain tuollaista mitä nelonen jo ehdottikin.
Kaikki ei ole verbaalisesti lahjakaita. Hyväksi tarkoitettu ajatus voi kirjoitettuna muuttua lukijan silmissä vittuiluksi. Ja väsyynenä varsinkin voi sanoa jotakin äkkiväärää.
p.s meillä on vauva eikä sen tapoihin kuulu itkeä. Naapurilla ehkä ollut/on tälläinen vauva eikä osaa samaistua.
Mene ap olettamasi loukkauksen yläpuolelle, ja vastaa kohteliaasti (eikä mitään sulkuvihjailuja) naapurin tarjoukseen. Turha ruveta vihoittelemaan naapurin kanssa, olivat hänen motiivinsa mitkä hyvänsä. Yläpuolella onkin jo esitetty monta hyvää tapaa vastata :o)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:37"]
Oikeestiko toi on nätisti kirjoitettu ja vilpitön viesti teidän mielestänne?
- Etteko osaa vai jaksa huolehtia lapsestanne?
- Jos vauva tulisi tänne niin saisi edes muutaman tunnin hoitoa ja huolenpitoa (kun täällä ei kerta saa)
Ei mun mielestä mikään vilpitön avun tarjous. Jos olisi, niin olis voinut jättää pois noi vihjailut siihen, että vauvaa ei hoideta täällä kunnolla. Niillä kun ei itse avuntarjouksen suhteen ole mitään tekemistä.
ap
[/quote]
No juuri näin, aika erikoinen avuntarjous.
Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?
toinen tarjoaa apua niin sinä katsot vi*tuiluksi :D kivat ihmiset ..