Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta
" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx
T: naapuri asunnosta 38"
Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.
Kommentit (143)
Musta on ihanaa,että nykypäivänä tuntematon tarjoaa lastenhoito apua.Voisin tuollaisen lapun jättäjään tutustuakkin ja kertoa missä mennään itkevän vauvan kanssa.Ties vaikka juttu luistaisi ja tarjoutuisi useammin hoitamaan,kun vanhemmat haluavat vähän vapaata.
Itse ajattelimme mennä myös sanomaan eli sama homma meillä naapurin vauvan itkusta. Vauva itkee seinän takana niin, että se häiritsee meidän perheen yötä ja päivää. Ihan aiheellista on laittaa silloin lappu tai sanoa henkilökohtaisesti. Oikeasti kaikki eivät osaa hoitaa lapsiaan, mutta onneksi apua on saatavilla esim. neuvolasta tai MLL:n sivuilta. Jos ei sitä itse osaa hakea, täytyy muiden auttaa.
Lisähuomio, että nim. Koliikki-vauvan äiti kommentoi jonkun positiivista viestiä täällä "Haista paska" ja alkuperäinen sanoo "vituttaa". En tiedä huomaako joku muu syy-seuraus-yhteyttä ;) Jos nämä äidit käyttäytyvät yhtä agressiivisesti ja ymmärtämättöminä lapsiaan kohden niin..
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:54"]
Olen niin iloinen ettei meidän talossa ole vauvoja eikä lapsiperheitä. Olisipa taloyhtiöitä joissa asukkaat sitoutuisivat siihen, etteivät lisäänny siellä asuessaan. Ostaisin sieltä asunnon heti.
[/quote]
Sama.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:27"]
Minä menisin soittamaan tämän kolmekasin ovikelloa ja moikkaamaan ja näyttämään vauvaa ja katsomaan tätä naapuria. Johan siinä tutustuisi ja selviäisi, oliko tosissaan. En ikinä tyytyisi kirjoittamaan lappua vaan nimenomaan menisin ovelle. Nykyihmiset on niin kummia, kun ei voida naapureihin tutustua. Ties vaikka ihan oikeasti saisi kaverin tai hoitajan joskus!
[/quote]
Nimenomaan näin! Kannattaa vähän pidemmästi jutustella, jää varmasti parempi mieli tästä asiasta kuin miettisi sitä yksinään.
AP, miten kävi? Minkalainen tyyppi siinä asunnossa asuu?
Jos alkuperäisen mielestä kaikki on ok, miksi kyselet täällä neuvoja? Heitä lappu roskiin ja tervehdi naapuriasi normaalisti.
Se koira narahtaa, johon kalikka karahtaa.
Mitenköhän se lapun sisältö oikein kulki, vrt.:
(Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin ja
Jos vauva tulisi tänne niin saisi edes muutaman tunnin hoitoa ja huolenpitoa (kun täällä ei kerta saa)
Viestissä on selkeä ero kohteliaan avunannon ja pyttyilyn välillä.
Kumpi viesteistä mahtaa olla aito. Vai onko kumpikin AP:n sepitettä!!??
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:38"]
Lisähuomio, että nim. Koliikki-vauvan äiti kommentoi jonkun positiivista viestiä täällä "Haista paska" ja alkuperäinen sanoo "vituttaa". En tiedä huomaako joku muu syy-seuraus-yhteyttä ;) Jos nämä äidit käyttäytyvät yhtä agressiivisesti ja ymmärtämättöminä lapsiaan kohden niin..
[/quote]
Ai tämä oli mielestäsi positiivinen viesti:
Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?
Jos on koliikin kokenut, ainut oikea vastaus tällaisiin "huomautuksiin" on hp.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:38"]
Itse ajattelimme mennä myös sanomaan eli sama homma meillä naapurin vauvan itkusta. Vauva itkee seinän takana niin, että se häiritsee meidän perheen yötä ja päivää. Ihan aiheellista on laittaa silloin lappu tai sanoa henkilökohtaisesti. Oikeasti kaikki eivät osaa hoitaa lapsiaan, mutta onneksi apua on saatavilla esim. neuvolasta tai MLL:n sivuilta. Jos ei sitä itse osaa hakea, täytyy muiden auttaa.
Lisähuomio, että nim. Koliikki-vauvan äiti kommentoi jonkun positiivista viestiä täällä "Haista paska" ja alkuperäinen sanoo "vituttaa". En tiedä huomaako joku muu syy-seuraus-yhteyttä ;) Jos nämä äidit käyttäytyvät yhtä agressiivisesti ja ymmärtämättöminä lapsiaan kohden niin..
[/quote]
Aina sitä jaksaa näköjään hämmästyä kuinka tyhmiä ihmisiä tälläkin palstalla pyörii. Ihanko tosiaan ajattelit, että se vauva lakkaa itkemästä kun käyt ovella sille sanomassa että nyt pitäis kuule lopettaa se koliikkihuuto? Ja mitä ajattelit MLL:n sivujen sille koliikille tekevän? Ihanko koliikki loppuu nettisivuja lukemalla, kun ihan koulutetut lääkäritkään eivät sille mitään voi? On sulla kuule mainiot neuvot, ei voi kun ihmetellä sun älykkyyttä.
Ja joo, en yhtään ihmettele että koliikkivauvojen äidit haistattaa teille idiooteille paskat. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Idiootille idiootti vastaus.
Aika erikoinen viesti naapurilta! Meillä vauva itki parin viikon ikäiseksi asti klo22 maissa ja siitä muutaman tunnin eteenpäin. Muutin ruokavalioni radikaalisti ja itkut loppui siihen. Nyt 4 kk eikä juurikaan itkeskele kotona. Bussissa tms kyllä jos on kuuma esim. Kyllähän vauvat usein itkee mahakipuja jne. Meiltä esikoisen kanssa kyseltiin itkun syytä kun huusi kurkku suorana öisin taaperoiässä. Kerroin, että nukkuu samassa huoneessa meidän kanssa eikä tiedetä miksi itkee. Riitti vastaukseksi. Onneksi huusi malliksi yhtä kovaa myös ulkona kun ei saanut tahtoaan läpi.
Lämmin kiitos sinulle avuntarjouksestasi! On ihanaa, että maailmasta löytyy vielä niin huomaavaisia ihmisiä, että he jaksavat kantaa omien asioidensa lisäksi huolta myös muiden asioista. Tätä omistautuneisuutta ei voi kuin ihmetellen ihailla! Olemme kiitollisia myös ehdotuksistasi vauvan itkun syiksi: emme olleet lainkaan tulleet ajatelleeksi, että luokattoman huono lastenhoitotaitomme tai vauvan fyysinen vamma saattaisi aiheuttaa tätä kuulemaasi aivan jatkuvaa ja taukoamatonta parkumista. Täytyy vielä sanoa, etten itse olisi keksinyt tarjota pikkuvauvaa hoitoon ventovieraalle naapurille, josta en tiedä yhtään mitään, mutta nyt kun asiaa ajattelen, tottahan toki tuon on lapseni luoksesi ihan milloin vain haluat. Ennen tätä haluaisin kuitenkin keskustella kanssasi vauvojen tyypillisistä kommunikointitavoista, jotta ne eivät sitten turhaan yllättäisi ja pelästyttäisi sinua. Ota ihmeessä yhteyttä: xxx xxx xxxx
Rakkain terveisin
yläkerran naapuri
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:27"]
Minä menisin soittamaan tämän kolmekasin ovikelloa ja moikkaamaan ja näyttämään vauvaa ja katsomaan tätä naapuria. Johan siinä tutustuisi ja selviäisi, oliko tosissaan. En ikinä tyytyisi kirjoittamaan lappua vaan nimenomaan menisin ovelle. Nykyihmiset on niin kummia, kun ei voida naapureihin tutustua. Ties vaikka ihan oikeasti saisi kaverin tai hoitajan joskus!
[/quote] Näin minäkin tekisin, voihan siellä olla vaikka kuinka mukava ihminen vastassa; eihän se selviä, jos ei mene katsomaan. Meille pudotti joku tuntematon naapuri vauvalle kauniit villasukat postiluukusta, arvailin vain kuka se oli. Kaunis ele, en ajatellut, että tämä "tuntematon" lähetti ne taka-ajatuksella, että lapsellamme ei ole sukkia.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:48"]
Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?
[/quote]
Juu-u.. mä oikein sieluni silmin nään, kun kolikkilapsen "hyvin levänneet vanhemmat" on siellä kaikuvasa kerrostalohuoneistossa et "Jee! Huuda kovempaa!"
Tai ehkä ei sittenkään? Sinäpä osaat hyvin samaistu yläkerran veetuuntuneen kummon fiiliksiin. Lienee omakohtaisia kokeluksia? Lapsista et kuitenkaan näytä tietävän kilin v####a.
Itse yhdyn näihin näkemyksiin että naljailua on. Ikävä viesti. Ja kirjoittaa todella osaa, koska on noin ovelasti viestinsä "kätkenyt". Vastaa viestiin asiallisesti, tai jätä vastaamatta. Vauvasi itkee täysin normaalisti, jollei jopa vähänlaisesti. Älä anna naapurin vaivata!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:45"]
Kaikki ei ole verbaalisesti lahjakaita. Hyväksi tarkoitettu ajatus voi kirjoitettuna muuttua lukijan silmissä vittuiluksi. Ja väsyynenä varsinkin voi sanoa jotakin äkkiväärää.
p.s meillä on vauva eikä sen tapoihin kuulu itkeä. Naapurilla ehkä ollut/on tälläinen vauva eikä osaa samaistua.
[/quote]
Sääliksi käy teidän vauvaa... Isompana on luvassa keuhko- ja hengitysongelmia, jos ei kerran nyt itke ollenkaan. Tiedoksesi, että vauvojen kuuluu itkeä, jotta keuhkot vahvistuvat. Jos vauva ei itke ollenkaan, niin sitä kuuluisi ihan asiakseen itkettää.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:35"]
Tuota... antaisitteko vauvanne naapurin hoidettavaksi? Ja tässähän on nyt oletuksena, että ap ei tunne naapuriaan, koska naapuri lähettää lappusia ja antaa puhelinnumeronsa. En minä ainakaan antaisi, enkä laittaisi mitään lappuakaan.
[/quote]
eipä sitä tuntemattomalle vauvaansa hoitoon tahdo antaa, ellei sitten kyseessä ole oikeasti paha tilanne. Ap:llä ei sellainen varmaankaan ole, avauksesta päätelleen, sen vuoksi kaikki näyttävätkin suosittelevan sitä, että hän sanoisi naapurille että kiitos, mutta pärjäämme kyllä ilman apua. Kohteliastahan olisi kiittää, kun toinen naapuriapua tarjoaa.
[/quote]
Tää ääliömäisyys kyllä jaksaa aina tällä palstalla hämmentää.
Joo, ei kukaan varmaan oleta, että vauva annettaisiin tuosta vaan tuntemattoman hoitoon. Mutta jos joku oikeasti vaikuttaa potentiaaliselta turvaverkon mahdollistajalta, ( ja ei, ap:n naapuri ei tässä tapauksessa ole vipitön avuntarjoaja/potentiaalinen ystävä) niin EIKÖ SIIHEN KANNATTAISI TUTUSTUA????
Siten ne muutkin niitä turvaverkkoja itselleen luo, eikä vaan itke palstoilla että ei ole ketään kun mummit ei hoida. Tosin av-mammallahan siihen aina liittyy se toinenkin puoli, että itse ei haluta olla toisten apuna, itselle sitä apua sen sijaan pitäisi pyyteettää saada.
Tässä ketjussa se suomalaisten aikuisten lukutaidottumuus tiivistyy. Ihan selkeässä vittuilumielessä kirjoitettu "avuntarjous" on hämmentävän monen mamman mielestä aito ja hyväntahtoinen. Ei kukaan vilpittömästi apuansa tarjoava kirjoita tuollaista. Mahtaako sen kirjoittaja oikein ymmärtää vauvoistakaan mitään?
Onko naapurilla koira? Jos on, niin haukuta sitä siellä päivällä. Nauhoitat ja soitat isännöitsijälle. :)
Näin meillä päin päästään eroon koiraihmisistä.
Siis onko jossain olemassa vielä naapureita,jotka tarjoo apua!? Pthyi phyi!
Kauheeta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:48"]
Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?
[/quote]
Jaa,olipa tyhmä kommentti.Lähdenkin tästä kiertämään taloyhtiön kaikki naapurit,kuka haluaa vuokralleen vastinetta hoitamalla huutavaa vauvaa yhden päivän.Saisiko sitä kaikki naapurit tähän juoneen ketkutettua,jotta vauva kiertää ja ei tarvitse itse hoitaa?
Joudutko itse kärsimään naapureiden alituiseen suihkussa käymisen ääniin,joihin itse turtuvat,mitä sinä tarjoat siihen hätään.Kuivapesun?