Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta
" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx
T: naapuri asunnosta 38"
Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]
Haista paska.
T. Koliikki-vauvan äiti
[/quote]
Niin, mistäköhän ne lapset oppii niitä törkeitä haistatteluja joita joudumme päivittäin töissä kuuntelemaan, eli "hyvän" esimerkin pistit.
t. päiväkodin opettaja
[/quote]
Ilmeisesti sulta, kun kerran täällä palstailet.
Minunkin mielestäni viesti on selkeää vittuilua, mutta ehkä tosiaan kannattaa unohtaa närkästys ja suhtautua siihen vilpittömästi ja ystävällisesti. Eli olisiko paras reaktio sellainen, että käyt kutsumassa naapurin kahville, jotta voitte tutustua? Voit sanoa että ette juuri nyt tarvitse hoitoapua, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa, etkä halua jättää lasta tuntemattoman luokse hoitoon.
Olettepa te idiootteja. Viesti on ihan selvää piilovittuilua, eikä mitään lässynlässyn välittämistä. Törkeää kysyä, etteivätkö he osaa hoitaa lastaan.
Kirjoittaisin naapurille varmaan yhtä kauniiseen sävyyn takaisin.
"Hei, kiitos vilpittömästä avuntarjouksesta! Voit olla huoleti, vaikka vauvamme itkeekin. Se on ihan normaalia, katsos kun alle yksivuotias ei vielä osaa ilmaista tarpeitaan puhumalla. Ymmärrän, että kaikilla ei ole kokemusta vauvoista ja tämä tieto ehkä tulee Sinulle yllätyksenä. (Jäikö biologian tunnit väliin vai onko Sinulla joku oppimiseen/ymmärrykseen liittyvä ongelma?) Jos haluat tietää lisää vauvojen kehityksestä, ota yhteyttä xxx xxxxx."
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:48"]
Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?
[/quote]
Haista paska.
T. Koliikki-vauvan äiti
[/quote]
KOLIIKKI LAPSEN äidille
Koliikki saattaa syntyä kosketuksen, kantamisen ja jatkuvan imetyksen puutteesta länsimaisessa lastenhoitokulttuurissa. On myös mahdollista, että perinteisten kulttuurien tapa kantaa lasta pystyasennossa ehkäisee omalta osaltaan koliikkia.
Myös länsimainen ydinperhemuoto saattaa vaikuttaa koliikin syntymiseen. Perinteisten kulttuurien sosiaalisempi perhe-elämä vaikuttaa positiivisesti vanhempien jaksamiseen. Äidin hyvinvointi ja alhaisempi stressitaso saattaa puolestaan vaikuttaa vauvan itkukäyttäytymiseen. Toimivin lääke koliikkiin lieneekin yksinkertaisesti vanhempien stressitason vähentäminen. Varsinkin koliikkivauvan äidin pitäisi välillä huilia lapsenhoidosta. Vanhempien olisi myös hyvä päästä keskustelemaan tunteistaan ja huolistaan.
[/quote]
Täähän se auttaa koliikkilapsen äitiä eiks vaan? Äidin syy, kanna enemmän, imetä enemmän, muuta perhemuotoasi ja vähennä nyt saakeli sitä stressitasoasi! Ihan oikeasti, älä jaksa.
Kun teet suoria lainauksia, laita lähde mukaan niin voidaan arvioida tekstin pätevyyttä ja todenperäisyyttä.
Olen niin iloinen ettei meidän talossa ole vauvoja eikä lapsiperheitä. Olisipa taloyhtiöitä joissa asukkaat sitoutuisivat siihen, etteivät lisäänny siellä asuessaan. Ostaisin sieltä asunnon heti.
Niin, mitä olette tehneet huoneen äänieristämiseksi? Oikeasti patjat kahta puolen sänkyä auttavat todella paljon, voin kokemuksesta sanoa.
Niin, mitä olette tehneet huoneen äänieristämiseksi? Oikeasti patjat kahta puolen sänkyä auttavat todella paljon, voin kokemuksesta sanoa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:54"]
Olen niin iloinen ettei meidän talossa ole vauvoja eikä lapsiperheitä. Olisipa taloyhtiöitä joissa asukkaat sitoutuisivat siihen, etteivät lisäänny siellä asuessaan. Ostaisin sieltä asunnon heti.
[/quote]
Senioritalo? :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:54"]
Olen niin iloinen ettei meidän talossa ole vauvoja eikä lapsiperheitä. Olisipa taloyhtiöitä joissa asukkaat sitoutuisivat siihen, etteivät lisäänny siellä asuessaan. Ostaisin sieltä asunnon heti.
[/quote]
Senioritalo? :)
[/quote]
Eikun ihan kaikille täysi-ikäisille. Olen itse vasta 25, joten senioritaloon on liian pitkä odotus :D
Kyllä minäkin tuollaisen lapun lukisin kettuiluna. Tai sitten kirjoittajalla on muuten vaan jotain ongelmia jonka vuoksi en lastani sinne hoitoon antaisi.
Tuntuisi kyllä pahalta, varsinkin pikkuvauva-ajan hormonihuuruissa. Voisin varmaan vähän ahdistuakin moisesta, yleensä kun koitetaan olla häiritsemättä naapureita mutta vauvan itkulle ei vaan yleensä kovin paljon voi jos on itkeäkseen.
Vastaisin kuitenkin myös jonkin semikohteliaan lapun heidän postilaatikkoonsa että kiitos mutta ei kiitos. Ja että vauvat tosiaan nyt itkevät ja se kuuluu normaaleihin elämisen ääniin joita kerrostalossa on vaan siedettävä tai muutettava.
Jaksamista ap:lle, koita olla välittämättä!
t. kuuden äiti joka asuu rivitalon päädyssä (onneksi)
Mulla ei ole kyllä tullut mielen viereenkään, että jossain kerrostalossa yksittäisen asukkaan pitäisi alkaa äänieristämään. Jos jollain on valittamista talon ääneneristävyydestä, niin menkööt yleiseen kokoukseen ehdottamaan jotain äänieritysremonttia.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:48"]
Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?
[/quote]
Haista paska.
T. Koliikki-vauvan äiti
[/quote]
KOLIIKKI LAPSEN äidille
Koliikki saattaa syntyä kosketuksen, kantamisen ja jatkuvan imetyksen puutteesta länsimaisessa lastenhoitokulttuurissa. On myös mahdollista, että perinteisten kulttuurien tapa kantaa lasta pystyasennossa ehkäisee omalta osaltaan koliikkia.
Myös länsimainen ydinperhemuoto saattaa vaikuttaa koliikin syntymiseen. Perinteisten kulttuurien sosiaalisempi perhe-elämä vaikuttaa positiivisesti vanhempien jaksamiseen. Äidin hyvinvointi ja alhaisempi stressitaso saattaa puolestaan vaikuttaa vauvan itkukäyttäytymiseen. Toimivin lääke koliikkiin lieneekin yksinkertaisesti vanhempien stressitason vähentäminen. Varsinkin koliikkivauvan äidin pitäisi välillä huilia lapsenhoidosta. Vanhempien olisi myös hyvä päästä keskustelemaan tunteistaan ja huolistaan.
[/quote]
Täähän se auttaa koliikkilapsen äitiä eiks vaan? Äidin syy, kanna enemmän, imetä enemmän, muuta perhemuotoasi ja vähennä nyt saakeli sitä stressitasoasi! Ihan oikeasti, älä jaksa.
Kun teet suoria lainauksia, laita lähde mukaan niin voidaan arvioida tekstin pätevyyttä ja todenperäisyyttä.
[/quote]
Lähteet:
Virpi Lummaa, Timo Vuorisalo, Ronald G. Barr & Liisa Lehtonen: Why Cry? Adaptive Significance of Intensive Crying in Human Infants, lehdessä Evolution and Human Behavior 19: 193–202 (1998).
Liisa A. Lehtonen & Päivi T. Rautava: Infantile Colic: Natural History and Treatment, lehdessä Current Problems in Pediatrics, 3/1996. vau.fi
Kyllä minuakin vauvojen huuto rasittaa, sekä omien että muiden. On semmonen olo, että asialle täytyy tehdä jotain.MUTTA se nyt vaan on fakta, että vauvat välillä huutaa. Jos asuu kerrostalossa täytyy voida sietää elämän ääniä. Myös koirien haukkuminen ärsyttää, ja kyyhkyjen metelöinti keväisin ja vanhusten piereskely rappukäytävässä
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:05"]
t. kuuden äiti joka asuu rivitalon päädyssä (onneksi)
[/quote]
On teillä yksi naapuri, jolla on varmasti kestämistä kuudessa kakarassa. Miksi ette muuta omakotitaloon tuollaisen lauman kanssa?
Vittuilua tuo on. Mä voin hoitaa teidän kaikkien vauvoja, jos ette osaa itse hoitaa tai ette jaksa hoitaa. Älä ap vaan vastaa lappuun mitään.Kannattaa kuitenkin ilmoittaa lapusta isännöitsijälle.
Täytyy myöntää, että olen itsekin monta kertaa miettinyt, että miksi ei tehdä kerrostaloja juuri tietyn tyyppisille asukkaille. Itse lähinnä tosin olen kärsinyt teini-ikäisten huutamisesta ja mesoamisesta (pelasivat keskellä yötä ja huusivat ihan hulluina esim "Mä tapan sut v..n hu..a ym ym", ihan kamalaa kuunneltavaa. Olisin mennyt asiasta sanomaan, mutta ovea ei ikinä avattu ja isännöitsijälle sanoin, mutta TA asumisoik asunnoissa saa näköjään tehdä mitä vaan.Eli pakko oli muuttaa itse pois! Toinen ongelma on kun jotkut (yleensä ulkomaalaistaustaiset) maustaa ruuan niin vahvasti, että minulla omassa kodissani tulee hirveä migreeni, silmät vuotaa jne) Ostaisin omakotitalon mutta kun ei ole varaa.
Mutta ainakin voitais alkaa tehdä kunnon taloja joissa on riittävän paksut seinät ja sellainen tuuletus, ettei naapurin tarvitse tukehtua toisten hajuihin!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:05"]
t. kuuden äiti joka asuu rivitalon päädyssä (onneksi)
[/quote]
On teillä yksi naapuri, jolla on varmasti kestämistä kuudessa kakarassa. Miksi ette muuta omakotitaloon tuollaisen lauman kanssa?
[/quote]
No ollaan kyllä oikein hyvissä väleissä ko. naapureiden kanssa ja he vakuuttelevat että mitään ääntä ei ole kuulunut. Meillä onkin kyllä kodinhoitohuoneet vastakkain ääntä eristämässä. Enemmän ääntä heille kuulemma tulee toisen naapurinsa räksyttävästä koirasta (joka taas ei onneksi meille asti kuulu)
Omakotitaloon ei olla muutettu kun viihdytään tässäkin ja on hyvällä paikalla :)
Ei se lasten määrä automaattisesti pahaa meteliä tarkoita, meilläkin kolme vanhinta on jo sen ikäisiä että istuvat omissa huoneissaan kuulokkeet korvilla musiikkia kuuntelemassa, ei heistä huomaisi ovatko kotona elleivät välillä kävisi syömässä ;)
t. se kuuden äiti
Minä menisin soittamaan tämän kolmekasin ovikelloa ja moikkaamaan ja näyttämään vauvaa ja katsomaan tätä naapuria. Johan siinä tutustuisi ja selviäisi, oliko tosissaan. En ikinä tyytyisi kirjoittamaan lappua vaan nimenomaan menisin ovelle. Nykyihmiset on niin kummia, kun ei voida naapureihin tutustua. Ties vaikka ihan oikeasti saisi kaverin tai hoitajan joskus!
Selvää vittuiluhan tuo on, ei se mitään apua oikeesti tarjoa. Tuskin osaa vauvaa edes hoitaa, lapsetonhan se on. Joku vittumainen ämmä joka ei normaalia elämää kestä. Varmaan valittaa kaikesta muustakin, laput vaan viuhii naapureiden postilaatikoihin. Varo vaan ettei se soittele seuraavaksi sossuun ja tee ls-ilmoa.