Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta

Vierailija
16.10.2013 |

" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38"

 

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

 

 

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:50"]

 

No minä en haluaisi olla tekemisissä tuollaisen "testailijan" kanssa enkä ainakaan antaa vauvaani hoitoon. Miksi ihmeessä kriteerisi olla jonkun kanssa tekemisissä on se, että hän on a) joko niin tyhmä ettei tajua ilkeyttä tai b) on niin nöyristelevä että kokee velvollisuudekseen miellyttää myös kiusaajiaan?

 

[/quote]

 

Ap häiritsi naapuria. Ihmisen joka häiritsee muiden rauhaa on syytäkin olla nöyrä. Olen kokemukseni perusteella huomannut, että ihmiset jotka eivät edes ymmärrä hävetä muille aiheuttamaansa haittaa, ovat yleensä muutenkin vastenmielisiä tyyppejä. Ja ennen kuin vastaat tähän, että "mutku meil on oikeus", niin joo, varmaan Pohjois-Koreallakin on oikeus tappaa kansalaisiaan mutta ei se silti ole oikein.

 

[/quote]

 

Kerro mulle miten vauvan itkut saa pidettyä minimissä. Mulla on 1v joka edelleen itkee todella paljon milloin mistäkin. Hoidan niin hyvin kuin voin, mutta lapsella on todella voimakas temperamentti. Ei voi mitään. Samoin nukutustilanteissa tulee joka kerta itkua. Jos joku naapuri tulisi vinkumaan asiasta niin en hirveästi olisi "nöyränä" ja pyytelisi anteeksi. Sitä paitsi lapsista aiheutuvat äänet kuten juuri itku eivät ole mitään syitä esim. häädölle, joten jos naapuri kaipaa hipihiljaisuutta niin kannattaa muuttaa vanhuskeskittymään tai maalle.

 

[/quote]

No tuota, itse en ajattele noin. Jos itse aiheutan muille haittaa niin häpeän. Niin minut on kasvatettu, toisille ei aiheuteta haittaa ja piste. Hiljaa ollaan aina.

 

Jos olisi ollut koliikkivauva niin ollisin kulkenut ovelta ovelle kyselemässä miten naapurit jaksavat ja kuuluuko hyvin vai onko äänieristys ok.

 

En vain käsitä  että joku toinen vain miettii että on oikeus meluta. Ja keksii että nyt kun on lapset niin voi itsekin taantua ja heidän varjolla rettelöidä pirusti. Tuntuu että jäänyt kehitys kesken täysin.

 

[/quote]

 

Noh, jos naapureita olisi häirinnyt koliikki vauvasi tauoton itku, niin mitä olisit tehnyt asialle? Muuttanut asuntovaunuun jonnekin korpeen tai vuokrannut mökin jostakin korvesta?

 

Tuo on sellainen asia mille ei voi mitään, joten se on oikeastaan todella turhaa lähteä kiertämään naapureita läpi. Riittäisi varmaan että kirjoittaisi ilmoitustaululle lapun jossa pahoitellaan yleisesti vauvan huutoa ja selittäisi, että koliikki otti ja iski jne.

 

Mutta naapureille ovelta ovelle kyselemään häiritseekö... Jos jotakin häiritsisi, niin kyllä sua varmasti tympäisisi sanoa, että joo aivan varmasti mutta kun mä en voi asialle yhtään mitään.

 

Koliikkivauvaa kun ei vain hiljennetä napista painamalla.

Vierailija
142/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:50"]

 

No minä en haluaisi olla tekemisissä tuollaisen "testailijan" kanssa enkä ainakaan antaa vauvaani hoitoon. Miksi ihmeessä kriteerisi olla jonkun kanssa tekemisissä on se, että hän on a) joko niin tyhmä ettei tajua ilkeyttä tai b) on niin nöyristelevä että kokee velvollisuudekseen miellyttää myös kiusaajiaan?

 

[/quote]

 

Ap häiritsi naapuria. Ihmisen joka häiritsee muiden rauhaa on syytäkin olla nöyrä. Olen kokemukseni perusteella huomannut, että ihmiset jotka eivät edes ymmärrä hävetä muille aiheuttamaansa haittaa, ovat yleensä muutenkin vastenmielisiä tyyppejä. Ja ennen kuin vastaat tähän, että "mutku meil on oikeus", niin joo, varmaan Pohjois-Koreallakin on oikeus tappaa kansalaisiaan mutta ei se silti ole oikein.

 

[/quote]

 

Kerro mulle miten vauvan itkut saa pidettyä minimissä. Mulla on 1v joka edelleen itkee todella paljon milloin mistäkin. Hoidan niin hyvin kuin voin, mutta lapsella on todella voimakas temperamentti. Ei voi mitään. Samoin nukutustilanteissa tulee joka kerta itkua. Jos joku naapuri tulisi vinkumaan asiasta niin en hirveästi olisi "nöyränä" ja pyytelisi anteeksi. Sitä paitsi lapsista aiheutuvat äänet kuten juuri itku eivät ole mitään syitä esim. häädölle, joten jos naapuri kaipaa hipihiljaisuutta niin kannattaa muuttaa vanhuskeskittymään tai maalle.

 

[/quote]

No tuota, itse en ajattele noin. Jos itse aiheutan muille haittaa niin häpeän. Niin minut on kasvatettu, toisille ei aiheuteta haittaa ja piste. Hiljaa ollaan aina.

 

Jos olisi ollut koliikkivauva niin ollisin kulkenut ovelta ovelle kyselemässä miten naapurit jaksavat ja kuuluuko hyvin vai onko äänieristys ok.

 

En vain käsitä  että joku toinen vain miettii että on oikeus meluta. Ja keksii että nyt kun on lapset niin voi itsekin taantua ja heidän varjolla rettelöidä pirusti. Tuntuu että jäänyt kehitys kesken täysin.

 

[/quote]

 

Kun muuttaa kerrostaloon niin silloin hyväksyy sen, että siellä kuuluu elämän ääniä enemmän tai vähemmän. Vauvan itku kuuluu näihin elämän ääniin. Jotkut vauvat ei paljon itke, toiset taas sitäkin enemmän. Ei kenenkään tarvi olla koko ajan pyytelemässä anteeksi elämisen ääniä, ihan kuten sun ei tarvi pyydellä anteeksi vessan vetämistäsi tai pyykkikoneen linkoamisääntä. Ja on muuten ihan tuomioistuimessa todettu, että vauvan itku kuuluu elämisen ääniin joita naapurien on siedettävä. Tahallinen meluaminen on sitten ihan eri juttu, vauvan itku ei vaan ole sellaista. Vauvaa ei voi stereoiden tapaan sammuttaa nappia painamalla. Ihmisillä ei ole oikeutta meluta, mutta heillä on oikeus elää kodissaan, myös sillä itkuisella vauvalla ja sen vanhemmilla. Kerrostalossa ei ikinä voi vaatia täyttä hiljaisuutta, ei vaikka kuinka haluaisi. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Of Kg kg kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi