Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta

Vierailija
16.10.2013 |

" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38"

 

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

 

 

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sinun viestit antavat vaikutuksen, että olet epävakaa, jos noin kimpaannut yhdestä viestistä, etkä osaa suhtautua siihen kuten aikuinen suhtautuisi. Ehkä teidän perheessä todellakin on jokin ongelma, miltä sinä sukjet silmäsi ja vauva itkee sen vuoksi tavallista enemmän. Voit lähteä tätä miettimään tai sitten kohtelias vastaus naapurillesi.

Vierailija
22/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:45"]

Kaikki ei ole verbaalisesti lahjakaita. Hyväksi tarkoitettu ajatus voi kirjoitettuna muuttua lukijan silmissä vittuiluksi. Ja väsyynenä varsinkin voi sanoa jotakin äkkiväärää.

p.s meillä on vauva eikä sen tapoihin kuulu itkeä. Naapurilla ehkä ollut/on tälläinen vauva eikä osaa samaistua.

[/quote]

 

Ihan oikeastiko teidän kuukauden vanha vauva ei ikinä itke? Meidän vauva itkee kun se herää, ja sillä on nälkä, josei valmiiksi olla vieressä tuputtamassa tissiä kun se herää. Itkee siis max pari kertaa yössä, usein kyllä herään jo vauvan liikkeisiin ennenkun se herää, ja muutaman kerran päivällä jos puuhan muuta kun tuijotan vauvaa sen nukkuessa, ja se herää. Jos tämä on "taukoamatonta itkemistä" ja merkki huonosta hoidosta (ei osata tai jakseta hoitaa tai vauvalla fyysinen ongelma) niin tuskin on naapurilla paljon kokemusta tai edes perustietoa vauvoista.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni viesti on todellaki sarkastinen. Voisin laitaa tollasen jollekki vittuillessa. Jos oikeesti on huolissaan ja tarjoais apua niin tulis oven taa :)

Vierailija
24/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:30"]

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

[/quote]

 

^ Ehkä vauva ei oikeasti voi hyvin taloudessa, jossa käytetään tuollaista ala-arvoista kieltä??! :-/

[/quote]

Niinpä. Ja Ehkä ap, huutaa pään punaisena väsyneenä miehelle tai mies huutaa jne, mutta eihän sitä täällä kerro, eihän.

Vierailija
25/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:48"]

Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?

[/quote]

 

Haista paska.

T. Koliikki-vauvan äiti

 

Vierailija
26/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:51"]

mielestäni viesti on todellaki sarkastinen. Voisin laitaa tollasen jollekki vittuillessa. Jos oikeesti on huolissaan ja tarjoais apua niin tulis oven taa :)

[/quote]

 

Ehkä haluaa lähestyä varovasti kirjeitse ensin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan ärsytystäni tuon kirjoitin. Voisitteko hiljentää sen kersan jotenkin?

Vierailija
28/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]

Niinpä. Ja Ehkä ap, huutaa pään punaisena väsyneenä miehelle tai mies huutaa jne, mutta eihän sitä täällä kerro, eihän.

[/quote]

 

tuli sama mieleen että siellä ne vanhemmat huutaa kilpaa v-ua toisilleen, ja vauva tekee parhaansa pysyäkseen mukana huutoäänestyksessä mutta kun kieli ei vielä taivu moiseen alapääsanaan (ja toivottavasti ei koskaan opikaan sitä)...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:45"]

Kaikki ei ole verbaalisesti lahjakaita. Hyväksi tarkoitettu ajatus voi kirjoitettuna muuttua lukijan silmissä vittuiluksi. Ja väsyynenä varsinkin voi sanoa jotakin äkkiväärää.

p.s meillä on vauva eikä sen tapoihin kuulu itkeä. Naapurilla ehkä ollut/on tälläinen vauva eikä osaa samaistua.

[/quote]

 

Ihan oikeastiko teidän kuukauden vanha vauva ei ikinä itke? Meidän vauva itkee kun se herää, ja sillä on nälkä, josei valmiiksi olla vieressä tuputtamassa tissiä kun se herää. Itkee siis max pari kertaa yössä, usein kyllä herään jo vauvan liikkeisiin ennenkun se herää, ja muutaman kerran päivällä jos puuhan muuta kun tuijotan vauvaa sen nukkuessa, ja se herää. Jos tämä on "taukoamatonta itkemistä" ja merkki huonosta hoidosta (ei osata tai jakseta hoitaa tai vauvalla fyysinen ongelma) niin tuskin on naapurilla paljon kokemusta tai edes perustietoa vauvoista.

 

ap

[/quote] Höpö höpö, asiallinen vastaus naapurille ja se siitä. (Ei tässä ole merkitystä paljonko se vauva itkee, jos se sinun mielestäsi on ok määrä, niin silloin kaikki on ok. )

Vierailija
30/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:48"]

Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?

[/quote]

 

Kuten jo kerroin, vauva itkee max pari kertaa yössä ja muutaman kerran päivällä. Itku kestää sen aikaa että saa tissin suuhun, eli usein ihan muutaman minuutin, joskus on ollut joku kriisi, esim. vauvan vaatteet selkää myöten kakassa, niin on joutunut odottamaan ja itkemään pari minuuttia kauemmin että vaippa ja vaatteet on vaihdettu. Jos joku ei kestä sitä, että naapurin vauva itkee tuollaisia aikoja, niin ei kannata asua kerrostalossa, täällä kun on myös niitä perheitä, missä useampi uhmaikäinen saattaa samaan aikaan mylviä pitkiä aikoja, naapurissa koira ulvoa sen metelin takia ja kolmas naapuri pitkää lisää volumee musiikkiin että peittäisi noi muiden metelit.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei. täällä koliikkivauvan äiti. joo lapsi itki melkein 6kk yhteen menoon ja aika usein mulle saattoi kaupassa tai jossain sanoa joku "kiltti" ihminen että hei vauvasi itkee. joopa joo. se itkee koko ajan kiitos vaan olen tietoinen siitä- tutkittiin kyllä kaikki mahdolliset sairaudet yksityisellä lääkäriasemalla. ei kyllä auttanut hyvä hoito eikä mikään. jotenkin selvittiin ja itku loppui kuin lapsi siirtyi kiinteisiin kunnolla. ei siinä paljoa naapurin valittaminen olisi hetkauttanut eikä auttanutkaan. nbäöiden "rauhallisten" vauvojen äidit voi vaan tuntea itsensä onnekkaiksi. moni tuttavapiirissä tällaisia saanut yritti kyllä meidän kiljukaulaa rauhoitella mutta ei se rauhoittunut heidänkään otteissaan eikä vauvahieronnastakaan paljoa apua ollut. pikkuhiljaa sitten kai kypsyi elämään täällä =) nykyään todella kiltti, rauhallinen ja rakas lapsi 

Vierailija
32/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]

Haista paska.

T. Koliikki-vauvan äiti

 [/quote]

 

Niin, mistäköhän ne lapset oppii niitä törkeitä haistatteluja joita joudumme päivittäin töissä kuuntelemaan, eli "hyvän" esimerkin pistit.

 

t. päiväkodin opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:51"]

mielestäni viesti on todellaki sarkastinen. Voisin laitaa tollasen jollekki vittuillessa. Jos oikeesti on huolissaan ja tarjoais apua niin tulis oven taa :)

[/quote]

 

Ehkä haluaa lähestyä varovasti kirjeitse ensin?

[/quote]

 

2013 vuonna sarkasmi on muodissa, jos käyt ulokona ja tapaat kavereita saatat sen huomata tai olet tekemisissä ihmisten kanssa. Huumori ei ole enää vitsejä. Jos tarjoaisin apua en todellakaan vihajisi kellekkään että lasta ei osata hoitaa.

 

Oletteko kaikki noin valmiita tuomitsemaan, että vauvaa hoidetaan huonosti? Pönkitättekö omaa äitiyttänne tällä vai kirjoitteleeko täällä vain yksi ja sama ihminen nuo kommentit. AP älä kuuntele mee oven taa ja kysy kohteliaasti vauvan itkuun vinkkejä. Eiköhän mee naama punaseksi

 

Vierailija
34/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan äänieristäneet huoneen, jossa vauvalla on tapana parkua? Usein muutama ylimääräinen huopa tai patja auttaa jo paljon. Kuuluu kerrostaloasujan huomaavaisuuteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:56"]

Kuten jo kerroin, vauva itkee max pari kertaa yössä

[/quote]

 

Eikä tule mieleen että työssäkäyvät naapurit voisivat siitäkin 'pienestä' häiriintyä ja herätä? Monena yönä peräkkäin?

Vierailija
36/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aiheutatte lapsillenne koliikkeja? Todella itsekästä!

Vierailija
37/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]

Haista paska.

T. Koliikki-vauvan äiti

 [/quote]

 

Niin, mistäköhän ne lapset oppii niitä törkeitä haistatteluja joita joudumme päivittäin töissä kuuntelemaan, eli "hyvän" esimerkin pistit.

 

t. päiväkodin opettaja

[/quote]

 

Varmaan ne käy lukemassa niitä täältä vauva-palstalta internetistä?

 

Vierailija
38/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:56"]

Kuten jo kerroin, vauva itkee max pari kertaa yössä

[/quote]

 

Eikä tule mieleen että työssäkäyvät naapurit voisivat siitäkin 'pienestä' häiriintyä ja herätä? Monena yönä peräkkäin?

[/quote]

 

Ei varmaan sitten tulisi mieleen niillä vaihtaa asuinpaikkaa jos eivät kestä elämisen ääniä? Pitäisikö vauvalle tunkea suuhun kapula?

Vierailija
39/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:30"]

" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38"

 

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

 

 

[/quote]

 

Todella fiksu ja ystävällinen naapuri sinulla!!!  Ihan turhaan menetit hermosi. Tuossa viestissä ei ole yhtään mitään pahaa vaan se on nyt sun omassa mielikuvituksessasi!!! Olisipa itsellä ollut samanlaine, ilo mielin olisin ottanut avun vastaan. Naapurisi vain ajattelee, että olette niin väsyneitä että hän haluaisi auttaa. Myöskään en ymmärrä mitä pahaa muka on kun kysyy onko lapsella kenties fyysinen vaiva. Saattaapi hyvinkin olla, että jos lapsi itkee esim allergian tms vuoksi niin naapurisi voisi neuvoa teille montakin niksiä (Ethän tiedä vaikka hän olisi lääkäri tms). Ettekö osaa hoitaa......sekin on miten sen ottaa. Kyllähän monet täälläkin tuskailee, että kun "lapsi vaan itkee ja itkee, mikä sillä on....". Älä nyt vedä hernettä nenää tyhjästä vaan ota apu vastaan kun sitä tarjotaan!

 

Vierailija
40/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:56"]

Kuten jo kerroin, vauva itkee max pari kertaa yössä

[/quote]

 

Eikä tule mieleen että työssäkäyvät naapurit voisivat siitäkin 'pienestä' häiriintyä ja herätä? Monena yönä peräkkäin?

[/quote]

 

No kerro joku vinkki miten itse hiljentäisit vauvan, joka itkee vaikka koliikin takia? Tissi suussa ihan koko ajan? Totta kai ikävä tilanne naapurille, mutta mitä tuollaisessa tilanteessa oikeasti voi tehdä? Helpoin ratkaisu lienee, että naapuri pitää korvatulppia yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme