Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta

Vierailija
16.10.2013 |

" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38"

 

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

 

 

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, omakotitalossa jopa linnut pitävät meteliä josta ei voi valittaa.

Vierailija
42/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nytkö pitää alkaa puhumaan siitä vauvan itkun määrästä?? Etkö ap nyt vaan voi vastata naapurille kohteliaasti, oli se naapuri sen sitten kirjoittanut huolissaan/sarkasmissaan/missä tahansa mielen tilassa. Sinä voit ottaa viestin vastaan kuitenkin kohteliaisuutena, jos haluat, ja vastaat kohteliaasti. Niin minä tekisin ja jatkaisin elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo eikö sellanen koleravauva kannattais viedä lekuriin ettei sen tatte itkee ja kärsii koko ajan??! Mitä ihme hippeilyä tää nykytouhu että hoidetaan sitä itse kotona ilman lääkeapua??!

Vierailija
44/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin alkaa tuntumaan, että ap tunteekin piston.....

Vierailija
45/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita samaan lappuun että: "kiitos avun tarjoamisesta mutta pärjäämme ilman, hyvää syksyn jatkoa", ja palauta se.

Vierailija
46/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]

Haista paska.

T. Koliikki-vauvan äiti

 [/quote]

 

Niin, mistäköhän ne lapset oppii niitä törkeitä haistatteluja joita joudumme päivittäin töissä kuuntelemaan, eli "hyvän" esimerkin pistit.

 

t. päiväkodin opettaja

[/quote]

No ei ne ainakaan av:llä ole oppimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tuo viesti ole aidon ystävällistä avuntarjousta nähnytkään. Naapuri halusi vain ilmaista ärsyyntymisensä ja kun sen naamioi tuollaiseen näennäisen ystävälliseen muotoon, niin ap ei voi siitä hermostua. Jos hermostuisi, niin naapuri sanoisi vain, että mistä se suuttui, minähän vain tarjosin ystävällisesti apua.

 

Älä siis hermostu, vaan pysy tyynenä. Minä luultavasti antaisin koko jutun olla. Jos haluat vastata, niin tosiaan ystävällisesti ilman mitään piilovittuilua, niin naapuri näkee, että hänen lapselliset lappusensa eivät sinua hetkauttaneet.

 

Naapuri on kirjoittanut viestinsä ehkä kännipäissään pienellä kaveriporukalla. Niillä on ollut hauskaa, kun ovat sitä muotoilleet. Yläkerran vitsi siis kyseessä, jonka sitten tarpeeksi juotuaan typeryyttään laittoivat teidän postiluukkuun.

Vierailija
48/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:30"]

" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38"

 

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

 

 

[/quote]

 

Todella fiksu ja ystävällinen naapuri sinulla!!!  Ihan turhaan menetit hermosi. Tuossa viestissä ei ole yhtään mitään pahaa vaan se on nyt sun omassa mielikuvituksessasi!!! Olisipa itsellä ollut samanlaine, ilo mielin olisin ottanut avun vastaan. Naapurisi vain ajattelee, että olette niin väsyneitä että hän haluaisi auttaa. Myöskään en ymmärrä mitä pahaa muka on kun kysyy onko lapsella kenties fyysinen vaiva. Saattaapi hyvinkin olla, että jos lapsi itkee esim allergian tms vuoksi niin naapurisi voisi neuvoa teille montakin niksiä (Ethän tiedä vaikka hän olisi lääkäri tms). Ettekö osaa hoitaa......sekin on miten sen ottaa. Kyllähän monet täälläkin tuskailee, että kun "lapsi vaan itkee ja itkee, mikä sillä on....". Älä nyt vedä hernettä nenää tyhjästä vaan ota apu vastaan kun sitä tarjotaan!

 

[/quote]

 

Ihanko oikeasti antaisit kuukauden ikäisen vauvasi TUNTEMATTOMALLE ihmiselle hoitoon postiluukusta tulleen lapun perusteella??? Et tiedä millainen pedofiili siellä majailee tai näetkö lastasi enää koskaan. Jos naapuria häiritsee itku, sehän voisi hoitaa sen lapsen pysyvästi hiljaiseksi. Sä varmaan sinisilmäisenä ja superkiitollisena voisit käydä jättämässä vauvan siihen naapurin oven taakse ja soittamassa sen ovikelloa. Lappu vaan päälle, että "kiitos avuntarjouksesta. tässä tää nyt olis. tuo takas parin tunnin päästä kun olen levännyt. t. alakerran naapuri".

 

Ja ap:lle, kyllä, sen "ystävällisen" naapurin lappu on vittuilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mihin päädyt? Käytkö kusasemassa 38 ovelle vai kiitätkö huolenpidosta?

Vierailija
50/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain myös kerran kämppikseni kanssa vastaavanlaisen lapun, jossa valitettiin lapsen itkusta ja mukana tuli ohjeita. Olimme vasta muuttaneet, mutta ei meillä ollut vauvaa, molemmat olimme ihan nuoria opiskelijatyttöjä. Emmekä juuri ollleet kuulleet lapsen itkuakaan, kun ihan pari kertaa, vaimeana. Jätimme huomiotta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:06"]

Haloo eikö sellanen koleravauva kannattais viedä lekuriin ettei sen tatte itkee ja kärsii koko ajan??! Mitä ihme hippeilyä tää nykytouhu että hoidetaan sitä itse kotona ilman lääkeapua??!

[/quote]

 

Tällaista "hippeilyä":

"Koliikin syy on tuntematon, todennäköisesti sen takana onkin useampia aiheuttajia. Perinteisesti arvellaan, että koliikkivaivat ovat merkki suoliston toiminnan hitaasta kehittymisestä tai häiriöstä, tai ne liittyvät suoliston kaasunmuodostukseen. Pidetään kuitenkin todennäköisenä, että kaikilla lapsilla koliikkivaiva ei ole suolistoperäistä, vaan liittyy hermoston yleisempään kehitykseen. - - Koliikkiin ei ole parantavaa lääkettä, vaan ongelma väistyy itsestään kuukausien kuluessa."

Lähde: Duodecim Terveyskirjasto http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00430

 

Vierailija
52/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:48"]

Tuleeko ap:lle kenties mieleen että kaikki eivät välitä kuunnella teidän vauvan jatkuvaa itkuparkua? Ette te eikä teidän lapsi ole tämän maailman napa, vaikka hurmoshuuruissa niin haluaisi uskoakin, eikä kaikki ole siihen meluun turtuneet kuten te itse turrutte. Muut talossa asuntoa/vastiketta/vuokraa maksavat ihmiset haluavat rahoilleen vastinetta ja edes jonkinlaisen kotirauhan eikä mitään eläintarhan tai hullujenhuoneen kaltaista elämöintiä ympärille! Miksi te ette saa lasta rauhoittumaan jos muut vanhemmat saavat?

[/quote]

 

Haista paska.

T. Koliikki-vauvan äiti

 

[/quote]

 

KOLIIKKI LAPSEN äidille

 

Koliikki saattaa syntyä kosketuksen, kantamisen ja jatkuvan imetyksen puutteesta länsimaisessa lastenhoitokulttuurissa. On myös mahdollista, että perinteisten kulttuurien tapa kantaa lasta pystyasennossa ehkäisee omalta osaltaan koliikkia. 
Myös länsimainen ydinperhemuoto saattaa vaikuttaa koliikin syntymiseen. Perinteisten kulttuurien sosiaalisempi perhe-elämä vaikuttaa positiivisesti vanhempien jaksamiseen. Äidin hyvinvointi ja alhaisempi stressitaso saattaa puolestaan vaikuttaa vauvan itkukäyttäytymiseen. Toimivin lääke koliikkiin lieneekin yksinkertaisesti vanhempien stressitason vähentäminen. Varsinkin koliikkivauvan äidin pitäisi välillä huilia lapsenhoidosta. Vanhempien olisi myös hyvä päästä keskustelemaan tunteistaan ja huolistaan.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla tuskin on koliikkivauva kirjoitusten perusteella.

 

Itkua vain pari kertaa yössä ja päivälläkin vain silloin kun ei heti saa tissiä suuhun jne.

 

Kyllä minustakin pieneltä v*ttuilulta tuo lappu vaikuttaa. Laita takaisin lappu, että kiitos vain, pärjäämme vallan mainiosti mieheni kanssa.

Vierailija
54/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mihin päädyt? Käytkö kusasemassa 38 ovelle vai kiitätkö huolenpidosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mihin päädyt? Käytkö kusasemassa 38 ovelle vai kiitätkö huolenpidosta?

Vierailija
56/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, vittuilua. Jokainen näkee sen otsallaan tuosta. Joko nuo ystävällisestä naapurista höpöttäjät ovat trolleja (todennäköisesti näin) tai sitten ihan vaan syvälukutaidottomia.

Vierailija
57/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minunkin naapurit olisivat laittaneet tuollaisen lapun! Eipäs! Soittivat sitten poliisin ja mukana oli lastensuojelusta joku päivystäjä. Keskellä yötä ovikello soi ja poliisi huhuilee oven takana. Kerroin että meillä on koliikki vauva enkä pysty hiljentämään vauvaa. Olivat hyvin ymmärtäväisiä ja pahoittelivat käyntiään.

Vierailija
58/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En reagoisi mitenkään. -55

Vierailija
59/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:20"]

 

KOLIIKKI LAPSEN äidille

 

Koliikki saattaa syntyä kosketuksen, kantamisen ja jatkuvan imetyksen puutteesta länsimaisessa lastenhoitokulttuurissa. On myös mahdollista, että perinteisten kulttuurien tapa kantaa lasta pystyasennossa ehkäisee omalta osaltaan koliikkia. 
Myös länsimainen ydinperhemuoto saattaa vaikuttaa koliikin syntymiseen. Perinteisten kulttuurien sosiaalisempi perhe-elämä vaikuttaa positiivisesti vanhempien jaksamiseen. Äidin hyvinvointi ja alhaisempi stressitaso saattaa puolestaan vaikuttaa vauvan itkukäyttäytymiseen. Toimivin lääke koliikkiin lieneekin yksinkertaisesti vanhempien stressitason vähentäminen. Varsinkin koliikkivauvan äidin pitäisi välillä huilia lapsenhoidosta. Vanhempien olisi myös hyvä päästä keskustelemaan tunteistaan ja huolistaan.

 

[/quote]

 

Oijoijoi! Tikahdun nauruun! Voin vakuuttaa sinulle, että sekä kosketusta, jatkuvaa imetystä että kantamista niin pysty- kuin vaaka-asennossakin on kyllä harjoitettu täällä meidän länsimaisessa ydinperheessä! Vanhempien stressitasoa on saattanut hieman nostaa se, että mikään tunnettu konsti maitohapoista ja vauvahierontaan ei vaikuttanut jatkuvaan huutokonserttiin millään tavalla (uskomushoidot jätimme sentään testaamatta, useampi lastenlääkäri totesi vauvan terveeksi ja toivotti jaksamisia). Mutta onpa mahtavaa kuulla, että kun lapsellani on koliikki, syy on tietysti minun koska a) en tajua viedä koleravauvaani lääkärille mutta toisaalta b) en ole tarpeeksi zen hoitaakseni vauvaa Oikein. Ohhohho, kylläpä helpotti nauraa tälle! 

Hei kohtalotoveri-mammat: se menee itsestään ohi! Älkää välittäkö nöistä höyrypäistä. Tsemppiä!

 

Vierailija
60/143 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuntemattomalle voi vauvaa antaa hoitoon. Ehkä paras tapa reagoida voisi olla jos kiittäisit avuntarjoamisesta ja sanoisit että ihan kivasti pärjäilty. Kuitenkin voisit esim. pyytää hetkeksi katsomaan/leikkimään vauvan kanssa kun sinulla on esim. kakun leipominen tai jokin muu juttu kotona. Saisit apua siihen ja hän ehkä hyvän mielen ja näkisi että on ihan norminenoa ja normivauva ja sinä saisit pikkuapua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän