Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi miehen pitäisi puolustaa tyttöystäväänsä/vaimoaan, jos joku loukkaa tai ahdistelee häntä jollain tavalla?
Nainen voi tehdä sen ihan hyvin itse. Miehen parempi olla reagoimatta mitenkään.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttääkö muita tuo yksi ylimielinen ämmä tuossa bajamajoineen. Aivan kuin muut naiset ei voisi olla miesten mieleen.
😂
t. Se nainen
Et sä nyt niin erinäköinen ole..
En niin, siihen tarvitaan myös karismaa ja pokkaa.
On sitä muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttääkö muita tuo yksi ylimielinen ämmä tuossa bajamajoineen. Aivan kuin muut naiset ei voisi olla miesten mieleen.
😂
t. Se nainen
🤮😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööööö.... ai että oma mies vaan pakenisi paikalta jos naista ahdistellaan? Tottakai puolustaa koska se on sitoutumisen yksi puoli että pidetään oman lauman puolta. Miks sen kanssa sitoutuisi jos se ei edes omaa perhettä puolusta.
Ja ap, on myös laki ettei saa jättää tuntematontakaan pulassa olevaa henkilöä heitteille vaan vähintään on kutsuttava apua jos joku on loukkaantunut tai rikoksen kohteena.
Ymmärrän itsellisyyspointtisi kyllä mutta se on utopistinen siihen nähden että mies on fyysisesti vahvempi 99% tapauksista. Naisen ei ole järkevää lähteä edes verbaalisesti puolustautumaan miehen edessä jos tämä vaikuttaa uhkaavalta fyysisesti. Elämme miesten maailmassa yhä joten käyttäkäämme sitä hyväksi sen ehdoilla. Eli mies uskoo miehen sanaa. Miestä voi käyttää siis suojakilpenä, koska homma toimii niin. Emme me naiset sitä keksineet mut voimme häikäilemättä hyödyntää oikein superfeministin lailla. Ajattele näin jos se sopii paremmin sun mielikuvaan vahvasta naisesta.
Tervetuloa vuoteen 2020. Jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja ja yhteiskunnan vihollinen. On todistettu että nainen voi tehdä ihan sen kaiken minkä mieskin, ja paremmin. Miesten maailmassa ei ole eletty pitkiin aikoihin. Olet vain alistunut patriarkaatin valtaan ja sinun on vapauduttava sen kahleista!
En ole fyysisesti heikoimmassa päästä. Olen keski-ikäinen, en mikään kaunotar ,en pukeudu provosoivasti. Em juo alkoholia, en käy baareissa, en aio päätäni. Siitäkin huolimatta ole joutunut usein tilanteisiin, jossa fyysistä turvallisuuttani on miesten taholta uhattu. Niin kauan kuin mies on fyysisesti vahvempi kuin nainen ja niin kauan kuin asenteet naisia kohtaan on sellaisia kuin tällä provoilija ap:lla ja muilla ääliöillä niin tilanne on se mikä on. Miehet eivät vaan tajua. Maailma on rakennettu heidän ehdoillaan. Naisten alistamista on myös naisten pelottelu jo pienestä pitäen
Ei kyse olekaan siitä, ettei nainen pärjäisi yksin. Kyse on ihmisten välisestä solidaarisuudesta, toisen taakan helpottamisesta ja tukemisesta. Esimerkiksi kaikenlainen kiusaaminen perustuu pitkälti siihen, kuka on kenenkin puolella. Harvoin tilanne on aidosti pelkästään kahden ihmisen välinen, vaan olennaista on se, katsovatko muut vain vierestä vai ottavatko tilanteeseen kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
t. Se nainen
Et sä nyt niin erinäköinen ole..
En niin, siihen tarvitaan myös karismaa ja pokkaa.
On sitä muillakin.
Varmasti. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööööö.... ai että oma mies vaan pakenisi paikalta jos naista ahdistellaan? Tottakai puolustaa koska se on sitoutumisen yksi puoli että pidetään oman lauman puolta. Miks sen kanssa sitoutuisi jos se ei edes omaa perhettä puolusta.
Ja ap, on myös laki ettei saa jättää tuntematontakaan pulassa olevaa henkilöä heitteille vaan vähintään on kutsuttava apua jos joku on loukkaantunut tai rikoksen kohteena.
Ymmärrän itsellisyyspointtisi kyllä mutta se on utopistinen siihen nähden että mies on fyysisesti vahvempi 99% tapauksista. Naisen ei ole järkevää lähteä edes verbaalisesti puolustautumaan miehen edessä jos tämä vaikuttaa uhkaavalta fyysisesti. Elämme miesten maailmassa yhä joten käyttäkäämme sitä hyväksi sen ehdoilla. Eli mies uskoo miehen sanaa. Miestä voi käyttää siis suojakilpenä, koska homma toimii niin. Emme me naiset sitä keksineet mut voimme häikäilemättä hyödyntää oikein superfeministin lailla. Ajattele näin jos se sopii paremmin sun mielikuvaan vahvasta naisesta.
Tervetuloa vuoteen 2020. Jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja ja yhteiskunnan vihollinen. On todistettu että nainen voi tehdä ihan sen kaiken minkä mieskin, ja paremmin. Miesten maailmassa ei ole eletty pitkiin aikoihin. Olet vain alistunut patriarkaatin valtaan ja sinun on vapauduttava sen kahleista!
En ole fyysisesti heikoimmassa päästä. Olen keski-ikäinen, en mikään kaunotar ,en pukeudu provosoivasti. Em juo alkoholia, en käy baareissa, en aio päätäni. Siitäkin huolimatta ole joutunut usein tilanteisiin, jossa fyysistä turvallisuuttani on miesten taholta uhattu. Niin kauan kuin mies on fyysisesti vahvempi kuin nainen ja niin kauan kuin asenteet naisia kohtaan on sellaisia kuin tällä provoilija ap:lla ja muilla ääliöillä niin tilanne on se mikä on. Miehet eivät vaan tajua. Maailma on rakennettu heidän ehdoillaan. Naisten alistamista on myös naisten pelottelu jo pienestä pitäen
Näin on. Se että kahdenkymmenen miehen joukossa on yksi mätä, väkivaltainen päällekarkaaja, niin ei ole henkilökohtainen loukkaus niitä 19 miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä sitä naista pitää puolustaa sivistysyhteiskunnassa?
Käytännössä ainoat "puolustamiset" olen nähnyt baareissa kun känninen nainen aukoo päätää eikä saakaan kaikilta ylistävää palautetta sikailulleen. Sitten laitetaan oma känninen mies jollain verukkeella hakkaamaan jotain toista kännistä
En ole koskaan nähnyt tuollaista.
En minäkään, ja olen kuitenkin työskennellyt järjestyksenvalvojana ravintoloissa. Pikemminkin miehet pyytelevät anteeksi rähinäkännit vetäneen vaimonsa puolesta. Yksityisissä illanistujaisissa voi olla toinen meno.
Niin tässä tapauksessa nainen "pelastetaan" häneltä itseltään. Pieni ero siinä tietenkin on, puolustaako naista ulkopuoliselta hyökkäkseltä vai vi naisen omilta idioottimaislta tempauksilta.
Idioottimainen tempaus oli myös Miss Bajamajalla. Olis voinut tulla turpaan jollekulle, myös itselle.
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi miehen tehtävistä. Nainen on usein fyysisesti heikompi ja altis siis. Naines voi myös olla lastasi kantava tai imettävä ja hyvin haavoittuvassa tilassa, josta seuraa semmoinen fiilis kaikkien naisten päässä, että jos mies puolustaa häntä hyökkäyksiltä, mies on kelpo mieheksi ja hän ja lapset ovat turvassa.
Tämä on se biologis-emotionaalinen syy minkä takia nainen ei koe miestään puoleensavetävänä sen jälkeen jos mies ei puolusta häntä. Menee maku. Päinvastaisessa tapauksessa, kun mies puolustaa naista, nainen alkaa situouta ja kiinnostua miehestä enemmän. Tilanne on siis romanttinen koska nainen voi luottaa mieheen enemmän.
No olisi kyllä omituista, jos kuka tahansa seurassa oleva ei puolustaisi läheistä ihmistään, jos joku häntä loukkaa, riippumatta siitä, mitä siellä jalkojen välissä on.
Eli kyllä naisenkin kuuluu puolustaa miestä vastaavassa tilanteessa, eikä tarvitse olla edes parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta eikö ole ristiriitaista samaan aikaan puhua oman lauman suojelemisesta ja oman miehen käyttämisestä suojakilpenä koska superfeminismi? Eikö järkevintä ja lauman kannalta parasta olisi pyrkiä välttymään tilanteilta jotka eskaloituvat? Miehet eivät muuten usko kovin hyvin miehen sanaa, vaan siitä tilanteet tuppaavat eskaloitumaan.
Paljon järkevämpää on välttää päihtyneitä idiootteja kokonaan kuin lähteä haastamaan idioottia. Eikö lauman etu ole nimenomaan pienin haitta koko lauman jäsenille? Vai ajatteletko että mies on uhrattavissa koska joku sanoi sinulle jotain ikävää mitä et luultavasti muista enää aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset halautuvat tilanteisiin joista heidät "pitäisi pelastaa"?
Normaali ihminen ei ajaudu ongelmatilanteisiin
Normaali ihminen ajautuu ongelmatilanteisiin harvemmin kuin riidanhaastajat ja rähinöitsijät. Mahdotonta se ei silti ole. Itse olen sanallisesti puolustanut miestäni, kun eräs hullu höyrypää uhkasi pahoinpidellä hänet. Ventovieras mies on puolustanut sanallisesti minua, kun luuli minua ahdisteltavan. Hänelle siitä kiitos, vaikkei silloin mitään hätää ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku käy käsiksi tai alkaa kopeloimaan minun naistani, menen ilman muuta väliin. Silloinkin jos se aiheuttaa minulle merkittävän riskin, kuten jos tyyppi on isompi kuin minä tai jos hänellä on kavereita.
Jos joku yrittää huijata tai jollain muulla tavalla hyväksikäyttämällä naiseni epävarmuutta hyötyä hänestä, puolustan häntä.
Jos häntä yritetään jollain muulla tavalla kohdella huonosti, puolustan häntä. Mahdollisuuksien mukaan. Ja järkevissä rajoissa toki.
Jos naiseni on väittelyssä ja hän on oikeassa mutta alakynnessä, luultavasti puolustan häntä ja hänen narratiiviansa.
Mutta jos hän perseilee itse ja haastaa riitaa, en ala rähisemään niille muille, vaan yritän vain viedä hänet pois tilanteesta.
Jos hän yrittää itse hyväksikäyttää jotain toista, en auta häntä siinä.
Jos hän järjestää tarkoituksella draamaa, hän saa nauttia draamastaan itse.
Jos hän on väittelyssä ja hän on väärässä, en rupea puolustamaan hänen väärää narratiiviaan, vaan sanon että kyllä nuo toiset ovat oikeassa. Ja jos joku tällaisessa tilanteessa kutsuu naistani valehtelijaksi tai sanoo suoraan että hän ei tajua hevon v*ttua siitä mistä hän puhuu, en ala riehumaan ja puolustamaan hänen kunniaansa. Sanon korkeintaan että: "pitäisiköhän meidän alkaa lähteä".
Minusta muutenkin tuossa suojelussa ja puolustamisessa ensisijaista on välttää vaarallisia tilanteita ja irtautua niistä. Eli jos vaikka 3 - 5 nuoren löyhä kaveriporukka (TM) alkaisi huudella naiselleni hävyttömyyksiä ja kouraisisi häntä ohimennen, niin minä vetäisin hänet irti tilanteesta ja poistuisimme paikalta. En alkaisi tapella niiden 3 - 5 kanssa, koska se ei pääty hyvin.
En muutenkaan ala tapella jonkun abstraktin käsitteen kuten naisen kunnian takia, vaan toimin pragmaattisesti ja vien hänet turvaan. Tapellaan vasta sitten jos em. ei toimi.
AP:lle siis haluaisin sanoa että läheisistä kuuluu pitää huoltaa, mutta ei myöskään kannata olla valkoritari, eli se tyyppi joka saa turpaansa ja aivovamman koska lähti ojentamaan niitä 3 - 5 tyyppiä jotka kommentoivat naisesi persettä ohi mennessään.
Juuri näin toivon omankin mieheni toimivan.
Palstapoika toivoo, että naiset saisi turpiin kun eivät häntä kelpuuta. Tai tätä niiden ainzkin tulisi nyt ajatella. :/ Rohkeus riittää vain kännykän näpyttelyyn toisten samanlaisten kanssa.
Kysyin joskus exältäni, mitä tekisi, jos baarissa joku mies tulisi haastamaan minulle riitaa (Ei kyse poliisia vaativasta väkivallan uhasta). Hän sanoi että ottaisi hyvän asennon ja katsoisi miten miehelle käy. Vastaus oli aivan oikea, sillä olen paha suustani ja en todellakaan sietäisi sitä, että joku kiilaisi taistelemaan minun taisteluitani.
Toisaalta minun olisi täysin mahdoton olla sotkeutumatta asiaan, jos mieheni joutuisi kohteeksi.
Pääsääntöisesti olen seurustellut rauhallisten miesten kanssa. Minä tykkään siitä että ovat cooleja, ja sellaisia miehiä tuntuu viehättävän minun täpäkämpi temperamenttini. En ikipäivänä sietäisi itseni kaltaista miestä, eivätkä ne uhoavat testosonnit edes halua minunlaistani naista. Jos olisin juoppo, niin olisin se rääväsuinen ostarin ruusu. Nyt olen vain tavallinen täti, jolla on ilkeä ja nopea kieli synnyinlahjana.
Tottakai puolustaisin vaimoani, sillä rakastan häntä. Hän ei myöskään pysty puolustamaan itseään terveysongelmien takia.
Täytyy sanoa että olen lievästi järkyttynyt tästä naisvihan tasosta. Ja aiheesta; oletko koskaan välittänyt kenestäkään? Minä ainakin puolustan kaikin tavoin mitä pystyn rakastamiani ihmisiä. Ihan kaikkia. Siskoja, veljiä, vanhempia, kavereita ja tietenkin rakasta miestäni. Ja olen pienikokoinen, mieheni taas iso, joten on päivänselvää että hänellä on suojeluhalu minua kohtaan tietyissä tilanteissa, itsekin puolustan häntä pystymälläni tavalla, en esim kuuntele kenenkään jauhavan hänestä paskaa. En tietenkään koskaan halua mieheni joutuvan fyysiseen yhteenottoon näissä tilanteissa. Olen pahoillani ettet ole koskaan kokenut niin suurta rakkautta, mutta tekstistäsi päätellen se on kyllä ihan omaa syytäsi.
Olen kasvanut neljän veljen kanssa ja olivat herkkiä "suojelemaan". En voinut sietää sitä, että musta tehtiin avuton primadonna ja miehet lähti öyhöttämään. Etenkin, kun ei ne koskaan hyvin loppuneet. Joko broideilla meni överiksi tai sitten itse ottivat turpiinsa.
Kyllä mä omat juttuni hoidan, jos sellaisia tulee eteen. En halua, että mieheni on mikään suojakilpi ja muka heikomman puolustaja. Onneksi mieheni ymmärsi tämän ajoissa.
Tuttavani päälle kävi aivan tuiki tuntematon mies ja mättäs turpaan. Pitää varmaan sanoa hälle et oisit tapellut vastaan. Ei se haittaa et mies oli päätä pidempi.
Huono tapakoulutus. Miesikäluokat ovat laumoittain käyneet läpi armeijan koulutuksen, jossa opetetaan käyttämään aseita, suojautumaan tulitukselta ym hyödyllistä isanmaan puolustusta, mutta jostain syystä mitään tapakoulutusta naisten puolustamiseen ei ole sisällytetty koko kansakunnan kattavaan man's trainingiin.
Jos moni on sitä mieltä, että "suomalaiset mieht ovat tuollaisia", niin sehän tarkoittaa että niille EI OLE OPETETTU, isältä pojalle ei opeteta tätä tapaa, että naisia puolustetaan.