Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi miehen pitäisi puolustaa tyttöystäväänsä/vaimoaan, jos joku loukkaa tai ahdistelee häntä jollain tavalla?
Nainen voi tehdä sen ihan hyvin itse. Miehen parempi olla reagoimatta mitenkään.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani päälle kävi aivan tuiki tuntematon mies ja mättäs turpaan. Pitää varmaan sanoa hälle et oisit tapellut vastaan. Ei se haittaa et mies oli päätä pidempi.
Tuntematon mies tuli puskista ja löi? - todella harvinaista, mutta tapahtuu sellaistakin.
Silloin on kaikilla läsnäolijoilla velvollisuus puuttua tilanteeseen.
Ihan samasta syystä, kun minäkin suojelen miestä samassa tilanteessa.
Erikoinen kysymys, jos joku vaikka tulisi lääppimään minua baarissa (joka loukkaisi ja ahdistaisi minua) niin olettaisin kyllä, että se olisi miehenkin mielestä väärin ja hän puolustaisi minua. Tämähän ei ole mikään sukupuolikysymys, ainakin itselläni on oletus, että puolisoa puolustetaan, oli kyseessä sitten kumpi tahansa.
Miettiikö tällaisia miehet, jotka ovat naisvihaa pullollaan (eikö rakkaansa puolustaminen ole ihan selvää) vai pelottaako se puolustaminen (pienikokoinen mies?) vai mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen kysymys, jos joku vaikka tulisi lääppimään minua baarissa (joka loukkaisi ja ahdistaisi minua) niin olettaisin kyllä, että se olisi miehenkin mielestä väärin ja hän puolustaisi minua. Tämähän ei ole mikään sukupuolikysymys, ainakin itselläni on oletus, että puolisoa puolustetaan, oli kyseessä sitten kumpi tahansa.
Miettiikö tällaisia miehet, jotka ovat naisvihaa pullollaan (eikö rakkaansa puolustaminen ole ihan selvää) vai pelottaako se puolustaminen (pienikokoinen mies?) vai mikä on ongelma?
Itse olen taas sitä mieltä, että tuollaiset lääppimiset voi jättää omaan arvoonsa. Tilanne ei koskaan parane sillä, että niihin lähdetään puolustelemaan. Yleensä vielä mustasukkaisena.
Jos homma jatkuu, niin uhri voi pamauttaa itse lääppijää kuonoon. Kyse on silloinkin eleestä, ei niinkään oikeasta turpiin vetämisestä. Se ja sama minkä kokoinen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen taas sitä mieltä, että tuollaiset lääppimiset voi jättää omaan arvoonsa. Tilanne ei koskaan parane sillä, että niihin lähdetään puolustelemaan. Yleensä vielä mustasukkaisena.
Jos homma jatkuu, niin uhri voi pamauttaa itse lääppijää kuonoon. Kyse on silloinkin eleestä, ei niinkään oikeasta turpiin vetämisestä. Se ja sama minkä kokoinen on.
Ai kamala, en kyllä koskaan ottaisi tuollaista agressiivista öykkäriä, vaan olettaisin, että mieheni puuttuisi tilanteeseen selvittämällä, että lääppiminen ei ole todellakaan hyväksyttävää. Siitä on niin kauan, kun olen missään normibaarissa ollut, etten edes muistanut, ettei siellä selvitetä asioita fiksusti vaan heti ollaan lyömässä ja seuraavassa hetkessä oksennetaan kengille:D
Voi toki olla, ettet saa ihan täysin rehellistä vastausta..
Eli naiset vaativat miehiltä toksista maskuliinisuutta, turpiin vetämistä ja öykkäröintiä?
Kuulosta kovin erilaiselta kuin naisten vaatimukset yleensä.
Miten rakkaan puolustaminen liittyy tasa-arvoon? Tai edes sukupuoleen?
Voihan nainen sen tehdä itsekin ja varmasti moni nainen puolustautuu vähintään sanallisesti paremmin kuin mies. Miksi miehen pitäisi puolustaa? No onhan se nyt naisen ja naista loukanneen ja mahdollisten silminnäkijöiden silmissä raukkamaista ja munatonta käytöstä. Tällainen pikku mies, joka ei suutaan saa auki ja vetäytyy tarkkailemaan tilannetta ettei omaan nassuun tulisi pipi, ei ansaitse sitä naista. Eikä kyse nyt ehkä ole sukupuolesta, vaan lähimmäisestä ihmisestä.
Lapsi on terve kun leikkii mut sairas kun ei osaa lopettaa.
Siksi, koska aina tosipaikan tullen naiset piiloutuu perinteisten roolien taakse. Naiselle on edullisempaa pysyä hengissä ja seurata katseella, kun mies ottaa iskut vastaan. Rauhan aikana ja järjestäytyneessä yhteiskunnassa miehen on helppo elää. Ääritilanteissa miehen kulee paljon todennäköisemmin kuin nainen.
Btw. Minskin mellakoissa hakataan pääasiassa vain miehet. Naiset pystyvät osoittamaan mieltä vapaammin, koska mellakkapoliisit ei hakkaa naisia. (Oli juuri tämän illan MTV 19 uutisissa).
Puolustaminen ei tarkoita väkivaltaa, vaan on ihannetilanteessa verbaalista.
Se että mies luikkii sivummalle on raukkamaista, enkä hyväksyisi sitä naiseltakaan.
Minimivaatimus on jäädä viereen edes todistajaksi siltä varalta että häirikkö käy kunnolla käsiksi ja kumppanisi joutuu puolustautumaan fyysisesti. Lisäksi läsnäolosi lisää painoarvoa kumppanisi sanoihin ilman että sinun tarvitsee tehdä muuta kuin olla läsnä.
En minä varma ole, mutta täällä luki kerran vähän sellaista ja saattoi se mennä niin. En taida ottaa selvää kuitenkaan..
Sen verran järkky kaveri. Ensin vaikutti kiltti miehelle jopa..
Vierailija kirjoitti:
Miten rakkaan puolustaminen liittyy tasa-arvoon? Tai edes sukupuoleen?
Siten että viisas mies soittaa poliisille eikä sotkeennu asiaan. Sehän on se feministinen tapa hoitaa asia.
Mut mullahan ei sitä karismaa ollut, niin en kyllä ketään sais vedätettyäkään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani päälle kävi aivan tuiki tuntematon mies ja mättäs turpaan. Pitää varmaan sanoa hälle et oisit tapellut vastaan. Ei se haittaa et mies oli päätä pidempi.
Tuntematon mies tuli puskista ja löi? - todella harvinaista, mutta tapahtuu sellaistakin.
Silloin on kaikilla läsnäolijoilla velvollisuus puuttua tilanteeseen.
(Olen mies). Vuosia sitten näin kävi minulle. Kävelin illalla kadulla ja vastaan tuli 3-4 tuntematonta tyyppiä. Ensimmäinen latasi varoittamatta päin näköä. Kaaduin ja hän jatkoi hakkaamista. Muut hänen kaverit lopulta vetivät tyypin pois. Pääsin lähibupiin paikkamaan itseäni. Onneksi selvisin vähällä, nenä auki, huuli turvoksissa, silmä mustana. On ihan normaalia, että mies saa kadulla turpaansa tuntemattomalta.
Minä puolustaisin hengelläni miestäni ja lastani. Oletan hänen tekevän samoin.