Naisten koulutus -ja tulotaso on kohonnut -Silti hypergamia pysyy entisellään...Kestämätön tilanne!
Naisten asema on parempi kuin koskaan ennen, ja naiset tienaavat hyvin sekä kouluttautuvat sankoin joukoin.
Voidaankin sanoa että naiset ovat saavuttaneet saman menestyksen tason kuin miehet.
Mutta naisten hypergamia on ennallaan, eli vaaditaan edelleen sitä itseään paljon tasokkaampaa kumppania.
Jokainen varmaan ymmärtää että nykyisen naisten menestyksen kanssa tuo vaatimus muodostaa mahdottoman yhtälön.
Tämän hypergamian takia meillä eivät miehet ja naiset enää kohtaa, sinkkutaloudet ovat ennätyslukemissa ja ennen kaikkea syntyvyys laskee kuin lehmän häntä. Tällä viimeisellä tulee olemaan kauaskantoiset seurakset.
Miksi naiset eivät osaa sopeuttaa hypergamiaansa nykyiseen tilanteeseen?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos miehet lakkaisivat pariutumasta alaspäin? Onko mitenkään mahdollista? Aloittajan mielestä miehet ovat kuin kypsiä omenoita vailla omaa tahtoa, ja joita naiset vain poimivat mukaansa.
Se on vain sopeutumista naisten kriteereihin. Miehet lakkaavat pariutumasta alaspäin heti kun naiset lakaavat katselemasta ylöspain.
Insinöörimies voi katsella lähihoitajaa, rekkakuski siivoojaa ja taivaanrannanmaalari toista taivaanrannanmaalaria.
En edelleenkään halua tyhmää ja laiskaa
uhriutuvaa miestä.
Eikä halua kukaan muukaan.
Meneekö perille vai piirränkö kuvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on esimerkiksi siinä, että jos mies tienaa 100 000e vuodessa, ei hänellä ole mitään ongelmaa olla naisen kanssa joka tienaa vaikk 25 000e vuoteen.
Mutta jos nainen tienaa tuon 100 000e, hän ei edes vilkaise 25 000e tienaavia miehiä.
Hän haluaa mielellään jonkun joka tienaa enemmän kuin hän, eli 150 000e+Kannattaisi vaikka joskus tutustua sata tonnia tienaavaan naiseen.
Pitääkö vääntää ratakiskosta: Eivät he halua tutustua vähemmän tienaavaan mieheen
No etsi parempipalkkainen duuni. Työkkärin sivuja kannattaa selata ennemmin kuin roikkua aaveella uuulisemassa.
Tarkastelet asiaa henkilötasolla, ja teet henkilöhyökkäyksiä.
Mitä jos tarkastelisit suurempaa kuvaa? Oletko kykenevä tähän?
Ei ole realistinen vaihtoehto että jokainen mies löytää sen superhyvin palkatun duunin.Muutos tulee lähteä naisten odotuksista ja kriteereistä.
Miksi muuten haluttiin tasa-arvoa palkkoihin ja koulutukseen, jos ei itse sitten mukauduta tilanteeseen lainkaan?Jep. Miehet ovat iät ja ajat elättäneet naista, tai olleet se moninkertaisesti tienaava.
Nyt kun osalla naisista olisi mahdollisuus samaan, ei se tule kuuloonkaan...Edelleen haetaan vain sitä itseään paremmin tienaavaa miestä, vaikka tulot olisivat sen 80-100k vuoteen.Tämä mitään tasa-arvoa ole, vaan rusinat pullasta -meininki. Ja nythän koemme sen ihan yhteiskunnallisella tasolla kun syntyvyys laskee laskemistaan, ja uutisoidaan miten miehet ja naiset eivät enää kohtaa.
Monissa tutkimuksissa on tullut myös ilmi, että se on nimenomaan mies jota haittaa, että puoliso tienaa paremmin. Näin ollen ei välttämättä ole yksin naisten syytä miksi välttelevät huonommin tienaavia.
Onhan tässä hyperkemiassa omat ongelmansa miehen kannalta.
Minulla on jo toinen nainen kierroksessa. Kolmatta en toivottavasti tässä elämässä joudu hoitelemaan.
Tuo Lähihoitaja Tarja, 50, myy itseään 100€ / laaki, tienaa varmaan 10x enemmän kuin miehensä.
Keskituloisella tavallisella miehellä on vallitsevaan tilanteeseen useampikin helppo ratkaisu, joilla saa kysynnän ja tarjonnan kohtaamaan kuin vanhaan hyvään aikaan:
A) Hankkia itseä nuorempi kumppani, joka tienaa ikänsä vuoksi vähemmän. Edellyttää että pitää omasta ulkoisesta olemuksestaan hyvää huolta.
B) Säästää itselle muutaman sadan tonnin osakesalkku ja hankkia kumppani vasta sitten. Edellyttää kykyä hyvään taloudenpitoon ja pitkäjänteisyyteen.
C) Etsiä köyhemmästä maasta pienituloisempi kumppani. Edellyttää kykyä jättää muiden ennakkoluulot huomiotta.
Omassa tuttavapiirissä on useita pariskuntia, joissa akateeminen nainen on pariutunut ammattikoulutetun miehen kanssa. Eri ikäluokissa, myös siis kolmekymppisiä.Kukaan ei pidä tätä mitenkään ihmeellisenä.
Totta kai useimmiten ihmiset pariutuvat suunnilleen samanlaisten kanssa, eli akateemiset keskenään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on esimerkiksi siinä, että jos mies tienaa 100 000e vuodessa, ei hänellä ole mitään ongelmaa olla naisen kanssa joka tienaa vaikk 25 000e vuoteen.
Mutta jos nainen tienaa tuon 100 000e, hän ei edes vilkaise 25 000e tienaavia miehiä.
Hän haluaa mielellään jonkun joka tienaa enemmän kuin hän, eli 150 000e+Kannattaisi vaikka joskus tutustua sata tonnia tienaavaan naiseen.
Pitääkö vääntää ratakiskosta: Eivät he halua tutustua vähemmän tienaavaan mieheen
No etsi parempipalkkainen duuni. Työkkärin sivuja kannattaa selata ennemmin kuin roikkua aaveella uuulisemassa.
Tarkastelet asiaa henkilötasolla, ja teet henkilöhyökkäyksiä.
Mitä jos tarkastelisit suurempaa kuvaa? Oletko kykenevä tähän?
Ei ole realistinen vaihtoehto että jokainen mies löytää sen superhyvin palkatun duunin.Muutos tulee lähteä naisten odotuksista ja kriteereistä.
Miksi muuten haluttiin tasa-arvoa palkkoihin ja koulutukseen, jos ei itse sitten mukauduta tilanteeseen lainkaan?Jep. Miehet ovat iät ja ajat elättäneet naista, tai olleet se moninkertaisesti tienaava.
Nyt kun osalla naisista olisi mahdollisuus samaan, ei se tule kuuloonkaan...Edelleen haetaan vain sitä itseään paremmin tienaavaa miestä, vaikka tulot olisivat sen 80-100k vuoteen.Tämä mitään tasa-arvoa ole, vaan rusinat pullasta -meininki. Ja nythän koemme sen ihan yhteiskunnallisella tasolla kun syntyvyys laskee laskemistaan, ja uutisoidaan miten miehet ja naiset eivät enää kohtaa.
Se että syntyvyys laskee on hyvä asia koska se johtuu siitä että naiset eivät halua lapsia. Jokaisen lapsen tulee syntyå toivottuna ja lapsen tekeminen on maailman suurin asia eikä lasta pidå tehdå kenen kanssa sattuu.
Syntyvyys koskettaa suoraan vain naisia, naiset ne kaikki maailman ihmiset, myös miehet tekee.
Vierailija kirjoitti:
Logiikka riittää ekaan puolikkaaseen. Voit googlata itse tutkimuksia miesten statusmieltymyksistä, väestötilastot eivät kerro preferenssesistä, sillä myös naiset tyytyvät ja nykyään suurimman osan naisista on tyydyttävä.
Ei, sinun logiikkasi ei riitä.
Kyse oli siis mutuilusta, ja se on sinunkin hyvä tiedostaa. Nöyremmin mielin eteenpäin! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ehkä sitten se poikkeus, mikä vahvistaa säännön.
Mulla on naisystävä jota tapaan säännöllisesti. Olemme molemmat akateemisia,minä ns rivi-insinööri ja asiantuntia. Nainen eräässä tunnetussa suomalaisessa yrityksessä johtoryhmän jäsen. Ollut vuosia vastaavissa tehtävissä eri yrityksissä.
Häntä ei kiinnosta miehessä raha , asema tai lompakon paksuus vaan ihan muut asiat.
Te molemmat olette korkeastikoulutettuja ja teillä molemmilla on hyvät palkat.
Jos sinä olisit tavallinen raksamies niin kyseinen nainen ei olisi ottanut sinua kumppaniksi.
Niin ja syy olisi se että se raksamies on niin läpeensä sovinisti että meinaa tukehtua siihen ja unohtaa kokonaan omankin parhaansa ja että ihmisiä ollaan kaikki kun on niin kateellinen menestyneelle naiselle. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että syyllistetään naisia, voisi kysyä, miksi meitä ylipäänsä yritetään väkisin ajaa tilanteeseen jossa sukupuolten välillä vallitsee samanlainen tulotaso?
Naiset haluavat keskimäärin miehiä useammin löytää itseään rikkaamman puolison.
Miehet taas haluavat keskimäärin naisia useammin pystyä elättämään puolisoaan ja perhettään.
Samanpalkkaisuuteen pyrkivä politiikka vähentää keskimäärin molempien sukupuolten mahdollisuutta saavuttaa nämä tavoitteet.
Minä kyllä näkisin, että naiset haluavat yhä useammin elättää ihan itse itsensä eikä olla kenenkään elätettävänä. Miksi he muuten kouluttautuisivat miehiä pidemmälle, kävisivät töissä samoissa määrin? Luulen että itsenäisyys merkitsee naisille koko ajan enemmän. Kukapa haluaisi olla elämässään miehen hyväntahtoisuuden, uskollisuuden tai oikeudenmukaisuuskäsitysten varassa? En minä ainakaan.
Ei tässä sinänsä ole mitään ihmeellistä, totta kai naiset haluavat pystyä huolehtimaan perustoimeentulostaan itse, jotta eivät olisi täysin riippuvaisia kumppanistaan.
Kuitenkin siinä vaiheessa kun perheenperustamisikä lähestyy, ei miehen tulotasoa voi jättää huomiotta. Isompituloisen miehen kanssa nyt vaan on helpompi hankkia isompi talo ja jättäytyä vaikka halutessaan kotiäidiksi.
Miesten iät ja ajat elättäminen on johtunut siitä, että nainen oli koko ajan raskaana tai vauva sylissä. Kodeissa ei ollut mitään mukavuuksia. Puulämmitys, kantovesi sisään ja ulos, ruuanlaitto, joka alkoi kanan teurastamisella ja pyykinpesu käsin veivät niin paljon aikaa, että niitä ei voitu hoitaa palkkatyön ohella. Sen lisäksi jokaisella torpalla oli lehmä, kanoja, sikoja ja valtava peruna- ja kasvimaa, jota piti hoitaa kesäisin. Miehillä oli aikaa käydä palkkatöissä.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisella tavallisella miehellä on vallitsevaan tilanteeseen useampikin helppo ratkaisu, joilla saa kysynnän ja tarjonnan kohtaamaan kuin vanhaan hyvään aikaan:
A) Hankkia itseä nuorempi kumppani, joka tienaa ikänsä vuoksi vähemmän. Edellyttää että pitää omasta ulkoisesta olemuksestaan hyvää huolta.
B) Säästää itselle muutaman sadan tonnin osakesalkku ja hankkia kumppani vasta sitten. Edellyttää kykyä hyvään taloudenpitoon ja pitkäjänteisyyteen.
C) Etsiä köyhemmästä maasta pienituloisempi kumppani. Edellyttää kykyä jättää muiden ennakkoluulot huomiotta.
Mahtavaa! Ongelma on siis ratkaistu, nyt vaan uli-miehet toteuttamaan joku noista kohdista ja elämä hymyilee taas ;D
(Sopiiko, että samalla lopetetaan hyödytön ulina naisten kriteereistä, tasoista, jne.? Alkaa mennä tylsän puolelle.)
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että syyllistetään naisia, voisi kysyä, miksi meitä ylipäänsä yritetään väkisin ajaa tilanteeseen jossa sukupuolten välillä vallitsee samanlainen tulotaso?
Naiset haluavat keskimäärin miehiä useammin löytää itseään rikkaamman puolison.
Miehet taas haluavat keskimäärin naisia useammin pystyä elättämään puolisoaan ja perhettään.
Samanpalkkaisuuteen pyrkivä politiikka vähentää keskimäärin molempien sukupuolten mahdollisuutta saavuttaa nämä tavoitteet.
Miehet haluavat elättää puolisoa ja perhettä?
No jokainen päivä tarvitsee päivän vitsin.
Vierailija kirjoitti:
Miesten iät ja ajat elättäminen on johtunut siitä, että nainen oli koko ajan raskaana tai vauva sylissä. Kodeissa ei ollut mitään mukavuuksia. Puulämmitys, kantovesi sisään ja ulos, ruuanlaitto, joka alkoi kanan teurastamisella ja pyykinpesu käsin veivät niin paljon aikaa, että niitä ei voitu hoitaa palkkatyön ohella. Sen lisäksi jokaisella torpalla oli lehmä, kanoja, sikoja ja valtava peruna- ja kasvimaa, jota piti hoitaa kesäisin. Miehillä oli aikaa käydä palkkatöissä.
Tämä nyt ei muutenkaan ole pitänyt paikkaansa etteikö naisetkin töihin ja näin elatukseen olisi itsekin osallistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos miehet lakkaisivat pariutumasta alaspäin? Onko mitenkään mahdollista? Aloittajan mielestä miehet ovat kuin kypsiä omenoita vailla omaa tahtoa, ja joita naiset vain poimivat mukaansa.
Miestenkin pitäisi siis opetella arvottamaan ihmisiä rahan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei muutenkaan ole pitänyt paikkaansa etteikö naisetkin töihin ja näin elatukseen olisi itsekin osallistuneet.
Kerroin vain, että naiset ovat ennenkin tehneet oman osansa perheen hyväksi. Jotkut pölvästit kuvittelevat, että ennen naiset olivat päivät kotona tekemättä mitään. Lapsia ei noissa oloissa hoidettu eikä kasvatettu, ne yritettiin vain pitää hengissä.
Jaa kenelle se tuli muka yllätyksenä että naiset ei mielellään pariudu "alaspäin"? Korkeastikoulutetut pariutuu keskenään ja duunarit pariutuu keskenään, toki muutamia poikkeuksia löytyy. Ja tämä "luokkajako" on erittäin selkeä, luokkajako on oikeastaan vahvistunut tässä vuosien saatossa.
Duunarimiehellä on mahdollisuus saada maksimissaan duunarinainen kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on taas kerran hieno osoitus naisten ylimainostetuista empatiakyvyistä. Ei osata asettautua miehen asemaan, eikä miesten kohtalo edes kiinnosta. Minä, minä, minä!
No eikö se ole hyvä että naisetkin on vähitellen samanlaisia kuin miehet on aina olleet?
Ja kyllähän se tietenkin miestä harmittaa kun ei saa sitä naista minkä haluaa kun nainen saa itse päättää kenen kanssa ei ole.
Te molemmat olette korkeastikoulutettuja ja teillä molemmilla on hyvät palkat.
Jos sinä olisit tavallinen raksamies niin kyseinen nainen ei olisi ottanut sinua kumppaniksi.