Onko Moskova paljon Pietaria kulttuurisesti itäisempi kaupunki?
Kommentit (16)
Se tietää.
Sehän on Putinin paras agentti Suomessa
Moskova on umpivenäläinen. Pietari on huomattavasti länsimaalaisempi niin ulkoisesti, kuin ihmistenkin osalta.
Vierailija kirjoitti:
Moskova on umpivenäläinen. Pietari on huomattavasti länsimaalaisempi niin ulkoisesti, kuin ihmistenkin osalta.
Mitä varten niiden pitää olla itäisiä? Siksi kun maan korruptoitunut johto ei anna vaihtoehtoja, vai ovatko venäläiset jollakin tavalla oikeasti erilaisia kuin eurooppalaiset?
Ei suinkaan Kiinalla noin paljon vaikutusta ole?
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset ovat Moskovassa jo etninen vähemmistö. Sinne on muuttanut paljon väkeä Venäjän islamilaisista oblasteista. Ramadanin päättymisen aikaan kadut ovat täynnä rukoilijoita, ja shariapartiot ovat arkipäivää.
No, onhan Putin itse todennut, että islam on keskeinen osa Venäjän historiaa ja ortodoksisuus on lähempänä sitä kuin esim. katolisuutta.
Eikö Moskovassa ole miljoona tai useampikin muslimeja?
Vierailija kirjoitti:
Laitapa googleen hakusanaksi "moscow ramadan" ja katso kuvat.
Olen asunut Moskovassa pari vuotta, Pietarissa olen vieraillut turistina useamman kerran.
Moskova on tosi hieno kaupunki, tykkään siitä paljon enemmän kuin Pietarista. Kuten aloittaja jo kysymyksessään olettaa, niin Moskova on toki kaikin tavoin "itäisempi" kuin Pietari, mutta tarkemmin en tätä oikein osaa analysoida, koska esim. oma venäjän kielen taitoni on hyvin puutteellinen, mikä haittasi kulttuuritapahtumista nauttimista. Venäläisyydestään ja "itämaisuudestaan" huolimatta Moskova näyttäytyi minulle ennen kaikkea kansainvälisenä suurkaupunkina, josta löytyy melkein mitä vaan 24/7. Eri kaupunginosat voivat poiketa paljonkin toisistaan, joissain paikoissa voisit kuvitella olevasi Pariisissa tai Prahassa. Näyttäviä, leveitä katuja, hienosti valaistuja ja hoidettuja puistoja (se keskiaasialainen vierastyövoima... en tiiä mikä on tilanne nyt koronan aikaan). Hyviä ravintoloita, kaupunkikulttuuria, hipsterialueita. Tulipa ikävä Moskovaan!
Niin, olihan 30-lukukin Saksalle ja suurimmalle osalle saksalaisista upeaa aikaa.
Olen venäjänopiskelijana käynyt kerran Moskovassa ja useita kertoja Pietarissa jo aikana ennen kuin Putin takia aloitin matkustusboikotin (siis noin 15 vuotta sitten). Muistan edelleen ensimmäisen kommenttini Moskovan reissun jälkeen: tykkäsin vielä enemmän kuin Pietarista! Aivan mahtava kaupunki. Kaupunkikuva on ihan erilainen, koska joukossa on niin paljon jengiä Uralin takaa sekä etelämpää Kaukasukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa googleen hakusanaksi "moscow ramadan" ja katso kuvat.
En uskalla!
Vierailija kirjoitti:
Olen venäjänopiskelijana käynyt kerran Moskovassa ja useita kertoja Pietarissa jo aikana ennen kuin Putin takia aloitin matkustusboikotin (siis noin 15 vuotta sitten). Muistan edelleen ensimmäisen kommenttini Moskovan reissun jälkeen: tykkäsin vielä enemmän kuin Pietarista! Aivan mahtava kaupunki. Kaupunkikuva on ihan erilainen, koska joukossa on niin paljon jengiä Uralin takaa sekä etelämpää Kaukasukselta.
Samoin. Kerta Pietarissa riitti minulle, ei ikinä enää. Moskova on paljon eksoottisempi ja jännittävämpi sekä vähemmän eurooppalainen kuin Pietari. Nähtävyydet ja Museot kuten Tretjakovin galleria on minusta mielenkiintoisempia Moskovassa, missä pelkät metroasemat ovat hienompia siellä kuin Pietarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Kerta Pietarissa riitti minulle, ei ikinä enää. Moskova on paljon eksoottisempi ja jännittävämpi sekä vähemmän eurooppalainen kuin Pietari. Nähtävyydet ja Museot kuten Tretjakovin galleria on minusta mielenkiintoisempia Moskovassa, missä pelkät metroasemat ovat hienompia siellä kuin Pietarissa.
No ei nyt ihan samoin, kyllä minä olin rakastunut 90-luvun Pietariinkin. Mutta Moskova oli VIELÄ hienompi. Eikä sille nyt mitään voi, että Lenin on kyllä mieleenpainuvin nähtävyys ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten niiden pitää olla itäisiä? Siksi kun maan korruptoitunut johto ei anna vaihtoehtoja, vai ovatko venäläiset jollakin tavalla oikeasti erilaisia kuin eurooppalaiset?
Ei suinkaan Kiinalla noin paljon vaikutusta ole?
Miksi tätä on alapeukutettu? Jos joku luulee tietävänsä miksi venäläiset on olevinaan erilaisia kuin muut valkoihoiset ja änkyröivät länsimaita vastaan, niin avautukoon ihan sanallisesti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset ovat Moskovassa jo etninen vähemmistö. Sinne on muuttanut paljon väkeä Venäjän islamilaisista oblasteista. Ramadanin päättymisen aikaan kadut ovat täynnä rukoilijoita, ja shariapartiot ovat arkipäivää.
No, onhan Putin itse todennut, että islam on keskeinen osa Venäjän historiaa ja ortodoksisuus on lähempänä sitä kuin esim. katolisuutta.
Onhan se keskeinen osa Venäjän historiaa, kun venäläiset itse ovat islamilaiset alueet valloittaneet ja itseensä liittäneet.
Moskova on 100% kleptokraattinen. Niihin verrattuna Pietarin gangsteritkin ovat herrasmiehiä.
Kysy Halla-aholta.
Sehän on muinaisen kirkkoslaavin tohtori.
Kyrilliset kirjaimet on erikoisalaa
Halla-aho, Jussi: Muinaiskirkkoslaavin käsikirja ja lukemisto.