Seksuaalivähemmistöt, miten teitä syrjitään
tarkasti ottaen Suomessa vuonna 2013? Historialliset tai kansainväliset esimerkit eivät siis kelpaa. Kirkkovihkiminenkin voidaan mielestäni jättää pois laskuista.
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:14"]
En saa mennä rakastamani ihmisen kanssa naimisiin enkä adoptoida lasta hänen kanssaan. Syrjintä on ainakin minun kohdallani valtion tasolla, henkilökohtaista syrjintää en ole esimerkiksi työmarkkinoilla kokenut, mutta se on kösittääkseni alakohtaista.
[/quote] Sinulla on ihan sama oikeus adoptoida ja mennä naimisiin kuin muillakin. Ei heteroillakaan ole erityisoikeutta vaatia muita palvelemaan jotain epänormaalia elämäntapaa. Seksuaalinen suuntaus ei ole valinta, mutta elämäntapa on. Sen sijaan ihminen ei voi valita esim.sukupuolta tai rotuaan.
[/quote]
Mitä jos maailma olisikin huomenna kääntynyt sille mallille, että ylikansoitukseen päätettäisiin puuttua kovalla kädellä nyt kun vielä ehtii ja homoseksuaalisuudesta tehtäisiin yhteiskunnallisesti tavoiteltava normi? Heterot saisivat toki elellä yhdessä, kunhan eivät tyrkyttäisi olemistaan ihmisten silmille, ja avioliitto ja tarkkaan säänneltyjen lasten kasvatus olisi varattu sitoutuneille homopareille? Totta kai heteroillakin olisi oikeus mennä samansukupuolisen kanssa naimisiin ja adoptoida yhdessä aviopuolison kanssa. Voitaisiin jopa olla niin jaloja, että heteroille annettaisiin mahdollisuus jonkinlaiseen melkein-avioliittoon. Mutta ei toki samaan, koska yhteiskunnallisesti ei voida tukea sellaista elämäntapaa, josta syntyy jälkeläisiä kuin kaniineja.
Ap, kerropa sinä, että mikä sinua harmittaa siinä, että homopareilla olisi yhtäläiset oikeudet heteroparien kanssa?
En saa mennä rakastamani ihmisen kanssa naimisiin enkä adoptoida lasta hänen kanssaan. Syrjintä on ainakin minun kohdallani valtion tasolla, henkilökohtaista syrjintää en ole esimerkiksi työmarkkinoilla kokenut, mutta se on kösittääkseni alakohtaista.
[/quote] Sinulla on ihan sama oikeus adoptoida ja mennä naimisiin kuin muillakin. Ei heteroillakaan ole erityisoikeutta vaatia muita palvelemaan jotain epänormaalia elämäntapaa. Seksuaalinen suuntaus ei ole valinta, mutta elämäntapa on. Sen sijaan ihminen ei voi valita esim.sukupuolta tai rotuaan.
[/quote]
Tää nyt oli ihan höpöhöpöä. Miten homon sun mielestäsi pitäisi elää? Olla ikuisesti ilman parisuhdetta? Mennä naimisiin vastakakisen sukupuolen edustajan kanssa? Jos mielestäsi näin, selitä että miksi ihmeessä? Miten se, että homo on parisuhteessa rakastamansa ihmisen kanssa ja kävelee kumppaninsa kädessä kaupungilla käsi kädessä, vahingoittaa sinua? Tai ylipäätään ketään? Mikä on "normaali elämäntapa"? Mitä pahaa on "epänormaalissa elämäntavassa" jos se ei vahingoita ketään? Kenellä on oikeus määritellä mitä on normaali? Sinullako?
naapurin huora ei anna mulle ja soitti poliisitkin jo kerran kun vonkasin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:32"]
[/quote]
Tää nyt oli ihan höpöhöpöä. Miten homon sun mielestäsi pitäisi elää? Olla ikuisesti ilman parisuhdetta? Mennä naimisiin vastakakisen sukupuolen edustajan kanssa? Jos mielestäsi näin, selitä että miksi ihmeessä? Miten se, että homo on parisuhteessa rakastamansa ihmisen kanssa ja kävelee kumppaninsa kädessä kaupungilla käsi kädessä, vahingoittaa sinua? Tai ylipäätään ketään? Mikä on "normaali elämäntapa"? Mitä pahaa on "epänormaalissa elämäntavassa" jos se ei vahingoita ketään? Kenellä on oikeus määritellä mitä on normaali? Sinullako?
[/quote] Homomiehuus (elämäntapa) on paljon vaarallisempaa kuin tupakointi. Elinikä lyhenee jopa 20 vuotta. Ei ole oikein tuputtaa sitä nuorille yhtenä tasa-arvoisena elämäntapana ja valintana. Homous vahingoittaa homoja itseään ja homopropaganda sotkee nuorten seksuaalisuutta ja voi saada heidät sekaantumaan elinikää lyhentävään seuraan.
Heh, no lopeta nyt hyvä mies homojen syrjintä jos haluat niiden elinikää pidentää :D.
Pedoksi ja jammuksi on haukuttu. Se on ite, joka haukkuu.
Täällä ihmiset haluisivat mennä naimisiin lesbo tai homokumppaninsa kanssa mutta samaan aikaan ovat kaapissa esim työpaikan takia??
Meinaavatko salata perhesuhteensakin työpaikalla?
Kyllä pedofiileja ainakin vielä Rikitopi Sorsitaan.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 21:10"]
Täällä ihmiset haluisivat mennä naimisiin lesbo tai homokumppaninsa kanssa mutta samaan aikaan ovat kaapissa esim työpaikan takia??
Meinaavatko salata perhesuhteensakin työpaikalla?
[/quote]
No shit, Sherlock. Niinhän se on pakko tehdä. Hyvä että tajusit miten vittumaisessa tilanteessa monet homofobien takia joutuvat elämään. Hääjuhlan voi esimerkiksi järjestää salaa kesälomalla ihan toisella paikkakunnalla.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:32"]
[/quote]
[/quote] Homomiehuus (elämäntapa) on paljon vaarallisempaa kuin tupakointi. Elinikä lyhenee jopa 20 vuotta. Ei ole oikein tuputtaa sitä nuorille yhtenä tasa-arvoisena elämäntapana ja valintana. Homous vahingoittaa homoja itseään ja homopropaganda sotkee nuorten seksuaalisuutta ja voi saada heidät sekaantumaan elinikää lyhentävään seuraan.
[/quote]
Eiköhän se eliniän lyheneminen johdu ennen kaikkea niistä itsemurhista, joita homofobit onnistuvat aiheuttamaan.
[/quote]
Homoseksuaaleilla ei ole oikeutta mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa. Heteroilla on.
Seksuaalinen suuntautuminen ei tosiaan ole valinta, joten juuri siksi, sillä perusteella ei saisi ihmisiä syrjiä, edes avioliiton suhteen. Mitä taas elämäntapaan tulee, niin kuten sinä et voi tietää jokaisen heteron elämäntavoista, et voi tietää sitä homojenkaan. Heteroiltakaan ei viedä juridisia oikeuksia siksi, että joillain heillä on epätavallinen elämäntapa, joten tämä argumentti ei ole loogisesti pätevä homojenkaan kohdalla.
Minun elämäntapaani kuvailisin seuraavasti: elän avoliitossa rakastamani ihmisen kanssa. Käymme molemmat töissä. Minä harrastan lukemista, netin keskustelupalstoja ja tykkään sisustamisesta. Puolisoni lukee myös, on kiinnostunut tieteistä ja juoksee pitkiä lenkkejä useina iltoina viikossa. Yhdessä katselemme leffoja, teemme ruokaa pitkän kaavan mukaan viikonloppuisin, matkustelemme jonkin verran, pussaamme joka aamu ennen töihin lähtöä ja harrastamme seksiä pari kertaa viikossa. Tykkäämme halailla ennen nukahtamista, mutta nukkua pitää saada kummankin oman peiton alla.
Mikä tällaisessa elämäntavassa sinusta on epänormaalia?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 19:38"]
Mulle on huudeltu lepakkoa, lesbohuoraa ja hinttiä, kun oon kävellyt keskustassa naisystäväni kanssa, oon aika varma, etten saanut työpaikkaa yhdestä nimeltä mainitsemattomasta päiväkodista, koska papereissa lukee rekisteröity parisuhde ja yleisessä tiedossa oli, että kyseisen hoitopaikan johto on enemmän tai vähemmän homofobinen. Pari humalaista äijää tuli joskus kourimaan baarissa, jossa oltiin kavereiden ja naisystävän kanssa viettämässä aikaa, koska "lesbot ei oo vaan saanu tarpeeks munaa".
Että kyllä sitä syrjintää löytyy. Ja jos lisää esimerkkejä kaipaat, niin meneppä ja etsi teini-ikäinen homo- tai biseksuaali nuori ja kysy tältä, että millaista syrjintää kyseinen tyyppi on kohdannut. Veikkaan, että niitä sun kaipaamia esimerkkejä tulee ihan roppakaupalla. :)
[/quote]
Jokainen nainen kohtaa seksististä huutelua ja nimittelyä, jopa minä. Ja esimerkkejä juuri pyysin ja sainkin mielestäni. ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:31"]
Ap, kerropa sinä, että mikä sinua harmittaa siinä, että homopareilla olisi yhtäläiset oikeudet heteroparien kanssa?
[/quote]
Ööö, miten niin? Ei minua harmita yhtään. Kysyin, koska en tiedä. ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 19:38"]
Mulle on huudeltu lepakkoa, lesbohuoraa ja hinttiä, kun oon kävellyt keskustassa naisystäväni kanssa, oon aika varma, etten saanut työpaikkaa yhdestä nimeltä mainitsemattomasta päiväkodista, koska papereissa lukee rekisteröity parisuhde ja yleisessä tiedossa oli, että kyseisen hoitopaikan johto on enemmän tai vähemmän homofobinen. Pari humalaista äijää tuli joskus kourimaan baarissa, jossa oltiin kavereiden ja naisystävän kanssa viettämässä aikaa, koska "lesbot ei oo vaan saanu tarpeeks munaa".
Että kyllä sitä syrjintää löytyy. Ja jos lisää esimerkkejä kaipaat, niin meneppä ja etsi teini-ikäinen homo- tai biseksuaali nuori ja kysy tältä, että millaista syrjintää kyseinen tyyppi on kohdannut. Veikkaan, että niitä sun kaipaamia esimerkkejä tulee ihan roppakaupalla. :)
[/quote]
Jokainen nainen kohtaa seksististä huutelua ja nimittelyä, jopa minä. Ja esimerkkejä juuri pyysin ja sainkin mielestäni. ap
[/quote]
Mutta tuollainen menettely rekrytoinnissa on luonnollisesti täysin väärin ja syrjivää. Tämä siis täsmennyksenä. :) ap
hei tarviiko ap vielä esimerkkejä ?? täältä löytyy jos ei mennyt homma vielä perille. vai menittekö kaikki jo nukkumaan.
Tietysti myös siinä vaiheessa, kun tulin kaapista ulos, muutama kaverisuhde katkesi, mutta se on elämää. Eivät ne akateemiset nuoret kaupunkilaisnaisetkaan ole kaikki niin ymmärtäväisiä. En tosin voi tietää, olisiko ystävyyteni ajan myötä jatkunut noiden ihmisten kanssa muutenkaan, joten en enää tässä vaiheessa mitenkään sure asiaa.
-9-
Hetero olen mutta palstapersulle vastaan näin heterona.
- Syrjintä näkyy asenteissa: Homo on nuorten yleisimpiä haukkumasanoja, homoutta ei hyväksytä ja homot kohtaavat väkivaltaa
- Uskonnolliset yhteisöt harrastavat jopa vainona pidettävää "parantamista" homoja ja lesbojha kohtaan, eristävät yhteisöstä tai erottavat jopa perheistään
- Monet työnantajat eivät halua palkata homoja (esim vaikka Lapin Kansan päätoimittaja)
- Lainsäädännössä esim adoptiokysymykset ovat edelleen ratkaisematta ja eduskunnassa äänessä on vieläkin tyyppejä jotka rinnastavat homosuhteet sian kanssa asumiseen.
Edellisissä vastauksissa on juuri sitä syrjintää kuvailtu, jota luullakseni moni homo joutuu kokemaan, itse voisin lisätä sen, ettei enää tule kutsuja mihinkään sukujuhliin ym. kokoontumisiin, kun tulin kaapista ulos. En minä niitä kaipaa, mutta aika yllätyksenä tuli sukulaisten asenteet.
[/quote]
Rakastamani ihmisen kanssa. Lisäksi minun avioliittoani tai perhettäni ei tarvitse kenenkään palvella, hoidan sen kyllä itse. Itse asiassa silloin eläisin ihan samanlaista elämää kuin valtaosa heteroistakin, ilman mitään epänormaalia.