Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksuaalivähemmistöt, miten teitä syrjitään

Vierailija
19.09.2013 |

tarkasti ottaen Suomessa vuonna 2013? Historialliset tai kansainväliset esimerkit eivät siis kelpaa. Kirkkovihkiminenkin voidaan mielestäni jättää pois laskuista.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:49"]

Joo. Eikö hautajaiset muka ole juhla? Surujuhla. Ja eikö ristiäiset ole myös juhla? Eikö kummiksi pääseminen ole muka tietynlainen arvon osoitus? Millaisia sukujuhlia teillä sitten oikein on? Meillä on vaan näitä tämmösiä.

[/quote]

Jatkat vaan tyhmän leikkimistä. Ihan taatusti olet ap ja se sama jankkaaja joka täällä aina jankkaa homoja vastaan. Jos sä et pysty näkemään eroa siinä että et pääse kummiksi vs. se ettei sua enää kaapista tulon jälkeen kutsuta enää koko ristiäisiin vaikka aikaisemmiin olisi kutsuttu, niin mitä sille voi muuta kuin valitella kapasiteettisi puutetta.

[/quote]Niin siis kyllä mut ristiäisiin kutsuttiin muttei hautajaisiin. Mä en oikeasti usko, että syy oli varsinaisesti minussa vaan kuten jo sanoin, muut syyt. Työpaikalla kukaan ei tiedä, enkä ole ajatellut kertoakaan. Ei tosin ole edes  ketään kelle edes kertoa sillä työskentelen yksin suurimman osan päivästä.

Mun pointti oli siis se, että en ole kokenut syrjintää. Kukaan ei ole ikinä tullut mulle päin naamaa asiasta avautumaan eikä syrjintää ole tullut yhteiskunnankaan taholta millään tavalla. Saan todellakin elää niin täysin vapaasti kuin nyt ihminen yleensäkään voi.

Vierailija
102/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:21"]

Ei mua ole koskaan kukaan mitenkään syrjinyt. Kaikkea sitä mitä olen halunnut olen voinut tehdä. Mä en yhtään ymmärrä niitä, jotka valittaa. Täysin käsittämätöntä valitusta mielestäni.

[/quote]

Hieno logiikka. Sinä et ole kokenut jotain ikävää mitä joku toinen on ja siksi joku toinen ei saisi siitä valittaa. 

Hienoa, että sinä olet voinut mennä rakastamasi ihmisen kanssa naimisiin ja adoptoida lapsen. Hienoa, että sinulla saa olla sama sukunimi muun perheesi kanssa. Hienoa, ettei sinua nimitellä, Hienoa, ettei sinun sukulaisesi lakanneet kutsumasta sinua tapahtumiin kertoessasi heille kuka oikeasti olet.

[/quote]Sori. Mä olen täysin tyytyväinen. Saan olla ihan vapaasti se kuka olen. Itseasiassa useimpia ihmisiä evvk olenko mä sitä tai tätä. Minä en puolisoni sukunimeä ottaisi muutenkaan, joten sellaista en kaipaa ja sukulaiset ovat itsekin kaikki niin omituisia, ettei niillä ole paljon varaa mua mollata.

Se on ihan omasta asenteesta kiinni miten suhtautuu. Jos näkee vaan vikoja kaikkialla, niin tietenkin niitä on mutta jos on tyytyväinen ja katsoo asioista hyvät puolet niin elämä on paljon helpompaa ja mukavampaa. Sitä suosittelen muillekin.

[/quote]

Positiivinen asenne on hieno juttu, mutta kai nyt sen lisäksi voisi toivoa (tai jopa vaatia), että vapaan länsimaisen maan lainsäädäntö noudattaa ihmisoikeuksia ja perustuslakia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa voin kertoa, että uskossa oleminen on ihan yhtä "hankalaa" kuin homon tai lesbon elämä, meitä saa haukkua ja arvostella julkisesti mediaa myöten. Uskossa olevia vastaan keksitään ja kehitellään jatkuvasti agressiivisempia kannanottoja. Ei saa vapaasti uskoa esim. Raamattuun koska haukutaan satuilijaksi ja ahdasmieliseksi tuomitsijaksi. Jos homolle tutulle tai sukulaiselle sanoo olevansa uskossa saa heti naljailua ja naureskelua ja haukut niskaansa. Jos on huolissaan vaikkapa lapsestaan joka on homo ja sanoo sen voi menettää lapsensa luottamuksen iäksi ja välit kylmenevät. On uskovillakin tunteet, miksi meitä saa kohdella halveksivasti ja vähätellen?

Vierailija
104/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisella tasolla en ole tietääkseni kokenut syrjintää, yhteiskunnan taholta kyllä. Esimerkiksi kun halusin aikoinaan ottaa puolisoni sukunimen, jotta tulevaisuudessa koko perheellämme on sama nimi, jouduin maksamaan siitä ja odottamaan päätöstä yli puoli vuotta.

Vierailija
105/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:10"]

Jos yhtään lohduttaa voin kertoa, että uskossa oleminen on ihan yhtä "hankalaa" kuin homon tai lesbon elämä, meitä saa haukkua ja arvostella julkisesti mediaa myöten. Uskossa olevia vastaan keksitään ja kehitellään jatkuvasti agressiivisempia kannanottoja. Ei saa vapaasti uskoa esim. Raamattuun koska haukutaan satuilijaksi ja ahdasmieliseksi tuomitsijaksi. Jos homolle tutulle tai sukulaiselle sanoo olevansa uskossa saa heti naljailua ja naureskelua ja haukut niskaansa. Jos on huolissaan vaikkapa lapsestaan joka on homo ja sanoo sen voi menettää lapsensa luottamuksen iäksi ja välit kylmenevät. On uskovillakin tunteet, miksi meitä saa kohdella halveksivasti ja vähätellen?

[/quote]

Lapselta vaaditaan liikaa, jos hänen pitäisi jaksaa pitää yhteyttä vanhempaan, jonka mielestä hänen pitäisi olla toisenlainen kuin on.

Vierailija
106/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 09:21"]

Ei mua ole koskaan kukaan mitenkään syrjinyt. Kaikkea sitä mitä olen halunnut olen voinut tehdä. Mä en yhtään ymmärrä niitä, jotka valittaa. Täysin käsittämätöntä valitusta mielestäni.

[/quote]

Hieno logiikka. Sinä et ole kokenut jotain ikävää mitä joku toinen on ja siksi joku toinen ei saisi siitä valittaa. 

Hienoa, että sinä olet voinut mennä rakastamasi ihmisen kanssa naimisiin ja adoptoida lapsen. Hienoa, että sinulla saa olla sama sukunimi muun perheesi kanssa. Hienoa, ettei sinua nimitellä, Hienoa, ettei sinun sukulaisesi lakanneet kutsumasta sinua tapahtumiin kertoessasi heille kuka oikeasti olet.

[/quote]Sori. Mä olen täysin tyytyväinen. Saan olla ihan vapaasti se kuka olen. Itseasiassa useimpia ihmisiä evvk olenko mä sitä tai tätä. Minä en puolisoni sukunimeä ottaisi muutenkaan, joten sellaista en kaipaa ja sukulaiset ovat itsekin kaikki niin omituisia, ettei niillä ole paljon varaa mua mollata.

Se on ihan omasta asenteesta kiinni miten suhtautuu. Jos näkee vaan vikoja kaikkialla, niin tietenkin niitä on mutta jos on tyytyväinen ja katsoo asioista hyvät puolet niin elämä on paljon helpompaa ja mukavampaa. Sitä suosittelen muillekin.

[/quote]

Positiivinen asenne on hieno juttu, mutta kai nyt sen lisäksi voisi toivoa (tai jopa vaatia), että vapaan länsimaisen maan lainsäädäntö noudattaa ihmisoikeuksia ja perustuslakia?

[/quote]Mä en ole kovin perehtynyt lakeihin mutta olen aina saanut sen mitä olen halunnutkin. En ole tarvinnut tämän ihmeempää ihmisoikeutta. Mulla on kaikki ihan hyvin.

Vierailija
107/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:14"]

Mä en ole kovin perehtynyt lakeihin mutta olen aina saanut sen mitä olen halunnutkin. En ole tarvinnut tämän ihmeempää ihmisoikeutta. Mulla on kaikki ihan hyvin.

[/quote]

Sadat tuhannet naisetkin oli varmaan aikanaan tätä mieltä että heillä on kaikki ihan hyvin ilman äänioikeutta. Se ei muuta sitä tosiasiaa että ihmisillä täytyy olla yhtäläiset ihmisoikeudet ja tuskin sinäkään niitä aikoja kaipaat kun nainen ei saanut äänestää.

Vierailija
108/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kovin perehtynyt lakeihin mutta olen aina saanut sen mitä olen halunnutkin. En ole tarvinnut tämän ihmeempää ihmisoikeutta. Mulla on kaikki ihan hyvin.

[/quote]

Mulla on kaikki hyvin. Mulla on kaikki hyvin. Minä, minä, minä.

Vaikka sinulla kaikki olisi hyvin, se ei tarkoita sitä, että muilla homoseksuaaleilla olisi. Vaikka sinä et koe ongelmaksi sitä, että homoseksuaaleilla ei ole lain edessä yhtäläisiä oikeuksia heteroiden kanssa, niin muut voivat kokea. Onko se niin vaikea käsittää? Sinä et ole yhtä kuin muut. 

Vierailija
109/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:19"]

[/quote]

Sadat tuhannet naisetkin oli varmaan aikanaan tätä mieltä että heillä on kaikki ihan hyvin ilman äänioikeutta. Se ei muuta sitä tosiasiaa että ihmisillä täytyy olla yhtäläiset ihmisoikeudet ja tuskin sinäkään niitä aikoja kaipaat kun nainen ei saanut äänestää.

[/quote]Tuota ei voi verrata. Ei mun elämistä ja yhteiskunnallista vaikuttamista mikään tai kukaan estä. Tässähän mä nytkin avaudun ihan kenenkään estämättä. Vai mitä? Miksi väkisin haluat etsiä elämääni sortoa ja epäkohtaa vaikka sitä ei ole. Jos jollakulla toisella on vaikeaa, sille mä en voi mitään.

Vierailija
110/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kuuntelemaan töissäni jatkuvasti "homoläppää". Miesvaltaisella työpaikallani kutsutaan toisia homoksi aina kun joku tekee jonkin virheen tai ei muuten vain tajua. Ja ihmiset kyllä tietävät, että minä olen homo. Usein pohdin, että jos tiimissämme olisi vammainen, niin heittäisivätkö he myös vammaisläppää. 

Vierailija
111/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:24"]

[/quote]

[/quote]Tuota ei voi verrata. Ei mun elämistä ja yhteiskunnallista vaikuttamista mikään tai kukaan estä. Tässähän mä nytkin avaudun ihan kenenkään estämättä. Vai mitä? Miksi väkisin haluat etsiä elämääni sortoa ja epäkohtaa vaikka sitä ei ole. Jos jollakulla toisella on vaikeaa, sille mä en voi mitään.

[/quote]

Ei sinun tarvitsekaan voida sille mitään, mutta lakkaa vähättelemästä niitä, joille epätasa-arvoinen kohtelu lain edessä on ongelma. Josko vihdoin ymmärtäisit, mitä täällä yritetään sinulle sanoa.

Vierailija
112/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tajuatko, että kyse ei ole sinun elämästäsi, vaan niiden homojen elämästä joiden kohdalle syrjintää on osunut? Sinä et ole yhtä kuin kaikki homot. Kiva jos sinulle ei ole sattunut sen kummempia ikävyyksiä, mutta ei se vähennä muiden vaikeuksia.

Maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä, vaikka homo oletkin.

Vierailija
113/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei voi verrata. Ei mun elämistä ja yhteiskunnallista vaikuttamista mikään tai kukaan estä. Tässähän mä nytkin avaudun ihan kenenkään estämättä. Vai mitä? Miksi väkisin haluat etsiä elämääni sortoa ja epäkohtaa vaikka sitä ei ole. Jos jollakulla toisella on vaikeaa, sille mä en voi mitään.

[/quote]

Tottakai voi verrata. Ei niitä naisiakaan kukaan voinut estää puhumasta vaikka massatapahtumissa, eivät vaan äänestää saaneet. Samoin jos sinua ei haittaa se että työpaikan saanti estyy koska hakemuksessa lukee siviilisäädyn kohdassa rekisteriöity parisuhde, niin se ei tarkoita sitä etteikö jotain muuta voisi haitata. Mun mielestä kuulostaa siltä että sinä olet tuhkahduttajatyyppiä. Tosiasioiden tunnustaminen sattuu liikaa, joten kaikki ikävät asiat lohkotaan pois tietoisuudesta kokonaan ja asetututaan hyvillä mielin kynnysmatoksi ja ajatellen että voi vitsi että mulla on asenne kohdallaan! Näen vain naminamia joka puolella! Tiedän mistä puhun koska olin nuorena itse just tollanen.

Vierailija
114/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:21"]

[/quote]

Vaikka sinulla kaikki olisi hyvin, se ei tarkoita sitä, että muilla homoseksuaaleilla olisi. Vaikka sinä et koe ongelmaksi sitä, että homoseksuaaleilla ei ole lain edessä yhtäläisiä oikeuksia heteroiden kanssa, niin muut voivat kokea. Onko se niin vaikea käsittää? Sinä et ole yhtä kuin muut. 

[/quote]

No tietysti minä. En voi puhua kuin omasta puolestani ja se kai on tämänkin ketjun tarkoitus?

Vierailija
115/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:31"]

No tietysti minä. En voi puhua kuin omasta puolestani ja se kai on tämänkin ketjun tarkoitus?

[/quote]

Puhut omasta puolestasi ja eteisenlaittialla meilihyvin maaten huutelet sieltä että hei teillä on siellä tosi huono asenne jotka yritätte saada jotain tasa-arvoa aikaan...

Vierailija
116/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä "minä en ole kokenut syrjintää ja omasta asenteesta kaikki on kiinni" -tyypillä on aika pahasti hakusessa se, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin hän. Ihmisellä on lupa tuntea pahaa oloa siitä, jos joku kohtelee häntä kaltoin.

Vierailija
117/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

USA:n etelävaltioissa aikanaan moni musta orja (esim. kotiapulaisen asemassa olevat) oli sitä mieltä, että heillä on kaikki hyvin ja miksi nyt jotkut rettelöivät. Varmaan oli kuitenkin sinustakin ihan hyvä idea, että jotkut jaksoivat taistella sen puolesta, että orjuus lakkautettiin?

Ja ei, en tarkoita, että homoilla nyky-Suomessa olisi sama tilanne kuin orjilla muinoin (koska joku vetää kuitenkin sen logiikan kukkasen esiin). Tarkoitan, että rakenteellisia epäkohtia voi olla olemassa, vaikka sinä et niitä huomaisi.

Vierailija
118/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos puhut vain itsestäsi, miksi et tyydy sanomaan että sinulla on kaikki hyvin vaan alat ihmetellä mitä muut valittavat (vrt. eka viestisi tähän ketjuun)? Sinulla menee hyvin, selvä. Monilla muilla menee huonommin, kuten tästä ketjusta voidaan lukea.

Vierailija
119/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on varmaan eroa sillä että miten homolta vaikuttaa. Ns. rekkalesbotyyppisen parisuhteessa elävän tilanne on eri kuin sinkun naisellisen lesbon. Jälkimmäinen ei varmaan mitään kommenttia saakaan kun ei ikinä joudu sellaisiin tilanteisiin joissa ihmiset tekee päätelmiä pelkän ulkonäön perusteella.

Vierailija
120/131 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet puhunut myös muista, kun olet ihmetellyt mitä muut valittavat. Ja tästä asiasta sinulle on sanottu. Et ole pätevä sanomaan, että muiden homojen valitus on aiheetonta, koska sinun oma kokemuksesi on sattumalta ollut hyvä.