Seksuaalivähemmistöt, miten teitä syrjitään
tarkasti ottaen Suomessa vuonna 2013? Historialliset tai kansainväliset esimerkit eivät siis kelpaa. Kirkkovihkiminenkin voidaan mielestäni jättää pois laskuista.
Kommentit (131)
Lesbot ja homot vihaavat toisiaan, fakta.
Sekin on faktaa että vaikka Priden idea oli juhlia KAIKKIA seksuaalisuuden muotoja, homoseksuaalit kaappasivat tapahtuman itselleen. Poissa ovat heterot, a-seksuaalit, intersukupuoliset...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:26"]
Mua vähän häiritsee kun nämä seksuaalivähemmistöt on nostettu niin tärkeäksi asiaksi. Jos Liisa ja Leena rakastavat toisiaan niin kyllä he varmaan jaksavat elämässä eteenpäin ilman papin aamentakin, kun sitten taas on paljon ihmisiä (esim. väärällä tavalla sairaat/vammaiset) joiden poljetut oikeudet ei saa juuri mitään huomiota... Kai homojen asioita on hienompi ajaa, kun niissä on kaikkia cooleja starojakin!
[/quote]
Mua vähän häiritsee se, että ihan sama, mistä asiasta keskustellaan, aina keskusteluun vänkää mukaan joku ihminen, jonka mielestä jollain toisella menee vielä huonommin ja jonka asiaa pitäisi enemmän ajaa, kuin sen, josta keskustellaan. Naisten asema- keskusteluissa tullaan aina vinkumaan miehistä, lasten asema- keskusteluissa mummoista, afrikan lapsista ja muista vastaavista, mummojen asema- keskusteluissa työttömistä ja yh-äideistä ja muista, työttömien keskustelussa yh-äideistä ja mummoista, eläinten oikeus- keskusteluissa vingutaan kaiken maailman muista asioista, jotka pitäisi hoitaa ennen eläinten oikeuksia. Sama näissä homo- keskusteluissa. Aina joku tulee itkemään, että häntä ärsyttää, kun tästä puhutaan, kun on niitä vammaisia ja vanhuksia ja muita joilla menee huonommin.
Koittakaa nyt jo helvetti soikoon päättää, mistä saa puhua ja keiden asioita ajaa, ettei joka keskusteluun tarvitse tulla vinkumaan ihan muista asioista.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:20"]
Olisi syytä miettiä myös sitä, minkälaista syrjintää, vihaa ja vainoa saa osakseen sellainen homoseksuaali, joka kokee homoutensa vääräksi ja haluaa muuttua heteroksi. Niin kuin parin vuoden takaa muistamme, yksi sellainen tapaus oli julkisuudessa (tapaus Anni), ja heti olivat psykiatrit, piispat, kansanedustajat, homojulkkikset ja lehtitoimittajat tuomitsemassa ja vaientamassa häntä.
Hänelle sanottiin ihan suoraan, että hän on väärässä, ettei ole yhtään homoa/ lesboa joka haluaa heteroksi, että hänen pitää hyväksyä osansa, että hän ei saa muuttua, hän ei saa puhua sellaisia jne. Hänet kivitettiin julkisesti ja julistettiin harhaoppiseksi.
[/quote]
Katsoimme ilmeisesti eri videota, sillä siinä videossa tämä Anni julisti sitä, miten homous on sairaus ja siitä voi eheytyä ja pitääkin eheytyä. Ja tästä syystä ihmiset hermostuivat, eivät siitä, että alunperinkin hetero ihminen löysi heterosuhteen.
[/quote]
Varmasti olemme katsoneet eri videon, sillä tässä alkuperäisessä Anni ei ole alunperin hetero vaan on ollut biseksuaali ala-asteelta asti ja muuttunut myöhemmin heteroksi. Hän ei myöskään julista, että homous on sairaus josta voi ja pitääkin eheytyä. Vai onko vain niin, että sinä vääristelet tahallasi?
No itselleni raskainta on ihan vaan se tieto, että omat uskovaiset vanhempani eivät tule koskaan olemaan täysin ok suuntautumiseni kanssa. Meillä on vanhempien kanssa hyvät välit, he eivät koskaan hylkäisi minua, eivätkä kohtelisi kumppaniani millään tavalla tylysti. Silti tiedän aivan varmaksi sen, että he mielessään toivoisivat minun olevan 'normaali', 'terve' hetero, koska muussa tapauksessa ansaitsen joutua viimeisellä tuomiolla helvettiin. En vaan pysty käsittämään, miten kukaan voisi ajatella oman lapsensa ansaitsevan kärsiä ikuisesti palavassa pätsissä sen vuoksi, että sattuu rakastamaan 'väärää' ihmistä.
Toinen asia on se, että vanhempiani kammottaa ajatus siitä, että hankkisin joskus lapsia, koska "lapsille kuuluu isä ja äiti". Olen kuitenkin omasta mielestäni kaikin puolin kunnollinen ihminen, ja ollut oikeastaan meidän sisaruskatraasta aina se kaikkein kiltein ja varmasti olisin myös hyvä isä, niin kyllä minua surettaa se, etten heidän mielestään ansaitsisi lapsia.
Joo, kyllähän minullekin huudellaan joka kerta baarissa 'hinttiä' ja muuta, mutta tuntemattomien huutelut eivät tunnu yhtään miltään. Vanhempien asenteet taas oikeasti satuttavat, vaikka tiedänkin, että he tarkoittavat omalla tavallaan vain hyvää.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:34"]
Mua vähän häiritsee se, että ihan sama, mistä asiasta keskustellaan, aina keskusteluun vänkää mukaan joku ihminen, jonka mielestä jollain toisella menee vielä huonommin ja jonka asiaa pitäisi enemmän ajaa, kuin sen, josta keskustellaan.
[/quote]
Tietenkin kirjoittelisin mieluummin vammaisten oikeuksia käsittelevässä ketjussa, mutta kun ne kiinnostavat ihmisiä niin vähän, että aloittamani ketjut ovat jääneet tyhjiksi... Anteeksi, rullaan tuoleineni sinne pimeään nurkkaan mistä tulinkin. ;)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:12"]Henkilökohtaisella tasolla en ole tietääkseni kokenut syrjintää, yhteiskunnan taholta kyllä. Esimerkiksi kun halusin aikoinaan ottaa puolisoni sukunimen, jotta tulevaisuudessa koko perheellämme on sama nimi, jouduin maksamaan siitä ja odottamaan päätöstä yli puoli vuotta.[/quote]
Aika hyvä esimerkki, mielestäni. Onko parisuhteenne rekisteröity ja onko sillä merkitystä tuossa asiassa? ap
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:12"]Henkilökohtaisella tasolla en ole tietääkseni kokenut syrjintää, yhteiskunnan taholta kyllä. Esimerkiksi kun halusin aikoinaan ottaa puolisoni sukunimen, jotta tulevaisuudessa koko perheellämme on sama nimi, jouduin maksamaan siitä ja odottamaan päätöstä yli puoli vuotta.[/quote]
Aika hyvä esimerkki, mielestäni. Onko parisuhteenne rekisteröity ja onko sillä merkitystä tuossa asiassa? ap
[/quote]
En ole edellinen kirjoittaja, mutta tuo tilanne on siis nimenomaan mahdollinen vain rekisteröidyssä parisuhteessa. Avoliitossa ei toisen nimeä voi ottaa lainkaan. Tämä nimiasia on yksi konkreettinen eri rekisteröidyn parisuhteen ja avioliiton välillä.
Kun olen lapseni kanssa hiekkalaatikolla, muut äidit eivät puhu minulle.
Mulle on huudeltu lepakkoa, lesbohuoraa ja hinttiä, kun oon kävellyt keskustassa naisystäväni kanssa, oon aika varma, etten saanut työpaikkaa yhdestä nimeltä mainitsemattomasta päiväkodista, koska papereissa lukee rekisteröity parisuhde ja yleisessä tiedossa oli, että kyseisen hoitopaikan johto on enemmän tai vähemmän homofobinen. Pari humalaista äijää tuli joskus kourimaan baarissa, jossa oltiin kavereiden ja naisystävän kanssa viettämässä aikaa, koska "lesbot ei oo vaan saanu tarpeeks munaa".
Että kyllä sitä syrjintää löytyy. Ja jos lisää esimerkkejä kaipaat, niin meneppä ja etsi teini-ikäinen homo- tai biseksuaali nuori ja kysy tältä, että millaista syrjintää kyseinen tyyppi on kohdannut. Veikkaan, että niitä sun kaipaamia esimerkkejä tulee ihan roppakaupalla. :)
En voi mennä naimisiin rakastamani ihmisen kanssa, koska hänellä on vääränlaiset värkit valtion mieleen.
En ole lesbo mutta jotenkin tympi katsoa yhden stand up -koomikon esitysnauha. Aina kun sillä löi hetken tyhjää se rupes esittämään neitihomoa ja katsomo kuuliaisesti hohotti hoh hoh hoh. Halvat on konstit.
En voi mennä naimisiin maistraatissakaan rakastamani ihmisen kanssa. Minun on pakko kuunnella halventavia hintti- ja lepakkokommentteja (ei itseeni liittyen sillä olen kaapissa jotten joutuisi työpaikallani vaikeuksiin) vähintään kerran viikossa.
Siten että jokaisella on oikeus arvostella ja sanoa mielipiteeni minun elämästä. Asiasta mihin en voi itse vaikuttaa mitenkään. Vaan silti joka vitun hihhulilla ja juntilla on oikeus tulla sanomaan mulle päinnaamaa elänkö synnissä, oonko sairas, luonnoton, friikki joka pitäis tappaa jne.
Nyt siellä joku alkaa lässyttää että kaikilla on oikeus mielipiteeseen ja se pitää saada sanoa vapaasti. Olen joutunut kuuntelemaan tuollaista puhetta lapsesta asti, siitä lähtien kun tajusin olevani erillainen ja voin sanoa että se käy täysin henkisestä väkivallasta. Muistakaa aikuiset, monet tajuavat olevansa homoja jo lapsena ja kuulevat ne samat tuomitsevat puheet mitä te kohdistatte aikuisiin homoihin! Kenenkään lapsen ei tarvitse kuulla olevansa vääränlainen tai sairas!
Minulle selvisi vasta työpaikan saatuani, että jos suuntautumiseni olisi ollut tiedossa haastattelussa, se olisi todennäköisesti nostanut tieni pystyyn, koska pomo kammoaa homoja. Nyt salaan siis suuntautumiseni töissä ja olen jumissa duunissa, joka alkaa tuntua vankilalta. En oikeastaan voi puhua yksityiselämästäni töissä silleen normaalisti kuin ihmiset työkavereilleen puhuvat, kertoa vaikka lomasta. Pitää puhua ympäripyöreitä tai pahimmassa tapauksessa valehdella. Olen henkisesti kuin kuplassa työpaikallani.
En saa mennä rakastamani ihmisen kanssa naimisiin enkä adoptoida lasta hänen kanssaan. Syrjintä on ainakin minun kohdallani valtion tasolla, henkilökohtaista syrjintää en ole esimerkiksi työmarkkinoilla kokenut, mutta se on kösittääkseni alakohtaista.
... ja ahdistaa vitusti sekin, että vaikka löytäisin uuden duunin, mistä sen etukäteen tietäisi onko siellä yhtään paremmin? Jospa siellä onkin vielä kamalampaa. Pelottaa että en kestä ja sairastun ja joudun mielenterveyssyistä sairaslomalle ja -eläkkeelle. Sitten varmaan vielä joku käyttää mua esimerkkinä siitä kuinka lesbous onkin oikeastaan mielisairaus, katsokaa nyt totakin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 20:14"]
En saa mennä rakastamani ihmisen kanssa naimisiin enkä adoptoida lasta hänen kanssaan. Syrjintä on ainakin minun kohdallani valtion tasolla, henkilökohtaista syrjintää en ole esimerkiksi työmarkkinoilla kokenut, mutta se on kösittääkseni alakohtaista.
[/quote] Sinulla on ihan sama oikeus adoptoida ja mennä naimisiin kuin muillakin. Ei heteroillakaan ole erityisoikeutta vaatia muita palvelemaan jotain epänormaalia elämäntapaa. Seksuaalinen suuntaus ei ole valinta, mutta elämäntapa on. Sen sijaan ihminen ei voi valita esim.sukupuolta tai rotuaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 23:20"]
Olisi syytä miettiä myös sitä, minkälaista syrjintää, vihaa ja vainoa saa osakseen sellainen homoseksuaali, joka kokee homoutensa vääräksi ja haluaa muuttua heteroksi. Niin kuin parin vuoden takaa muistamme, yksi sellainen tapaus oli julkisuudessa (tapaus Anni), ja heti olivat psykiatrit, piispat, kansanedustajat, homojulkkikset ja lehtitoimittajat tuomitsemassa ja vaientamassa häntä.
Hänelle sanottiin ihan suoraan, että hän on väärässä, ettei ole yhtään homoa/ lesboa joka haluaa heteroksi, että hänen pitää hyväksyä osansa, että hän ei saa muuttua, hän ei saa puhua sellaisia jne. Hänet kivitettiin julkisesti ja julistettiin harhaoppiseksi.
[/quote]
Katsoimme ilmeisesti eri videota, sillä siinä videossa tämä Anni julisti sitä, miten homous on sairaus ja siitä voi eheytyä ja pitääkin eheytyä. Ja tästä syystä ihmiset hermostuivat, eivät siitä, että alunperinkin hetero ihminen löysi heterosuhteen.