Koirantaluttajat, miksi koiranne alkavat räyhäämään vastaantulijoille kadulla?
Usean kerran ollut niin, että koira kokee minut kuin pahimmaksi vihollisekseen, ja yrittää hyökätä kimppuuni, ja omistajalla täysi työ painaa koiransa tien sivuun, ettei pääse hyökkäämään kimppuun. Monesti joutuvat ihan pysähtymään siihen ja jatkavat matkaa, kun olen mennyt ohi. Ja itse menen aina niin toiselle puolelle katua koirantaluttajan vastaan tullessa kuin mahdollista, mutten ihan ojassa sentään viitsisi rypeä. Sitten on näitä koiria, jotka ei onneksi räyhää, mutta tulevat silti kohti ihan kuin minulla olisi tarjota niille herkkua.
HS:n lemmikkimessu-jutun kommenttiketjussa oli tällainen huomio:
" (...) olen huomannut että tilastotiede näyttää olevan oikeassa kun koirat on lisääntynyt kokoaja, niin kun on aina tietty prosentti ihmisiä jotka ei välitä kouluttaa koiriaan (vapaa kasvatus) niin niiden lukumäärä myös on kasvanut,
nähdään arjessa kun kadulla tulee koiran ulkoiluttaja vastaan niin aika monesti alkaa koira suu vaahdossa haukkumaan."
Kommentit (82)
Ehkä sinussa on jotain pelottavaa jos tätä tapahtuu sinulle useinkin. Oma koirani ei todellakaan "yritä hyökätä" mutta muutaman kerran on alkanut haukkua vastaantulevalle ihmiselle. Jotain pelottavaa heissä on ollut, arkuuttaan on haukkunut.
Enemmän ihmettelen sitä koiranomistajien röyhkeyttä. Huomattava osa vain kävelee paikalta kun koira puree sivullista.
Mun koira tunnistaa vittumaisen koirien vihaaja jankuttajan.
Lopetuspiikki kaikille räyhääjä - ja pureskelijarakeille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ala kun olen kouluttanut koirani.
Noita tulee meitäkin vastaan, oma koira ei korvaansa lotkauta kun muut yrittää hyökkiä päälle.
Tule kouluttamaan meidänkin koira. Kolme vuotta olen yrittänyt, omat taidot ei selkeästi riitä.
Koira puhuu haukkumalla. Ilmaisee noin niin iloa kuin suruakin. Minusta ihmisiäkin voisi kieltää toteuttamasta lajityypillistä toimintaa, kuten nyt vaikka puhumista. Monet ihmiset on aika ärsyttäviä lånkyttäjiä ja saisivat olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinussa on jotain pelottavaa jos tätä tapahtuu sinulle useinkin. Oma koirani ei todellakaan "yritä hyökätä" mutta muutaman kerran on alkanut haukkua vastaantulevalle ihmiselle. Jotain pelottavaa heissä on ollut, arkuuttaan on haukkunut.
Lyhyt Simpsonien "myyrämiehen" näköinen kulkija olen. Tuskin kovin pelottava.
AP
Vierailija kirjoitti:
Koira puhuu haukkumalla. Ilmaisee noin niin iloa kuin suruakin. Minusta ihmisiäkin voisi kieltää toteuttamasta lajityypillistä toimintaa, kuten nyt vaikka puhumista. Monet ihmiset on aika ärsyttäviä lånkyttäjiä ja saisivat olla hiljaa.
En minäkään ala haukkumaan, enkä mitään puhumaan, kun satunnaisia kulkijoita tulee vastaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tulee meitäkin vastaan, oma koira ei korvaansa lotkauta kun muut yrittää hyökkiä päälle.
Tule kouluttamaan meidänkin koira. Kolme vuotta olen yrittänyt, omat taidot ei selkeästi riitä.
Ei se välttämättä ole helppoa, jos on vaikka vahtikoira kyseessä. Sen luonteeseen kuuluu ilmoittaa ja voi olla hankala kitkeä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata koiraa hankkia, jos ei niiden kanssa pärjää. Ihan samalla lailla kuin ei autoakaan pidä hankkia, jos ei saa suoritettua autokoulua.
Vierailija kirjoitti:
Hakattiin ja vedettiin autonperässä tollaista kusipäätä 6 vuotta sitten tuli pari vuotta linnaa mut oli sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ala haukkumaan, enkä mitään puhumaan, kun satunnaisia kulkijoita tulee vastaan.
AP
Koira onkin vähän eri asia kuin ihminen. Sinäkin voisit olla jo hiljaa tällä palstalla. On sinut kyllä huonosti koulutettu.
Jännälihapullat tai -makkaranpalat
Vierailija kirjoitti:
Jännälihapullat tai -makkaranpalat
Pääsit taas nettiin sieltä laitoksesta.
kyllä sut vielä tapetaan saatanan kusipää.
meidän koira alkaa remmiräyhäämään, jos vastaantulija on juonut alkoholia. Ei tarvi olla edes silminnähden kännissä, riittää vain pieni humalatila. Samoin huutopuhujat saa koirassa aikaan haukkumiskohtauksen. Ei tykkää kyseisistä ihmisistä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt Simpsonien "myyrämiehen" näköinen kulkija olen. Tuskin kovin pelottava.
AP
Ei sen tarvitse liittyä kokoon mitenkään. Voi olla vaikka outo kävelytyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakattiin ja vedettiin autonperässä tollaista kusipäätä 6 vuotta sitten tuli pari vuotta linnaa mut oli sen arvoista.
Voisin maksaa sulle jos teet saman tälle ap kusipäälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa koirakoulujabja koirankouluttajia jotka voivat opettaa sinua hallitsemaan koiraa ja toisaalta koiraa kohtaamaan tilanteita paineistumatta. Koirasi on aina sinun vastuulla, ei kenenkään muun, tuli vastaan kuka tahansa.