Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Ärsyttää kun soitan terveyskeskukseen erään lääkkeen mahdollisesta haittavaikutusepäilystä ja terkkari alkaa tivaamaan, missä se lääke on määrätty. Sehän onkin siinä oleellista, kyseessä on erittäin yleinen mutta paljon haittavaikutuksia sisältävä lääke!
Se, että vaikka mies olisi ollut koko päivän kotona ja aikaa olisi ollut, hänen pitää silti änkeä mikrolle lämmittämään (edellisenä päivänä valmistettua) ruokaa tasan siihen samaan aikaan, sillä samalla sekunnilla kun minä olen tullut töistä nälkäisenä ja saanut juuri laitettua itselleni ruoan lautaselle lämmitysvalmiiksi.
Parittomat määrät. Esim. kun siinä saarioisten lehtipihvi-paketissa on 3 pihviä, mikä v*tun määrä se on?? Samoin jos vaikka yksi juomalasi menee hajalle tiskatessa, tekisi mieli heittää roskiin ne muutkin 5. Mieheni on näitä ärsyttäviä "parittomia" ihmisiä myös, ärsytti yli kaiken kun osti synttärilahjaksi mulle muumimukin ja -lautasen... jotka oli eri aiheiset!! AARGH! huh, keittää ihan yli. Ärsyttää tässä samalla katsella kun keittiön pöydällä on banaaniterttu jossa 5 banaania- pakko syödä nyt yksi pois.
Hermeettiset muovikääreet tavaroiden paketeissa. Sisällä pieni nippeli, mutta on tuskan ja taistelun tulos, jos saat sen ehjänä irti.
Oma" puutarha". Brassia en tee, siistin ja lyhennän. Tuloksena sitten karvat sojottavat pikkuhousujen läpi, koska ne on leikattu paksusta kohdasta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:48"]
Se kun kaadetaan juomaa laseihin. Se lyhyt mutta outo hiljainen hetki, joka syntyy, kun joku kaataa juomaa toisen lasiin ruokailun alussa. Siinä sitä tuijotetaan juhlallisesti lasiin ja kuunnellaan lorinaa. Varsinkin ravintolatilanteessa ensimmäistä viinilasia kaadettaessa tuo korostuu, mutta saman voi huomata vaikka naapurissa kahvitellessa. En tiedä miksi, mutta tuo hetki on aivan järkyttävän ärsyttävä. En tiedä ketään muuta, jota tuo tilanne ärsyttäisi. Tosin en ole hirveästi avatunutkaan tästä aiheesta.
[/quote]
Mulla on tää sama!! Ja se on ollut aina, niin kauan kuin muistan, ihan siis lapsuudesta! En oo edes ajatellut, että sitä voisi pukea sanoiksi ja kertoa jollekin, joten kiitos kun teit sen puolestani. :) Siinä on vaan jotain kiusallista ja ahdistavaa, vaikea selittää. Ei oikein tiedä miten siinä olisi.
Toinen hieman samaan kategoriaan menevä on se, kun joidenkin esitysten ja aplodien jälkeen tulee sellainen pieni hiljaisuus. Mutta se ei ole niin paha, kuin juoman kaataminen, koska se ei kohdistu niin henkilökohatisesti itseeni.
Mua ärsyttää likaiset ja pahalta haisevat ihmiset. Se myös ottaa kupoliin, kun jotkut tulevat liian lähelle. Joidenkin sanojen taivutus, esim. potkein (potkin) tai ehdein (ehdin). Mitä v*tun kieltä se tommonen edes on?! Suureen ääneen kailottavat lajikumppanit saavat myös sapen kiehumaan, argh!! Prkl!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 20:48"]
Se kun kaadetaan juomaa laseihin. Se lyhyt mutta outo hiljainen hetki, joka syntyy, kun joku kaataa juomaa toisen lasiin ruokailun alussa. Siinä sitä tuijotetaan juhlallisesti lasiin ja kuunnellaan lorinaa. Varsinkin ravintolatilanteessa ensimmäistä viinilasia kaadettaessa tuo korostuu, mutta saman voi huomata vaikka naapurissa kahvitellessa. En tiedä miksi, mutta tuo hetki on aivan järkyttävän ärsyttävä. En tiedä ketään muuta, jota tuo tilanne ärsyttäisi. Tosin en ole hirveästi avatunutkaan tästä aiheesta.
[/quote]
Mulla on tää sama!! Ja se on ollut aina, niin kauan kuin muistan, ihan siis lapsuudesta! En oo edes ajatellut, että sitä voisi pukea sanoiksi ja kertoa jollekin, joten kiitos kun teit sen puolestani. :) Siinä on vaan jotain kiusallista ja ahdistavaa, vaikea selittää. Ei oikein tiedä miten siinä olisi.
Toinen hieman samaan kategoriaan menevä on se, kun joidenkin esitysten ja aplodien jälkeen tulee sellainen pieni hiljaisuus. Mutta se ei ole niin paha, kuin juoman kaataminen, koska se ei kohdistu niin henkilökohatisesti itseeni.
[/quote]
no höh, nyt näitä tyyppejä on täällä jo neljä, jotka ärsyyntyy tästä, eli tää juttu ei todellakaan enää kuulu tähän ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:07"]
Se, kun valko-viher-sini-harmaa-pinkki-raidallisen vaatteen pesulapussa lukee "pestävä samanväristen kanssa". En jumalauta pysty. Mutta silti siitä tulee epävarmuus...meneekö punapalleroinen vaate pilalle jos sitä ei pesekään toisten punapalleroisten kanssa? Vai voiko sen panna punaisiin, vai kenties valkoisiin. Hirveä ahdistus!!
[/quote]
Mulla on ihan sama :´D
Hoitohenkilöstön "ammattikieli". ts. jos potilasta sattuu kysytään onko tuntemuksia. Synnytystä kutsuttiin tämän päivän Erilaiset äidit ohjelmassa synnyttelemiseksi. Miksi ei voi käyttää kunnollista kieltä ja puhua aikuiselle ihmiselle normaalisti?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:14"]
Tää on varmasti semmonen joka harvoja ärsyttää, mutta siis monissa puman vaatteissa lukee siinä lapussa, yleensä takapuolella: "wash this when dirty" ja siin on sellain pisaran kuva :DDD No shit sherlock ;)
[/quote]
Juu mä kans oon huomannu sen :D nauroin!!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:15"]
Hoitohenkilöstön "ammattikieli". ts. jos potilasta sattuu kysytään onko tuntemuksia. Synnytystä kutsuttiin tämän päivän Erilaiset äidit ohjelmassa synnyttelemiseksi. Miksi ei voi käyttää kunnollista kieltä ja puhua aikuiselle ihmiselle normaalisti?
[/quote]
sama asia vitutti itseäni, kun katsoin kerrran jotain synnytysohjelmaa, jossa oli kertakaikkisen kauhea synnytys, kauheinta mitä olen telkkarissa ikinä nähnyt. Synnyttäjä huusi kuin tapettava, kun kätilö/lääkäri verisillä käsillään survoi jotain imukuppia sisään ja sanoi, että "tämä tuntuu sitten vähän tyhmältä". Se oli niin ärsyttävää kuunneltavaa, miksi aikuiselle tervepäiselle ihmiselle puhutaan kuin pahasti jälkeenjääneelle, ja vielä tuollaisessa tilanteessa?!
Ostat sakset, jotka on pakattu siihen järkyttävänä kovaan pakkausmuoviin, jonka avaamiseen tarvitsisit sakset...
Eilen ärsyynnyin siitä, kun menin yhden hengen vessaan, jossa koppi erikseen ja pesupaikka erikseen. Sinne tuli samalla avauksella kaksi muutakin ihmistä, ärsytti etteivät voineet odottaa siellä oven takana, kun sitten tuli niin ahdasta. Se kanssa ärsyttää, kun salilla odotan vuoroani että vien tavarat pois, niin joku tulee hyökkäämään väliin. Kerran työnsin painoja vähän tiivimpään, että saisin omani mahtumaan, niin eiköhn joku juossut väliin tuomaan omansa itseäni varten raivaamaani tilaan.
- ylimääräisten äänien pitäminen (maiskutus, kovaääninen haukottelu, naputus, tavaroiden rämppääminen, ääneen lukeminen jatkuvasti, itsekseen puhuminen, ruoka suussa puhuminen... Lista on loputon
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:06"]
Mua ärsyttää uudet talot ja pienet ikkunat. En tajua miksi rakentaa hieno talo ja sitten niissä on jotain tähystysreikiä eikä kunnon ikkunoita.
[/quote]
muakin ärsytti! Tehtiin talo, valittiin reilut ikkunat ja paljon ikkunoita. Enää ei naurata kun ei ole seinätilaa, aina on ikkuna tiellä ja jonkun pitää ne pestä ;)
[/quote]
Mua ärsyttää isot ikkunat omassa (ei muiden) talossa. A) ei seinätilaa B) tiiviillä asuinalueella olet talossasi kuin näyteikkunalla, ei yksityisyyttä.
Tuskin olen ainoa, mutta suomalaisten alkoholiriippuvuus. Sitä pitää olla aina saatavilla, aina juotava, juhliminen tarkoittaa alkoholin juomista jne.
Lisäksi minua ärsyttää aina, kun joku sanoo juovansa "lasillisen viiniä" illalla tai ruoan kanssa. Kuulostaa niin hienostelevalta. Itse en moiseen sorru, koska en edes tykkää viinistä. Jossain saatan sitä tietenkin ottaa, jos tarjotaan. Sidukan hehkuttaminen on yhtä ärsyttävää.
Vähän samasta syystä ärsyttää, kun kaikki aina vain "sipaisevat" huulipunaa tai muuta meikkiä. Minä laitan sitä kunnolla, vaikka tuskin en yhtään enempää kuin nämä "sipaisijat". Kuulostaa jotenkin siltä, että yritetään olla parempia kun "kunnon" meikkaajat.
Kassahihnan välikapula mainittu täällä muutaman kerran. Se, ettei sitä laiteta ostosten väliin.
Minua taas ärsyttää se, että jos kapuloita ei ole vapaana, takana oleva ei voi sitten laittaa ostoksiaan ollenkaan hihnalle ?? Ihan kuin ne ostokset kävelisivät siinä hihnalla sekaisin.. Kyllä se kapula vapautuu ajallaan ja voidaan laittaa ennen omaa vuoroa paikoilleen.
Ylipäänsä koko kapulat on ihan turhia, kyllä se kanssa näkee missä on rako seuraaviin ostoksiin vaikka toki aina niitä käytän.
[/quote]
Huomaan kun kerroit tuon, että minua ahdistaa tuo "hiljainen hetki". Tavoitin kyllä sen mitä tarkoitit.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:20"]
Minua ärsyttää varsinkin Helsingissä, kun ihmiset kävelevät kuin luoti sinua päin, luottaen siihen että sinä väistät. Aina minä väistän, poikkeuksetta kun vastaankulkija ei osoita mitään aikomusta väistää. Ärsyttää niin paljon että joku kerta vielä kävelen itsekin laput silmillä ja jätän väistämättä.
[/quote]
Tämä ilmiö on tuttu myös Vaasasta. Siellä tullaan vastaan tympeä ilme naamalla, varotaan vilkaisemastakaan vastaantulijaa päin eikä missään nimessä väistetä. Olen usein miettinyt eikö ne törmäile sielä jatkuvasti toisiaan päin?!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:28"]
En ikävä kyllä jaksanut lukea kaikkia 23 sivua, joten en tiedä, onko nämä jo mainittu, mutta...
- Mtv Sport Uutiset. Mitkä hiivatin sport-uutiset? Meillä Suomessa on täällä sellainen sana kuin urheilu.
Tästä juohtui mieleeni Intersportin slogan "Sport to the people". Eikö se pitäisi olla "Sports to the people"? Siis jos nyt ylipäätään haluaa englantia Suomessa käyttää.