Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Ärsyttää se, kun pilkottuihin tomaatteihin on jätetty se puiseva kantaosa.
Ja monesti vielä näyttää siltä kuin salaatin tekijä olisi itse tekovaiheessa pistänyt suuhunsa kaikki kannattomat palat, kun minun lautasellani tuntuu olevan kaikissa tomaatinpaloissa hervoton juurakkomainen kantaällötys..
Tämä tomaatin kanta ei ilmeisesti kovin monia häiritse, koska niin paljon näkee sen jätettävän syötäväksi.
Sellainen vaatetus, että pusero ei sovi housuihin tai muuten tyyliltään sekava kokonaisuus. Pystyn ohittamaan tämän muilla ihmisillä, mutta itse en kykene olemaan edes yksin kotona vaatetuksessa joka ei ole" harmoniassa". Jos laitan päälleni verkkarit ja sen kanssa romanttisen pitsipaidan minua ahdistaisi ja ärsyttäisi vaikka viettäisin koko sen ajan toipilaana sohvalla.
Ärsyttää ihmisten tapa koskea seiniin! Pysyvät kyllä mainiosti pystyssä ilman tukeakin (sekä ihmiset että seinät..), että siitä ei ole kyse.
Kun seistään olohuoneessa ja jäädään siihen juttelemaan ennen istuutumista, niin eikö helvetti se käsi ole pakko läimäistä olohuoneen valkopohjaisen tapetin pintaan. Eteisessä ennen kotiin lähtöä käsi hakeutuu jopa peililiukuovea vasten nojaamaan, saatana. Kakarat eivät pysty pysähtymään sekunniksikaan, kun sormet jo roplaavat ovenpieliä, tapetin saumoja, liimaa räkäklönttiä valkoiseen seinään.
Ihmisen käsi on aina luontaisesti rasvainen, vaikka se olisi juuri pesty. Koskemisesta ei jää mitään jälkeä heti, mutta pöly/noki/ym alkaa tarttua tuohon kohtaan. Parin vuoden päästä lääpitty seinä on järkyttävän näköinen verrattuna seinään, jota ei ole kosketeltu. Ihmiset, ne seinät ovat olemassa suojaamaan ulkomaailmalta, ei lääppimistä ja nojailua varten!!!
Hajuhysteerikot. Esimerkiksi niin, että niitä hirveästi haittaa vaikka joku biojätepussi, jota ei ole vuorokauteen vaihdettu tai se, että ne ei oo koko päivään käynyt suihkussa tms.. En ymmärrä miten pienet asiat joitain ihmisiä voi häiritä.
Nykyisin koulussa opetettu tapa kirjoittaa numero 7 juuri näin kuin se koneella tulee eli ilman pikkuväkästä. Näyttää liikaa ykköseltä käsinkirjoitettaessa ja muutenkin ruma ja epätasapainoisen näköinen niin.
Masuasukki sana, kellon raksutus, se kun asiakkaat tulee neuvomaan mua mun työssä/ serkun kummin kaima on sanonut,miten se asia kuuluu olla!! Joo,vasta 15v alalla ja 6v nyk. Työssä,ni kyllä se serkun kummin kaima tietää paremmin!!! Tai pitäskö kysyä joltain työkaverilta (miesvaltasella alalla). Voi vittu,nyt alko vituttaa!!!
En tiedä onko kukaan aikaisemmin tätä ajatellut, mutta itseäni ärsyttää suunnattomasti se kun yritän opettaa lapselleni ettei saa maiskuttaa (kuulun itsekin niihin jotka eivät sitä ääntä voi sietää), niin sitten kaiken maailman kummit ja mummit saadessaan lapselta leikkiruokaa ryystää ja maiskuttaa leikkiessään syömistä, pahimmillaan vielä oikeassa ruokapöydässä sanoo ettei saa porsastella! Ja oikeasti syödessään eivät ryystä tai maiskuta vaan syövät ihan siististi. Eli voisin sanoa että ärsyttää tuollainen ristiriitainen kasvatus.
Itse syyllistyn joskus siihen että en laita sitä kapulaa kassalla, yleensä laitan mutta joskus liian väsyneenä aivoni tilttaavat vähän kaikessa, saatan lähteä sieltä kaupasta jättäen maksetut ostokseni siihen kassalle joten yrittäkää antaa anteeksi se kapulan(kin) unohtaminen.
Ihmiset, jotka keksii allergioita. Esimerkiksi sähköallergikot ja eräs ystäväni oli allerginen sokerille!
Nykyinen villitys käyttää sanaa 'ketä' sanan 'kuka' tilalla.
Jos ihmisillä on paljon sylkeä suussaan puhuessaan ja se pitää semmoista lotisevaa ääntä samalla kun puhuu.
Noh.. Minullahan on tunnetusti miljoona ärsytystä ja olen saanut aina huomata ja kuullakin olevani se jota ärsyttää aina eniten milloin mikäkin. Mut jos nyt kuitenkin mietin niitä ärsytyksiä joista en ole kuullut kenenkään muun ärsyyntyvän, niin;
- jatkuvasti pidättäytyneen oloiset ja häpeilevän näköiset ihmiset hillittyine käytöksineen. Sellaisten kanssa kun joutuu samaan tilaan niin siitä hymystä huolimatta aistii koko ajan että ilmassa on äänetön "Anteeksi, mutta en todellakaan tunne sinua eikä minun tarvitsekaan." Ovat niin lukossa ja pakoilevan tuntuisia koko ajan. Sitten katsotaan kuin mitäkin hullua jos joku muu ei olekaan tuollainen ämpyilijä, vaan ulospäinsuuntautunut ja kiinnostunut ihmisistä joita ympärillä on. Olen muuttanut Jyväskylään maaseudulta muutama vuosi sitten, ja huomannut selvän eron maaseutuihmisten ja kaupunkilaisten välillä ihmiskohtaamisissa. Kai siihen on niinkin yksinkertainen selitys, että kaupunkilainen vaistomaisesti yrittää säästää itseään liialta ihmiskuormitukselta että liian tuttavalliselta vaikuttavat on paras eliminoida näkökentästä samantien. Oon suoraan sanottuna niin kettuuntunut latteisiin kaupunkilaisiin et oon valmis muuttamaan maalle takaisin heti kun vain pääsen.
- nykyajan kummallista kauneuskäsitystä seuraavat tyhjäpäiset eukot jotka menevät virran mukana kuin kuolleet kalat. Katukuvassa tulee sadoittain toistensa klooneja vastaan, kellään ei ole mitään omaa juttua, persoonallisuus hävitetään sen kaiken tällingin alle. Joten ainoaksi erottumiskeinoksi jääkin huutaminen ja sekoilu jotta edes joku huomaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 23:52"]
Ärsyttää ihmiset jotka yskivät suoraan kämmeniin. Ja ne, jotka tukkivat liukuportaat seisomalla vasemmassa reunassa. Liikkumatta.
[/quote]
Minua ärsyttää ihmiset joilla on olevinaan niin kiire, etteivät voi seistä liukuportaissakaan vaan nekin pitää vauhdilla harppoa ylös:D
Minua ärsyttää myös ihmiset jotka eivät osaa liikennesääntöjä. Suojatiellä annetaan tietä ja väistämissäännötkin voisi osata... Ärsyttää varmaan eniten autoilijat jotka näkevät, että suojatielle on tulossa joku mutta painavat suunnilleen lisää kaasua ilman aikeitakaan pysähtyä ja kaasuttavat ohi. Se on suojatie ihan syystä, ei voi niin kiire olla ettei voi lakia noudattaa, muutenhan suojateitä ei tarvittaisi ja ihmiset voisivat mistä tahansa kohtaa kadulta paukata tielle. Tämä on tosi outoa Suomessa kun monin paikoin maailmalla autoilijat todella hyvin noudattavat sääntöjä ja päästävät ihmiset suojatielle. Myös tunarikuskit jotka meinaavat parkkipaikalla peruuttaa päälle ja ne jotka ajavat jatkuvasti ylinopeutta ärsyttävät. Moni ajaa ihan tuurilla tuolla kun eivät osaa ja välitä, sellaisille pitäisi antaa jotain teho-oppitunteja tai ottaa kortti pois.
Ärsyttää myös se, että monissa paikoin nykyään on aika ankea palvelu ja niissä missä palvelu on hyvää, se muuttuu huonoksi reklamaatiotilanteessa. Myyjäliike yrittää vierittää vastuunsa aina valmistajalle ja olla hoitamatta asiaa, sekä antaa samalla surkeaa ja tylyä palvelua. Ja liikkeet silti tekevät yhteistyötä sellaisen valmistajan kanssa joka tuottaa sekundaa ja ei korvaa asiakkailleen mitään, kauankohan sekin yhteistyö jatkuisi jos myyjäliike jäisi aina tappiolle viallisista tuotteista;) Se kertoo eniten palvelusta miten reklamaatiot hoidetaan.
Minua ärsyttävät harrastuksistaan vauhkoavat ihmiset.Siis sellaiset,että sanon ystävälleni vaikka "Päätin aloittaa uimisen joka aamu ennen töihin lähtöä.Uin 30min."
Niin siitä joku himouimari saa kuin sähköiskun!Että minkälaisia liikkeitä mun pitää siellä vedessä tehdä,millaista ruokaa syödä "treenatessa",mitkä uikkarit on parhaat.Ja jatketaan puhetta vähättelevään sävyyn miten me kuolevaiset emme tiedä miten tarkkaa puuhaa uiminen on.
Joskus pääsee runsaana esim."ihan sama miten sä sen kuvan otat".Johan rientää paikalle himokuvaaja kertomaan minulle valoista ja kuvakulmasta ja varjostuksista.
Niin,että EI KIINNOSTA OLENNKAAN!Miksi kaikki täytyy ottaa niin vakavasti.Kävelykin on jo lähestulkoon taidetta.
Levin tahtomattaan heti kiinnitti huomionsa. Se oli Mihailovin Italiassa maalaama Annan muotokuva.Sillä aikaa kun Stepan Arkadits kiersi säleikön taakse ja sieltä kuulunut miehenääni vaikeni,Levin katseli kirkkaan valaistuksen elävöittämää muotokuvaa voimatta irrottaa katsettaan siitä. Hän unohti kokonaan missä oli,ei kuullut mitä puhuttiin,seisoi vain ja tuijotti hievahtamatta harvinaista muotokuvaa. Se ei ollut pelkää kuva,se oli elävä,ihana,tummakiharainen nainen,hartiat ja käsivarret paljaina, kevyen hahtuvan peittämät huulet miettivässä puolihymyssä,silmät voitollisina ja hellinä katsellen hämmentyneeseen Leviniin. Ainoa missä se erosi elävästä oli,että kuva oli kauniimpi kuin elävä koskaan voi olla.
Anna oli tullut häntä vastaan säleikön takaa,ja Levin näki nyt huoneen himmeässä valossa saman taulussa esitetyn naisen tummassa,sinikirjavassa puvussa,toisessa asennossa ja toisenlaisin ilmein,mutta yhtä täydellisen kauniina kuin taiteilija oli saanut tavoitetuksi maalaukseensa. Norm.viesti
Minuakin ärsyttää sana mamma. Minä en ole mikään mamma, olen hoikka kolmekymppinen jolla on pitkät vaaleanruskeat hiukset ja kiva tyyli. En todellakaan ole mamma.
Toinen ärsytys: suomalaiset syyskuussa. Heti, kun lämpötila on kerran mennyt alle yhdeksäntoista plusasteen ja maassa näkyy yksi keltainen lehti, vedetään takit päälle ja nilkkurit jalkaan ja huivit kaulaan. Bussipysäkillä viiden aikaan iltapäivällä, kun aurinko ihan oikeasti vielä porotti siihen ja tuulen virettä ei käynyt, minulla oli hame ja lyhythihainen paita ja oli KUUMA, niin vieressä oli kööri takit päällä ja huivit kaulassa. Yksikään ei kyllä hymyillyt, että lieneekö olo ollut kuin saunassa :D
Sama koskee lasten pukemista. Päiväkodin eteiseisessä oli kaksi lasta välikausihaalarit päällä, pipot päässä ja hanskat kädessä. Ulkona oli sumuista mutta +16 (kello puoli kahdeksan aamulla) ja Ilmatieteenlaitos oli luvannut jo aamupäivälle kahtakymmentä.
Kolmas ärsytys: äidit jotka kesällä pukevat yleensä taaperonsa pitkiin housuihin ja pitkähihaisiin paitoihin, johonkin ihmeen Popin uv-hattuun jossa selässä menee lieri peppuun asti. Sitten on vielä uv-aurinkolasit mallia vauva ja aurinkorasvaa toki. Äiti kulkee lapsen perässä juottamassa tätä viiden minuutin välein. Tekee mieli sanoa, että anna sen lapsen elää vähän...
Mua ärsyttää ylimeikatut naiset. Miksi ihmeessä ne silmät pitää meikata aivan mustiksi? Ja sitten vielä kamalat tekoripset, näyttää ihan järkyttävältä! Nämä meikkipeikot ovat varsinkin baareissa usein ilman miesseuraa. Vessassa ollessaan vielä lisäävät siihen lärviinsä meikkiä, naurettavaa. Ei ole kaunista sitten yhtään.
Minua ärsyttää tyypit jotka lipovat sormiaan ennen, kun esim. ottavat seteleitä lompakosta, tai selaavat papereita. Työpaikalla usemapikin tällainen tautien levittäjä, onpas kiva sitten mennä kohta samaa kansiota selaamaan. Eivätkö ihmiset tajua, miten taudit leviää? Minulla on käsidesi erittäin ahkerassa käytössä töissä, vaikka en muuten olekaan erityisen bakteerikammoinen.
Ärsyttää myös ihmiset jotka kuvittelevat, että koska olet raskaana pidät automaattisesti kaikista pikkulapsista ja vauvoista. Ei, jos en ole ennenkään pitänyt toisten ihmisten lapsista, en pidä niistä nytkään. Lopettakaa se niiden tyrkytys! En halua myöskään hoitaa lastasi, jos en ole niin ennenkään tehnyt. Omat lapset ovat täysin eriasia. Se että olen välinpitämätön sinun lastasi kohtaan, ei tarkoita, että olisin samanlainen oman lapseni kanssa.
Mua ärsyttää myös se, että sanasta "fyysinen" on tullut jonkinlainen muotisana korvaamaan esim. sanaa "konkreettinen". Muutenkin sitä käytetään väärin ja turhaan, tuolla aiemmin ketjussa joku selosti kuinka "pitää fyysisesti siirtyä kassapöydän toiselle puolelle". MITEN MUUTEN sinne voi siirtyä?! Henkisestikö?!
T. Se, jota ärsytti palkka
Mua ärsyttää, kun julkisissa vessoissa naiset jäävät pesemään käsiään sinne vessakoppiin, vaikka vessoihin olisi jonoa (kun nykyäänhän vessakopeissakin on lavuaarit, mikä on itsessään hyvä asia). Kiva kun siinä seisoo 10 naista kamalassa pissahädässä, ja niistä kaikista kopeista kuuluu käsienpesun ääntä. Toivoisin edes pientä tilannetajua: ne kädet voi todellakin pestä myös siinä vessan ns. aulassa, jolloin ne, joilla on vessahätä, pääsisivät nopeammin tarpeilleen.
Mua ärsyttää kun olet viimeisillään raskaana ja joku tulee ovesta ja kysyy että et kö sä ole vieläkää lähtenyt? Olen toki, mut projisoiduin vaan synnytyssalista avaamaan sulle ovea... Kysyä saa ja esim puhelimen tajuan mut ei idiootti tarvi olla jos seison edessäsi
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 23:40"]
Kassahihnan välikapula mainittu täällä muutaman kerran. Se, ettei sitä laiteta ostosten väliin.
Minua taas ärsyttää se, että jos kapuloita ei ole vapaana, takana oleva ei voi sitten laittaa ostoksiaan ollenkaan hihnalle ?? Ihan kuin ne ostokset kävelisivät siinä hihnalla sekaisin.. Kyllä se kapula vapautuu ajallaan ja voidaan laittaa ennen omaa vuoroa paikoilleen.
Ylipäänsä koko kapulat on ihan turhia, kyllä se kanssa näkee missä on rako seuraaviin ostoksiin vaikka toki aina niitä käytän.
[/quote]
Tuo onkin harhaluulo, kyllä ne ostokset siinä sumppaantuu hihnan liikkuessa. Kapulat on pop!
T:kassatäti