Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemman polven mielestä ruoka ei saa maistua millekään?

Vierailija
21.08.2020 |

Miksi vanhemman ikäpolven ihmisten mielestä ruoka ei saa maistua millekään? Heti, jos ruokaan laittaa vähänkään mausteita, tulee kommentti, "ompa mausteista" ja sillä, mitä maustetta laittaa ei ole mitään väliä, sillä heillä on yleensä suu niin tuohesta, ettei eroteta, onko se chiliä, basilikaa, rakunaa, currya vai jotain muuta. Tuskin edes nimenä tuntevat noita, vaan kakki menee samaan mausteet kategoriaan.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa on havaittavissa nuorissa. Ei olla totuttu.

Vierailija
102/104 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän ruuasta, jossa on makua. Tykkään maustaa ruokia yrteillä ja pippureilla, joskus chilillä, inkiväärillä, oregaanolla ja suolalla, milloin milläkin. Valmiita sekoituksia käytän harvoin.

Meidän perheen ruuat ovat varmasti monen suuhun liian mausteisia, mutta me olemme tottuneet maukkaaseen ruokaan.

Kuitenkin muualla syödessämme huomaamme, että suolattomuus on yleistä, eikä edes pippuria ole nimeksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna ei maistu miltään jollei keitinveteen laita suolaa. Sama on muidenkin vihannesten kanssa.

Suola tuo maun esiin niin vihanneksissa kuin puurossakin.

Suolaton puuro on hirveää.

Pakko puolustaa tätä kommenttia. Alan voimaan fyysisesti pahoin jos syön suolatonta puuroa, en itsekään ymmärrä reaktiota koska syön usein ongelmitta esim. japanilaistyyppistä riisiä, joka on itsessään makeaa, eikä sen keitinveteen lisätä ollenkaan suolaa. Mutta se puuro...hyhhyh. 

https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/el…

Olenkin tuon takia käyttänyt vain luomukvinoaa, kun sitä ei tarvi lennättää ulkomailta, kasvaa Suomessakin:-)

Siinä on kaikkia aminohappoja, mitä ihminen tarvitsee. Kaalilaatikossa todella hyvää!

Niin, ei riisiä kannata syödä sen arseenin takia ollenkaan.

Vierailija
104/104 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuori, mutta en siedä mitään mausteita. Haluan maistaa itse ruuan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi