Naiset haluavat vähemmän seksiä kuin miehet. Voiko tästä keskustella asiallisesti.
http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/perh…
Tuo ero on hämmentävän suuri. 25-34 -vuotiaat naiset haluavat seksiä saman verran kuin 55-64-vuotiaat miehet. (Jätetään tästä nyt ilmeisimmät läpät, jooko)
Itsestäni (55+ mies) tuntuu, että ainakin 20 vuoden ajan on julkisuudessa ollut jatkuvasti ajatus, että naiset haluavat "oikeasti" seksiä yhtä paljon kuin miehetkin.
Mietin seuraavaa: Jos mies omaksuu tämän ajatuskannan, hän alkaa mieltämään naisten halun kuin omansa. Tästä seuraa looginen odotus, että hänen pitäisi kohdata suht paljon seksiin halukkaita naisia. Kun näin ei tapahdu omassa reaalitodellisuudessa, mutta mielikuva on, että naiset kyllä haluavat, niin on otollinen pohja ajatella, ettei mies juuri yksilönä jostain syystä kelpaa seksikumppaniksi.
Aikaisemman sukupolven miehet ehkä olivat kasvaneet ajatukseen, että naiset eivät juuri seksiä halua ja se, ettei itse saanut oli nyt vaan aika normia elämää.
Siitä, että pariskunnasta toinen (lähes aina mies) haluaa enemmän seksiä kuin toinen, selitetään sillä, että pariskunnan halut eivät kohtaa. Eikö pitäisi todeta, että ero on sukupuolissa jo sinällään eikä kyseisessä pariskunnassa?
Se, että naiset haluavat "oikeasti" yhtä paljon seksiä kuin miehet on tutkitun tiedon valossa perätön väite. Onko sen toistamisesta enemmän hyötyä vai haittaa?
Yksittäistapauksena mainittakoon, että omassa parisuhteessani yli 30 vuoden aikana ne, jaksot, jolloin vaimo on halunnut enemmän seksiä ovat olleet vallitsevia. Ero on onneksi ollut pieni.
Kommentit (289)
Jos seksi on hyvää niin sitä haluaa
Vierailija kirjoitti:
Tuo on narsismia oikeasti. Narsistit on mielipiteineen aina oikeassa ja vaikka 1000 ihmistä sanoo vastaa, hän sanoo yksin kuinka asiat oikeasti on. Aika kamalaa.
Täällä on tullu paljon erilaisia mielipiteitä. Itse oot narsisti, jos luulet kaikkien olevan sun kanssa samaa mieltä! Ylipäätään anonyymillä foorumilla ei voida puhua määristä, kun ei edes tiedetä kuinka monta ihmistä viestien takana on, onko jotkut samaa toistavat viestit samalta ihmiseltä jne, ja ylipäätään ketkä kirjoittaa seksiosastolla ja ketkä ei, tulisiko av-palstalla aivan erilaisia vastauksia kuin täällä seksiosastolla. Minusta tasa-arvoa korostava ajattelu seksuaalisessa nautinnossa ja myös orgasmeissa on tänä päivänä sitä valtavirtaa ja se yleisin mielipide.
Vierailija kirjoitti:
[Vai onko se miehen puolelta antamista, että makaa muna, kieli tai sormi pystyssä sängyllä tyyliin, että hinkuta itteäs tohon ja hanki itse orgasmisi?
Aika hilijasta saattais makuuhuoneessa tulla tuota menoa XD Tolla taktiikalla ei ainakaan niitä INTOHIMOISIA ja ALOITTEELLISIA vaimoja saada...
...tai toki riippuu siitä, kumpi halukkaampi osapuoli, mutta jos mies niin tuskin kannattaa tollanen...
Onko täällä nimittely sallittua?? Modet haloo!!
Onko täällä jossain kielletty pistämästä monta viestiä peräkkäin????? Ja oletko itse muka joku hiljaisempi kaveri??
Juu tosi ikävästi täällä jotkut miehet puhuvat naisista...vahvistaa vain käsitystä miesten itsekkyydestä. Nainen on hirveä jäkättäjä jos haluaa orgasmin tai kannattaa ylipäänsä tasa-arvoa..mitä se miehistä kertookaan.
Kiitos modeille häirikköviestien poistamisesta 🙂 Tänne ei todellakaan mitään nimittelyjä ja parjaamisia tarvita, aikuisten foorumille! Jos ei ole asiaa niin voi olla hiljaa.
Laskeppas piruuttas montako kommenttia tässä koko ketjussa on ja montako niistä on sinun. Vastailet vähän, ku itse itselles.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi oli asiaa.
Siis se että moderointia tarvitaan. Ja hei tasa-arvon vastustaja, yritäppä nyt pysyä asiassa! Täällä ei toistaseks taida mitään viestimäärärajoituksia olla joten ketä kiinnostaa kuinka monta viestiä kukakin kirjottaa. Jos oon pitkään poissa ja on tullu esim. mulle paljon vastauksia, niin kyllä mää juu niihin kerralla vastaan. Olisko jotenki viisaampaa pitää aina 10 minuutin tauko viestien kirjoittamisen välillä??.. tääki ketju olis nyt tarkotettu jollekin ihan muulle ku viestimäärien ja -järjestysten käsittelylle.
Vierailija kirjoitti:
Juu tosi ikävästi täällä jotkut miehet puhuvat naisista...vahvistaa vain käsitystä miesten itsekkyydestä. Nainen on hirveä jäkättäjä jos haluaa orgasmin tai kannattaa ylipäänsä tasa-arvoa..mitä se miehistä kertookaan.
Mutta eihän se voi niinkään olla, että nainen makaa paikallaan ja odottaa että mies tekee kaiken puolesta. Ei sellasta lahnaa yksinkertaisesti kukaan täysjärkinen jaksa alkaa sen ihmeemmin hinkkaamaan. Nainen saattaa yllättyä kun laittaa itsensä kondikseen ja aktivoituu itsekkin siinä seksissä. Saattaa alkaa niitä orkkujakin tulemaan. Ei niitä täällä rutisemalla saa. Tai joku voi saada😉
Lisäks täällä ei oo muokkaustoimintoa niin että jos haluan lisätä jotain, se tulee seuraavaan viestiin. Enkä kyllä sua varten ala taukoja pitämään, kirjotan sillon ku ehdin ja pystyn.
Minua ei kiinnosta oma nautinto lainkaan. Pidän pääasiana että saan vaimoni tyydytettyä. Keskimäärin 4 kertaa viikossa harrastamme seksiä. En edes pystyisi itse omaan nautintoon keskittymään, koska sen verran on paineita tyydyttää hänet. Joskus sitten seksin jälkeen hoidan itseni käsin vessassa. Näin on ollut jo 18v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miksi siitä pitää tehdä ongelma?
Eikö ihmisille käy sellainen, että mies panee vaikka kerran päivässä silloin kun siltä tuntuu, ja jos naista ei silloin haluta niin nainenkinhan saa siitä kuitenkin läheisyyttä ja hyvää oloa?
Sitten vaikka yhtenä-kahtena päivänä viikossa pidemmän kaavan mukaan ja niin, että molemmat haluavat täysillä.Eli jos nainen haluaa kerran viikossa ja mies joka päivä, niin mikä ongelma on panna joka päivä joku peruspano vaikka lähärissä, ja sitten kerran viikossa revitellä kunnolla pitkine esileikkeineen ym.?
Eikö tuollainen ole aika hyvä seksielämä?No ei olis ainakaan mulle; kai se mies vois käsiäänkin käyttää, tämä on kovin pensikeskeistä tämä homma. Nopeastihan se orgasmi sille naisellekin napsahtas, jos haula olis. Muuten hyvä idea.
Jos se nainen ei niillä pikasilla muuta halua, ni väkisinkö se pitäis alkaa hinkkaamaan. Jos hän haluaa antaa vain ainoastaan pikasen.
Jos mies on viisas, hän antaa vastaavasti myös vaimolleen näitä pikaorkkuja tasapuolisesti.
Onks se ongelma jos nainen sormeilee itselleen orgasmin kun pannaan? Usein se sujuu silleen helpommin loppuun saakka, eikä estä sitä etteikö mieskin saa sormeilla samalla? Onks se niin että pannessa nainen ei saa itse runkata, vaan pitää päästä huipulle ilman omia käsiä?
Runkkaukselle on omat hetkensä, yhdyntähän vaan hankaloittaa sitä.. harvemmin mieskään runkkaa sekstaillessaan naisen kanssa, vaan jos seksiin kuuluu käsihoitoa niin odottaa naisen tekevän sen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Laskeppas piruuttas montako kommenttia tässä koko ketjussa on ja montako niistä on sinun. Vastailet vähän, ku itse itselles.
Mä en ainakaan itselleni vastaile tai mitään teatteria pidä ja esitä montaa ihmistä.
Meillä ollut kanssa 13 vuotta aika ykspuolista seksiä nautinnon suhteen. Lapsien jälkeen ennen niin huoliteltu vaimo otti näköjään pysyvästi sen +20-25kg oli ennen kivan aktiivinen seksissä, nyt muisto vain. Pari kertaa viikossa makaa selällään ja nostaa sen verran yöpaitaansa että siistimätön pensas paljastuu. Hänelle hoidan sen orgasmin sormineen ja sen jälkeen joskus saatan yrittää yhdyntää. Usein siitä ei mitään tule, ei oikein kiihota. Hoidan itseni myös käsin yksin loppuun.
Juuri tätä minä olen odottanut. On ihanaa lukea näitä välillä, että mies joutuu alistumaan tuohon yksipuolisuuteen. Tasa-arvon puolestapuhujana koen nautintoa siitä, että nöen edes joidebkin miesten saavan maistaa omaa lääkettään. GO GIRLS!
Ja ton hokeminen "tää yksi jankuttaja joka ketjussa"... seki taitaa olla yritys hiljentää kaikki naisten nautintoa puolustavat naiset? Siinä toivossa, että kukaan ei enää halua olla "se yksi". Akat turpa kii. Minä oon yksi naisen nautintoa ja orgasmejakin puolustava nainen, mutta muutkin on näköjään jo joutuneet tämän (tai näiden?) "sen yhden naisten orgasmeista jankuttajan" vainoajan hampaisiin. Kyllä täällä on oikeus naisten nautintoa aivan taatusti puolustaa ja siitä aiheesta keskustella, että pysykää te vaan niistä keskusteluista pois, joita tää aihe vaan kiukuttaa.