Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset haluavat vähemmän seksiä kuin miehet. Voiko tästä keskustella asiallisesti.

Vierailija
16.08.2020 |

http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/perh…

Tuo ero on hämmentävän suuri. 25-34 -vuotiaat naiset haluavat seksiä saman verran kuin 55-64-vuotiaat miehet. (Jätetään tästä nyt ilmeisimmät läpät, jooko)

Itsestäni (55+ mies) tuntuu, että ainakin 20 vuoden ajan on julkisuudessa ollut jatkuvasti ajatus, että naiset haluavat "oikeasti" seksiä yhtä paljon kuin miehetkin.

Mietin seuraavaa: Jos mies omaksuu tämän ajatuskannan, hän alkaa mieltämään naisten halun kuin omansa. Tästä seuraa looginen odotus, että hänen pitäisi kohdata suht paljon seksiin halukkaita naisia. Kun näin ei tapahdu omassa reaalitodellisuudessa, mutta mielikuva on, että naiset kyllä haluavat, niin on otollinen pohja ajatella, ettei mies juuri yksilönä jostain syystä kelpaa seksikumppaniksi.

Aikaisemman sukupolven miehet ehkä olivat kasvaneet ajatukseen, että naiset eivät juuri seksiä halua ja se, ettei itse saanut oli nyt vaan aika normia elämää.

Siitä, että pariskunnasta toinen (lähes aina mies) haluaa enemmän seksiä kuin toinen, selitetään sillä, että pariskunnan halut eivät kohtaa. Eikö pitäisi todeta, että ero on sukupuolissa jo sinällään eikä kyseisessä pariskunnassa?

Se, että naiset haluavat "oikeasti" yhtä paljon seksiä kuin miehet on tutkitun tiedon valossa perätön väite. Onko sen toistamisesta enemmän hyötyä vai haittaa?

Yksittäistapauksena mainittakoon, että omassa parisuhteessani yli 30 vuoden aikana ne, jaksot, jolloin vaimo on halunnut enemmän seksiä ovat olleet vallitsevia. Ero on onneksi ollut pieni.

Kommentit (289)

Vierailija
281/289 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vois, miehet ei näköjään..

Vierailija
282/289 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitä ja mulla tätä, miehet ei sitä tai tätä -argumentit ei oikein tuo mitään tän keskustelun varsinaiseen aiheeseen, joka on se, että naisilla näyttää olevan pienempi seksivietti kuin miehillä tutkimuksen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/289 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sitä ja mulla tätä, miehet ei sitä tai tätä -argumentit ei oikein tuo mitään tän keskustelun varsinaiseen aiheeseen, joka on se, että naisilla näyttää olevan pienempi seksivietti kuin miehillä tutkimuksen mukaan.

Minkä tutkimuksen mukaan? Näyttää olevan - ei ole kovin tieteellistä selitystä.

Vierailija
284/289 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä, että kovin laadullista tutkimusta en ole koskaan aiheesta nähnyt. Tutkimuksissa on aina vähän kyseenalaisesti määritelty se seksuaalinen haluaminen. Yleensä ilmeisesti se on halua kosketella genitaaleja, omia tai jonkun toisen. Sellaista halua ynnä pyrkimystä siihen joillain miehillä on kai sitten useammin kuin joillain naisilla. Täysiä paskatutkimuksia siis, joissa seksuaalinen halukkuus määritellään niin puusilmöisesti jonkun keskivertomiehen haluamisen, tavoitteiden asettamisen ja toiminnan perusteella. Ainakaan niistä tutkitumuksista ei saada sen kattavampaa tietoa ja kaikkea tietoa naisten ja miestenkään haluista.

Mitä niitä naisia kannattaa tutkiakaan sitten jos heitä osataan ainoastaan vertailla miehiin ... Kiiltävä papukaijamerkki sille, joka saa pointista kiinni. Tietenkin minuakin saa pitää höyrypäänä, joka ajattelee liian monimutkaisesti kun ei vain tyydy vertaa itseään johonkin näköalattomaan seksitutkijaan ja hänen mittareihinsa :D

Vierailija
285/289 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä, että kovin laadullista tutkimusta en ole koskaan aiheesta nähnyt. Tutkimuksissa on aina vähän kyseenalaisesti määritelty se seksuaalinen haluaminen. Yleensä ilmeisesti se on halua kosketella genitaaleja, omia tai jonkun toisen. Sellaista halua ynnä pyrkimystä siihen joillain miehillä on kai sitten useammin kuin joillain naisilla. Täysiä paskatutkimuksia siis, joissa seksuaalinen halukkuus määritellään niin puusilmöisesti jonkun keskivertomiehen haluamisen, tavoitteiden asettamisen ja toiminnan perusteella. Ainakaan niistä tutkitumuksista ei saada sen kattavampaa tietoa ja kaikkea tietoa naisten ja miestenkään haluista.

Mitä niitä naisia kannattaa tutkiakaan sitten jos heitä osataan ainoastaan vertailla miehiin ... Kiiltävä papukaijamerkki sille, joka saa pointista kiinni. Tietenkin minuakin saa pitää höyrypäänä, joka ajattelee liian monimutkaisesti kun ei vain tyydy vertaa itseään johonkin näköalattomaan seksitutkijaan ja hänen mittareihinsa :D

Mitä se seksuaalinen halu sitten on jos ei halua seksuaaliseen toimintaan? Vai häiritseekö sinua tuossa se, että seksuaalinen toiminta on määritelty genitaalien kosketteluksi? Voihan se toki olla vaikka puhetta, mutta aika usein seksuualisella toiminnalla tähdätään nautintoon ja siihen se genitaalien koskettelu ovat yleisin tapa, ei toki ainoa.

Vierailija
286/289 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se seksuaalinen halu sitten on jos ei halua seksuaaliseen toimintaan? Vai häiritseekö sinua tuossa se, että seksuaalinen toiminta on määritelty genitaalien kosketteluksi? Voihan se toki olla vaikka puhetta, mutta aika usein seksuualisella toiminnalla tähdätään nautintoon ja siihen se genitaalien koskettelu ovat yleisin tapa, ei toki ainoa.

Mitä tarkoitat? Jos on halua, tottakai sitä yrittää tyydyttää, ja jos on normi ihmisestä kyse, silloin se juurikin on sitä fyysistä koskettelua. Tätä haluavat naiset yhtälailla kuin miehetkin. Jotkut miehet vaan eivät näköjään halua kosketella muulla kuin kalullaan..Mutta todellakaan en usko väittämään.

Vierailija
287/289 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös ne halut menee, jos kumppanilla vain 15cm 😐

Vierailija
288/289 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Jos on halua, tottakai sitä yrittää tyydyttää, ja jos on normi ihmisestä kyse, silloin se juurikin on sitä fyysistä koskettelua. Tätä haluavat naiset yhtälailla kuin miehetkin. Jotkut miehet vaan eivät näköjään halua kosketella muulla kuin kalullaan..Mutta todellakaan en usko väittämään.

Tätä minä ihmettelin:

Täysiä paskatutkimuksia siis, joissa seksuaalinen halukkuus määritellään niin puusilmöisesti jonkun keskivertomiehen haluamisen, tavoitteiden asettamisen ja toiminnan perusteella.

Miten se seksuaalinen halukkuus pitäisi määritellä, että se ei olisi keskivertomiehen perusteella tehty? Minusta kun se halu on sitä halua seksuaaliseen toimintaan johon aika usein kuuluu se genitaalien koskettelu. Ja jotenkin näin se minun näkemissäni tutkimuksissa on aika väljästi määritelty.

Vierailija
289/289 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SexPertti kirjoitti:

Näin se menee omassa suhteessa, avioliittoa 10v ja kolme muksua. Ikää on hieman 30+.

Kumppani on kuormittunut arjesta ja työstä, eikä hänellä ole sen takia seksi ensimmäisenä mielessä. Itse olisin heti valmis hommiin. Hyväksyn tämän.

Päivittäin tarjoan kumppanille iltaisin hellyyttä ja hierontaa. Annan hänelle vartalohierontaa, koko vartalohierontaa, usein hieron pakarat ja erogeeniset alueet ja intiimialueen. Hän ei koskaan kieltäydy, sillä hän pitää siitä.

Olen nähnyt paljon vaivaa että osaan tehdä sen mahdollisimman hyvin. Onhan se omalle itsetunnollekin hyväksi olla hyvä omalle kumppanille, nautin siitä että voi tarjota koko vartalon läpi käyviä orgasmeja. Kunnon hieronnan jälkeen kumppani on erittäin halukas seksiin, kun fiilis on kohdallaan.

Seksiä on usein, koska näen sen eteen aikaa ja vaivaa. Ne jotka valittaa että seksiä ei ole, no ei muuta kuin opiskelemaan, on niin monta keinoa antaa naiselle nautintoa.

Onneksi edes jotkut miehet ymmärtävät tämän! Minä kun yritän tätä miehille sanoa, niin pelkkää valitusta tulee, ei kiinnosta kuin oma itse.

Monilla naisilla vain se oma nautinto on tärkein. Teet kaikki temput ja toinen saa lukuisia orgasmeja. Toinen vaatii lisää ja lisää seksiä koko ajan. Silti mitään ei ole valmis itse tekemään, kun tuntuu selällään maaten vain niiiin hyvältä. Sitten ollaan että miehen pitäisi olla tyytyväinen kun saa tyydyttää kumppaniaan jatkuvasti. Jotain toimintaa saa toisesta vain olemalla aktiivinen ja alistamalla ja ottamalla ”väkisin”. Mutta kun olisi joskus kiva olla itsekin vastaanottavana osapuolena nautinnolle. Montako vuotta tuollaista epäsuhtaa jaksaisit itse?

Onneksi on löytynyt helmi, joka välillä yrittää ihan omasta halustaan tehdä vain minulle hyvää. Kun edes joskus käy näin päin, niin sitä jaksaa taas panna parastaan.

Ai naisen ottaminen ja vaikka lähetyssaarnaaja on mielestäsi sitä että mies antaa naiselle? Hehe... ei ihan voi samaistaa joihinkin seksihoitoihin joissa nainen antaa miehelle. 

Mutta tasapuolisuus toki kunniaan molemmin puolin, kunhan se on todellista. Esim. vaimoaan pannut ja yksin orkun saanut mies ei kyllä voi katsoa "antaneensa" vaimolle vaikka vaimo olis ollu lahna. 

Ei siinä voi kyllä nainenkaan katsoa antaneesa miehelle nautintoa. Korkeintaan antanut miehelle luvan ottaa itse sen nautintonsa.

Vai onko se miehen puolelta antamista, että makaa muna, kieli tai sormi pystyssä sängyllä tyyliin, että hinkuta itteäs tohon ja hanki itse orgasmisi? 

Mitä väliä kuka antaa ja mitä??? Mies saa yleensä ihan hyvän orkun yhdynnässä ja hänellä oli kivaa, usein kivempaa kuin vaimolla, joten ei pitäis olla valittamista. Se nautintohan tässä se pääasia on, eikä kuinka paljon vaivaa se toinen näkee. 

Se vaivannäkö tai sen puuttuminen miehiltä tuppaa kuitenkin olemaan hyvin yleinen syytös. Ei kuulemma ole ollenkaan sama kuka sen orgasmin antaa.

Mies kieltämättä usein saa orgasmin yhdynnässä vaikkakaan ei todellakaan aina. Hyvät orgasmit on sitten asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi