Naiset haluavat vähemmän seksiä kuin miehet. Voiko tästä keskustella asiallisesti.
http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/perh…
Tuo ero on hämmentävän suuri. 25-34 -vuotiaat naiset haluavat seksiä saman verran kuin 55-64-vuotiaat miehet. (Jätetään tästä nyt ilmeisimmät läpät, jooko)
Itsestäni (55+ mies) tuntuu, että ainakin 20 vuoden ajan on julkisuudessa ollut jatkuvasti ajatus, että naiset haluavat "oikeasti" seksiä yhtä paljon kuin miehetkin.
Mietin seuraavaa: Jos mies omaksuu tämän ajatuskannan, hän alkaa mieltämään naisten halun kuin omansa. Tästä seuraa looginen odotus, että hänen pitäisi kohdata suht paljon seksiin halukkaita naisia. Kun näin ei tapahdu omassa reaalitodellisuudessa, mutta mielikuva on, että naiset kyllä haluavat, niin on otollinen pohja ajatella, ettei mies juuri yksilönä jostain syystä kelpaa seksikumppaniksi.
Aikaisemman sukupolven miehet ehkä olivat kasvaneet ajatukseen, että naiset eivät juuri seksiä halua ja se, ettei itse saanut oli nyt vaan aika normia elämää.
Siitä, että pariskunnasta toinen (lähes aina mies) haluaa enemmän seksiä kuin toinen, selitetään sillä, että pariskunnan halut eivät kohtaa. Eikö pitäisi todeta, että ero on sukupuolissa jo sinällään eikä kyseisessä pariskunnassa?
Se, että naiset haluavat "oikeasti" yhtä paljon seksiä kuin miehet on tutkitun tiedon valossa perätön väite. Onko sen toistamisesta enemmän hyötyä vai haittaa?
Yksittäistapauksena mainittakoon, että omassa parisuhteessani yli 30 vuoden aikana ne, jaksot, jolloin vaimo on halunnut enemmän seksiä ovat olleet vallitsevia. Ero on onneksi ollut pieni.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SexPertti kirjoitti:
Näin se menee omassa suhteessa, avioliittoa 10v ja kolme muksua. Ikää on hieman 30+.
Kumppani on kuormittunut arjesta ja työstä, eikä hänellä ole sen takia seksi ensimmäisenä mielessä. Itse olisin heti valmis hommiin. Hyväksyn tämän.
Päivittäin tarjoan kumppanille iltaisin hellyyttä ja hierontaa. Annan hänelle vartalohierontaa, koko vartalohierontaa, usein hieron pakarat ja erogeeniset alueet ja intiimialueen. Hän ei koskaan kieltäydy, sillä hän pitää siitä.
Olen nähnyt paljon vaivaa että osaan tehdä sen mahdollisimman hyvin. Onhan se omalle itsetunnollekin hyväksi olla hyvä omalle kumppanille, nautin siitä että voi tarjota koko vartalon läpi käyviä orgasmeja. Kunnon hieronnan jälkeen kumppani on erittäin halukas seksiin, kun fiilis on kohdallaan.
Seksiä on usein, koska näen sen eteen aikaa ja vaivaa. Ne jotka valittaa että seksiä ei ole, no ei muuta kuin opiskelemaan, on niin monta keinoa antaa naiselle nautintoa.
Onneksi edes jotkut miehet ymmärtävät tämän! Minä kun yritän tätä miehille sanoa, niin pelkkää valitusta tulee, ei kiinnosta kuin oma itse.
Monilla naisilla vain se oma nautinto on tärkein. Teet kaikki temput ja toinen saa lukuisia orgasmeja. Toinen vaatii lisää ja lisää seksiä koko ajan. Silti mitään ei ole valmis itse tekemään, kun tuntuu selällään maaten vain niiiin hyvältä. Sitten ollaan että miehen pitäisi olla tyytyväinen kun saa tyydyttää kumppaniaan jatkuvasti. Jotain toimintaa saa toisesta vain olemalla aktiivinen ja alistamalla ja ottamalla ”väkisin”. Mutta kun olisi joskus kiva olla itsekin vastaanottavana osapuolena nautinnolle. Montako vuotta tuollaista epäsuhtaa jaksaisit itse?
Onneksi on löytynyt helmi, joka välillä yrittää ihan omasta halustaan tehdä vain minulle hyvää. Kun edes joskus käy näin päin, niin sitä jaksaa taas panna parastaan.
Niin ja sitten on niitä miehiä, joille seksi on yhtä kuin yhdyntä, naista käytetään runkkausalustana.
Valitettavasti tälläiseen epäsuhtaan joutuu tyytymään. En ole omalta mieheltäni saanut koskaan suuseksiä. Se on hänen mielestään likaista. Kun hän laukeaa, seksi loppuu siihen vaikken olisi tullutkaan ja esileikki ei voi kestää pitkää, koska erektio katoaa. Ja minä kyllä otan suihin.
Seksi siis kaikkineen kestää n. 5 minuuttia tai kesti. Nyt sitä ei ole ollut vuosiin.
Miksei voitaisi puhua ylipäätään siitä, kun halut ja tarpeet eivät kohtaa. Mitä on tehtävissä?
Voisi myös puhua siitä, että voisiko seksi olla tarve, jonka saisi luvan kanssa hoitaa muualla, jos itse ei siihen kykene.
Minä haluan keskimäärin noin 2 kertaa viikossa ja saan aivan mahtavaa seksiä moeheni puolelta. Hän todellakin haluaa tuottaa minulle nautintoa silloin kun minä haluan seksiä. Silloin hänen oma orgasminsa on ikään kuin sivuseikka. Mutta minä puolestani annan useasti joko käsi tai suuhoitoa viikolla näiden lisäksi. Ihan siis omasta halustani, koska minä en tarvitse enempää. Sekä viimeksi tänä aamuna kylppärissä pikaset takaapäin. Näistä pikasista nautin kyllä itsekkin, vaikka en läheskään aina saa orkkua itse. Molemmat ollaan seksielämäämme enemmän, kun tyytyväisiä. Yhdessä ollaan oltu noin 15v. Mitä tulee noihin pikasiin esimerkiksi, niin minusta on ihanaa, että mieheni kiihottuu minusta edelleen ja siihen riittää, että hän näkee minut ihan vaan pikkareissa hammaspesulla. Jos minä näen kuinka hänellä alkaa bokserit pullistumaan minusta, niin tottahan minä voin hänen oloa helpottaa. Ja näistäkin pikasessioista hän kyllä muistaa minua kiittää ja huomioida muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SexPertti kirjoitti:
Näin se menee omassa suhteessa, avioliittoa 10v ja kolme muksua. Ikää on hieman 30+.
Kumppani on kuormittunut arjesta ja työstä, eikä hänellä ole sen takia seksi ensimmäisenä mielessä. Itse olisin heti valmis hommiin. Hyväksyn tämän.
Päivittäin tarjoan kumppanille iltaisin hellyyttä ja hierontaa. Annan hänelle vartalohierontaa, koko vartalohierontaa, usein hieron pakarat ja erogeeniset alueet ja intiimialueen. Hän ei koskaan kieltäydy, sillä hän pitää siitä.
Olen nähnyt paljon vaivaa että osaan tehdä sen mahdollisimman hyvin. Onhan se omalle itsetunnollekin hyväksi olla hyvä omalle kumppanille, nautin siitä että voi tarjota koko vartalon läpi käyviä orgasmeja. Kunnon hieronnan jälkeen kumppani on erittäin halukas seksiin, kun fiilis on kohdallaan.
Seksiä on usein, koska näen sen eteen aikaa ja vaivaa. Ne jotka valittaa että seksiä ei ole, no ei muuta kuin opiskelemaan, on niin monta keinoa antaa naiselle nautintoa.
Onneksi edes jotkut miehet ymmärtävät tämän! Minä kun yritän tätä miehille sanoa, niin pelkkää valitusta tulee, ei kiinnosta kuin oma itse.
Monilla naisilla vain se oma nautinto on tärkein. Teet kaikki temput ja toinen saa lukuisia orgasmeja. Toinen vaatii lisää ja lisää seksiä koko ajan. Silti mitään ei ole valmis itse tekemään, kun tuntuu selällään maaten vain niiiin hyvältä. Sitten ollaan että miehen pitäisi olla tyytyväinen kun saa tyydyttää kumppaniaan jatkuvasti. Jotain toimintaa saa toisesta vain olemalla aktiivinen ja alistamalla ja ottamalla ”väkisin”. Mutta kun olisi joskus kiva olla itsekin vastaanottavana osapuolena nautinnolle. Montako vuotta tuollaista epäsuhtaa jaksaisit itse?
Onneksi on löytynyt helmi, joka välillä yrittää ihan omasta halustaan tehdä vain minulle hyvää. Kun edes joskus käy näin päin, niin sitä jaksaa taas panna parastaan.
Ai naisen ottaminen ja vaikka lähetyssaarnaaja on mielestäsi sitä että mies antaa naiselle? Hehe... ei ihan voi samaistaa joihinkin seksihoitoihin joissa nainen antaa miehelle.
Mutta tasapuolisuus toki kunniaan molemmin puolin, kunhan se on todellista. Esim. vaimoaan pannut ja yksin orkun saanut mies ei kyllä voi katsoa "antaneensa" vaimolle vaikka vaimo olis ollu lahna.
Minä en voisi jättää mihkään pikaisiin jos en itse saisi. Karmeeta, ja varmaan useimmille naisille kuitenkin se mitä saa, eli ei mitään. Ei ole kumma sitten jos seksi loppuu liitosta.
Täällä on selvästi eri ketjuissa tämä yks ja sama nainen joka on katkeroitunut omaan mieheensä ja seksielämäänsä. Sitkeästi inttää useassa ketjussa, että naiset eivät saa mitään ikinä seksissä. Tasa arvo sitä ja tätä....vaikka täällä moni nainen sanoo, että kokee saavansa tarpeeksi ja mies hänelle orgasmeja tuottaa. Mutta nainen ilmeisesti ei saa antaa miehelle, vaikka yllättäen pikasta helpotusta tavalla tai toisella. Tasapuolisuus kun kärsii. Vaikka nainen ihan oma aloitteisesti nöin haluaisi tehdä. Se ei voi olla oikein kenenkään kohdalla, koska tämä henkilö sen tietää. Tuo on narsismia oikeasti. Narsistit on mielipiteineen aina oikeassa ja vaikka 1000 ihmistä sanoo vastaa, hän sanoo yksin kuinka asiat oikeasti on. Aika kamalaa.
Mä en tiedä miksi siitä pitää tehdä ongelma?
Eikö ihmisille käy sellainen, että mies panee vaikka kerran päivässä silloin kun siltä tuntuu, ja jos naista ei silloin haluta niin nainenkinhan saa siitä kuitenkin läheisyyttä ja hyvää oloa?
Sitten vaikka yhtenä-kahtena päivänä viikossa pidemmän kaavan mukaan ja niin, että molemmat haluavat täysillä.
Eli jos nainen haluaa kerran viikossa ja mies joka päivä, niin mikä ongelma on panna joka päivä joku peruspano vaikka lähärissä, ja sitten kerran viikossa revitellä kunnolla pitkine esileikkeineen ym.?
Eikö tuollainen ole aika hyvä seksielämä?
Kylläkai sinäkin katkeroituisit, jos joka seksikerta päättyiskin siihen NAISEN orgasmiin! Ja sitä pitäs sun sietää vuostolkulla, ja päälle antaa vaan suuhoitojakin. Kauankohan kestäsit?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisille käy sellainen, että mies panee vaikka kerran päivässä silloin kun siltä tuntuu, ja jos naista ei silloin haluta niin nainenkinhan saa siitä kuitenkin läheisyyttä ja hyvää oloa?
Sitten vaikka yhtenä-kahtena päivänä viikossa pidemmän kaavan mukaan ja niin, että molemmat haluavat täysillä.Eli jos nainen haluaa kerran viikossa ja mies joka päivä, niin mikä ongelma on panna joka päivä joku peruspano vaikka lähärissä, ja sitten kerran viikossa revitellä kunnolla pitkine esileikkeineen ym.?
Eikö tuollainen ole aika hyvä seksielämä?
No ei olis ainakaan mulle; kai se mies vois käsiäänkin käyttää, tämä on kovin pensikeskeistä tämä homma. Nopeastihan se orgasmi sille naisellekin napsahtas, jos haula olis. Muuten hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Kylläkai sinäkin katkeroituisit, jos joka seksikerta päättyiskin siihen NAISEN orgasmiin! Ja sitä pitäs sun sietää vuostolkulla, ja päälle antaa vaan suuhoitojakin. Kauankohan kestäsit?
Totta kai JOS SE OLISI JOKA KERTA!!! Mutta jos se nainen saa haluamansa silloin kun sitä haluaa, eikö se silloin ole ok! Jos haluaa lisäjsi antaa pikasia tai muuta, niin eihän se ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaikka yhtenä-kahtena päivänä viikossa pidemmän kaavan mukaan ja niin, että molemmat haluavat täysillä.Eli jos nainen haluaa kerran viikossa ja mies joka päivä, niin mikä ongelma on panna joka päivä joku peruspano vaikka lähärissä, ja sitten kerran viikossa revitellä kunnolla pitkine esileikkeineen ym.?
Eikö tuollainen ole aika hyvä seksielämä?No ei olis ainakaan mulle; kai se mies vois käsiäänkin käyttää, tämä on kovin pensikeskeistä tämä homma. Nopeastihan se orgasmi sille naisellekin napsahtas, jos haula olis. Muuten hyvä idea.
Jos se nainen ei niillä pikasilla muuta halua, ni väkisinkö se pitäis alkaa hinkkaamaan. Jos hän haluaa antaa vain ainoastaan pikasen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on selvästi eri ketjuissa tämä yks ja sama nainen joka on katkeroitunut omaan mieheensä ja seksielämäänsä. Sitkeästi inttää useassa ketjussa, että naiset eivät saa mitään ikinä seksissä. Tasa arvo sitä ja tätä....vaikka täällä moni nainen sanoo, että kokee saavansa tarpeeksi ja mies hänelle orgasmeja tuottaa. Mutta nainen ilmeisesti ei saa antaa miehelle, vaikka yllättäen pikasta helpotusta tavalla tai toisella. Tasapuolisuus kun kärsii. Vaikka nainen ihan oma aloitteisesti nöin haluaisi tehdä. Se ei voi olla oikein kenenkään kohdalla, koska tämä henkilö sen tietää. Tuo on narsismia oikeasti. Narsistit on mielipiteineen aina oikeassa ja vaikka 1000 ihmistä sanoo vastaa, hän sanoo yksin kuinka asiat oikeasti on. Aika kamalaa.
Höpönpöpön. Ekanakaan mä en ole ainoa koska en todellakaan kirjoita jokaista naisten asiaa ajavaa viestiä täällä. Lisäksi mä en ole kieltämässä miehiltä mitään, vaan ajamassa vaan samaa nautintoa naisille. Kertoo paljon miehestä, että hänelle naisen yhtä suuri nautinto on joku ongelma! Onneksi palstalla on myös fiksuja miehiä jotka arvostavat naisen nautinnon ainakin yhtä korkealle kuin omansa. :) Vois loppuu pikkuhiljaa toi tasa-arvoviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen ole aika hyvä seksielämä?No ei olis ainakaan mulle; kai se mies vois käsiäänkin käyttää, tämä on kovin pensikeskeistä tämä homma. Nopeastihan se orgasmi sille naisellekin napsahtas, jos haula olis. Muuten hyvä idea.
Jos se nainen ei niillä pikasilla muuta halua, ni väkisinkö se pitäis alkaa hinkkaamaan. Jos hän haluaa antaa vain ainoastaan pikasen.
Jos mies on viisas, hän antaa vastaavasti myös vaimolleen näitä pikaorkkuja tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on viisas, hän antaa vastaavasti myös vaimolleen näitä pikaorkkuja tasapuolisesti.
Siis ei samalla kertaa välttämättä, mutta kunhan ei kummallekaan pitkällä aikavälillä jää tunnetta että on enempi antajan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai JOS SE OLISI JOKA KERTA!!! Mutta jos se nainen saa haluamansa silloin kun sitä haluaa, eikö se silloin ole ok! Jos haluaa lisäjsi antaa pikasia tai muuta, niin eihän se ole ongelma.
Herää epäilys sanasta "haluaa antaa"... siis. Mun mielestähän kyllä seksi kuuluu avioliittoon eli molemmilla on velvollisuus perusseksiin. Mutta ei sitä tarvi muuksi vääntää, eli ei siitä välttämättä se "antaja" nauti, vaan hän tekee sen velvollisuudesta. Silloin on kyllä syytä sen halukkaamman osapuolen huolehtia tasapuolisuuden toteutumisesta ja avioliiton onnellisuudesta jollain tavalla. Et itsekään varmasti haluaisi olla mikään selkeä velvollisuus-antaja vuosikaudet, vai haluaisitko? Mietipä omalle kohdalle! Ja aika iso oli toi sun suhdeluku eli miehelle orkku 7 päivänä viikossa ja naiselle yhtenä tai kahtena....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SexPertti kirjoitti:
Ai naisen ottaminen ja vaikka lähetyssaarnaaja on mielestäsi sitä että mies antaa naiselle? Hehe... ei ihan voi samaistaa joihinkin seksihoitoihin joissa nainen antaa miehelle.
Mutta tasapuolisuus toki kunniaan molemmin puolin, kunhan se on todellista. Esim. vaimoaan pannut ja yksin orkun saanut mies ei kyllä voi katsoa "antaneensa" vaimolle vaikka vaimo olis ollu lahna.
Ei siinä voi kyllä nainenkaan katsoa antaneesa miehelle nautintoa. Korkeintaan antanut miehelle luvan ottaa itse sen nautintonsa.
Vai onko se miehen puolelta antamista, että makaa muna, kieli tai sormi pystyssä sängyllä tyyliin, että hinkuta itteäs tohon ja hanki itse orgasmisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SexPertti kirjoitti:
Ei siinä voi kyllä nainenkaan katsoa antaneesa miehelle nautintoa. Korkeintaan antanut miehelle luvan ottaa itse sen nautintonsa.
Vai onko se miehen puolelta antamista, että makaa muna, kieli tai sormi pystyssä sängyllä tyyliin, että hinkuta itteäs tohon ja hanki itse orgasmisi?
Mitä väliä kuka antaa ja mitä??? Mies saa yleensä ihan hyvän orkun yhdynnässä ja hänellä oli kivaa, usein kivempaa kuin vaimolla, joten ei pitäis olla valittamista. Se nautintohan tässä se pääasia on, eikä kuinka paljon vaivaa se toinen näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin haluaisin...Riittäskö miehelle vain "pikaset" sillai että vaan vaimo sais? Jos ei halua on erijuttu sitten
Pikaset miehelle: saat panna minuutin...
Kylläpähän se on varmaan tosi harvassa mies, joka ajattelee naisensa nautintoa...kun lukee näitä juttuja täällä, niin sen kuvan kyllä saa. Mies vaan tulee ja tunkee sissän naida napsauttaa ja siihen se loppuu. Aivan varmasti näin todella yleistä. Kiva että siis on jokunen muunlainenkin, kuten itselläni, ja minä myös pyrin tekemään hänelle vaikka sitten mitä ikinä keksinkin.