Vaimo "katoaa" aina kun olen ollut baarissa
Tämä on vähän outo juttu enkä tiedä miten sen selittäisin niin että siitä saa kiinni.
Mua on alkanut ihmetyttää miksi vaimoni järkkää aina hirveesti menoja itselleen sen jälkeen kun mä olen ollut baarissa tai reissussa (mikä ei oo usein vaan ehkä korkeintaan kerran kahdessa kuussa.
Esim. jos oon viikonlopun reissussa, vaimo on poissa kotoa samaan aikaan ja usein yllätyäen vielä pidentää sitä menoaan. Eli su-iltana kun oon tullut kotiin on ilmoittanut että hän tuleekin vasta ti tai ke.
Ensin luulin että on vaan sattumaa mutta nyt on alkanut tuntua että tossa on jotain outoa ja tarkoituksellista. Niinkuin rankaisisi mua poissa olollaan tai jotain.
Eikä siis lähde koskaan minnekkään reissuun silloin kun mä oon kotona, vaan saa sen idean omiin menoihinsa aina silloin kun mä oon sanonut meneväni jonnekin.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Ooks mä nipo? Mun mielestä kerran 2kk viikonlopun ryyppäys reissu on paljon jos puhutaan aikuisista ihmisistä.
Nimenomaan se, että pitää olla koko vkl tekee siitä paljon.
Olet nipo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä hän siis on? Onhan siinä nyt eroa, onko hän vaikka vanhemmillaan tai kaverillaan verrattun siihen että on hotellilomalla jossain ja se "venähtää" tiistaihin saakka.
Mitäpä väliä. Ap:n pitäisi vaan nauttia omasta ajasta.
Meillä sillä olisi väliä. Tosin meillä reissut eivät muutenkaan "venähdä". Mutta jos puoliso menisi sisaruksilleen tai heidän yhteiselle mökilleen viikonlopuksi ja sitten soittaisi sieltä, että he ovatkin tiistaihin saakka syystä X, niin olisihan se ihan eri asia kuin että hän lähtisi "jonnekin" ja ilmoittaisi reissun päältä että palaileekin vasta joskus tiistaina, eikä minulla olisi käsitystä missä hän on ja majoittuu ja miksi reissu venähtää.
No näin. Pisimmillään on ollut viikon poissa niin että laittaa matkalta viestiä että ehkä tuun huomenna ja sitten onkin ihan jossain uudessa paikkaa ja paluu venyy taas. Meillä ei oo lapsia ja vaimon työt aika vapaat ( freelancer) mutta silti musta oudolta tuntuu. Ap
Wtf? Siis mitä muijasi tekee?
No vähän liitoiteltua tuo vaimosi "en tiedä milloin tulen" -juttu, paitsi jos se olisi sinulle ok. Ite en tuollaista epävarmuutta jaksaisi puolisolta. T: se alkoholistin ilmeisesti traumatisoitunut lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooks mä nipo? Mun mielestä kerran 2kk viikonlopun ryyppäys reissu on paljon jos puhutaan aikuisista ihmisistä.
Nimenomaan se, että pitää olla koko vkl tekee siitä paljon.Olet nipo.
Ok, no onneksi on löytynyt puoliso joka tekee koko vkl kestäviä ryyppyreissuja pari vuodessa. Muuten voi kyllä ystävien kanssa käydä baarissa mutta yöksi tulee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä hän siis on? Onhan siinä nyt eroa, onko hän vaikka vanhemmillaan tai kaverillaan verrattun siihen että on hotellilomalla jossain ja se "venähtää" tiistaihin saakka.
Meillä sillä olisi väliä. Tosin meillä reissut eivät muutenkaan "venähdä". Mutta jos puoliso menisi sisaruksilleen tai heidän yhteiselle mökilleen viikonlopuksi ja sitten soittaisi sieltä, että he ovatkin tiistaihin saakka syystä X, niin olisihan se ihan eri asia kuin että hän lähtisi "jonnekin" ja ilmoittaisi reissun päältä että palaileekin vasta joskus tiistaina, eikä minulla olisi käsitystä missä hän on ja majoittuu ja miksi reissu venähtää.
No näin. Pisimmillään on ollut viikon poissa niin että laittaa matkalta viestiä että ehkä tuun huomenna ja sitten onkin ihan jossain uudessa paikkaa ja paluu venyy taas. Meillä ei oo lapsia ja vaimon työt aika vapaat ( freelancer) mutta silti musta oudolta tuntuu. Ap
Kiva Ap kun vastailet, mutta miksi et vastaa noihin useisiin kysymyksiin, joissa sinulta kysytään: mitä vaimosi vastaa kun keskustelette tästä asiasta? Mitä hän sanoo syyksi?
Moni on jo vastannutkin, että et taida kyetä keskustelemaan vaumosi kanssa.
Jos mieheni roikkuisi kirjoittelemassa akkainpalstalla, lähtisin enkä tulisi koskaan takaisin. Munaton heppu. Ei mitään miestä sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Itse vihaan, kun mies lähtee juomaan, koska tosiaan krapulainen mies on ehkä ällöttävintä mitä tiedän ja me kaikki tiedetään, mitä krapulainen mies myös naiselta haluaa. Joten lähes aina pakkaan kamat ja lapset mukaan ja menen vanhemmilleni yöksi ja kotiin tullaan vasta, kun siellä ei ole ällöttävää miestä vastassa. Näin myös vältetään riidat. Tiedän itse, että vika on korvieni välissä ja siksi olen keksinyt tämän keinon, joka helpottaa omaa oloani. Ehkä siis vaimollasi samaa.
Kaikenlaisten miesten kanssa te suostuttekin aviossa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni roikkuisi kirjoittelemassa akkainpalstalla, lähtisin enkä tulisi koskaan takaisin. Munaton heppu. Ei mitään miestä sinussa.
Samaa aattelin. Typeriä nämä provotkin nykyään tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuota sanotaan kaksinaismoraaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva Ap kun vastailet, mutta miksi et vastaa noihin useisiin kysymyksiin, joissa sinulta kysytään: mitä vaimosi vastaa kun keskustelette tästä asiasta? Mitä hän sanoo syyksi?
Moni on jo vastannutkin, että et taida kyetä keskustelemaan vaumosi kanssa.
En ole vielä puhunut kun vasta oon alkanut tätä miettiä ja sitä että onko näin että tässä jotain outoa vai kuvittelenko vain. Ap
Kerrotko itse vaimollesi, mihin ja kenen kanssa menet? Olisi reilua, että kumpikin kertoisi toiselle, mikä on meininki reissun aikana.
Jos lähtee reissuun, jota ei ole ennakkoon suunnitellut, voi sen pituuskin olla ennakkoon suunnittelematon.
Eikö vaimollasi ole töitä, kun voi olla viikonloppureissussa tiistaihin tai keskiviikkoon asti?
Vierailija kirjoitti:
Itse vihaan, kun mies lähtee juomaan, koska tosiaan krapulainen mies on ehkä ällöttävintä mitä tiedän ja me kaikki tiedetään, mitä krapulainen mies myös naiselta haluaa. Joten lähes aina pakkaan kamat ja lapset mukaan ja menen vanhemmilleni yöksi ja kotiin tullaan vasta, kun siellä ei ole ällöttävää miestä vastassa. Näin myös vältetään riidat. Tiedän itse, että vika on korvieni välissä ja siksi olen keksinyt tämän keinon, joka helpottaa omaa oloani. Ehkä siis vaimollasi samaa.
Jos tuo on syy, niin odottaisin, että oma puolisoni kysyttäessä sen sanoisi ihan suoraan. En tietenkään tiedä, onko ap:n puoliso sanonut.
Omien menojen sijoittaminen puolison menojen kanssa samoihin aikoihin on ihan ymmärrettävää. Niiden tietoinen venyttäminen tuntuu oudolta ja ilmoittamatta kotoa pois oleminen ei minusta oikein kuulu ylipäätään parisuhteeseen. Ja aika harva meno ihan oikeasti on sellaista, etteikö paluuaikaa voisi edes vuorokauden tarkkuudella sanoa. Tai ainakin sitten muodossa: "Tulen kyllä tiistai-illaksi kotiin, voin kyllä päästä jo maanantaina, mutta pistän viestiä, kun olen lähdössä"
Jos pitäisi ap:n tilanteesta jotain veikata, niin uskon myös, että puolisoa jokin ap:n menoissa hiertää, mutta hän ei ilmeisesti saa sanottua sitä muuten, kuin tuolla tavalla demoilemalla. Samasta puhumattomuudesta voi kyllä syyttää myös ap:ta. Miten me voisimme tietää, mitä vaimosi päässä liikkuu? Kysy häneltä itse suoraan.
Kun näitä lukee niin jää aina ihmettelemään, että oletteko tosiaan noin tyhmiä, vai esitättekö vain? Miten jaksatte näitä typeriä provoja?
Eikö todellakaan ole mitään järkevämpää tekemistä?
Kunhan kysyin, lähden lenkille. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota sanotaan kaksinaismoraaliksi.
Ei vaan sitä sanotaan totuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko itse vaimollesi, mihin ja kenen kanssa menet? Olisi reilua, että kumpikin kertoisi toiselle, mikä on meininki reissun aikana.
Jos lähtee reissuun, jota ei ole ennakkoon suunnitellut, voi sen pituuskin olla ennakkoon suunnittelematon.
Eikö vaimollasi ole töitä, kun voi olla viikonloppureissussa tiistaihin tai keskiviikkoon asti?
Minä kerron ennakkoon, yleensä noi mun reissut on jopa kuukautta ennen tiedossa kun kavereilla lapsia ja elämä silleen aikataulutettua.
Vaimo taas saattaa vasta silloin mun lähtöaamuna sanoa että hänkin lähtee. On kyllä hänellä luonteessakin se ettei niin paljon suunnittele.
Ja vaimo freelancer, läppäri kulkee helposti mukana minne vain. Ap
Tiedän olevani tiukkis, mutta kertokaa mulle miksi pariskunnilla pitäisi olla yön yli jatkuvia hurvittelureissuja? Mä ymmärrän, että ihminen käy tapaamassa päivällä kavereitaan tai harrastuksissa, mutta en ryyppyreissuja. Jos alkais mun ukolla olla ryyppyreissuja useamman kerran vuodessa, ottaisin hatkat.
Ihan jo suhteemme alkutaipaleella hoksasin, että kun mies lähtee baareilemaan, niin yleensä saapuu ihan hirveällä kolinalla kotiin, suttaa kaikki paikat noutoruualla, ei siivoa jälkiään, ei voi sopia mitään tekemistä seuraavaksi päiväksi, kun vaan makaa, niin minä päätin, että ajoitan myös omat menoni samoille viikonlopuille, jotta minusta ei tule mitään krapulaisen ukon passaajaa... Ja kun kyse ei ole mistään pari kertaa vuodessa, vaan joskus oli ihan joka viikko... Nyttemmin vähän rauhoittunut. Kyllä sitä itsekin joskus lähtee jonnekin hippaloimaan, mutta osaan juoda siten, ettei krapulat pilaa koko viikonloppua. En kyllä pitkitä kotiin paluuta ja tulen silloin, kun olen kertonut :D
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani tiukkis, mutta kertokaa mulle miksi pariskunnilla pitäisi olla yön yli jatkuvia hurvittelureissuja? Mä ymmärrän, että ihminen käy tapaamassa päivällä kavereitaan tai harrastuksissa, mutta en ryyppyreissuja. Jos alkais mun ukolla olla ryyppyreissuja useamman kerran vuodessa, ottaisin hatkat.
Kerro sinä miksi ei? Mikä siinä on pahaa?
Nimenomaan se, että pitää olla koko vkl tekee siitä paljon.