Vaimo "katoaa" aina kun olen ollut baarissa
Tämä on vähän outo juttu enkä tiedä miten sen selittäisin niin että siitä saa kiinni.
Mua on alkanut ihmetyttää miksi vaimoni järkkää aina hirveesti menoja itselleen sen jälkeen kun mä olen ollut baarissa tai reissussa (mikä ei oo usein vaan ehkä korkeintaan kerran kahdessa kuussa.
Esim. jos oon viikonlopun reissussa, vaimo on poissa kotoa samaan aikaan ja usein yllätyäen vielä pidentää sitä menoaan. Eli su-iltana kun oon tullut kotiin on ilmoittanut että hän tuleekin vasta ti tai ke.
Ensin luulin että on vaan sattumaa mutta nyt on alkanut tuntua että tossa on jotain outoa ja tarkoituksellista. Niinkuin rankaisisi mua poissa olollaan tai jotain.
Eikä siis lähde koskaan minnekkään reissuun silloin kun mä oon kotona, vaan saa sen idean omiin menoihinsa aina silloin kun mä oon sanonut meneväni jonnekin.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Missä hän siis on? Onhan siinä nyt eroa, onko hän vaikka vanhemmillaan tai kaverillaan verrattun siihen että on hotellilomalla jossain ja se "venähtää" tiistaihin saakka.
Mitäpä väliä. Ap:n pitäisi vaan nauttia omasta ajasta.
Millainen ap olet krapulapäivänä? Ex kävi perjantaisin ”yhdellä” ja kotiutui aamuyöstä. Sitten makasi sohvalla käymättä suihkussa, pesemättä hampaita tai syömättä juuri mitään ennen maanantai aamua, jolloin lähti töihin. Usein jatkoi juomista jossain välissä ja örvelsi sitten kotonakin. Näinä viikonloppuina minä ja lapsi olimme usein poissa. Ei siellä kotona voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan tutulta ja järkeen käyvältä! Minä oon aina miehen rientopäivän jälkeisen päivän poissa. Menee hermo, jos toinen vain nukkuu väsymystään tai krapulaansa ja mulla on harteillani koti ja lapset aivan kuten miehen rientopäivinäkin. Olen alkoholistin ilmeisen traumatisoitunut lapsi, joten aina miehen ollessa poissa ahdistun viimeistään kun aurinko laskee ja pimeys saapuu. En siedä/kestä nähdä miestä väsyneessä kunnossa. Lapsuus hiipii nykypäivään ja tunnen itseni hylätyksi ja arvottomaksi. Oman mielenterveyteni takia ja riita välttääkseni häivyn itse. Yleensä yksin, joskus lasten kanssa. Parempi olisi olla poissa kaksi päivää, jotta taakseni jätetyt kotityöt eivät odottaisi minua palatessani. Kahdessa päivässä mies on kohentunut sen verran, että on esim. pessyt pyykkiä ja siivonnut keittiön pöydän. Ja juu, olen terapiani käynyt, mutta voisi olla aihetta jatkaa.
Öh, jos isä nukkuu krapulassa ja äiti mököttää muualla, niin missä ne lapset sillä aikaa on?
Joku psyykkknen ongelma hänellä on.
Ettekö voi puhua tuosta asiasta?
J
Kyllä mäkin ihmettelisin.
Se passiivisia-aggressiivinen kuvaa tuota erittäin hyvin.
Teillä on oikeesti keskusteltavaa.
Ei kai voi olla niin, että sidotaan toinen kotiin tuollaisella mököttämisellä.
Naisella on kasvun paikka. Joko ymmärtää tai ei ymmärrä sitä. Joko muuttuu tai ei muuta toimintaansa.
Saattaa olla, että kun otat asian puheeksi niin hän kieltää kiukuttelee mököttää tai on seuraavalla kerralla vielä kauemmin pois.
Tuo on semmoista toimintaa, jota tekee ihminen, jolla on suuri menettämisen pelko. Tavallaan poistuu itse paikalta.
Ei ehkä itse tajua sitä. Luottamus tulee pikku hiljaa.
Se on arvokasta, että sitä teet kuten sanot ja olet luotettava
Mua nyt kiinnostaisi miksi jopa pari kertaa kuussa on joku pidempi ryyppyreissu jonkun muun kuin vaimon kanssa? Tosi outoa. En katselisi tuollaista ja vaimo ei varmaan kestä krapulaista, haisevaa, vonkaavaa miestä. Varsinkin jos orastava alkoholismi niin kuin tuo jatkuva kännäys viittaisi. Vaimolla alkoholistiperhetausta ja ottaa etäisyyttä. Sanoisin että kannattaisi erota ja ottaa raitis, kaikki ongelmat poistuu. Ja tämän sanon omasta kokemuksesta.
Onpa paljon kommentoitu ja hyviäkin juttuja joukossa. Kiitos.
Niille jotka sanoi että ei halua katsoa krapulaista miestä, niin harvoin juon niin paljon että krapula ois. Väsynyt kyllä oon baari - illan jälkeen ja vonkaava, mutta normaalisti tykkää kun vonkaan.
Pelkoja en kyllä ole ajatellut... Ei kyllä itse käytä alkoholia yhtään eikä viihdy baareissa. Vain keikoille voi lähteä baariin mun kanssa, muuten siellä on hänestä tylsää.
Nämä vaimon reissut on sitä että menee sukunsa mökille tai ajelee autolla jonnekin miettimättä ennakkoon minne menee. En oo tentannut, mutta itse kertoo suunnilleen missä on ollut. Ap
Jos se ajattelee, että kun sä menet viihteelle niin sekin saa mennä. Ehkä ei myöskään tykkää olla kotona yksin. Se miksi pidentää menojaan, voi johtua vaan siitä, että sillä on hauskaa reissuillaa. Varsinkin jos näkee harvoin, niin kivahan se on ottaa siihen vielä pöivä, varsinkin jos kotona odottaa nukkuva/krapulainen ukko. Voi se toki sulle menos kostaakin tuolla tavalla, mutta haittaako sekään, jos saat krapulapäivän viettää itekses?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan tutulta ja järkeen käyvältä! Minä oon aina miehen rientopäivän jälkeisen päivän poissa. Menee hermo, jos toinen vain nukkuu väsymystään tai krapulaansa ja mulla on harteillani koti ja lapset aivan kuten miehen rientopäivinäkin. Olen alkoholistin ilmeisen traumatisoitunut lapsi, joten aina miehen ollessa poissa ahdistun viimeistään kun aurinko laskee ja pimeys saapuu. En siedä/kestä nähdä miestä väsyneessä kunnossa. Lapsuus hiipii nykypäivään ja tunnen itseni hylätyksi ja arvottomaksi. Oman mielenterveyteni takia ja riita välttääkseni häivyn itse. Yleensä yksin, joskus lasten kanssa. Parempi olisi olla poissa kaksi päivää, jotta taakseni jätetyt kotityöt eivät odottaisi minua palatessani. Kahdessa päivässä mies on kohentunut sen verran, että on esim. pessyt pyykkiä ja siivonnut keittiön pöydän. Ja juu, olen terapiani käynyt, mutta voisi olla aihetta jatkaa.
Öh, jos isä nukkuu krapulassa ja äiti mököttää muualla, niin missä ne lapset sillä aikaa on?
Mies on kykenevä nousemaan ja ohjeistamaan esiteiniä ja teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin monesti ajoitan omat menoni juuri miehen menojen mukaan, saadaan olla enemmän yhdessä niin.
Ja jätä kertomatta miehellesi, että,olet lähdössä johonkin?
Usein sanon ”aa, mäkin varmaan teen sitten Pirkon kanssa jotain”. Tavallaan mies on avannut ikkunan lähteä viihteelle, niin mun ei tarvitse perustella sitä. Tosin sit kun lähden mielelläni otan kaiken ilon irti ja olen poissa koko sen ajan kun mieskin (eli yleensä vähän yli). Tämä johtuu siitä, että pidän kaikenlaisista seikkailuista ja mies enemmän koti-illoista. Mies myöskään ei mielellään jää kotiin yksin, niin hyvin harvoin lähden omasta aloitteesta ”tyttöjen reissuun” ja se on harvinaista herkkua.
... niin ne tulee ne hylkäämisen usein sieltä lapsuudesta, jossa on ollut turvatonta. Vaikka nyt Onkin Turvallista, niin ne tunteet tulee sieltä kaukaa... se turvattomuus ja hylätyksi tulemisen pelko.
Kyllä oppii tiedostamaan ja pikku vikaa luottamaan turvallisessa suhteessa ja toisinaan psykologin apu voi olla hyvä.
Puhuminen ja turva ovat tärkeitä,
On jotain hylkäämisen kokemuksia- näin luulen. Kun tässä hetkessä ei hylätäkään, niin oppii luottamaan.
Puhuminen on hyväksi ja tiedostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mua nyt kiinnostaisi miksi jopa pari kertaa kuussa on joku pidempi ryyppyreissu jonkun muun kuin vaimon kanssa? Tosi outoa. En katselisi tuollaista ja vaimo ei varmaan kestä krapulaista, haisevaa, vonkaavaa miestä. Varsinkin jos orastava alkoholismi niin kuin tuo jatkuva kännäys viittaisi. Vaimolla alkoholistiperhetausta ja ottaa etäisyyttä. Sanoisin että kannattaisi erota ja ottaa raitis, kaikki ongelmat poistuu. Ja tämän sanon omasta kokemuksesta.
Kerran kahdessa kuussa eikä voi ryyppäykseksi sanoa. Ehkä kerran vuodessa voin humalassa olla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä hän siis on? Onhan siinä nyt eroa, onko hän vaikka vanhemmillaan tai kaverillaan verrattun siihen että on hotellilomalla jossain ja se "venähtää" tiistaihin saakka.
Meillä sillä olisi väliä. Tosin meillä reissut eivät muutenkaan "venähdä". Mutta jos puoliso menisi sisaruksilleen tai heidän yhteiselle mökilleen viikonlopuksi ja sitten soittaisi sieltä, että he ovatkin tiistaihin saakka syystä X, niin olisihan se ihan eri asia kuin että hän lähtisi "jonnekin" ja ilmoittaisi reissun päältä että palaileekin vasta joskus tiistaina, eikä minulla olisi käsitystä missä hän on ja majoittuu ja miksi reissu venähtää.
Jätä tuollainen lumppu. Kun met olimme nuorempija, minä vartosin milloin mies tulee riennoiltansa enkä kertaakaan jättänyt hänen sukkiaan riisumatta ja jalkojaan voitelematta hänen käydessään yöpuulle. Meillä oli hyvä ja luja liitto siihen saakka kunnes mies vanhuudenhöppänyyttään lähti nuoremman hupakon matkaan.
Vaimollasi on suhde toisen miehen kanssa. Kyllästyi sun bilettämiseen ja päätti kostaa. Vaimo suunnittelee jo eroa, on vain ajan kysymys koska tyhjentää tavaransa uuden miehen luo. Ensin haluaa kuitenkin sinun maistaa omaa lääkettäsi korkojen kera.
... pikkuhiljaa oppii siis luottamaan... kuulostat ap luotettavalta.
Muija ei halua katella sun krapulaista naamaas, vaan antaa sun selvitä ensin reissuistas.
Vierailija kirjoitti:
Baarissa kerran kahdessa kuukaudessa on mielestäsi alkoholismia? Siinä tapauksessa minä ja puolisoni olisimme varmaan mielestäsi rapajuoppoja :-DDD
Ryyppyreissu vaimon kanssa? Ai kamala, jos mieheni ehdottaisi, että lähdetään ryyppyreissulle! Pudottaisin varmaan leukani hämmästyksestä enkä todellakaan lähtisi. Ei sen puoleen, että hänkään. Muutaman kerran vuodessa miesporukan saunailloissa saattaa juoda enemmän kuin 2-3 annosta, baareissa ei käy kuin ulkomaan matkoilla.
Itse vihaan, kun mies lähtee juomaan, koska tosiaan krapulainen mies on ehkä ällöttävintä mitä tiedän ja me kaikki tiedetään, mitä krapulainen mies myös naiselta haluaa. Joten lähes aina pakkaan kamat ja lapset mukaan ja menen vanhemmilleni yöksi ja kotiin tullaan vasta, kun siellä ei ole ällöttävää miestä vastassa. Näin myös vältetään riidat. Tiedän itse, että vika on korvieni välissä ja siksi olen keksinyt tämän keinon, joka helpottaa omaa oloani. Ehkä siis vaimollasi samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sillä olisi väliä. Tosin meillä reissut eivät muutenkaan "venähdä". Mutta jos puoliso menisi sisaruksilleen tai heidän yhteiselle mökilleen viikonlopuksi ja sitten soittaisi sieltä, että he ovatkin tiistaihin saakka syystä X, niin olisihan se ihan eri asia kuin että hän lähtisi "jonnekin" ja ilmoittaisi reissun päältä että palaileekin vasta joskus tiistaina, eikä minulla olisi käsitystä missä hän on ja majoittuu ja miksi reissu venähtää.
No näin. Pisimmillään on ollut viikon poissa niin että laittaa matkalta viestiä että ehkä tuun huomenna ja sitten onkin ihan jossain uudessa paikkaa ja paluu venyy taas. Meillä ei oo lapsia ja vaimon työt aika vapaat ( freelancer) mutta silti musta oudolta tuntuu. Ap
Se ei pidä sun "reissuista'.