Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juttu tämä on apteekeissa

Vierailija
15.08.2020 |

Hain verenpainelääkkeitä ja farmaseutti alkoi tivaamaan kuinka monta tablettia otan päivässä. Yhden kuten reseptissä määrätään. Joo, et saa hakea uutta erää kuin vasta kuuden päivän päästä. En tiennytkään että sydänsairaat napostelevat verenpainelääkkeitä huvikseen. Ymmärtäisin jos kyse olisi huumausaineista. Ei muuta kuin häläri kännyyn; nyt saat hakea lääkkeesi! Ihme kontrollointia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan perusjuttu. Lääkkeitä ei tosiaan saa ostaa liian usein, siis jos haluaa Kela-korvauksen.

Vierailija
2/6 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole iteroitu resepti niin kuulostaa äkkiseltään oudolta. Kyllähän ihmiset matkustavat ulkomaillekin monen kuukauden lääkkeet mukanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku intoilija ollut palvelemassa.

Vierailija
4/6 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei tosiaan korvaa uutta lääke-erää ennen kuin edellinen on käytetty lähes loppuun (3 kuukauden lääkeannoksissa 14 päivän jousto). Tämä ei mitenkään ole apteekin "vika" eikä apteekin ilkeilyä/joustamattomuutta. Joskus reseptissä saattaa lukea eri annostus kuin mitä asiakas käyttää, siksi farmaseutti on ap:n tilanteessa varmistanut annoksen.

Vierailija
5/6 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tuo on säädetty noin tiukoille aikarajoille. Joudun ihan turhaan juoksemaan apteekissa kolmeen kertaan koska lääkkeet eivät kulje samassa aikajaksotuksessa.

Vierailija
6/6 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin naurettavaa pelleilyä Suomessa näiden lääkkeiden kanssa, ettei kenellekään ulkomaalaiselle kaverille kehtaa edes kertoa. Mulla on ympärivuotinen allergialääkitys, Heinix ja kortisoninenäsumute. Normaalisti käyttämäni nenäsumutetta myydään 3 kpl paketeissa ja yksittäin. Keväällä kävi niin, että alkuperäinen valmiste oli loppu ja tilalle tarjottiin korvaavaa, jota myytiin vain yksittäin. Joskus aiemmin on käynyt niin, että korvaava lääke ei olekaan syystä tai toisesta tehonnut, joten otin vain sen yhden putelin.

No, heti seuraavana aamunahan totesin, että korvaava lääke ei minulla auttanut. Ei kun uusi reissu toiseen apteekkiin. Siellä olisi ollut alkuperäistä nenäsumutetta, mutta kas, en saanut ostaa sitä, koska olin edellisenä päivänä ostanut toisen valmisteen, jossa oli sama vaikuttava aine. Olisin siis ensimmäisellä apteekkikäynnilläni saanut ostaa 3 kpl paketin alkuperäistä lääkettä (jos sitä olisi ollut) tai useamman pullon korvaavaa lääkettä, mutta toisella asiointireissulla ei enää saa mitään, koska pitää odottaa tuon aikarajan täyttymistä. Aivan käsittämätöntä. Farmaseutin olisi pitänyt myös kertoa minulle ensimmäisellä reissulla, että jos ostan nyt korvaavan tuotteen, jonka toimimista epäilin aiemmista kokemuksistani johtuen, en saa uutta, vaikka lääke olisi minulle hyödytön ennen kuin usean viikon päästä. Silloin olisin tietenkin lähtenyt heti johonkin toiseen apteekkiin.

En voi mitenkään keksiä mitään järjellistä perustelua tällaiseen toimintaan, että kerralla saa useamman pakkauksen, mutta seuraavana päivänä ei sitten enää. Ja vielä jotain nenäsumutetta, kuka sellaista muka diilaisi? Kun joudun noita sumutteita, heinixiä tms. ja astmalääkkeitä käyttämään ympärivuoden, en voi oikein ostaa ilman reseptiä vaikka tuote olisi sellainen, että sitä hyllystä suoraan saisikin, hintaero on niin korkea. Esim. Heinix maksaa reseptillä 100 kpl saman verran kuin ilman reseptiä 30 kpl, yksi aiemmin käyttäni nenäsumute ilman reseptiä yli 30 € ja reseptillä noin 5 € jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän