Vaimo "katoaa" aina kun olen ollut baarissa
Tämä on vähän outo juttu enkä tiedä miten sen selittäisin niin että siitä saa kiinni.
Mua on alkanut ihmetyttää miksi vaimoni järkkää aina hirveesti menoja itselleen sen jälkeen kun mä olen ollut baarissa tai reissussa (mikä ei oo usein vaan ehkä korkeintaan kerran kahdessa kuussa.
Esim. jos oon viikonlopun reissussa, vaimo on poissa kotoa samaan aikaan ja usein yllätyäen vielä pidentää sitä menoaan. Eli su-iltana kun oon tullut kotiin on ilmoittanut että hän tuleekin vasta ti tai ke.
Ensin luulin että on vaan sattumaa mutta nyt on alkanut tuntua että tossa on jotain outoa ja tarkoituksellista. Niinkuin rankaisisi mua poissa olollaan tai jotain.
Eikä siis lähde koskaan minnekkään reissuun silloin kun mä oon kotona, vaan saa sen idean omiin menoihinsa aina silloin kun mä oon sanonut meneväni jonnekin.
Kommentit (177)
Mä kasvoin absolutistivanhempien kanssa, ajauduin nuorena ekaan avioliittoon alkoholin suurkuluttajan kanssa (hiljalleen paheneva tilanne) ja toisessakin liitossa on kestänyt 15 vuotta, ennen kuin opin suhtautumaan toisen alkoholinkäyttöön (kotona) neutraalisti, olematta alati varuillani. Jotain tällaistahan vaimosikin käytöksen taustalla on, tiedostettua tai tiedostamatonta. Mä en koskaan ole saanut mallia siitä, millainen alkoholimäärä ja käytös sen kanssa on ok - ex alkoi yleensä ilkeäksi.
a) Ehkä vaimosikin haluaisi joskus baariin kanssasi, mutta et pyydä.
b) Hän epäilee sinua uskottomuudesta baarireissuilla ja itse kostoksi käy jossain aidan toisella puolella.
c) Täällä epäilty vastenmielisyys krapulaista miestä kohtaan.
d) ?
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni roikkuisi kirjoittelemassa akkainpalstalla, lähtisin enkä tulisi koskaan takaisin. Munaton heppu. Ei mitään miestä sinussa.
Minä ajattelen päinvastoin. Hyvä kun tännekin miehet kirjoittavat eivätkä välitä mitä muut ajattelevat. Ei minusta ollenkaan munaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani tiukkis, mutta kertokaa mulle miksi pariskunnilla pitäisi olla yön yli jatkuvia hurvittelureissuja? Mä ymmärrän, että ihminen käy tapaamassa päivällä kavereitaan tai harrastuksissa, mutta en ryyppyreissuja. Jos alkais mun ukolla olla ryyppyreissuja useamman kerran vuodessa, ottaisin hatkat.
Kerro sinä miksi ei? Mikä siinä on pahaa?
Tuli käytyä nuorena baareissa, ja joka baarireisulla oli useampi mies iskemässä. Kyllähän ravintolat nimenomaan ovat paikkoja, joissa kalastellaan ja heitetään verkkoja vesille. Moni varattukin mies yritti iskeä.
Mä kunnioitan puolisoani sen verran, että näen kavereitani päiväsaikaan harrastuksissa tai vaikka kävelylenkeillä. Yli 15 vuotta olen saman miehen kanssa ollut, eikä ole tarvetta testata vierasta melaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani tiukkis, mutta kertokaa mulle miksi pariskunnilla pitäisi olla yön yli jatkuvia hurvittelureissuja? Mä ymmärrän, että ihminen käy tapaamassa päivällä kavereitaan tai harrastuksissa, mutta en ryyppyreissuja. Jos alkais mun ukolla olla ryyppyreissuja useamman kerran vuodessa, ottaisin hatkat.
Tuli käytyä nuorena baareissa, ja joka baarireisulla oli useampi mies iskemässä. Kyllähän ravintolat nimenomaan ovat paikkoja, joissa kalastellaan ja heitetään verkkoja vesille. Moni varattukin mies yritti iskeä.
Mä kunnioitan puolisoani sen verran, että näen kavereitani päiväsaikaan harrastuksissa tai vaikka kävelylenkeillä. Yli 15 vuotta olen saman miehen kanssa ollut, eikä ole tarvetta testata vierasta melaa.
Ahaa. Eli sä hait baarista nuorena aina melaa ja siksi luulet että sen takia kaikki muutkin siellä käy.
Mulle baari oli nuorena paikka jonne menin viettämään aikaa kavereiden kanssa. Sitä se on mulle edelleen.
Pitäisikö sen vaimon kiltisti odottaa yksin kotona kännistä äijää saapuvaksi ja tarjoilla särkylääkkeet ja krapularuuat sänkyyn? Paras ratkaisuhan pariskunnilla on nimenomaan ajoittaa omat menonsa samoihin ajankohtiin, jotta jää sitten aikaa tehdä yhdessä asioita :)
Vähän kyllä nyt epäilyttää tämä aloitus, että ollaan muka ihan naimisissa asti ja noin lapsellista porukkaa silti ;) En näe (näin vaimona) mitääs syytä olla jatkuvasti viikonloppuja erillään. Mikähän semmoinen tilanne olisi, että pitäisi olla ressuja ja menoja muutaman viikon välein, joihin ei haluta aviopuolisoa mukaan, mutta viinapullo kelpaa... Ei meillä vaan, nuo jäi johonkin teini-ikään tuommoiset, ei semmoisten kanssa menty naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sen vaimon kiltisti odottaa yksin kotona kännistä äijää saapuvaksi ja tarjoilla särkylääkkeet ja krapularuuat sänkyyn? Paras ratkaisuhan pariskunnilla on nimenomaan ajoittaa omat menonsa samoihin ajankohtiin, jotta jää sitten aikaa tehdä yhdessä asioita :)
Et tainnut lukea juttua, vastasit vain stereotypisen Mies ryyppää, nainen poissa - oletuksen pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jo suhteemme alkutaipaleella hoksasin, että kun mies lähtee baareilemaan, niin yleensä saapuu ihan hirveällä kolinalla kotiin, suttaa kaikki paikat noutoruualla, ei siivoa jälkiään, ei voi sopia mitään tekemistä seuraavaksi päiväksi, kun vaan makaa, niin minä päätin, että ajoitan myös omat menoni samoille viikonlopuille, jotta minusta ei tule mitään krapulaisen ukon passaajaa... Ja kun kyse ei ole mistään pari kertaa vuodessa, vaan joskus oli ihan joka viikko... Nyttemmin vähän rauhoittunut. Kyllä sitä itsekin joskus lähtee jonnekin hippaloimaan, mutta osaan juoda siten, ettei krapulat pilaa koko viikonloppua. En kyllä pitkitä kotiin paluuta ja tulen silloin, kun olen kertonut :D
Milloin on Maken polttarit, milloin Mikon varpajaiset, milloin työporukan saunailta, milloin Henkan mökillä jätkien kalastusreissu ja milloin mitäkin... Naisilla ei minun tuttavapiirissä ole tuollaisia järjestettyjä naisten menoja kovinkaan usein... Tuntuu, että ainakin minun miehelläni on joka kuukausi jotain tuollaista, kun on paljon kavereita ja varpajaisia ja polttareita on tuon tuosta, kun ollaan kolmekymppisiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kunnioitan puolisoani sen verran, että näen kavereitani päiväsaikaan harrastuksissa tai vaikka kävelylenkeillä. Yli 15 vuotta olen saman miehen kanssa ollut, eikä ole tarvetta testata vierasta melaa.Ahaa. Eli sä hait baarista nuorena aina melaa ja siksi luulet että sen takia kaikki muutkin siellä käy.
Mulle baari oli nuorena paikka jonne menin viettämään aikaa kavereiden kanssa. Sitä se on mulle edelleen.
Niin hainkin ja niin hakee moni muukin. Ja niin varmaan hakee ap:n vaimokin ja siksi ne ap:n reissut ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole kiva, että on menossa samaan aikaan eikä just silloin kun sä oot kotona? Näin näätte mahdollisimman paljon toisianne.
Joo mut kun se haluaa olla poissa pidempään kuin mä... Jotenkin haluaa laittaa mut odottamaan. Mä taas tuun aina silloin kun sanon tulevani enkä yllättäen sunnuntaina ilmoita että oonkin pari päivää pidempään. Ap
Miksi vaimon pitäisi olla kotona odottamassa, kun sinä palaat reissulta? Miksi mielestäsi olisi parempi, että reissunne olisivat eri aikaan? Silloinhan teidän yhteinen aikanne vähenisi melkoisesti. Älä urputa vaimon menoista, jos kerran itselläsikin on menoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Vaimolla on omat menot kuten miehellään. Ei kuulu sulle.
Tietysti kuuluu, jos ollaan parisuhteessa ja vieläpä naimisissa! Kai sitä nyt haluaa olla tietoinen, mitä se toinen tekee, kun ollaan kuitenkin 'yhtä lihaa'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kunnioitan puolisoani sen verran, että näen kavereitani päiväsaikaan harrastuksissa tai vaikka kävelylenkeillä. Yli 15 vuotta olen saman miehen kanssa ollut, eikä ole tarvetta testata vierasta melaa.Ahaa. Eli sä hait baarista nuorena aina melaa ja siksi luulet että sen takia kaikki muutkin siellä käy.
Niin hainkin ja niin hakee moni muukin. Ja niin varmaan hakee ap:n vaimokin ja siksi ne ap:n reissut ärsyttää.
Minusta on lapsellista, jos parisuhteessa ollessa eletään täysin erilaista elämää kuin sinkkuna. Sinkkuna biletetään villisti, parisuhteessa kyhjötetään kaksin ja kun ero tulee, alkaa uusi biletysputki.
Vierailija kirjoitti:
Se inhoo sua krapulaisena. Sun hengitys haisee, hikoilet kuin sika kiimassa ja vonkaat pillua. Antaa sun selvitä kunnolla ennenkuin haluaa kotiin.
Oisin itsekin vastannut näin. Mukaan ei kiinnosta mun miehen seura sillo ku se on ollu viihteellä. Oikeestaan oon tosi ärtyny koska tiiän et sitä panettaa ihan sikana ja mä en haluu koskee siihe haisevaa darrasikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan tutulta ja järkeen käyvältä! Minä oon aina miehen rientopäivän jälkeisen päivän poissa. Menee hermo, jos toinen vain nukkuu väsymystään tai krapulaansa ja mulla on harteillani koti ja lapset aivan kuten miehen rientopäivinäkin. Olen alkoholistin ilmeisen traumatisoitunut lapsi, joten aina miehen ollessa poissa ahdistun viimeistään kun aurinko laskee ja pimeys saapuu. En siedä/kestä nähdä miestä väsyneessä kunnossa. Lapsuus hiipii nykypäivään ja tunnen itseni hylätyksi ja arvottomaksi. Oman mielenterveyteni takia ja riita välttääkseni häivyn itse. Yleensä yksin, joskus lasten kanssa. Parempi olisi olla poissa kaksi päivää, jotta taakseni jätetyt kotityöt eivät odottaisi minua palatessani. Kahdessa päivässä mies on kohentunut sen verran, että on esim. pessyt pyykkiä ja siivonnut keittiön pöydän. Ja juu, olen terapiani käynyt, mutta voisi olla aihetta jatkaa.
Lapsuudenkodissa jokainen viikonloppu oli vanhempien rälläämistä ja kauhulla aina odotin seuraavaa. Tilaa oli vähän, ei edes omaa huonetta, ei mitään tilaa mihin paeta paitsi ulos yksinäisille kävelylenkeille. Ei viikonloppuina mitään edes "tapahtunut" paitsi vanhempien ei-fyysistä riitaa, huutoa, musiikin soittoa aamuneljään, kiroilua ja sammaltavia juttuja samaa juttua kymmeneen kertaan toistettuna. Kuitenkin mitään mahdollisuutta ei ollut rentoutua ja nauttia viikonlopusta.
Yhä edelleen aikuisena perjantaina iskee hirveä ahdistus joka hellittää vasta sunnuntaina. Olen kaksi päivää viikosta ahdistuneessa vireystilassa silloin kun pitäisi osata rentoutua. Ihanaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se inhoo sua krapulaisena. Sun hengitys haisee, hikoilet kuin sika kiimassa ja vonkaat pillua. Antaa sun selvitä kunnolla ennenkuin haluaa kotiin.
Oisin itsekin vastannut näin. Mukaan ei kiinnosta mun miehen seura sillo ku se on ollu viihteellä. Oikeestaan oon tosi ärtyny koska tiiän et sitä panettaa ihan sikana ja mä en haluu koskee siihe haisevaa darrasikaa.
Minua ällöttää eniten se, ettei siivoa jälkiään. Sinne ne hesepaperit ja pizzalaatikot jää haisemaan pöydille ja koko keittiö on, kuin pommin jäljiltä, kun syö kännissä... Majoneesia ja muuta rasvaa jääkaapin ovessa jne. Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan tutulta ja järkeen käyvältä! Minä oon aina miehen rientopäivän jälkeisen päivän poissa. Menee hermo, jos toinen vain nukkuu väsymystään tai krapulaansa ja mulla on harteillani koti ja lapset aivan kuten miehen rientopäivinäkin. Olen alkoholistin ilmeisen traumatisoitunut lapsi, joten aina miehen ollessa poissa ahdistun viimeistään kun aurinko laskee ja pimeys saapuu. En siedä/kestä nähdä miestä väsyneessä kunnossa. Lapsuus hiipii nykypäivään ja tunnen itseni hylätyksi ja arvottomaksi. Oman mielenterveyteni takia ja riita välttääkseni häivyn itse. Yleensä yksin, joskus lasten kanssa. Parempi olisi olla poissa kaksi päivää, jotta taakseni jätetyt kotityöt eivät odottaisi minua palatessani. Kahdessa päivässä mies on kohentunut sen verran, että on esim. pessyt pyykkiä ja siivonnut keittiön pöydän. Ja juu, olen terapiani käynyt, mutta voisi olla aihetta jatkaa.
Lapsuudenkodissa jokainen viikonloppu oli vanhempien rälläämistä ja kauhulla aina odotin seuraavaa. Tilaa oli vähän, ei edes omaa huonetta, ei mitään tilaa mihin paeta paitsi ulos yksinäisille kävelylenkeille. Ei viikonloppuina mitään edes "tapahtunut" paitsi vanhempien ei-fyysistä riitaa, huutoa, musiikin soittoa aamuneljään, kiroilua ja sammaltavia juttuja samaa juttua kymmeneen kertaan toistettuna. Kuitenkin mitään mahdollisuutta ei ollut rentoutua ja nauttia viikonlopusta.
Yhä edelleen aikuisena perjantaina iskee hirveä ahdistus joka hellittää vasta sunnuntaina. Olen kaksi päivää viikosta ahdistuneessa vireystilassa silloin kun pitäisi osata rentoutua. Ihanaa elämää.
Kun kerran tiedostat tuon, voit opetella siitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jo suhteemme alkutaipaleella hoksasin, että kun mies lähtee baareilemaan, niin yleensä saapuu ihan hirveällä kolinalla kotiin, suttaa kaikki paikat noutoruualla, ei siivoa jälkiään, ei voi sopia mitään tekemistä seuraavaksi päiväksi, kun vaan makaa, niin minä päätin, että ajoitan myös omat menoni samoille viikonlopuille, jotta minusta ei tule mitään krapulaisen ukon passaajaa... Ja kun kyse ei ole mistään pari kertaa vuodessa, vaan joskus oli ihan joka viikko... Nyttemmin vähän rauhoittunut. Kyllä sitä itsekin joskus lähtee jonnekin hippaloimaan, mutta osaan juoda siten, ettei krapulat pilaa koko viikonloppua. En kyllä pitkitä kotiin paluuta ja tulen silloin, kun olen kertonut :D
Milloin on Maken polttarit, milloin Mikon varpajaiset, milloin työporukan saunailta, milloin Henkan mökillä jätkien kalastusreissu ja milloin mitäkin... Naisilla ei minun tuttavapiirissä ole tuollaisia järjestettyjä naisten menoja kovinkaan usein... Tuntuu, että ainakin minun miehelläni on joka kuukausi jotain tuollaista, kun on paljon kavereita ja varpajaisia ja polttareita on tuon tuosta, kun ollaan kolmekymppisiä...
Minunkin miehelläni olisi, mutta hänpä ei ihan kaikkiin kissanristiäisiin osallistukaan. Esim. työporukan kaikki menot, poislukien tietysti pakolliset, hän jättää väliin aina. Ei joka paikkaan tarvitse mennä vain siksi että joku pyysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin hakee tällä logiikallasi myös ap:n mies. Miksi siis ap:n pitäisi jäädä kotiin odottamaan kun mies hakee seksiä harva se vkl baarista, kun ap voi itsekän lähteä hakemaan?
Joo. Freelans työläisellähän palkka juoksee, vaikka ei tee mitään? No ei oikeasti.
Jos hän on viikon reissussa, hänellä on varmaan työt mukana siellä. Mökillä voi olla ihan kivakin tehdä tietokoneella töitä, jos siellä on sähköt. Aina ei tarvita nettiyhteyttäkään, mutta monille se on elinehto mökillä työskentelyyn. Mökillä omassa rauhassa voi saada niin hyvin tehtyä töitä, ettei viitsi lähteä kotiin ennen kuin ruoka loppuu.