Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomaanneet tämän? Silloin kun joku erikseen sanoo olevansa jotain - yleensä ei juuri ole

Vierailija
11.08.2020 |

Olen huomannut tämän yritysten mainospuheissa ja treffikumppaneissa eritoten. Se joka erikseen sanoo, että on vaikka rehellinen, herkkä, kunnioittaa toisia jne... on valehteleva, kovatunteinen, ei kunnioita toisia. Yleensä tämä verbaalinen ilmaisu nimenomaan meinaa sitä, että olisi paljonkin parannettavaa kyseisellä osa-alueella. Ja käyhän se järkeenkin. Jos mä esimerkiksi olen ystävällinen ihminen, ei kai mun tarvitse sitä erikseen mainostaa, koska jos sitä olen, niin eikö se tule ilmi muutenkin hyvin pian. Jos EN ole ystävällinen, mutta haluan, että joku ajattelisi musta niin, niin yrittäisin ehkä päästä helpolla ja yrittää vakuuttaa, että ei tarvitse sentään omaa käytöstä muuttaa.
Mielipiteitä?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihminen, joka mainostaa olevansa rehellinen, on ihan kaikkea muuta. Normaali ihminen ei tuota mainostaisi, kun olisi päivänselvää.

Vierailija
22/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän. Olen tavannut ihmisiä, jotka kuvailevat itseään adjektiiveilla, jotka eivät sitten pidäkään paikkansa. Moni mies taas on pyytänyt minua kuvailemaan itseäni, ja tässä tapauksessa kyllä, sanon kaiken mikä oikeasti pitää paikkansa. Huonotkin puolet.

Mutta kuvailisiko kaverisi sinua samalla lailla? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa jos joku varta vasten mainostaa itseään herkäksi.

Vierailija
24/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä! yritykset jotka kauppaavat liikettään tyyliin "Meillä on rento ja hyvä ilmapiiri, tervetuloa" ovatkin jotain aivan muuta kun astuu sisään. Sama homma työpaikoilla, joissa mainostetaan hyvää työilmapiiriä.

Osittain puhuvat totta. Yhdessä työpaikassa on varmaan hyvä työilmapiiri sillä sinne on haalittu pomon kavereita ja samanhenkisiä narsistisia työntekijöitä. Joku peruspirkko joka tekee työnsä hyvin ja keskittyy töihin savustetaan ulos. Tyyli on ihqu ku me ollaan bestiksii, meil on mahtava työilmapiiri. Tavallaan totta, mutta vain koska sinne ei suvaita muunlaisia.

Vierailija
25/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vanha työkaverini joka oli ihme tuppisuu ja sosiaalisesti todella kömpelö vouhotti koko ajan kuinka on niin avoin ja rempseä. Toisaalta mieheni veljen vaimo kehuu aina kuinka hän ei ole yhtään mustasukkainen mutta silti joka toinen päivä lähettelee minulle salaliittoteorioitaan toisista naisista jne.

Vierailija
26/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut huomattua.

Varsinkin itseään hyvinä ihmistuntijoina mainostavat on yleensä surkeita ihmistuntijoita.

Tämän olen minäkin huomannut. Esimerkiksi näiden ihmistuntijoiden parisuhteet ei tunnu onnistuvan millään! Vaikka luulisi asian olevan juuri päinvastoin, jos todella ovat hyviä ihmistuntijoita.

Vierailija
27/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä! yritykset jotka kauppaavat liikettään tyyliin "Meillä on rento ja hyvä ilmapiiri, tervetuloa" ovatkin jotain aivan muuta kun astuu sisään. Sama homma työpaikoilla, joissa mainostetaan hyvää työilmapiiriä.

Osittain puhuvat totta. Yhdessä työpaikassa on varmaan hyvä työilmapiiri sillä sinne on haalittu pomon kavereita ja samanhenkisiä narsistisia työntekijöitä. Joku peruspirkko joka tekee työnsä hyvin ja keskittyy töihin savustetaan ulos. Tyyli on ihqu ku me ollaan bestiksii, meil on mahtava työilmapiiri. Tavallaan totta, mutta vain koska sinne ei suvaita muunlaisia.

Suvaitsevaisuus ja hyväksyminen vain jos mahtuu samaan maailmankuvaan. Pomoista nuokin asiat lähtee.

Vierailija
28/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo olevansa superempaattinen ihminen, hän on yleensä narsisti, joka ei kestä toisen mielentiloja ollenkaan. Esim. ahdistuu kun olet ahdistunut, ja vaatii lohduttamista. Toisen pitää olla hyvällä tuulella, muuten hänelle tulee paha olo. Seurasin sivusta kun kaveri seurusteli tällaisen miehen kanssa, joka oli nimenomaan toitottanut miten empaattinen ja lämmin on. Onneksi kaveri lopetti suhteen.

Vierailija
29/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin Ap juuri tehdä avauksen samasta aiheesta 😅

Olen ollut sinkkuna muutaman kuukauden ja asia on juuri noin kun sanot, ainakin nettideittimaailmassa: ”kohtuukäyttäjä” on alkoholisti, ”luotettava” on patologinen valehtelija ja pettäjä, ”huumorintajuinen” kivikasvoinen tosikko ja ”nuorekas”... tarviiko edes sanoa?

Joka tituleeraa itsensä herrasmieheksi on kaikkea muuta.

Vierailija
30/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvä työilmapiiri" joillakin työpaikoilla riippuu siitä, että kaikki syövät lounasta yhdessä, jumppaavat yhdessä toimistolla, käyvät kahvilla ja salilla ja baarissa yhdessä joka viikko jne. Jos ei halua viettää 90 % ajastaan työkaverien kanssa, jää ulkopuolelle kaikista jutuista.

Itsellä tuli mitta täyteen, kun kuuntelin päivä toisensa jälkeen juttuja salilla käymisestä ja "ystävällistä" painostusta, että minunkin pitäisi tulla Pilates-tunnille tms. mukaan, niin voisin paremmin ja niin edelleen. Terveydessä ei ole mitään vikaa, en ole ollut sairaslomalla enempää kuin muutkaan. Minusta pomolla ja työkavereilla ei ole oikeutta päättää, mitä teen vapaa-ajalla. Nykyisessä työssä voin pitää etäisyyttä työkavereihin ja keskittyä siihen itse työhön.

Vierailija
31/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin treffit omien sanojensa mukaan ujon miehen kanssa. Paikalle saapui mies, joka rakasti omaa ääntään ja juttua tuli niin paljon etten meinannut saada suunvuoroa. Jo ekana iltana tuli iholle ja olisi ollut valmis menemään sänkyyn. Vihjaili ja ehdotteli suoraankin. Ujous loisti poissaolollaan.

Vierailija
32/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut.

Ette todennäköisesti vain vaivaudu tutustumaan muihin ihmisiin.

Ihmiset jotka aina heti muka tietää kaiken on rasittavia.

Vierailija
33/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan noin jyrkästi en sanoisi, mutta totta on, ettei siihen voi luottaa mitä joku sanoo itsestään.

Vierailija
34/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaaaa. Tästä tulee mieleen yksi ulkokultainen ihminen. Kertoi lahjoittaneensa vanhan sohvan vähävaraisille, kuulin kautta rantain että oli myynyt sen. Muutenkin myy muutaman euron juttuja netissä ja sitten lahjoittaisi sohvan pois. Jep jep. Jännä kun noista aina jää kiinni.

Vierailija
35/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee erittäin hyvin ainakin naisiin. Kyllä näitä omien dajonesa mukaan itsenäisiä, omillaan toimeentulevia ja älykkäitä naisia on tullut nähtyä.

Vierailija
36/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, vaikka olen tyhmä. Olen siis todella tyhmä. Lisäksi olen inhottava ja ruma.

Vierailija
37/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En etsi lapsilleni isää enkä itselleni elättäjää."

Joo etpä varmaan! 🤣

Vierailija
38/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata? Julkinen puoli, yksityisessä tuollainen eei onnistu koska pitää tehdä tulosta.

Vierailija
39/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on niin, että jos sanoo olevansa tietynlainen, niin muiden odotukset kasvavat ja sen ominaisuuden on oltava totta 100-prosenttisesti. Muutan moititaan, ettei oikeasti ole sellainen.

En mielelläni sano itsestäni mitään positiivista. Minua on sanottu esim. empaattiseksi. En sitä ole aina, en niin paljon kuin haluaisin. Jos sanoisin itseäni empaattiseksi, muut varmaan väittäisivät sen olevan puppua, koska välillä saatan olla myös tuomitseva.

Vierailija
40/129 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa jos joku varta vasten mainostaa itseään herkäksi.

Totta. Herkkyys tuo mukanaan epämukavia lieveilmiöitä, jotka aiheuttavat kärsimystä. Aidosti herkkä ihminen saattaa siis kärsiä herkkyydestään ja jopa häpeää sitä eikä liiemmin mainosta tätä ominaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi