Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok kusettaa postikuluissa? ov

Vierailija
07.08.2013 |

Tuosta Smart ketjusta tuli mieleen. Mielestäni tuo on pikkasen huijaamista, jos veloittaa liikaa. Esim. jos lähettää tarjous aikana lähettää 20 pakettia ja veloittaa jokaisesta 8 euroa postikuluja ja maksaa kuitenkin vaan 4 euroa, niin tuostahan tulee "iso" tili.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että 'onko ok kusta postiluukusta' ja olin tulossa kertomaan, että kerran pienessä gänässä kokeilin naapurin luukusta ja ihan ok oli, mutta jätänpä nyt sitten kertomatta.

Vierailija
2/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä sama, joka käyttää G:tä otsikossa kysymysten alussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää yksinkertaisesti ostamatta/tilaamatta mitään jos se noin paljon kutittaa sun perskarvoja saako joku nyt jonkun euron voittoa vai ei sen paketoitnti ja postitusrumban kanssa. Et kai kuvittele että postimyyntifirmatkin laskuttaa aina vain ne todelliset pakkaus- ja lähetyskustannukset?

Kulut on ne mitä on mainittu, ota tai jätä.

Vierailija
4/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:03"]

Tuosta Smart ketjusta tuli mieleen. Mielestäni tuo on pikkasen huijaamista, jos veloittaa liikaa. Esim. jos lähettää tarjous aikana lähettää 20 pakettia ja veloittaa jokaisesta 8 euroa postikuluja ja maksaa kuitenkin vaan 4 euroa, niin tuostahan tulee "iso" tili.

[/quote]Kusettaminen on väärin. Jos taas tietää etukäteen, ennen ostamista postikulujen määrän, niin on omassa harkinnassa, haluaako maksaa sen vai ei, se ei ole kusetusta.

Vierailija
5/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta mielestäni kannattaa katsoa kokonaiskuluja. Voihan se myyjä saada ison tilin silläkin, että tuote on tuon 4 euroa kalliimpi, eikö niin? Käytetyn tuotteen hinta on sitä mitä myyjä haluaa sen olevan.

Joku voi myydä tuotteen vitosella ja ilmoittaa postikuluiksi 4 euroa. Toinen myy saman tuotteen 7 eurolla ja kahden euron postikuluilla. Ei tuo ensimmäinen tee yhtään sen isompaa tiliä, vaikka olisikin laittanut "ilmaa" postikuluihin".

On mietittävä, mitä haluaa tuotteesta maksaa kaikkineen ja unohdettava, mitä myyjä siitä saa.

Eri asia ovat sellaiset huijarit, jotka huudon jälkeen ilmoittavat, että postikulujen päälle tulee vielä aiemmin mainitsemattomat toimituskulut, esim. 10 euroa.

Vierailija
6/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän on täysin mahdollista periä käsittelykuluja todellisten postimaksujen lisäksi. Itse ilmoitan tuotteen hinnan esimerkiksi "Hinta 45 euroa + toimitus- ja käsittelykulut 5,50 e". 

Vierailija
7/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusta on se, että etukäteen ilmoittaa kuluiksi 4 e ja sitten haluaakin 8 e. Jos taas kertoo kulujen olevan 8e, niin sitten sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka juoksuttaisi kadun toiselta puolelta paketin itselleen ilmaiseksi perille ja ottaa siitä 8 e.

Vierailija
8/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran jättänyt Huutispaketin lähettämättä. Tuotteen arvo oli muistaakseni 15 e ja postikulut 1.5 e eli kyseessä hyvin kevyt tuote. Ostaja suostui maksamaan vain 1.4 e, koska hän oli sitä mieltä, että minulla oli kuitenkin käytössä edellisenä vuonna ostettuja merkkejä, joista olen maksanut vähemmän kuin mitä ilmoitin postikuluiksi.

Todennäköisesti se ostaja oli ap.

Vierailija
9/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te ette nyt tajua toimitus- ja postikulujen eroa. Toimituskuluihin saa ympätä, vaikka bensakulut, jos kehtaa. Mutta kyllä ne postikulut on just ne, mitä posti veloittaa. Jos ottaa esim. 7,5 euroa postikuluja, niin silloin pitäisi postittaa postitse eikä esim. Smartilla, jos siellä on joku tarjous ja myyjä maksaa siitä vaan 4 euroa tms.

Totta kai se on eri asia, jos myyjä pyytää esim. parikymmentä senttiä ylimääräistä tai esim. eka luokan postimaksun, mutta lähettääkin kakkosluokassa. Se ero on kuitenkin niin pieni verrattuna useaan euroon.

Vierailija
10/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on väärin. Pidän itsestäänselvänä, että jos vaikka ostaa useamman kohteen niin postikulujayhdistellään. Itselläni ei olisi pokkaa pyytää edes paketointikuluja, vain ne postikulut.

Vierailija
11/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ne mulkut, jotka veloittavat jokaisesta kohteesta omat pk:t (tämä on ok muuten, jos ne lähetetään erikseen!), mutta tunkevat sitten kaikki samaan Helposti kuoreen.

Vierailija
12/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen myynyt huutiksessa vaan vähän ja suht kalliita ja kevyitä tuotteita (koruja). Joka kerta olen perinyt postikuluja vähemmän kuin todelliset kulut, arvioin ne n. euroksi mutta yleensä lähetys on tullut maksamaan 2-3 euroa.

Eipä olis tullut mieleenkän alkaa erotusta jälkikäteen penäämään.

Eri asia tietysti jos tuotteesta saa itselleen vaan pari euroa.

Vierailija
13/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:40"]

Siis te ette nyt tajua toimitus- ja postikulujen eroa. Toimituskuluihin saa ympätä, vaikka bensakulut, jos kehtaa. Mutta kyllä ne postikulut on just ne, mitä posti veloittaa. Jos ottaa esim. 7,5 euroa postikuluja, niin silloin pitäisi postittaa postitse eikä esim. Smartilla, jos siellä on joku tarjous ja myyjä maksaa siitä vaan 4 euroa tms.

Totta kai se on eri asia, jos myyjä pyytää esim. parikymmentä senttiä ylimääräistä tai esim. eka luokan postimaksun, mutta lähettääkin kakkosluokassa. Se ero on kuitenkin niin pieni verrattuna useaan euroon.

[/quote]

Mutta sinä et ymmärrä postikulujen ja postituskulujen eroa.

Vierailija
14/25 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ap ebayhin, siellä tuote maksaa euron ja toimituskulut 50 e.

Vierailija
15/25 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kanssa joku tampio postitti postimerkkejä jolla hänen läheyksensä piti postittaa. Oli ostanut niitä ennen hinnannousua..... Säästi koko rumbassa varmaan puoli euroa, aika paloi toista viikkoa ja meilinvaihto oli tuskastuttavaa, vaikka en ok:ta kummempaa meileihinsä lopulta viitsinyt vastata.

Vieläkään en tiedä itkiskö vai nauraisi.

Vierailija
16/25 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:02"]

Mulle kanssa joku tampio postitti postimerkkejä jolla hänen läheyksensä piti postittaa. Oli ostanut niitä ennen hinnannousua..... Säästi koko rumbassa varmaan puoli euroa, aika paloi toista viikkoa ja meilinvaihto oli tuskastuttavaa, vaikka en ok:ta kummempaa meileihinsä lopulta viitsinyt vastata.

[/quote]

Hassua, mutta saattoi olla köyhä ihminen.

Minä myyjänä yritän aina laittaa mahdollisimman pienet toimituskulut, koska en kehtaisi vetää välistä. Tämän takia olen joskus jäänyt jopa tappiolle. Esimerkiksi myin yhden takin halvalla ja se painoikin enemmän kuin olin arvioinut, joten maksoin siitä ilosta, että pääsin takista eroon.

Vierailija
17/25 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähiposti lopetti ja nyt lähimpään on vain 5 km matka mutta kävely + bussi + kävely kestää yli 30/40 min. Lisäksi bussilippu maksaa, hyvällä lykyllä riittää 1 lippu, yleensä menee 2 koska bussiväli on 15 min.

Tiedoissa lukee lähetän paketit kerran viikossa perjantaina. Jos rahat ovat siihen mennessä tilillä, lähetän ne silloin.

Mä olen postin sulkemisen jälkeen lisännyt aina euron postikulujen jälkeen ja aika usein ( aina nainen ) valittaa ja tarjoaa tilinumeroaan.

Onneksi tuli se 50 kaupan raja. Ei tarvi enää moisia hölmöyksiä tänä vuonna lukea.

Vierailija
18/25 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:07"]

Luin, että 'onko ok kusta postiluukusta' ja olin tulossa kertomaan, että kerran pienessä gänässä kokeilin naapurin luukusta ja ihan ok oli, mutta jätänpä nyt sitten kertomatta.

[/quote]

haluan kuulla, tahtoo kuulla !

Vierailija
19/25 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No postikulut jos mainittu kohteessa, ne pitää. Itse voi valita huutaako vai ei. Kaikilla ei ole keittiövaakaa jolla voi tietää tarkat postin taksat joten hinta on vaikea arvioida, paketit pitää myös pakata ja roudata sinne postiin. Usein menee väärin hinta-arviot jompaankumpaan suuntaan. Postikuluista kitisijät on kyllä omaa luokkaansa silloin, kun huudetaan kohde ja sitten aletaan tinkimään postareita ja ilmoitetaan että paljonko maksaa. Ostajat eivät päätä postikuluja eivätkä voi tietää paljonko jostain tuotteesta niitä menee, vaikka niin kuvittelevatkin... Onhan näitä tapauksia, kuten "ostan farkkumekon ja intän myyjälle että se tulee 2€ kirjeessä kun muutkin mekot tulleet" vaikka todelliset kulut postipaketin verran. Ei ole pakko ostaa jos on niin vaikeaa. Kyllä ärsyttää huuto.netin touhukin välillä, ylläpito saamaton joskus ja ihmiset olettavat asioita. Kuten "olisi pitänyt mainita että on pellavaa kun minä olen allerginen", miksi ei sitten kysy vaan olettaa myyjän tietävän kaikkien allergiat? Tai "ei tää mekko mahdu mulle", no miksi ei tarkistanut mittoja? Ihmiset oletuksineen on rasittavia, kuvittelevat omiaan ja sitten valittavat kun ei tuote täyttänyt odotuksia, aivan kuin olisi joku marketti jonne valittaa... huoh.

Vierailija
20/25 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:02"]

[/quote]

Hassua, mutta saattoi olla köyhä ihminen.

Minä myyjänä yritän aina laittaa mahdollisimman pienet toimituskulut, koska en kehtaisi vetää välistä. Tämän takia olen joskus jäänyt jopa tappiolle. Esimerkiksi myin yhden takin halvalla ja se painoikin enemmän kuin olin arvioinut, joten maksoin siitä ilosta, että pääsin takista eroon.

[/quote]

Kaikki eivät ole niin kuin sinä, että maksavat siitä että pääsee tuotteestaan eroon tai haluavat tehdä ns. hyväntekeväisyyttä. Toisille huuto.net tuo lisätuloja ja on vain "bisnestä", pakkohan ei ole ostaa jos ei halua. Ei se ole ahneutta mielestäni, jokainen saa myydä omat tuotteensa sillä hinnalla kuin haluaa. Paras olisi jos saisi postarit arvioitua kohdalleen, itse mieluummin otan kuitenkin voittoa kuin tappiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä