Miten saada teini pesulle?
15-vuotias poika ja peseytymisestä tulee sanomista uudestaan ja uudestaan. Olen pitänyt sääntönä, että suihkussa pitäisi käydä joka toinen päivä. Mielestäni kohtuullinen määrä peseytymistä tuon ikäiselle. Pojan mielestä hän päättää, koska on likainen. Eli kerran viikossa suihku riittää.
Annanko hänen olla likaisena vai otanko sanktiot käyttöön? En haluaisi sanktioita, kun niistä nousee kovempi uhma todennäköisesti. Mutta en enää keksi muuta, kun puhe ei auta. Puhelin/tietokone/padi pois vuorokaudeksi tmss? Viikkorahaa hänellä ei ole, vaan annan rahaa jos tarvitsee (pieni kulutus).
Kommentit (8)
Eiku kysy et etkö meinaa naimisiin päästäkkään? Et noin pahanhajuista kundia ei kyl kukaan kattele....
Nimenomaan, tuo kausi taitaa tulla useimmilla. Itse kyllä (muistaakseni) kävin suihkussa, mutta joskus 8.-9. luokalla en pessyt hampaita! En muista oikein miksi, vissiin vaan en "jaksanut".. Sitten oli luokkakuvauspäivä, ja mulla hampaat ihan hervottoman keltaisen töhnän peitossa. Hädissäni yritin jollain karhealla vessapaperilla niitä hinkata ennen kuvausta. On varmaan mun henkikin haissut aika mukavalle... Sen jälkeen tajusin alkaa pestä hampaani.
Mieheni oli 30 vuotias kun alettiin olemaan yhdessä, ja hän oli juuri näitä, jotka käy suihkussa maks. kerran viikossa. Samoiten hampaat pesi muutaman kerran viikossa, hyi helvetti. Nykyään käy suihkussa joka ilta, ja hampaatkin pesee suht tunnollisesti :) Kuulemma parisuhde opetti pitämään huolta itsestään.
Eli siis! Tuskin voit uhkailla/kiristää/pakottaa poikaasi suihkuun, itsestä sen hygieniastaan huolehtimisen pitää lähteä! Kuten joku sanoikin, kohta saat olla ostelemassa partavesiä kun poitsusi tajuaa huolehtia itsestään jonkun neidin tähden :)
Meillä päinvastainen tilanne. 15-v. poika saattaa käydä kahdestikin päivässä suihkussa.
Kun käy illalla suihkussa niin ei todellakaan tarvitse sitä tehdä aamulla uudestaan... tästä joutuu jatkuvasti nalkuttamaan.
Näytä sille netistä kaikkien mahdollisten iho-loisten ja tautien kuvia niin johan kiirehtii suihkuun :DDD Kokeiltu on!
Toinen poika suorastaan asustelee suihkussa, ja joudun hätistelemään häntä sieltä pois. Toista joutui komentamaan pesulle. Sanon suoraan, että nyt haisee hiki niin pahasti, että on parempi mennä pesulle. Luulen, että sanomisellani ei ollut kovin isoa merkitystä, sillä aluksi hän ei kuunnellut minua. Nykyään hän menee omatoimisesti suihkuun ja ajaa partansakin.
Joo, shokki hoitona pahoja esinahan tulehduksia kuvina netistä!
Olen vanhustenhoitajana ja voin kertoa että siinä vaiheessa kun ihminen ei pese (varsinkaan kainaloitaan ja alapäätään) säännöllisesti, tulee todella kipeitä ja pahalta haisevia tulehduksia!
Häh, meidän teini 15v. ja esiteini 12v. käyvät suihkussa joka päivä ja se on kauhea katastrofi jos ei pääse suihkuun.
Kerran vanhemman piti päästä kotona aamulla suihkuun, vaikka ensimmäisellä tunnilla heillä oli koulussa liikuntaa: UINTIA!
Kyseessä on kaksi tyttöä.
Tuo kausi tulee vastaan, no can do. Meillä lapset opetettu jokapäiväiseen suihkuun pienestä pitäen mutta niinpä vaan alkaa suihkuvälit pitenemään teini-iässä (huolehtivat toki alapesun wc-käynnin jälkeen). Totesivat vain että käyvät suihkussa sitten kun tarvis. Älä huolehdi, kun kiikariin astuu kiinnostava tyttö, saat olla ostamassa jo partakonetta ja tuoksuja.