Vituttaa ihmiset, jotka hoidattaa lapsensa muilla
Isovanhemmilla, sukulaisilla, naapureilla, kavereilla. On teillä otsaa. Ne on teidän vapaaehtoisesti tekemiä. Hoitakaa ne itse.
Kommentit (7)
Ilmeisesti ap.n mielestä lapsella ei saa olla muita läheisiä aikuisia kuin lapsen äiti/vanhemmat?!
Minusta on upeaa kun lapsella on muitakin tärkeitä aikuisia, isovanhemmat, tädit jne. Meidän esikoinen on mummolassa ehkä 4-5x vuodessa ja useamminkin haluaisi sinne! Nytkin hän on ihan innoissaan kun mummo ja ukki hakevat hänet muutamaksi päiväksi mummolaan ja hän saa siellä erikoishuomiota. Varsinkin mummo on lapselle erityisen läheinen.... 2-v kuopus jää kotiin joten ihan työttömänä emme ole me vanhemmatkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 15:17"]
Ilmeisesti ap.n mielestä lapsella ei saa olla muita läheisiä aikuisia kuin lapsen äiti/vanhemmat?!
[/quote]
Tuskinpa tuota sentään ap tarkoittaa. Luulisin että tarkoittaa sellaista omastakin tuttavapiiristäni tuttua ilmiötä, että katsotaan muiden ihmisten *velvollisuudeksi* hoitaa varsin paljon, ja usein vielä vanhempien aikataulujen mukaan, hoitaa paljon heidän lapsiaan. Esimerkiksi isovanhempia, jotka lähtevät etelänmatkalle eivätkä siksi ole käytettävissä lastenhoitoavuksi juuri kun sitä haluttaisiin, syytetään itsekkäiksi.
Ja jos isoäiti ehdottaa itse asiaa, niin asiasta pitää kohteliaasti kieltäytyä, koska olemme itse lapsemme tehneet. Näinhän on toimittu iät ja ajat, ja joissain kulttuureissa se tuollainen on ihan normaali käytäntö. Jos sinä olet kateellinen tällaisesta järjestelystä, niin se on sinun häpeä.
Oma lapseni on ollut koko päivän jossain ulkona huitelemassa. ei se hoidossa ole, mutta ties missä kaverin luona. Tänne myöskin saa aina tulla "hoitoon"
Meillä isovanhemmat tulevat hakemaan lapset kotoa jos nämä eivät käy mummolassa tarpeeksi usein. Koululaiset pärjäisivät hyvin kotonakin kahdestaan, mutta kun heidät mummolaan halutaan, niin toki saavat mennä. Myös toisesta mummolasta soitellaan ja kysellään koska lapset pääsevät sinne kun viimeksikin oli ollut todella mukavaa.
Meillä isovanhemmat tykkäävät ja viihtyvät lastenlastensa kanssa ja mielelläni heille ja lapsilleni sen ilon annakin - vielä kun ovat sen ikäisiä, että menevät. Ap:lla asiat ovat ilmeisesti toisin ja kiukuttele vaan täällä palstalla, meidän lapset ovat saaneet ainakin mukavan lapsuuden ja mukavat isovanhemmat.
Mua ei ainakaan pätkän vertaa haittaa sun vitutus, toivottavasti Jorma kasvaa otsassasi vieläkin pidemmäksi kun kerron että meillä isovanhemmat hoitavat lapsiamme joka toinen viikonloppu:))
Mitähän tämä "hoidattaminen" sinun mielestäsi on?