Onko teidän mielestä ok kusettaa postikuluissa? ov
Tuosta Smart ketjusta tuli mieleen. Mielestäni tuo on pikkasen huijaamista, jos veloittaa liikaa. Esim. jos lähettää tarjous aikana lähettää 20 pakettia ja veloittaa jokaisesta 8 euroa postikuluja ja maksaa kuitenkin vaan 4 euroa, niin tuostahan tulee "iso" tili.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:02"]
Mulle kanssa joku tampio postitti postimerkkejä jolla hänen läheyksensä piti postittaa. Oli ostanut niitä ennen hinnannousua..... Säästi koko rumbassa varmaan puoli euroa, aika paloi toista viikkoa ja meilinvaihto oli tuskastuttavaa, vaikka en ok:ta kummempaa meileihinsä lopulta viitsinyt vastata.
Vieläkään en tiedä itkiskö vai nauraisi.
[/quote]
Hassua, mutta saattoi olla köyhä ihminen.
Minä myyjänä yritän aina laittaa mahdollisimman pienet toimituskulut, koska en kehtaisi vetää välistä. Tämän takia olen joskus jäänyt jopa tappiolle. Esimerkiksi myin yhden takin halvalla ja se painoikin enemmän kuin olin arvioinut, joten maksoin siitä ilosta, että pääsin takista eroon.
[/quote]
Kaikki eivät ole niin kuin sinä, että maksavat siitä että pääsee tuotteestaan eroon tai haluavat tehdä ns. hyväntekeväisyyttä. Toisille huuto.net tuo lisätuloja ja on vain "bisnestä", pakkohan ei ole ostaa jos ei halua. Ei se ole ahneutta mielestäni, jokainen saa myydä omat tuotteensa sillä hinnalla kuin haluaa. Paras olisi jos saisi postarit arvioitua kohdalleen, itse mieluummin otan kuitenkin voittoa kuin tappiota.
[/quote]
Olen tuo, jolle vastasit. En minäkään hyväntekeväisyyttäni toimi, mutta joskus käy noinkin. Olisi noloa pyytää lisää rahaa eikä elämä yleensä ole muutamasta eurosta kiinni.
[/quote]
Niin en minä koskaan pyydäkään lisää rahaa, postikulut on ilmoitettu kohteessa ja ne pitävät kaupan kummallekin osapuolelle, mielestäni myös on ostajilta aika noloa pyytää rahaa takaisin postikuluista. Toiset valittavat jos ottaa 0,50€ enemmän postareita oman arvion mukaan, kuka jaksaa avata edes nettipankkia tuollaisen summan takia... Saati jos tuote pakattu hyvin, kuljetettu postiin ja ostaja saa sen kotiin suoraan.
En tiedä mitä huutista käytätte, mulla ainakin lukee huuto.netin ilmoituksissa TOIMITUSKULUT, siellä ei puhuta postikuluista mitään.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:27"]
No postikulut jos mainittu kohteessa, ne pitää. Itse voi valita huutaako vai ei. Kaikilla ei ole keittiövaakaa jolla voi tietää tarkat postin taksat joten hinta on vaikea arvioida, paketit pitää myös pakata ja roudata sinne postiin. Usein menee väärin hinta-arviot jompaankumpaan suuntaan. Postikuluista kitisijät on kyllä omaa luokkaansa silloin, kun huudetaan kohde ja sitten aletaan tinkimään postareita ja ilmoitetaan että paljonko maksaa. Ostajat eivät päätä postikuluja eivätkä voi tietää paljonko jostain tuotteesta niitä menee, vaikka niin kuvittelevatkin... Onhan näitä tapauksia, kuten "ostan farkkumekon ja intän myyjälle että se tulee 2€ kirjeessä kun muutkin mekot tulleet" vaikka todelliset kulut postipaketin verran. Ei ole pakko ostaa jos on niin vaikeaa. Kyllä ärsyttää huuto.netin touhukin välillä, ylläpito saamaton joskus ja ihmiset olettavat asioita. Kuten "olisi pitänyt mainita että on pellavaa kun minä olen allerginen", miksi ei sitten kysy vaan olettaa myyjän tietävän kaikkien allergiat? Tai "ei tää mekko mahdu mulle", no miksi ei tarkistanut mittoja? Ihmiset oletuksineen on rasittavia, kuvittelevat omiaan ja sitten valittavat kun ei tuote täyttänyt odotuksia, aivan kuin olisi joku marketti jonne valittaa... huoh.
[/quote]
Jos ostaja alkaa tinkimään toimituskuluista, laitan paketin/kirjeen matkaan hänen määräämällään postimerkkimäärällä. Maksakoot sitä noutaessaan loput.
Vaikka paketin paketointi ja lähettäminen vie aikaa ja vaiva en pyydä koskaan ylimääräistä. Käytän kierrätysmateriaalia pakkamiseen. Teipit ym.tietysti maksaa. Jos pistihinnoissa sattuisi tulemaan akennuskoodi vastaan se kuuluu mielestäni myyjälle. Postin korkeat hinnat rajoittaa kaupankäyntiä, ratkaisu voisi olla pistää pistikulut puoliksi silloin kun ei ole kyse vain muutaman euron ostoksesta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:02"]
Mulle kanssa joku tampio postitti postimerkkejä jolla hänen läheyksensä piti postittaa. Oli ostanut niitä ennen hinnannousua..... Säästi koko rumbassa varmaan puoli euroa, aika paloi toista viikkoa ja meilinvaihto oli tuskastuttavaa, vaikka en ok:ta kummempaa meileihinsä lopulta viitsinyt vastata.
Vieläkään en tiedä itkiskö vai nauraisi.
[/quote]
Hassua, mutta saattoi olla köyhä ihminen.
Minä myyjänä yritän aina laittaa mahdollisimman pienet toimituskulut, koska en kehtaisi vetää välistä. Tämän takia olen joskus jäänyt jopa tappiolle. Esimerkiksi myin yhden takin halvalla ja se painoikin enemmän kuin olin arvioinut, joten maksoin siitä ilosta, että pääsin takista eroon.
[/quote]
Kaikki eivät ole niin kuin sinä, että maksavat siitä että pääsee tuotteestaan eroon tai haluavat tehdä ns. hyväntekeväisyyttä. Toisille huuto.net tuo lisätuloja ja on vain "bisnestä", pakkohan ei ole ostaa jos ei halua. Ei se ole ahneutta mielestäni, jokainen saa myydä omat tuotteensa sillä hinnalla kuin haluaa. Paras olisi jos saisi postarit arvioitua kohdalleen, itse mieluummin otan kuitenkin voittoa kuin tappiota.
[/quote]
Olen tuo, jolle vastasit. En minäkään hyväntekeväisyyttäni toimi, mutta joskus käy noinkin. Olisi noloa pyytää lisää rahaa eikä elämä yleensä ole muutamasta eurosta kiinni.