Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni ei kannusta minua millään tavalla missään asiassa

Vierailija
10.11.2022 |

Olemme olleet jo vuosia yhdessä. Nyt olen alkanut kiinnittää huomiota siihen, etten saa kannustusta mihinkään. Kaikki on vain hupsuttelua tai moittimisen arvoista. Eihän tämä nyt näinkään voi olla. Miten teillä muilla tänä asia on?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä monenmoista sosiaallisilta taidoiltaan vajavaista, mutta sanoisin että moni kyllä peilaa myös ympärillään olevien käytöstä.

Jos positiivinen kehä on saatu pyörimään niin kyllä pöllömpikin yleensä ymmärtää antaa jotain takaisin.

Vierailija
2/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin mun exän kanssa. Jos joskus erehdyin pyytämään apua niin vastassa oli tiuskaisu, että etkö saa mitään itse tehtyä. Haukut toki tuli kun jotain oli tehty, koska se oli väärin tehty tai olisi pitänyt tehdä enemmän. Hän kävi töissä ja loppuajan harrasti tai makasi sohvalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun ei osaa valita hyvää puolisoa, vaan tyytyy kakkoslaatuun. 

Vierailija
4/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikuista ihmistä pitäisi kannustaa?

Vierailija
5/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli samanalinen, myös vanhempani. En siis ollut koko elämäni aikana saanut mihinkään kannustusta ennen uutta kumppaniani. Ainoastaan naureskelua että miten nyt tuossakin onnistuit.

Uuden kumppanin kanssa onkin sitten ollut vaikeaa oppia ottamaan kannustus vastaan ilman "ei tartte kannustaa, pärjään itsekin" mindsettia ja sulkeutumista.

Vierailija
6/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sinä ap kannustat miestäsi? 

Vierailija
7/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua aikuista pitäisi koko ajan kannustaa johonkin?

Vierailija
8/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se puolison tehtävä? 

Puolison tehtävä on olla puoliso eikä joku koutsi valmentaja.

Vai sovitteko jonkinlaisesta "kannustamisesta" suhteen solmiessanne? Jos näin, niin hän ei ehkä sitten noudata sopimustanne.

Jos ette sopineet, niin sitten ei riko sopimusta ja palkannet valmentajan omalla rahalla.

Vierailija
9/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla kesti vuosia huomata tämä?

Joo, tämäkään ei ole kovin kannustava kommentti, mutta ihmettelen aina näitä aloituksia missä maristaan jostain puolison negatiivisesta ominaisuudesta ... vuosien yhdessäolon jälkeen.

Vierailija
10/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitset jotain erityistä kannustusta?

Vierailija
11/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Onneksi on yleensä hiljainen ja silloin ihan mukava. Jos kysyy näkemystä osaamista vaativaan jota olen tehnyt, kuten minä n. kerran vuodessa tai kerran puolessa vuodessa, selviää että hänen mielestään en osaa. Ei koske meidän yhteistä harrastusta kovin usein, onneksi, mutta kaikki muu on hänen oletuksensa mukaan varmaan huonoa, jos kysyn.

Vierailija
12/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulla kesti vuosia huomata tämä?

Joo, tämäkään ei ole kovin kannustava kommentti, mutta ihmettelen aina näitä aloituksia missä maristaan jostain puolison negatiivisesta ominaisuudesta ... vuosien yhdessäolon jälkeen.

Näin juuri. Tyypillistä.

Eletään 2022 ja ihmiset yhä lyövät hynttyyt yhteen ihan sokkona. 

Töitä nykyään saa vaan suuret määrä erilaisia testejä läpäisemällä!

Vierailija
13/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustamista voi olla esimerkiksi tokaisu, että "kyllä sä ihan varmasti saat sen gradun tehtyä" tai "kyllä se valmistuu, kaikki mene hyvin".

Vierailija
14/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustamista voi olla esimerkiksi tokaisu, että "kyllä sä ihan varmasti saat sen gradun tehtyä" tai "kyllä se valmistuu, kaikki mene hyvin".

Puhu sille puolisollesi ja esitä toiveesi. Se on kaikessa parisuhteessa yksi tärkeimpiä asioita, ei pelkästään tuon kaltaisessa tilanteessa missä kaipaat kannustusta. Siis puhuminen, toiveista kertominen. Jos kumppani ei innostu siihen voi olla syynsä tai sitten on väärä elämänkumppani.

Vierailija
15/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikuista ihmistä pitäisi kannustaa?

Tsemppaa toista että nyt teet varmaan uuden ennätyksen kuinka nopeasti käy ripakaupassa, alkossa.

Vierailija
16/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva puoliso sulla. Ei varmaan kannata ainakaan erota.

Vierailija
17/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ihan normaalia ole, että välillä sitä haluaisi kuulla jotakin kannustavaa tekemisistään. En tainnut sanoa, että joka asiaan ja päivät pääksytysten. Ihme tyrmäämistä täällä, jos haluaa tulla hyväksytyksi toisen silmissä ja siitä haluaa jutella. Kai nuo vmäisetkin asiat voi asiallisestikin sanoa.

Vierailija
18/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
19/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on käynyt, että havahduin tähän asiaan vasta noin vuosi sitten. Itse kehun ja kannustan häntä niinkuin muitakin ihmisiä. Pidän sellaisesta. En kuitenkaan ole päällekäyvä kehuautomaatti.

On jollakin varmasti huonompikin puoliso kuin minun.

Ap

Vierailija
20/22 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kivalta kuulosta. Toisen kannustaminen ja tukeminen kuuluu normaaliin parisuhteeseen. Jatkuva moittiminen taas ei ole ylipäätään ihmissuhteissa mielekästä, saati noin läheisessä. Hupsuttelu taas kuulostaa siltä, että hän lyö asiat tahallaan läskiksi. Koeta muuttaa asia, jos voit, ja saada toinen ymmärtämään asian tärkeys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi