Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beautiful body. Mitä mieltä?

Vierailija
01.08.2013 |

Mitä te ajattelette Beautiful body -projektista? Mielestäni siinä on hyvää se ajatus siellä taustalla, se vastaisku median vääristämää naiskäsitystä päin. Mutta, mutta... katselin äsken kuvatulvaa ja tulinpa miettineeksi, että voi voi. Ei ne naisvartalot, joita siellä näkyi, olleet ollenkaan kaikki sen takia sellaisia, että olivat olleet raskaana. Kyllä monissa näkyi epäterveellisten elitapojen jättämät jäljet, eikä sen suloisen "maailman tärkeimmän hellanlettas kultamussun" äidilleen tuomat kilot.

Mielestäni tässä projektissa on suuri vaara siihen, että mammat taas tyytyväisinä vetävät vähän lisää pannaria naamaan, kun ajattelevat, että saavat näyttää siltä miltä haluavat. Ja toki saavatkin, mutta: Silloin pitäisi olla myös pokkaa sanoa ääneen, että en jaksa urheilla, oikeastaan en liiku hikiliikuntaa sitä viittä tuntia viikossa (suositus) koskaan, syön herkkuja joka päivä yms. Ja sen lisäksi olisi vielä hyvä muistaa, että lihavuus tuo suurentuneen riskin moniin sairauksiin. Siinä jää sitten mamman mussukat hoitamatta, kun mamma makaa sairaalassa.

Mua ärsyttää tollanen asioiden vääristäminen. Vartaloiden esittelyssä ei ole mitään väärää, mutta samalla pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että millaisilla elintavoilla tulee millainenkin lopputulos, eikä syyttää tapahtuneesta OMIA LAPSIAAN, jotka hetken lainasivat äitinsä kohtua!

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:21"]

mihin sitä aikaa tarvitaan niin kauheasti, että siitä saa ongelman? kolmen vartin lenkki joka päivä ja lisäksi voi nostaa puntteja kotona. leikkipuistossakin voi jumpata.

[/quote]

No ehkä sulle on suoraviivaista, jos sulla ei kerta kaikkiaan ole muita harrastuksia tai kiinnostuksenkohteita liikunnan lisäksi, mutta ainakin mulla on. Siispä mun täytyy jakaa se mun oma aika kaikkien niiden asioiden kesken, joita haluan tehdä. Ja esim. tällä hetkellä mulla ei ole todellakaan aikaa kolmen vartin lenkkeihin, koska miehelläni on monen kuukauden työputki. Pihassa teen esim. kahvakuulalla, kun ulkoilen lapsen kanssa.

Vai ajatteletko sä niin, että äidin velvollisuus on jättää kaikki muut harrastukset lapsen synnyttyä ja keskittyä liikuntaan, koska... (täydennä lause itse).

Vierailija
42/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 06:11"]

Katselin onkin verran noita kuvia. Eka jonka näin oli 2 lasta synnyttäneen naisen joka oli molemmissa raskauksissa lihonut 30kg. Miten on raskaana olleet onko tuollainen painonlisäys normaalia a yleistä? Raskaus on suunnitteilla ja pelottaa jos en pysty estämään suurta painonnousua. 30kg olisi mulla yli puolet normipainosta ja kärsin jo nyt helposti selkä ja jalkakivuista. Tuolla painonlisyksellä olisin varmaan loppuraskauden pyörätuolissa. Ja helposti arpeutuvana mulla olisi raskausarvet poskissakin.

[/quote]

En millään jaksa uskoa, että 30 kiloa tulee jos syö järkevästi raskausaikana. Toki jos sairastuu raskausdiabetekseen ym. saattaa painoa tulla reippaastikin, mutta sitten se myös lähtee. Itselläni tuli 11 kg ja olin ennen raskautta normaalipainoinen. Söin herkkujakin jonkin verran. Kilot karisivat raskauden jälkeen nopeasti, mutta 2 jäljellä olevaa näyttävät olevan tiukassa (vauva 5kk). Olen itse järkeillyt, että ehkä nuo kaksi kiloa olivat itse aiheutettuja, ja siksi eivät  tunnu lähtevän millään. 

[/quote]

Mä näkisin, että hormoneillakin on tässä aika iso vaikutus selittämään sen, miksi jotkut turpoavat raskaana ollessa enemmän kuin toiset. Hormonit saavat aiiaan rasvan erilaisen koostumuksen kehossa, tulee juurikin sitä pullataikinaa.. itselleni tuli raskaudessa 20kg ylimääräistä. Olen fyysisessä työssä ja syön terveellisesti. Paino rupesi nousemaan heti plussattua. Myös kuukautisten aikaan painoni saattaa vaihdella jopa 4kg! Olen siis normaalipainoinen 160cm ja 50kg.

Raskauden ja imetyksen jälkeen hormonitoiminta palautuu kuitenkin normaaliksi, eikä ylimääräisiö kiloa pitäisi jäädä. Omanikin hävisivät nopeasti ilman rehkimistä. 

Halusin vain tällä viestillä tuoda ilmi, että raskausaikana lihominen ei ole vain laiskuuden ja syömisen tulosta. Ei ole tervettä ihannoida pientä painon nousua raskauden aikana, sillä ei ole äidille terveellistä syödä liian vähän lihomisen pelossa.

[/quote]

Mä puhun nyt muista harrastuksista. Mulla on muitakin harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita kuin liikunta. En voi ottaa lastani oikein niihin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä puolustan kenen tahansa oikeutta julkaista itsestään kuvia netissä. Eivät ne minua häiritse, ja kehohyväksynnän ajatuksen levittäminen on oikein hyvä motiivi. Henkilökohtaisesti jotkin kuvat saavat minut tuntemaan lähinnä helpotusta siitä, ettei minun tarvitse itse altistaa kehoani tuollaisille riskeille. Totta kai ikä muuttaa ihan kaikkia, mutta mielestäni on vähän epärehellistä vähätellä raskauden ja synnytyksen vaikutuksia vetoamalla siihen, että kaikkien kroppa menee pilalle ennemmin tai myöhemmin. Lasten hankkiminen jättää monien naisten kehoon merkkinsä, joilla ei ole mitään tekemistä vanhenemisen kanssa.

Vierailija
44/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, mielestäni hyvä että tavallista naisvartaloa tuodaan esille.

Kyllä siellä oli myös kaltaisiani hoikkia naisia, joille on jäänyt raskauksien jälkeen löysä taikinamasu. Itselläni on myös sellaiset tyhjät pienet lätyskät entisten pienten mutta kauniiden rintojen tilalla. Silti olen tyytyväinen vartalooni, se on mitä on ja täll mennään!

Vierailija
45/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:08"]

No mutta.. onhan lapsilla yleensä kai isä? Onko se isille sit ylivoimaista vahtia sitä lasta vaikkapa tunnin verran, kun mamma käy lenkillä? ?? Haisee tekosyyt.. aina löytyy aikaa, se on vaan järjestelykysymys ja kiinni pienestä viitseliäisyydestä. ;)

[/quote]

Joo-o, mutta kun sillä omalla ajalla pitäisi tehdä muutakin kuin käydä lenkillä. Mun mielestä tämä on kummallista yksinkertaistamista. Totta kai isä hoitaa lasta, kun käyn liikkumassa tai missä nyt käynkään (ja sama toisin päin), mutta kun mulla faktisesti on nyt vähemmän aikaa kuin ennen lasta, niin mun täytyy sillä vähemmällä ajalla hoitaa myös niitä muita asioita kuin se liikunta. 

[/quote]

Hyötyliikunta. Sillä saavuttaa jo paljon. Kauppareissut ym kävellen  portaat hissiin sijaan. Kantoreppu/liina vaunujen tilalle. Jää bussissa aikaisemmalla pysäkillä pois ja kävele. Marjojen ja sienien kerääminen. Siivoaminen/pihatyöt ripeällä tahdilla. Jne vain mielikuvitus on rajana.

Vierailija
46/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 nyt vänkää pahasti. missään en ole väittänyt että harrastuksia ei olisi. kuulostat väsyneeltä ja hankalalta. voimia!

Vierailija
47/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:29"]

29 nyt vänkää pahasti. missään en ole väittänyt että harrastuksia ei olisi. kuulostat väsyneeltä ja hankalalta. voimia!

[/quote]

En vänkää, keskustelen ihan asiallisesti. Ikävää, että koet erilaiset kokemukset elämästä vänkäämiseksi. Kiva, että sinulla on muita harrastuksia ja niillekin aikaa. Minullakin on aikaa eri asioille, mutta kaikille vähemmän. Luulen, että aika monella äidillä on vähemmän aikaa itselleen ja omille asioilleen kuin ennen lapsen syntymää, eikö se ole aika loogistakin.

Vierailija
48/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseinho johtaa usein jatkuvaan lihomiseen. Minä olen käsittänyt tämän kampanjan näköjään hieman eri tavalla kuin useimmat, sillä minusta kyse ei ole selittelystä ja verukkeiden hakemisesta, vaan siitä, että oppii hyväksymään oman kehonsa arpineen ja virheineen kaikkineen. Ja kun sen kehon oppii hyväksymään sellaisena kuin se on, sitä alkaa myös kohdella paremmin ja pitää siitä huolta. Kyllähän media mm. pitää yllä sellaista illuusiota, että nyky-yhteiskunnassa vain täydellinen kelpaa, mikä on surullista, koska vain harva yltää täydellisyyteen.

Vierailija
49/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:28"]

No mutta.. onhan lapsilla yleensä kai isä? Onko se isille sit ylivoimaista vahtia sitä lasta vaikkapa tunnin verran, kun mamma käy lenkillä? ?? Haisee tekosyyt.. aina löytyy aikaa, se on vaan järjestelykysymys ja kiinni pienestä viitseliäisyydestä. ;)

[/quote]

Joo-o, mutta kun sillä omalla ajalla pitäisi tehdä muutakin kuin käydä lenkillä. Mun mielestä tämä on kummallista yksinkertaistamista. Totta kai isä hoitaa lasta, kun käyn liikkumassa tai missä nyt käynkään (ja sama toisin päin), mutta kun mulla faktisesti on nyt vähemmän aikaa kuin ennen lasta, niin mun täytyy sillä vähemmällä ajalla hoitaa myös niitä muita asioita kuin se liikunta. 

[/quote]

Hyötyliikunta. Sillä saavuttaa jo paljon. Kauppareissut ym kävellen  portaat hissiin sijaan. Kantoreppu/liina vaunujen tilalle. Jää bussissa aikaisemmalla pysäkillä pois ja kävele. Marjojen ja sienien kerääminen. Siivoaminen/pihatyöt ripeällä tahdilla. Jne vain mielikuvitus on rajana.

[/quote]

Me asutaan maalla, 10 km päässä keskustasta, ei muita busseja kuin koulukyydit. 

En tarvitse vinkkejä liikkumiseen, kiitos. Harrastan kyllä liikuntaa, vaikka mulla on sille paljon vähemmän aikaa kuin ennen lapsen syntymää, varsinkin nyt, kun on pakko joustaa miehen työn takia.

Vierailija
50/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:01"]

Onko todellakin niin, että suurin osa äideistä ehtii liikkumaan ihan samalla tavalla kuin ennen lapsia? Mulla on tosiaan vain yksi lapsi, eikä mulla riitä todellakaan aika liikkua niin paljon kuin ennen.

[/quote]

Minkäikäinen lapsesi on? Yhden pienen lapsen kanssa on tajuttoman helppoa liikkua, vaunulenkillä voi käydä vaikka useamman kerran päivässä. Eikö hän nuku päiväunia? Niidenkin aikana voi jumpata kotona jos jostain syystä vaunulenkit on mahdottomuus. Onko lapsella isä?

Vierailija
51/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:01"]

Onko todellakin niin, että suurin osa äideistä ehtii liikkumaan ihan samalla tavalla kuin ennen lapsia? Mulla on tosiaan vain yksi lapsi, eikä mulla riitä todellakaan aika liikkua niin paljon kuin ennen.

[/quote]

Minkäikäinen lapsesi on? Yhden pienen lapsen kanssa on tajuttoman helppoa liikkua, vaunulenkillä voi käydä vaikka useamman kerran päivässä. Eikö hän nuku päiväunia? Niidenkin aikana voi jumpata kotona jos jostain syystä vaunulenkit on mahdottomuus. Onko lapsella isä?

[/quote]

Voi hyvänen aika! Mä sanoin, että mä harrastan liikuntaa, mutta vähemmän kuin ennen lapsen syntymää! Mistä ihmeestä johtuu tämä kolmannen asteen kuulustelu? Eikö todellakaan kellään muulla liikunnan harrastaminen ole vähentynyt yhtään lapsen saamisen myötä?

Mulla on 2-vuotias. Ei tykkää istua rattaissa, jos lenkkeilen (enkä itse asiassa pysty nyt lenkkeilläkään polven takia). VOin pyöräillä lapsen kanssa pyöräkärryn kanssa jonkin verran, mutta aika hitaasti, koska kyyti on muuten hyvin pomppuisaa). Hän nukkuu päiväunia, jolloin kokkaan, rentoudun ja siivoan ja joskus jumppaan. Lapsella on isä.

Vierailija
52/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vänkääthän. lue vaikka viesti nro 40, mitä muuta se on. sulla on nyt vaikeata kun mies on paljon pois mutta kiukuttelu ei nyt auta. ei kellään muullakaan ole rajattomasti aikaa kaikkeen.

Vierailija
53/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tarvitse vinkkejä liikkumiseen, kiitos. Harrastan kyllä liikuntaa, vaikka mulla on sille paljon vähemmän aikaa kuin ennen lapsen syntymää, varsinkin nyt, kun on pakko joustaa miehen työn takia.

[/quote]

Miksi otat viestit niin henkilökohtaisesti? Ihmettelin, miten äideillä voi riittää aika liikkumiseen samoin kuin ennen. Nostin esiin vain hyötyliikunnan, sen suuremmin sinua korostamatta.

Enkä kyllä nyt ihan ymmärrä, mikä tässä oli ongelma..? Jos kuitenkin harrastat liikuntaa, niin eihän sinulla silloin ole ajanpuutteesta kyse. Tuo ajanpuute on vain huono tekosyy liikkumattomuudelle. Mutta sinähän liikut, joten ei ongelmaa.

Vierailija
54/145 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan häiritse että ylipainoiset ovat nyt saaneet kehuja. Kivahan se on jos joku tykkää. Minua vaan ärsyttää tuo ongelman kieltäminen. Jos laittaa läskistään kuvan nettiin ja toiset taputtaa, ei se muuta sitä läskiä ja terveysriskiä mihinkään. Toivottavasti tämä poikii toisen ilmiön jatkoksi ja nuo naiset aloittavat porukalla terveellisemmän elämän. Kuka bloggareista saisi muut innostumaan?

Vierailija
55/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haasteen nimi on beautiful body? Miksi sen pitää siis olla englanniksi? Se tässä minusta on nolointa. :D Onko yritys olla jotenkin fiinimpi? :D Miksei Kaunis kroppa -haaste kelpaa? 

Vierailija
56/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:42"]

vänkääthän. lue vaikka viesti nro 40, mitä muuta se on. sulla on nyt vaikeata kun mies on paljon pois mutta kiukuttelu ei nyt auta. ei kellään muullakaan ole rajattomasti aikaa kaikkeen.

[/quote]

Mä en kiukuttele, mielestäni sinä olet kyllä nyt tässä se kiukuttelija. En mä ole sanonut, että muilla olisi rajattomasti aikaa, olen juuri yrittänyt sanoa, että asiahan todennäköisesti on ihan päin vastoin. 

Jos olen mielestäsi käsittänyt sinun viestisi aivan väärin, niin voit yrittää selittää vielä, mikä sinun pointtisi on. Mun pointti on se, että nk. oma aikani on vähentynyt huomattavasti, eikä sitä riitä mielin määrin kaikkeen. Siispä vähän kaikesta on pitänyt tinkiä. Toinen pointtini on se, että mulla on vielä suht paljon aikaa (mm. siihen liikkumiseen), mutta ymmärrän niitä, joilla sitä ei yksinkertaisesti ole. Mulla on aika vähän hoitoapua, mutta toisilla ei ole sitäkään vähää. Kolmas pointtini on se, että ihmisillä on hirveän erilaisia elämäntilanteita, eikä siksi pitäisi kauheasti mennä paasaamaan siitä, miten toisten pitäisi elämäänsä elää ja mihin aikansa käyttää.

Vierailija
57/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ainakin lisääntyi vauva-aikana liikunta huomattavasti. Liikuin paljon rattaiden kanssa ja joka päivä tuli käveltyä pari tuntia. Kotona nostelin painoja että sain selän kuntoon.

Vierailija
58/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi otat viestit niin henkilökohtaisesti? Ihmettelin, miten äideillä voi riittää aika liikkumiseen samoin kuin ennen. Nostin esiin vain hyötyliikunnan, sen suuremmin sinua korostamatta.

Enkä kyllä nyt ihan ymmärrä, mikä tässä oli ongelma..? Jos kuitenkin harrastat liikuntaa, niin eihän sinulla silloin ole ajanpuutteesta kyse. Tuo ajanpuute on vain huono tekosyy liikkumattomuudelle. Mutta sinähän liikut, joten ei ongelmaa.

[/quote]

Minusta ei ole ollenkaan huono eikä tekosyy. Ihmisillä on niin erilaisia elämäntilanteita, ettei toisten kannattaisi kauheasti yrittää tietää, miten heidän pitäisi elämänsä elää. 

Ja justhan tuossa joku yrittää hirveästi väittää, että mä keksin tekosyitä sille, miksen liiku enemmän. Eli niitä, jotka "tietää", miten toisten pitäisi elää, ei voi koskaan miellyttää täysin.

Vierailija
59/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhean hankalalta kuulostaa elämä yhden kaksivuotiaan kanssa :D

Vierailija
60/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:52"]

kauhean hankalalta kuulostaa elämä yhden kaksivuotiaan kanssa :D

[/quote]

Ei ole ollenkaan hankalaa. Luulen, että olet nyt hieman värittänyt sitä, mitä olet lukenut. Mikä sinusta kuulostaa niin hankalalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi