Yksin matkustaminen?
Kuinka moni lähtee matkalle yksin?
Yksin matkustaminen vaikuttaa tylsältä, koska ei voi jakaa fiiliksiä kenenkään kanssa
Kommentit (41)
Yksin matkustamisessa on puolensa ja puolensa. Toisaalta ei voi jakaa fiiliksiä matkakumppanin kanssa, mutta toisaalta saa tehdä juuri mitä itse haluaa ja myös tutustuu helpommin uusiin ihmisiin.
Tehty muutamia reissuja yksin. Oltu 3 viikkoakin yksin reissussa. Tylsää se on, mutta saa tehdä omilla ehdoilla asioita. Ei ole mukavaa, kun ei ole juttuseuraa eikä voi jakaa kokemuksia matkakumppanin kanssa.
Kohteessa voi tavata uusia ihmisiä, mutta usein jää pintapuoliseksi, joten ei ole sama asia, kuin tuttu kumppani.
Mun tekis mieli mennä yksin sellaiselle ohjatulle kiertomatkalle. Yksin, mutta kumminkin olisi halutessaan juttuseuraa illallisilla yms.
Oikeastaan parhaat reissuni olen tehnyt yksin.
Saa tehdä mitä itse haluaa, käydä syömässä missä itse haluaa ja nukkua silloin kun itse haluaa.
Olen käynyt kaksi kertaa yksin kuukauden interraililla ja parilla muullakin pidemmällä matkalla.
Viimeksi tuli oltua 4 päivää reissussa. Heti oltiin vierainvaraisia. Pyydettiin paikallisiin juhliin viettimään aikaan. Mukavaa oli. Ruoka ja juomatarjoilua piisasi.
Minä interrailasin kaverin kanssa 80-luvun alussa ja sen jälkeen olen matkustellut melkein aina yksin. Kun en ole ollut yksin, olen toivonut olevani yksin.
Matkustin tapaamaan kumppaniani yksin, mutta kyllähän siellä lentokentillä tuli ihmiset heti juttelemaan eri lailla kun Suomessa. Lentokoneessa jultetiin, lentokokentän kaupoilla. Vaikka olen tälläinen tuppisuu suomalainen. Että uskois jos lähdet yksinkin matkaan, niin saat uusia tuttavuuksia.
Meinasin tehdä aloituksen tästä samasta asiasta tänään.
Itselle riittäisi joku josta saisi seuraa muttei tarvitsisi olla 100 % yhdessä koko matkan ajan. Mutta tietysti saisi olla muttei välttämätöntä.
Itse olen löytönyt aina jonkun sukulaisen mukaan mutta pari vuotta on mennyt ettei seuraa ole löytynyt.
Minä. Olisihan se samanhenkinen kaveri kiva, mutta en jätä matkustamatta siksi ettei sellaista ole. Toisaalta kun menen yksin, on minulla täysi vapaus päättää mitä matkallani teen. Siksi mieluummin yksin kuin kenen tahansa tyypin kanssa.
Aina yksin ja on löytynyt juttuseuraa. Yleensä joku muu yksin matkaava on tullut juttelemaan hotellilla ja ollaan käyty syömässä tai juhlimassa. Ei tarvitse tehdä kompromisseja kun ei ole ketään jakamassa huonetta. Eikä kukaan pakota rannalle klo 10 jos haluat istua parvekkeella katsomassa suoratoistoja. Saa myös olla rauhassa iskuyrityksiltä jos on yli 30v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä interrailasin kaverin kanssa 80-luvun alussa ja sen jälkeen olen matkustellut melkein aina yksin. Kun en ole ollut yksin, olen toivonut olevani yksin.
tuo on ollut tahtotilasi. silloin se on suositeltavaa.
Haluatko elää elämäsi ilman matkustamista vai matkustaen? Muuta et tarvitse tietää.
Jos et voi jakaa fiiliksiäsi kenenkään kanssa matkalla, onko elämäsi parempaa kotona ilman reissua?
Tee Tiktok tili ja laitat sinne videoita
Vierailija kirjoitti:
Yksin matkustamisessa on puolensa ja puolensa. Toisaalta ei voi jakaa fiiliksiä matkakumppanin kanssa, mutta toisaalta saa tehdä juuri mitä itse haluaa ja myös tutustuu helpommin uusiin ihmisiin.
Myös tuoda clamydian.
t. Sen saanut vaimolta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tekis mieli mennä yksin sellaiselle ohjatulle kiertomatkalle. Yksin, mutta kumminkin olisi halutessaan juttuseuraa illallisilla yms.
Mene vaan! Totta on, että suurin osa muista matkalaisista voi olla eläkeläisiä (huom! ei välttämättä), mutta matkoille lähtevät vanhukset ovat aktiivisia ja iloisia ja varmasti ilahtuvat, jos heidän seuransa kelpaa sinulle illallisilla.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko elää elämäsi ilman matkustamista vai matkustaen? Muuta et tarvitse tietää.
Jos et voi jakaa fiiliksiäsi kenenkään kanssa matkalla, onko elämäsi parempaa kotona ilman reissua?
Tottakai se on parempaa. Ei siellä kohteessa hotelliin jäädä homentumaan vaan käydään kattomassa nähtävyyksiä, ihmisiä, syömässä ja fiilistelemässä. Sehän on niiden matkojen tarkoitus. Muutama vuosi takaperin tuli käytyä eräässä kohteessa, joka oli pakko käydä kattomassa. Se oli vielä hyvä kohde yksin reissaavalle (harrastus/työmielenkiinnon kohde). No sanotaan, että eräs tuotantotehdas, jonne pääsi vierailulle katsomaan, miten isoja laitteita valmistetaan. Samalla reissulla toki muutakin.
Yksin matkustelevan riski on siinä, että jos jotain sattuu niin on aika kusessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se on parempaa. Ei siellä kohteessa hotelliin jäädä homentumaan vaan käydään kattomassa nähtävyyksiä, ihmisiä, syömässä ja fiilistelemässä. Sehän on niiden matkojen tarkoitus. Muutama vuosi takaperin tuli käytyä eräässä kohteessa, joka oli pakko käydä kattomassa. Se oli vielä hyvä kohde yksin reissaavalle (harrastus/työmielenkiinnon kohde). No sanotaan, että eräs tuotantotehdas, jonne pääsi vierailulle katsomaan, miten isoja laitteita valmistetaan. Samalla reissulla toki muutakin.
Vastasit kysymykseeni "elämä on parempaa kotona ilman reissua", mutta jatkoit selittämällä matkastasi?
Osaatko oikeasti lukea?
Minä lähden. Puoliso ei pidä tavastasi matkustaa, joten pidämme vain osittain samanaikaisen kesäloman. Olen 1,5 reissussa hänen ollessa vielä töissä.