Beautiful body. Mitä mieltä?
Mitä te ajattelette Beautiful body -projektista? Mielestäni siinä on hyvää se ajatus siellä taustalla, se vastaisku median vääristämää naiskäsitystä päin. Mutta, mutta... katselin äsken kuvatulvaa ja tulinpa miettineeksi, että voi voi. Ei ne naisvartalot, joita siellä näkyi, olleet ollenkaan kaikki sen takia sellaisia, että olivat olleet raskaana. Kyllä monissa näkyi epäterveellisten elitapojen jättämät jäljet, eikä sen suloisen "maailman tärkeimmän hellanlettas kultamussun" äidilleen tuomat kilot.
Mielestäni tässä projektissa on suuri vaara siihen, että mammat taas tyytyväisinä vetävät vähän lisää pannaria naamaan, kun ajattelevat, että saavat näyttää siltä miltä haluavat. Ja toki saavatkin, mutta: Silloin pitäisi olla myös pokkaa sanoa ääneen, että en jaksa urheilla, oikeastaan en liiku hikiliikuntaa sitä viittä tuntia viikossa (suositus) koskaan, syön herkkuja joka päivä yms. Ja sen lisäksi olisi vielä hyvä muistaa, että lihavuus tuo suurentuneen riskin moniin sairauksiin. Siinä jää sitten mamman mussukat hoitamatta, kun mamma makaa sairaalassa.
Mua ärsyttää tollanen asioiden vääristäminen. Vartaloiden esittelyssä ei ole mitään väärää, mutta samalla pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että millaisilla elintavoilla tulee millainenkin lopputulos, eikä syyttää tapahtuneesta OMIA LAPSIAAN, jotka hetken lainasivat äitinsä kohtua!
Kommentit (145)
Ei sitä lapsen tekoa kannata sen vuoksi pelätä, että tulee se 30kg. Minä söin normaalisti ja painoa tuli 9kg, josta synnytyksessä katosi osa ja viikon sisään loput... Jouduin sektioon ja olin viikon sairaalassa ja ei tullut vaa'alla siellä käytyä, mutta kun sieltä pääsin niin saman verran oli painoa kuin ennen raskautta.
Minä myös ihmettelen näitä kuvia...
En voi hyväksyä tuota, että lasten syyksi laitetaan hirvittävä lihominen. Ja kyllä suurta myötätuntoa ja sääliä koen miehiä kohtaan jotka joutuvat tuollaisia naisiaan katsomaan saati koskemaan. Toki kaikki meiehtkään eivät ole adoniksia, mutta suurin osa isistä ei todellakaan yllä tuohon valasluokkaan. Surullista tämä nykyinen elämänmeno :(
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 06:11"]
Katselin onkin verran noita kuvia. Eka jonka näin oli 2 lasta synnyttäneen naisen joka oli molemmissa raskauksissa lihonut 30kg. Miten on raskaana olleet onko tuollainen painonlisäys normaalia a yleistä? Raskaus on suunnitteilla ja pelottaa jos en pysty estämään suurta painonnousua. 30kg olisi mulla yli puolet normipainosta ja kärsin jo nyt helposti selkä ja jalkakivuista. Tuolla painonlisyksellä olisin varmaan loppuraskauden pyörätuolissa. Ja helposti arpeutuvana mulla olisi raskausarvet poskissakin.
[/quote]
En millään jaksa uskoa, että 30 kiloa tulee jos syö järkevästi raskausaikana. Toki jos sairastuu raskausdiabetekseen ym. saattaa painoa tulla reippaastikin, mutta sitten se myös lähtee. Itselläni tuli 11 kg ja olin ennen raskautta normaalipainoinen. Söin herkkujakin jonkin verran. Kilot karisivat raskauden jälkeen nopeasti, mutta 2 jäljellä olevaa näyttävät olevan tiukassa (vauva 5kk). Olen itse järkeillyt, että ehkä nuo kaksi kiloa olivat itse aiheutettuja, ja siksi eivät tunnu lähtevän millään.
Bullshittiä koko projekti. Parempi nimi olisi sitä paitsi real bodies tms., koska läskisissä, venyneissä ja arpisissa kehoissa ei ole mitään kaunista. Vähän sellaista tekopyhää lässytystä.
Tästä samasta syystä en itsekään lifestylebloggaajana osallistunut "kampanjaan". Totta kai olisin voinut esitellä raskausarpeni ja sen pienen ylimääräisen vatsanahan, joita en ikinä, millään treenillä, saa pois. Mutta kun kroppani ei ole ruma NIIDEN takia. Minulla on 5-10 kg ylimääräistä ja lihakset heikot. Sitäkö olisi pitänyt esitellä? Että siitä ylimääräisestä rasvasta ja ryhdittömyydestä olisi pitänyt syyttää raskautta? Ei se sen raskauden vika ole. Olin tällainen ennen raskauttakin.
Yhtä hyvin samankokoiset naiset voisivat tehdä kampanjan, että tällainen on nainen ja yhtä kaunis kuin ne naiset, jotka pitävät itsestään huolta. Se kauneus näiden naisten välillä on jokaisen oma mielipide, mutta ketä ne sohvaperunat, joilla ei ole lapsia, syyttävät? Sitä sohvaa, kun se on niin pehmeä ja siinä on ihana köllötellä. "Tämä nyt vain on elämää ja se on hyväksyttävä." On eriasia pitää omaa kroppaa kauniina, ja hyväksyä raskausarvet ja muut raskauden tuomat epäonnet, kuin syyttää niistä "pehmeistä kurveista" lapsia.
En käsitä miksei plösöt ymmärrä pysyä poissa tälläsistä jutuista. :(
Onko mulla mennyt nyt jotain ohi, kun en ole huomannut, että nämä naiset syyttäisivät lapsiaan liikakiloistaan? Ja oonko ainoa, joka hyvin ymmärtää sen, miten jotkut äidit keräävät tosi helposti kiloja varsinkin lastensaannin jälkeen? Oon aika varma, että jos mulla olis taipumista äkkilihomiseen, mäkin olisin ylipainoinen äiti. Kuulun myös ilmeisesti siihen vähemmistöön, jolla on lapsen saamisen jälkeen ollut vähemmän aikaa itselleen, siis esim. liikuntaan.
Mun mielestä kuvat on otettu ja julkaistu siksi, että kaikenlaisissa medioissa esitellään lähinnä huippuunsa trimmattuja vartaloita, jotka on vielä kuvana käsitelty "paremmaksi". Vaikka kaikki tietävät, että kuvat on käsitelty, ne jäävät silti tajuntaan aiheuttamaan ristiriitaa. En usko, että oman vartalonsa inhoaminen ainakaan kannustaa parempiin elintapoihin.
Ehkä idea oli näyttää, että tällainen minä olen ja olen kaunis tällaisena. Toki. Mutta miksi vetää raskaus(raskaudet) kampanjaan mukaan? Koska joku onnistuu palauttamaan kroppansa ihannoitavaan kuntoon raskauden jälkeen (kesti se sitten kuukauden tai vuoden) - raskausarvista huolimatta.
Mä voin fyysisesti pahoin katsellessani noita kuvia ja mietin, miten koskaan uskallan haluta lapsia jos riskinä on tuo :D hyviä pointteja täällä, kiva tietää etten ole ainoa näiden mielipiteideni kanssa. Tuntuu että lihavia ihmisiä ei saa koskaan arvostella. Onneksi joukossa oli myös niitä normaalipainoisia äitejä, eli toivoa on ja itsestä se on kiinni.
suoraan sanoen vituttaa nämä laiskat sipsuja ja vähän viikonloppuiltana punkkua ja juustoja napostelevat ihmispaskat!
JOKAINEN jaksaa ja kerkeää syömään oikein ja liikkumaan, oli niitä lapsia tai ei.
Itselläni on kaksi lasta eikä "grammaakaan" ylimääräistä. Syön oikein ja liikun - joko yksin tai lasteni kanssa.
Ja mikä kauheinta (IIIK!!) arvatkaapa mitä! Minulla on vielä laitettu kumitissit! Voi ei!
Onko todellakin niin, että suurin osa äideistä ehtii liikkumaan ihan samalla tavalla kuin ennen lapsia? Mulla on tosiaan vain yksi lapsi, eikä mulla riitä todellakaan aika liikkua niin paljon kuin ennen.
hienosti toimii tuo kampanja! tekee mieli lähteä lenkille koska en ikinä halua näyttää tuolta.
No mutta.. onhan lapsilla yleensä kai isä? Onko se isille sit ylivoimaista vahtia sitä lasta vaikkapa tunnin verran, kun mamma käy lenkillä? ?? Haisee tekosyyt.. aina löytyy aikaa, se on vaan järjestelykysymys ja kiinni pienestä viitseliäisyydestä. ;)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:08"]
No mutta.. onhan lapsilla yleensä kai isä? Onko se isille sit ylivoimaista vahtia sitä lasta vaikkapa tunnin verran, kun mamma käy lenkillä? ?? Haisee tekosyyt.. aina löytyy aikaa, se on vaan järjestelykysymys ja kiinni pienestä viitseliäisyydestä. ;)
[/quote]
Joo-o, mutta kun sillä omalla ajalla pitäisi tehdä muutakin kuin käydä lenkillä. Mun mielestä tämä on kummallista yksinkertaistamista. Totta kai isä hoitaa lasta, kun käyn liikkumassa tai missä nyt käynkään (ja sama toisin päin), mutta kun mulla faktisesti on nyt vähemmän aikaa kuin ennen lasta, niin mun täytyy sillä vähemmällä ajalla hoitaa myös niitä muita asioita kuin se liikunta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:58"]
suoraan sanoen vituttaa nämä laiskat sipsuja ja vähän viikonloppuiltana punkkua ja juustoja napostelevat ihmispaskat!
JOKAINEN jaksaa ja kerkeää syömään oikein ja liikkumaan, oli niitä lapsia tai ei.
Itselläni on kaksi lasta eikä "grammaakaan" ylimääräistä. Syön oikein ja liikun - joko yksin tai lasteni kanssa.
Ja mikä kauheinta (IIIK!!) arvatkaapa mitä! Minulla on vielä laitettu kumitissit! Voi ei!
[/quote]
Mikä niissä nyt niin vituttaa, että pitää toisia oikein paskoiksi kutsua? Kuulostat jotenkin katkeralta. Ei sun ole pakko itseäsi rääkätä, jos siitä tulee noin paha mieli.
T: Hoikka, joka syö terveellisesti ja käy lenkillä, koska siitä tulee hyvä olo. Ja koska on hyvä olo, eivät muutkaan vituta, olivatpa heidän ruokailu- tai kuntoilutapansa millaisia hyvänsä
mihin sitä aikaa tarvitaan niin kauheasti, että siitä saa ongelman? kolmen vartin lenkki joka päivä ja lisäksi voi nostaa puntteja kotona. leikkipuistossakin voi jumpata.
Nähdäkseni suurin ongelma on nyt se, että liian lihavat äidit ovat saaneet kehuja kuvistaan. Sehän tässä useimpia sylettää. Lihavat naisethan eivät ole mitään hyviä äitejä eivätkä ansaitse minkäänlaisia kehuja, koska ovat epäonnistuneet naiseudessaan ja äitiydessään päästäessään itsensä lihomaan. Luulevat pian mokomat, että on ihan ok olla läski!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 06:11"]
Katselin onkin verran noita kuvia. Eka jonka näin oli 2 lasta synnyttäneen naisen joka oli molemmissa raskauksissa lihonut 30kg. Miten on raskaana olleet onko tuollainen painonlisäys normaalia a yleistä? Raskaus on suunnitteilla ja pelottaa jos en pysty estämään suurta painonnousua. 30kg olisi mulla yli puolet normipainosta ja kärsin jo nyt helposti selkä ja jalkakivuista. Tuolla painonlisyksellä olisin varmaan loppuraskauden pyörätuolissa. Ja helposti arpeutuvana mulla olisi raskausarvet poskissakin.
[/quote]
En millään jaksa uskoa, että 30 kiloa tulee jos syö järkevästi raskausaikana. Toki jos sairastuu raskausdiabetekseen ym. saattaa painoa tulla reippaastikin, mutta sitten se myös lähtee. Itselläni tuli 11 kg ja olin ennen raskautta normaalipainoinen. Söin herkkujakin jonkin verran. Kilot karisivat raskauden jälkeen nopeasti, mutta 2 jäljellä olevaa näyttävät olevan tiukassa (vauva 5kk). Olen itse järkeillyt, että ehkä nuo kaksi kiloa olivat itse aiheutettuja, ja siksi eivät tunnu lähtevän millään.
[/quote]
Mä näkisin, että hormoneillakin on tässä aika iso vaikutus selittämään sen, miksi jotkut turpoavat raskaana ollessa enemmän kuin toiset. Hormonit saavat aiiaan rasvan erilaisen koostumuksen kehossa, tulee juurikin sitä pullataikinaa.. itselleni tuli raskaudessa 20kg ylimääräistä. Olen fyysisessä työssä ja syön terveellisesti. Paino rupesi nousemaan heti plussattua. Myös kuukautisten aikaan painoni saattaa vaihdella jopa 4kg! Olen siis normaalipainoinen 160cm ja 50kg.
Raskauden ja imetyksen jälkeen hormonitoiminta palautuu kuitenkin normaaliksi, eikä ylimääräisiö kiloa pitäisi jäädä. Omanikin hävisivät nopeasti ilman rehkimistä.
Halusin vain tällä viestillä tuoda ilmi, että raskausaikana lihominen ei ole vain laiskuuden ja syömisen tulosta. Ei ole tervettä ihannoida pientä painon nousua raskauden aikana, sillä ei ole äidille terveellistä syödä liian vähän lihomisen pelossa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:08"]
[/quote]
Joo-o, mutta kun sillä omalla ajalla pitäisi tehdä muutakin kuin käydä lenkillä. Mun mielestä tämä on kummallista yksinkertaistamista. Totta kai isä hoitaa lasta, kun käyn liikkumassa tai missä nyt käynkään (ja sama toisin päin), mutta kun mulla faktisesti on nyt vähemmän aikaa kuin ennen lasta, niin mun täytyy sillä vähemmällä ajalla hoitaa myös niitä muita asioita kuin se liikunta.
[/quote]
Niin mutta kun.. jos oot kotiäiti, niin sähän oot lapsien kanssa koko päivän, eikö niiden kanssa voi hoitaa niitä "muita asioita"? Sehän on ihan normaalia elämää, että otetaan ne muksut mukaan? Edelleenkään en usko, että kenenkään, edes äiti-ihmisen elämä on NIIN kiireistä, että sitä tunnin lenkkiä ei päivän aikana ehdi tekemään. Tekosyyt, tekosyyt ;)))
Ihan samaa mieltä! Ihan sairasta tuollainen. Selkeesti vaan läskit mammat yrittää itsetuntoansa kohottaa noilla kuvilla. Läskiys ei ole normaalia eikä hyväksyttävää, ei ennen eikä jälkeen lapsen saannin. Ymmärtäisin noi kuvat, jos niissä olisi normaaleja hoikkavartaloisia naisia esittelemässä raskausarpiaan ja raskauden jättämiä jälkiä, mutta noihan on enimmäkseen vaan löysiä valaita. Mun mielestäni nää läskimammat on kuvillaan nyt vähän niin kuin pilanneet muuten hyvän kampajaidean.