Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beautiful body. Mitä mieltä?

Vierailija
01.08.2013 |

Mitä te ajattelette Beautiful body -projektista? Mielestäni siinä on hyvää se ajatus siellä taustalla, se vastaisku median vääristämää naiskäsitystä päin. Mutta, mutta... katselin äsken kuvatulvaa ja tulinpa miettineeksi, että voi voi. Ei ne naisvartalot, joita siellä näkyi, olleet ollenkaan kaikki sen takia sellaisia, että olivat olleet raskaana. Kyllä monissa näkyi epäterveellisten elitapojen jättämät jäljet, eikä sen suloisen "maailman tärkeimmän hellanlettas kultamussun" äidilleen tuomat kilot.

Mielestäni tässä projektissa on suuri vaara siihen, että mammat taas tyytyväisinä vetävät vähän lisää pannaria naamaan, kun ajattelevat, että saavat näyttää siltä miltä haluavat. Ja toki saavatkin, mutta: Silloin pitäisi olla myös pokkaa sanoa ääneen, että en jaksa urheilla, oikeastaan en liiku hikiliikuntaa sitä viittä tuntia viikossa (suositus) koskaan, syön herkkuja joka päivä yms. Ja sen lisäksi olisi vielä hyvä muistaa, että lihavuus tuo suurentuneen riskin moniin sairauksiin. Siinä jää sitten mamman mussukat hoitamatta, kun mamma makaa sairaalassa.

Mua ärsyttää tollanen asioiden vääristäminen. Vartaloiden esittelyssä ei ole mitään väärää, mutta samalla pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että millaisilla elintavoilla tulee millainenkin lopputulos, eikä syyttää tapahtuneesta OMIA LAPSIAAN, jotka hetken lainasivat äitinsä kohtua!

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihastuin tuohon projektiin! Siksi, että on virkistävää nähdä ihan tavallisia naisia kuvissa. En tiedä miten vanhoja te naisten moittijat tässä ketjussa olette. Itse lähestyn vauhdilla neljääkymppiä ja alan ymmärtää, että tilanne on ihan eri kuin pari-kolmekymppisenä. Siis vartalon suhteen. Se ei enää ole kimmoisa eikä palaudu ennalleen samalla tavoin kuin 10 vuotta sitten. Ja kun navan kohdalle kertyy jotakin, se ei enää lähdekään nopsaan pois, kuten nuorempana.

Ja tästä syystä tulee vielä tämänkin ikäisenä vertailtua itseä mediakuvissa näkyviin naisiin. Miksi mahani ei ole litteä, vaikka en ole lihava? Miksi minulla on kahden lapsen jäljiltä hirmuisesti raskausarpia? Miksi tissini ovat niin pikkuruiset? Miksi ryhtini ei ole kuin balettitanssijalla? Jatkuvasti moitin kehoani, käyn jumpassa, teen kehonkaunistustavotteita..

Miksi?

Kuuluisiko minun näyttää samalta kuin mediakuvien naiset? Vai olenko sittenkin ihan normaali ja minun ikäisen naisen kuuluukin näyttää tältä? Onko sittenkin niin, että ne siloiset, timmit naiset ovat niitä ikäisekseen omituisia poikkeuksia?

Itse ainakin elän terveellisesti, harrastan liikuntaa ja elän ihan normaalia elämää. Ja en silti ole timmi ja siloinen. Siksi on todella tärkeää nähdä kuvia tavallisista naisista, jotka ovat oikeasti sitä minun verokkiryhmääni. Ja tällaiselta minun kuuluukin näyttää.

Vierailija
62/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 ottaa tän nyt jotenkin kauheen henkilökohtaisesti. Ainakin aluks sun jutuista sai ihan sellaisen käsityksen, että oot sellainen laiska sohvaperunamamma. Mut good for you, jos ootkin ihan aktiivimamma :D Mut hei, relaa, näillä palstoilla spekuloidaan ja arvostellaan ja kerrotaan omia mielipiteitä, turha niistä hermostua.Eiköhän se ole selvää, että elämäntilanteet ovat erilaisia, mutta fakta on se, jos on halua, löytyy myös aikaa. Oli se sitten mikä juttu tahansa, harrastus tai liikunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, älä välitä, täällä joku vaan provoilee sulle.

Vierailija
64/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:02"]

29 ottaa tän nyt jotenkin kauheen henkilökohtaisesti. Ainakin aluks sun jutuista sai ihan sellaisen käsityksen, että oot sellainen laiska sohvaperunamamma. Mut good for you, jos ootkin ihan aktiivimamma :D Mut hei, relaa, näillä palstoilla spekuloidaan ja arvostellaan ja kerrotaan omia mielipiteitä, turha niistä hermostua.Eiköhän se ole selvää, että elämäntilanteet ovat erilaisia, mutta fakta on se, jos on halua, löytyy myös aikaa. Oli se sitten mikä juttu tahansa, harrastus tai liikunta.

[/quote]

Jos sä kirjoitat mulle henkilökohtaisia ohjeita siitä, miten mun pitäisi toimia, niin miten se pitäisi ottaa? Ei-henkilökohtaisesti? Ja mitä oma reaktiosi oli, kun syytit mua vänkäämisestä? Ei-henkilökohtaista vai?

Jos keskustelet asiallisesti ja etkä yritä kertoa toisille, miten heidän pitäis elää (ja vaikka lukisit heidän viestinsä kunnolla, mähän kyllä aika monessa viestissä sanoin, että harrastan liikuntaa, mutten niin paljon kuin ennen), olisit ehkä pystynyt päättelemään vaikka sen, että... harrastan liikuntaa.

Joten RELAA, äläkä ota tällä palstalla käytävää keskustelua niin henkilökohtaisesti, eikös niin. Ja hymiö.

Ps. Ystäväpiiristäni tiedän, että sitä aikaa ei aina ole, vaikka halua oliskin.

Vierailija
65/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 00:10"]

Kirjaudu Facebookiin ja mene siellä MAMI GO GO -profiiliin. Siellä on kuvia "kuvat" -kohdassa. Niin, ja on minullakin kolme lasta, enkä aina ole saanut nukkua kovinkaan hyvin pitkiin aikoihin, mutta siltikään en ole halunnut olla itselleni niin hirveä, että esim. söisin mitä sattuu ja jättäisin liikkumisen väliin. En usko, että niin pahaa väsyä tavalliset vauva-valvomiset saavat aikaan, ettei jaksaisi viisi tuntia viikossa käyttää esim. reippaaseen kävelyyn vaunujen kanssa, jos ei ole mahdollisuutta karata ihan yksin esim. tunniksi lenkille/hiihtämään/jumppaan/uimaan yms. muutamaa kertaa viikossa. Mua ihan oikeesti jotenkin surettaa tuossa se, että niin monet naiset eivät pidä omasta terveydestään huolta ja syövät väärin ja jättävät liikunnan pois. Ei ihmistä ole sellaiseen luotu.

[/quote]

Mä olen niin samaa mieltä! Hiuakn ärsyttää, että nyt lehdissä julistetaan "tältä äidit oikeasti näyttävät" tai "tältä näyttävät tavallisest naiset". Minä olen tavallinen nainen ja äiti, mutta olen hoikka kolmen lapsen jälkeen. Syön terveellisesti, mutta en tosiaan ole mikään ihme fitness-tyyppi. En vain halua raahta mitään ylipainoa mukanani tahtia hidastamassa. Ja ihan on kunto pysynyt hyvänä vaunulenkeillä ja koirien kanssa eli en käy esim- punttiksella. Elämäntilanteesta johtuen pitänyt satsata arki/hyötyliikuntaan.

Olen silti tavallinen nainen sektioarpineni, mutta ilman läskiä! Hoikassa vatsassa sektioarpikin on ihan nätti.

Vierailija
66/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä liikkunut niin paljon kuin äitiyslomalla. Ihan oli lapsi vaunuissa mukana.

Vierailija
67/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:17"]

Mä en ole ikinä liikkunut niin paljon kuin äitiyslomalla. Ihan oli lapsi vaunuissa mukana.

[/quote]

Sama juttu. Paljon vähemmän sitä aikaa oli työssäkäyvänä sinkkuna kuin lasten kanssa kotona ollessa.

Vierailija
68/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihastuin tuohon projektiin! Siksi, että on virkistävää nähdä ihan tavallisia naisia kuvissa. En tiedä miten vanhoja te naisten moittijat tässä ketjussa olette. Itse lähestyn vauhdilla neljääkymppiä ja alan ymmärtää, että tilanne on ihan eri kuin pari-kolmekymppisenä. Siis vartalon suhteen. Se ei enää ole kimmoisa eikä palaudu ennalleen samalla tavoin kuin 10 vuotta sitten. Ja kun navan kohdalle kertyy jotakin, se ei enää lähdekään nopsaan pois, kuten nuorempana.

Ja tästä syystä tulee vielä tämänkin ikäisenä vertailtua itseä mediakuvissa näkyviin naisiin. Miksi mahani ei ole litteä, vaikka en ole lihava? Miksi minulla on kahden lapsen jäljiltä hirmuisesti raskausarpia? Miksi tissini ovat niin pikkuruiset? Miksi ryhtini ei ole kuin balettitanssijalla? Jatkuvasti moitin kehoani, käyn jumpassa, teen kehonkaunistustavotteita..

Miksi?

Kuuluisiko minun näyttää samalta kuin mediakuvien naiset? Vai olenko sittenkin ihan normaali ja minun ikäisen naisen kuuluukin näyttää tältä? Onko sittenkin niin, että ne siloiset, timmit naiset ovat niitä ikäisekseen omituisia poikkeuksia?

Itse ainakin elän terveellisesti, harrastan liikuntaa ja elän ihan normaalia elämää. Ja en silti ole timmi ja siloinen. Siksi on todella tärkeää nähdä kuvia tavallisista naisista, jotka ovat oikeasti sitä minun verokkiryhmääni. Ja tällaiselta minun kuuluukin näyttää.

[/quote]

Tässä oli tosi hyviä pontteja. Itsekin olen hoikka äiti, mutta vatsan seutu ei silti ole palautunut sileäksi littanaksi raskauden jälkeen. Ihan tervettä nähdä, ettei niin ole muillakaan. Eikä tarvitsekaan olla.

Vierailija
69/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:17"]

[/quote]

Sama juttu. Paljon vähemmän sitä aikaa oli työssäkäyvänä sinkkuna kuin lasten kanssa kotona ollessa.

[/quote]

Aivan! Olen jäämässä kohta uudestaan äippälomalle ja vanhempi lapsi on 2 v. Täytyy miettiä noita rattaita, että saisin vanhemmankin tarvittaessa rattaisiin, koska ei 2 vee ihan kävele semmoisia matkoja kuin haluan mennä. Vanhin lapsi jo kouluainen eli pärjää itsekseen tai on koulussa.

Vierailija
70/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:23"]

Miksi?

[/quote]

Tässä oli tosi hyviä pontteja. Itsekin olen hoikka äiti, mutta vatsan seutu ei silti ole palautunut sileäksi littanaksi raskauden jälkeen. Ihan tervettä nähdä, ettei niin ole muillakaan. Eikä tarvitsekaan olla.

[/quote]

Nro 62 on 39 vuotias eli neljääkymppiä käydään täälläkin. Raskaana ole taas eli vatsan näkee sitten ensi keväänä. Aiemmista raskauksista olen palautunut ihan vain terveillä elämäntavoilla.

Vierailija
71/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää tuossa projektissa on ollut se, että melkein kaikki synnyttäneet naiset inhoavat omaa kehoaan. On hyvä, jos tämä saa heidät edes puoli askelta eteenpäin tiellä oman itsensä hyväksymiseen.

Olen itse saanut lapset muulla tavoin kuin synnyttämällä, joten kehossani ei ole raskauden jälkiä, mutta lapsiperhe-elämän kiireet ja lohdun hakeminen ruoasta ovat minullekin erittäin tuttuja. Ylipainon rajoillakin olen keikkunut ja löysää löytyy edelleen, vaikka olenkin nyt jälleen normaalipainossa.

Minulle on kuitenkin ollut aina selvää, että vartaloni on ihan hyvä, hyväksyttävä ja kaunis.

Voisiko ollakin niin, että haasteen ovat ottaneet vastaan juuri ne, jotka vihaavat itseään? Kuvan julkaiseminen on yksi itseruoskinnan muoto lisää? Että katsokaa nyt muutkin, kuinka kauhealta näytän.

Jos näin on, haaste kääntyy itseään vastaan eikä saavuta tarkoitustaan.

Vierailija
72/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla naisilla näkyy olevan aika pieniä vauvoja. Ei silloin tarvitse olla vielä kondiksessa! Kyllä sen ehtii. Käsittääkseni tämä oli vastareaktio sille että jotkut julkkisnaiset esiintyvät viikon päästä synnytyksestä täydessä tällingissä ja sitä hehekutetaan lehtien palstoilla. Herttuatar Kate kun sai vauvan oli maailma polvillaan ihmetyksestä kun hän esiintyi synnytyksen jälkeisenä päivänä peittelemättä pömppömahaansa.

Itse olen kyllä juuri sellainen "himoliikkuja" mutta ei mulla ollut mitään kiirettä vauvojen jälkeen näyttää siltä ettei mitään olisi tapahtunut. Mutta jos aidosti tykkää liikunnasta se on aika helppoa! Kun minusta on oikeasti mukavampi vaikkapa juosta sateessa kuin katsoa telkkaria. Minähän vain valitsen itselleni helpomman vaihtoehdon, ei siinä sinänsä tarvita mitään kovaa itsekuria! Voin kuvitella että se on tuskaa sellaiselle joka inhoaa liikuntaa. Nyt kun nuorinkin on jo kolmevuotias olen jo erittäin hyvässä kunnossa ja ihan hoikka ollut jo pitkään vaikka raskausaikana paino nousi 20 kg.

Vierailija
73/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää oli se, että kun katsoi magicpoksin maj:n beautiful body-kuvia, ihmiset olivat tulleet haukkumaan että "eihän susta edes näe että oot ollut raskaana, haluat vaan huomiota". eli ilmeisesti koko haasteen idea on vertailla kenelle on tullut eniten liikakiloja ja arpia ja se on kaikista "upein" ja "rohkein". jos on pitänyt itsestään huolta, ei saa osallistua.

Vierailija
74/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:09"]

[/quote]

Jos sä kirjoitat mulle henkilökohtaisia ohjeita siitä, miten mun pitäisi toimia, niin miten se pitäisi ottaa? Ei-henkilökohtaisesti? Ja mitä oma reaktiosi oli, kun syytit mua vänkäämisestä? Ei-henkilökohtaista vai?

Jos keskustelet asiallisesti ja etkä yritä kertoa toisille, miten heidän pitäis elää (ja vaikka lukisit heidän viestinsä kunnolla, mähän kyllä aika monessa viestissä sanoin, että harrastan liikuntaa, mutten niin paljon kuin ennen), olisit ehkä pystynyt päättelemään vaikka sen, että... harrastan liikuntaa.

Joten RELAA, äläkä ota tällä palstalla käytävää keskustelua niin henkilökohtaisesti, eikös niin. Ja hymiö.

[/quote]

Cool down, hyvä nainen. Mä oon kirjottanut kaks viestiä, täällä on kuule muitakin, jotka on sitä mieltä, että otat aika henkilökohtaisesti. Mun viestit on 35/69. Mä en ota näitä henkilöhkohtaisesti, musta on kiva vaihtaa mielipiteitä asioista. Ja mä sain ainakin ihan aluks=ekoista viesteistä, erilaisen kuvan susta, kuin sun myöhemmistä viesteistä, joten hiukan lukutaitoa myös sinne suuntaan.

Peace ja kivaa päivää kuitenkin, ehkäpä jopa liikunnallista sellaista :)

Vierailija
75/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on niiiin muotia olla sinut vartalonsa kanssa! Mielestäni tuo kampanja on ennemminkin kollektiivista epävarmuutta. Ladataan kuvat nettiin että saadaan kehuja ja kaiken maailman lässytystä "blogisiskoilta". Ja tietenkin ainoana aspektina ulkonäkö.

Vierailija
76/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista kuvista kehutaan eniten niitä, jotka ovat lihavimpia ja eniten arpia ja liikaa nahkaa. Olet rohkea, olet upea juuri tuollaisena, kelpaat kaikille ja olet hyvä äiti! Rohkea. Vähän sama kuin sanoisi, että näytät pahalta enkä koskaan uskaltaisi laittaa tuota kuvaa itse nettiin mutta kiva että olet rohkea! Hoikkien kuvat saa ihan erilaisia kommentteja. Noissa vaan vahvistetaan sitä kuvaa, että läski on epämiellyttävää ja rumaa.

Vierailija
77/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:09"]

[/quote]

[/quote]

Cool down, hyvä nainen. Mä oon kirjottanut kaks viestiä, täällä on kuule muitakin, jotka on sitä mieltä, että otat aika henkilökohtaisesti. Mun viestit on 35/69. Mä en ota näitä henkilöhkohtaisesti, musta on kiva vaihtaa mielipiteitä asioista. Ja mä sain ainakin ihan aluks=ekoista viesteistä, erilaisen kuvan susta, kuin sun myöhemmistä viesteistä, joten hiukan lukutaitoa myös sinne suuntaan.

Peace ja kivaa päivää kuitenkin, ehkäpä jopa liikunnallista sellaista :)

[/quote]

oih ja voih, siis viestit 35/59, soriii :)))

Vierailija
78/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas pahasuopuus vallallaan! Ja näin monella tarve täyttää omaa elämäänsä muiden läskeillä. Miten ne toisten vatsamakkarat saavatkin näissä ihmisissä näin suuria intohimoja aikaan. Ette taida edes ymmärtää, että jokaisessa niissä parjaamissanne ihmisissä paino on vain yksi pieni osa sitä ihmistä. Se on pieni osa, vaikka sitä olisi paljonkin.

Vierailija
79/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:37"]

ärsyttävää oli se, että kun katsoi magicpoksin maj:n beautiful body-kuvia, ihmiset olivat tulleet haukkumaan että "eihän susta edes näe että oot ollut raskaana, haluat vaan huomiota". eli ilmeisesti koko haasteen idea on vertailla kenelle on tullut eniten liikakiloja ja arpia ja se on kaikista "upein" ja "rohkein". jos on pitänyt itsestään huolta, ei saa osallistua.

[/quote]

tällaista kommenttia siellä :D

"olen samaa mieltä. tuntuu turhalta huomionhaulta koska kuvissa ei näy mitään jälkiä raskaudesta. miksi ihmeessä teit tämän postauksen… muutakuin että ihmiset tulisivat ihmettelemään täydellistä kroppaasi. todella ärsyttävää."

Vierailija
80/145 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ihmetyttää hiukan nuo kuvat ja puolustelut kuinka ei voi olla hoikka plaaplaa. Kyllä ihminen laihtuu pelkällä ruokavaliolla ja kotonakin voi jumpata, siihen on varmasti kaikilla aikaa. Lisäksi raskausaikana ei tartte syödä kahden aikuisen ihmisen edestä. Itse olen saanut 2 lasta reilun vuoden ikäerolla ja mulla on tasan yksi 1cm pituinen raskausarpi toisessa kyljessä, ei mitään muuta. En lappanut ruokaa kaksin käsin ja liikuin kävelylenkeillä ym. raskausaikanakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi