Imetystä julkisilla paikoilla vastuvat - asiallisia vastauksia pyytäisin?
Pyytäisin asiallisia vastauksia kysymykseeni, eli mikä häiritsee imetyksessä julkisilla paikoilla, esimerkiksi ravintolassa? Itselleni asia on todella vaikea ymmärtää. Olen imettänyt kahta lastani pitkään, toista yli kaksivuotiaaksi, myös julkisilla paikoilla, mutta aina hienotunteisesti ilman suurempia tissien esittelyjä. Eilen täällä olleessa ketjussa liittyen Näsinneulaan, joku kirjoitti, että "lapsi lutkuttaa tissiä posket lommolla"- itselleni tuo kuvaus on aivan outo, koska imetys oli hiljaista ja rauhallista puuhaa, enkä olisi voinut kuvitella sen häiritsevän ketään.
Kertoisitteko, millaisia negatiiisia ajatuksia imetyksen näkeminen teille tuo? Miksi se on teistä epämiellyttävää tai jopa "ällöttävää" (joku jopa vertasi imetystä ulostamiseen tai nenän kaivamiseen)?
Kertoisitteko myös, oletteko itse imettäneet lapsianne, tai onko teillä lapsia.
Kiitos!
Kommentit (517)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:38"]
Kaikkien äitien olisi hyvä kyllä miettiä, mikä vastuu vauvasta on ja mikä on tärkeintä. Imeväisikäisen paikka ei ole ravintola, kaupat yms. vaan koti, jossa saa rauhassa oppia elämään.
Terveisin kahden lapsen äiti.
[/quote]
Ensimmäisten kuukausien jälkeen on hyvkin ettei äiti jämähdä neljän seinän sisälle.
Minulla on lapsia, enkä ole ikinä julkisilla paikoilla imettänyt. Eivät ole lapset silti nälkäänsä huutaneet. Imettää voi rauhassa etukäteen tai pitää pullo saatavilla kodin ulkopuolella. Ei mitään ongelmaa. Ei kiinnosta pätkääkään nähdä kenenkään vauvoja kiinni tississä esim ravintolaillallisella. Ei edes omiani.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 14:52"]
Minusta sen lyhyen aikaa kun lapsi on imeväisikäinen voi omatkin menonsa suunnitella lapsen mukaan.
Mikään pakko ei ole mennä illalliselle imeväisikäisen kanssa ja äidinmaitoakin voi pumpata pulloon kahvilassa istumisen ajalle. Jos "pää hajoaa" kotona oloon ja "on ihan pakko" tehdä asioita joita teki ennen lastakin, niin olisi varmaan kannattanut harkita hieman pidempään vanhemmaksi ryhtymistä.
[/quote]
Imetystä suositellaan jatkettavaksi yksivuotiaaksi ja halutessa pidempäänkin. Minusta vuosi on pitkä aika tehdä elämää hankaloittavia käytännön järjestelyjä vain siksi, että joidenkin "pää hajoaa" kun "on ihan pakko" tuijottaa imettävän naisen rintaa. Entäs jos lihaville ihmisille sanottaisiin, että teillä on nyt vuosi aikaa laihtua, ennen kuin teidät voidaan päästää hiekkarannalle bikineissä. Olisi varmaan kannattanut harkita hieman pidempään lihavaksi ryhtymistä.
Paikka ei ollut mikään Rosso vaan ns. fine dining -paikka. Sellaisissa on omat kuvionsa. Eivät ne ole mitään lapsiperhepaikkoja.
Pitää ymmärtää käyttäytyä tilanteeseen sopivalla tavalla. Jos vauvan tahtoo väen vängällä viedä hienoon ravintolaan, otettakoon pullomaitoa mukaan. On kovin metsäläistä alkaa imettää hienossa paikassa!
Lisäksi, voi vauvojakin hiukan koettaa rytmittää tai ainakin itse ottaa selville vauvan rytmiä, jos kyse ei ole ihan vastasyntyneestä. Ja muutoinkin olen sitä mieltä, ettei vauvoja tartte joka paikkaan viedä: ei klasarikonserttiin, kirkkohäihin tai hienoihin ravintoloihin.
Kohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan, please!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:39"]
Eiköhän tästä(kin) ketjusta ole jo käynyt ilmi, että on ihmisiä, joita tietyissä paikoissa imettäminen häiritsee. Eikö jo siksi olisi kohteliasta käytöstä, että jättäisi imettämättä niissä paikoissa.
Puolustus asialle ei ole se, ettei näköalapaikalla imetys häiritse äitiä itseään ja osa läsnäolijoista suhtautuu siihen hyväksyvästi. Ei esimerkiksi tupakointikaan kaikkia välttämättä haittaa, mutta joitakin kyllä, joten kohtelias tupakoitsija ei sytytä tupakkaa ruokapöydässä vaan käy polttamassa sen syrjemmällä.
Kohtelias ihminen yksinkertaisesti ottaa huomioon muiden tunteet ja sen, miten he jonkin asian kokevat, ja käyttäytyy sen mukaan.
[/quote]
Mutta kuinka imettävä äiti voi sitten tietää, milloin missäkin on joku imetyksestä häiriintyvä henkilö?
Ja eikö tuo viimeinen lauseesi sitten koske aivan kaikkia? Eivätkö nämä joka asiasta itsekkäästi häiriintyvät henkilöt voisi edes kohteliaisuuden vuoksi sietää sitä, että äiti ruokkii pienen lapsensa imettämällä. Siinä kun ei ole kyse heistä eikä äidistä vaan pienestä nälkäisestä lapsesta, joten aikuiset voisivat hetkeksi luopua itsekkäästä minäminä-asenteestaan.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 14:52"]
Minusta sen lyhyen aikaa kun lapsi on imeväisikäinen voi omatkin menonsa suunnitella lapsen mukaan.
Mikään pakko ei ole mennä illalliselle imeväisikäisen kanssa ja äidinmaitoakin voi pumpata pulloon kahvilassa istumisen ajalle. Jos "pää hajoaa" kotona oloon ja "on ihan pakko" tehdä asioita joita teki ennen lastakin, niin olisi varmaan kannattanut harkita hieman pidempään vanhemmaksi ryhtymistä.
[/quote]
Imetystä suositellaan jatkettavaksi yksivuotiaaksi ja halutessa pidempäänkin. Minusta vuosi on pitkä aika tehdä elämää hankaloittavia käytännön järjestelyjä vain siksi, että joidenkin "pää hajoaa" kun "on ihan pakko" tuijottaa imettävän naisen rintaa. Entäs jos lihaville ihmisille sanottaisiin, että teillä on nyt vuosi aikaa laihtua, ennen kuin teidät voidaan päästää hiekkarannalle bikineissä. Olisi varmaan kannattanut harkita hieman pidempään lihavaksi ryhtymistä.
[/quote]
Mutta kai sitä voi vähän osoittaa tilannetajua siinä, millaiseen paikkaan menee? Onko esim. joku Chez Dominique teidän mielestä ihan passeli paikka imettää? Tai joku gourmet paikka muutenkaan? Tuossa alkuperäisessä Näsinneulaketjussa joku sanoi, että syöminen vauvaa imettäessä onnistuu ihan mainiosti: mies pilkkoo ruoan ja nainen sitten imettäessä lappaa sitä ruokaa haarukalla suuhun.... Ja tässä oli siis nimenomaan argumenttina se, ettei voi mennä lastenhoitohuoneeseen tai syrjemmälle, koska vauva saattaa syödä esim. 40 minuuttia putkeen ja ruoka jäähtyy siinä ajassa.
On ihan pakko ihmetellä, mitä nautintoa tällainen ihan ylipäänsä tuottaa? Miksi joku haluaa gourmet ravintolaan lappamaan haarukalla ruokaa suuhun vauvan kiemurrellessa samalla tississä kiinni?
Ja yli 6 kk ikäisen vauvan ruokailun, saati n. vuoden ikäisen, pystyy kyllä sen verran ajoittamaan, että kesken ruokailun ei ole välttämätön pakko imettää vaan välipalan voi hoitaa pakottavassa tilanteessa muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 14:04"]
Luulen että ne jotka asia häiritsee ovat vasten- tai vapaaehtoisesti lapsettomia naisia tai vanhempia naisia jotka tuntevat kateutta tms imettävää kohtaan
[/quote]
Minä siis oikeasti olen peniskateellinen itsensäpaljastajalle, enkä paheksu hänen käyttäytymistään epäsopivana? Samoin kuin olen kade sille joka töräyttää kunnon pierun ruokapöydässä oikein tarkoituksella, kun hänen vatsansa ilmeisestikin toimii? Siinä vaiheessa olen kateudesta vihreä, kun ruokapöydässä joku tekee todella muhkean räkälöydön nenästään?
Miten voi olla näin vaikeaa ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät katso hyvällä sitä, että yleisellä paikalla tehdään näkyvästi jotain intiimiä mm. imettämistä. Vai oletkohan sinä sittenkin kade siitä, että joillakin on parempi tilannetaju?
Pitäisi nyt alkeellisemmallakin kasvatuksella ymmärtää, että imettäminen julkisella paikalla ei ole sopivaa!
[/quote]
Vai on kaikki intiimi toiminta julkisella paikalla sopimatonta. Jos sinulle vauvan rintaruokinta on liian intiimiä julkiselle paikalle, miten mahdatkaan reagoida, jos näet pariskunnan kävelevän käsi kädessä tai peräti pussaavan toisiaan? Saako hääpäivää viettävä vanhapari porttikiellon ravintolaan, jos mies riisuu naisen takin ja antaa tälle poskisuudelman?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:06"]
B) Jos menen Näsinneulaan syömään ja maksan 100e ruokailustani (per lärvi) en todellakaan halua katsoa kenenkään tissejä. Enkä kyllä kuunnella vauvan huutoa. Enkä lasten itkua. Fine dining ei nyt vain ole lapsille. Kuten ei alkoholi, kaalimatomainokset jne.
[/quote]
Älä sitten katso, kuka sut pakottaa katsomaan? Katso muualle, keskity siihen syömiseesi ja ruokaseuraasi. Mikä ihme siinä on, että sitä imettäjää on pakko vahdata, ihan kuin aikuinen ihminen ei kykenisi katsomaan muualle. Pakko on tuijottaa ja lietsoa itseään raivoon. Nyt vilahti nänni, nyt kuului imaisu, nyt taas kaistale ihoa vilahti, nyt kuului lussautus.
Oletko tullut muuten ajatelleeksi, että tuo sun muiden ihmisten tuijottaminen ja vahtaaminenkin voi ärsyttää muita. Ehkä kannattais syödä kotona jos ei kestä muita ihmisiä.
Ja muuten satasella nyt ei ihan vielä osteta koko maailmaa, siellä ravintolassa on ja tulee olemaan muita asiakkaita, ei niiden sieltä pois tarvi lähteä vain sen takia, että sun ruokas maksaa satasen ja sua sattuu ärsyttämään muu maailma. On tuokin aika itsekäs ajattelutapa, että kun minä maksan satasen ruuastani niin saan päättää koko ravintolasalin tekemisistä. Ihan yhtä hyvin se imettävä äitikin maksaa ruuastaan sen satasen. Tai jospa se maksaa vaikka kaksi sataa? Saako se sitten ajaa sut pihalle sieltä jos sun mussutus sattuu sitä ärsyttämään?
[/quote]
Kerrotko MIKSI se tissiä imevä lapsi pitää viedä sinne? Minkä nautinnon se äiti siitä saa kun lappaa sitä satasen ruokaa naamaan samalla kun imettää? Vietkö imevän lapsesi muihinkin aikuisten paikkoihin? Pubeihin? Saunaan? Tupakkapaikalle? Ja miksi minun pitää kääntää katseeni pois jos toinen tulee naaman eteen imettämään? On paikkoja jotka on tarkoitettu rauhalliseen syömiseen eikä mihinkään lapsiperhepelleilyyn, mitä ei pitäisi olla niin vaikeata ymmärtää?
Eiköhän se ole parempi että te jotka luulette tisseinenne olevanne maailman napoja, pysytte siellä Mäkkärissä ja Rossossa, minne sivistystasonne juuri ja juuri riittää ja missä saatte mun puolesta imettää ihan rauhassa.
Ja niille jotka kehottaa kääntämään katseen muualle; mitä jos olen kanssasi kahdestaan syömässä? Hieman omituista se on kok ajan katsoa sivuun ja niskakin siinä tulee kipe'ksi.. Ja siltikään en halua nähdä tissiäsi!
Av:lla näyttäisivät kokoontuvan ihmiset, jotka keskimääräistä helpommin häiriintyvät toisten ihmisen elämästä, ja antavat neuvoja, miten toisten olisi elämänsä elettävä. Milloin ärsyynnytään kanssakulkijoiden kodeista, ulkoäöstä, vaatteista, jouluvaloista, virikehoidosta, työssäkäynnistä, lasten lukumäärästä, kotihoidosta ja nyt viimeksi imettämisestä. Pitäisitte huolen omista asioistanne ja antaisitte toisten hoitaa omansa, niin olisi varmasti kaikilla mukavampaa. Ravintolassakin pidetään epäkohteliaana vieraaseen pöytään huutelemista - kattaa mielestäni myös tuijottelun.
Kahdeksan sivua tästä on jo jauhettu, mutta edelleenkään noille julki-imettäjille ei mene jakeluun että myös tässä armaassa Suomessa julki-imetys on paheksuttavaa. Se, että tämä julki-imettäjä on asian kanssa ok, ei tarkoita että muut olisivat. Nolottaako teitä olla noin onnettoman huonotapaisia, vai miksi pitää inttää tuolla luonnollisuus-kortilla jatkuvasti vastaan?
Voi jestas, että mä olen supertyytyväinen päätökseemme ruokkia lapseni korvikkeella syntymästä saakka JA siitä, että kotiimme on aina palkattu lastenhoitaja hoitamaan vauvaa (ja isompia sisaruksia) sillä aikaa, kun me mieheni kanssa nautimme illasta ulkona ihan vain kaksin.
Mikä järki on mennä illastamaan tuollaiseen paikkaan ja maksaa ateriasta yli satanen - samaan aikaan pihdata lastenhoitajan palkkaamisen kanssa? Eikö tuo ole jo vähän noloa? Ei se lapsi pilalle mene, jos se muutaman tunnin hoitajan kanssa viettääkin. Jos lapsi ei huoli pulloa, hörpyttämälläkin sen saa ruokittua. Näin ollen ei ole pienintäkään syytä raahata sitä imeväisikäistä lasta lopottamaan ruokaansa rinnasta oikeaan ravintolaan. Maalaisjuntit taitavat vain toimia näin...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:38"]
Kaikkien äitien olisi hyvä kyllä miettiä, mikä vastuu vauvasta on ja mikä on tärkeintä. Imeväisikäisen paikka ei ole ravintola, kaupat yms. vaan koti, jossa saa rauhassa oppia elämään.
Terveisin kahden lapsen äiti.
[/quote]
Etkö tosiaan käy missään lastesi kanssa kun he ovat olleet alle 6kk? Me ollaan käyty kaupoissa ja ravintoloissa jo siitä kun vauva oli 2 kk muuten ei voitaisi olla perheenä ollenkaan. Perhetuttuja joiden kanssa kyläiltäisiin tms ei ole. Aika yksinäistä olisi kotona kahdestaan vauvan kanssa kaiket ajat, kun mies käy töissä jos siis ei edes vapaaajalla voisi missään käydä yhdessä. Täysimetän 6 kk.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:43"]
Näiden julki-imetysäippien mielestä se imetys on niiiiin luonnollista ja kaunista mutta jos näkevät luonnossa jonkun kauniisti paneskelevan pariskunnan niin ovat heti sitä mieltä että miten irstasta ja rivoa intiimiä toimintaa (koska se hänen lapsikin sikisi aivan selvästi neitseellisesti.....) ;D
[/quote]
Miksi jonkun paneskelu häiritsisi mua? Tehdään sitä kotona miehen kanssa päivittäin. Kuitenkin edelleen, seksi ja vauvan ruokailu ovat eri juttuja. On se vaaan ihme miksi joku ei sitä tajua? Suullakin voi tehdä seksissä vaikka mitä kivaa ja on ihan normaalia tietääkseni että suulla syödään, myös niissä hienoissa ravintoloissa. En vaan tajua miksi vauvaa voi imettää julkisesti tuttipullosta mutta ei rinnasta kun ei ole pakko sitä katsoa!
se oli se kaveri joka veti herneet nenään. (voi äitikin, mutta jutussa sitä ei sanottu)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:53"]
En vastusta julkista ihmettämistä, eikä minua häiritse pätkääkään paljaat tissitkään. Enkä ymmärrä ajatusta, että olisi hienoa olla imettämättä hienossa ravintolassa - kyllä ne vauvat sielläkin tarvitsevat ruokansa, eikä vauvan ruokailussa ole mitään epäsopivaa.
MUTTA huomauttaisin nyt kuitenkin kainosti, että se alkuperäinen "häly" ei alkanut siitä, että joku suomalainen asiakas olisi vastustanut imetystä. EIKÄ edes siitä, että se intialainen seurue olisi vaatinut imetystä loppumaan.
Vaan suomalainen tarjoilija oli TULKINNUT, että intialaisseuruetta nolostutti katsella imetystä JA siitä ehdotuksesta mennä imettämään muualle oli SUOMALAINEN äiti vetänyt herneen nenään.
Kulttuurien yhteentörmäystä siis. Ja siinä toki voikin olla vähän hienotunteisempi kuin normaalisti. Joissain kulttuureissa naiset eivät saa paljastaa edes päätään, saati sitten rintojaan - joten vaikka ne turistit eivät asiasta vieraassa maassa kehtaisi älämölöä nostaakaan, voi se isäntäkansan edustaja ottaa silti asian huomioon, kun ei suuremmasta vaivasta kuin lastenhoitohuoneeseen menosta ole kyse.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 19:56"]
Kahdeksan sivua tästä on jo jauhettu, mutta edelleenkään noille julki-imettäjille ei mene jakeluun että myös tässä armaassa Suomessa julki-imetys on paheksuttavaa. Se, että tämä julki-imettäjä on asian kanssa ok, ei tarkoita että muut olisivat. Nolottaako teitä olla noin onnettoman huonotapaisia, vai miksi pitää inttää tuolla luonnollisuus-kortilla jatkuvasti vastaan?
Voi jestas, että mä olen supertyytyväinen päätökseemme ruokkia lapseni korvikkeella syntymästä saakka JA siitä, että kotiimme on aina palkattu lastenhoitaja hoitamaan vauvaa (ja isompia sisaruksia) sillä aikaa, kun me mieheni kanssa nautimme illasta ulkona ihan vain kaksin.
Mikä järki on mennä illastamaan tuollaiseen paikkaan ja maksaa ateriasta yli satanen - samaan aikaan pihdata lastenhoitajan palkkaamisen kanssa? Eikö tuo ole jo vähän noloa? Ei se lapsi pilalle mene, jos se muutaman tunnin hoitajan kanssa viettääkin. Jos lapsi ei huoli pulloa, hörpyttämälläkin sen saa ruokittua. Näin ollen ei ole pienintäkään syytä raahata sitä imeväisikäistä lasta lopottamaan ruokaansa rinnasta oikeaan ravintolaan. Maalaisjuntit taitavat vain toimia näin...
[/quote]
Tässä kirjoituksessa hienosti kärjistyi mielestäni koko ketjun ydin: jotkut puhuvat ylipäätäänään julkisilla paikoilla imetyksestä ja jotkut hienossa ravintolassa imettämisestä. Itse voi imettää puiston penkillä kun vauva syö tunnin välein lämpimällä ilmalla mutta en menisi hienompaan ruokaravintolaan vauvan kanssa illastamaan. Aika harva varmaan niin oikeasti tekee. Olisi hyvä jos mielipiteissä tulisi ilmi se ollaanko koko julki-imetystä vastaan vai vain hienommissa ruokaravintoloissa imetystä vastaan?Tämä ei tullut ilmi sinunkaan kirjoituksestasi.
Tekisi niin mieli nähdä ihmiset, jotka siellä näyttöjen edessä lymyää.
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni tarkoittaa julki-imettäjällä kunnolla rintojansa esittelevää vai onko myös huomaamattomammin esim. paidalla suojaten mutta julkisella paikalla imettävä tällainen kammotus jota aikuiset ihmiset eivät osaa olla tuijottamatta? Kyllä se tuijottaminen on huonompaa käytöstä kuin lapsen siististi hoidettu imettäminen.
Itse olen koko ketjun lukenut ja muutaman kommentinkin laittanut (13, 18, 201, 228 ja 258) Enpä ois uskonut että näin paljon on imettämistä luonnottomana pitäviä. Kun itse imetin esikoista julkisesti mutta suojaten, ei kukaan tullut valittamaan. Omasta kokemuksesta on paljon mukavampaa lapselle ja äidille imettää kahvilan tms. tuolilla kuin vessassa/lastenhoitohuoneessa jossa usein ainoa istuin on wc-pönttö. Omia tuttavia tai ketään muutakaan en pakota yksin mihinkään kopperoon imettämään, hyvin voin pitää seuraa kaverille vaikka pieni osa rintaa näkyisikin. Oikeanlaisesta imetyksestä ei yleensä myöskään mitään ääntä kuulu. Odotan toista lastani ja aion jatkaa samalla tavalla jos vain imetys onnistuu. Näiden turhista valittajien innostamana voisin hankkia asusteen jonka näette kun laitatte googleen "tissipipo". Että jos se pieni kaistale tissiä ei vilahdakaan niin tuijotelkaa tällasta jos on pakko muita tuijotella vaikka oksennus lentää yms...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:46"]
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni tarkoittaa julki-imettäjällä kunnolla rintojansa esittelevää vai onko myös huomaamattomammin esim. paidalla suojaten mutta julkisella paikalla imettävä tällainen kammotus jota aikuiset ihmiset eivät osaa olla tuijottamatta? Kyllä se tuijottaminen on huonompaa käytöstä kuin lapsen siististi hoidettu imettäminen.
Itse olen koko ketjun lukenut ja muutaman kommentinkin laittanut (13, 18, 201, 228 ja 258) Enpä ois uskonut että näin paljon on imettämistä luonnottomana pitäviä. Kun itse imetin esikoista julkisesti mutta suojaten, ei kukaan tullut valittamaan. Omasta kokemuksesta on paljon mukavampaa lapselle ja äidille imettää kahvilan tms. tuolilla kuin vessassa/lastenhoitohuoneessa jossa usein ainoa istuin on wc-pönttö. Omia tuttavia tai ketään muutakaan en pakota yksin mihinkään kopperoon imettämään, hyvin voin pitää seuraa kaverille vaikka pieni osa rintaa näkyisikin. Oikeanlaisesta imetyksestä ei yleensä myöskään mitään ääntä kuulu. Odotan toista lastani ja aion jatkaa samalla tavalla jos vain imetys onnistuu. Näiden turhista valittajien innostamana voisin hankkia asusteen jonka näette kun laitatte googleen "tissipipo". Että jos se pieni kaistale tissiä ei vilahdakaan niin tuijotelkaa tällasta jos on pakko muita tuijotella vaikka oksennus lentää yms...
[/quote]
Eihän sitä imetystä luonnottomana pidetä, vaan intiiminä tapahtumana, joka ei kuulu julkiselle paikalle. Todelliset argumentit eivät ilmeisesti riitä, kun pitää vääristellä vastapuolen sanomisia.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 11:11"]
No tuntuu vähän, että sillä imetyksellä halutaan provosoida ympäristöä. Ystäväni imettää, kun lapsella on nälkä. Sitä ei juurikaan huomaa, vaikka samassa seurassa olen. Mutta jotkut imettää niin, että varmasti kaikki ympärillä huomaa ja näkee. Eli tekevät siitä shown ja haluavat herättää huomiota.
[/quote]
Hyvin samanlaisia ajatuksia! Tässäkin ketjussa joku kertoi, kuinka on imettänyt kaikkialla missä on sattunut olemaan ja kehuskeli jo miettineensä napakoita vastauksia mahdollisten kritisojien varalle. Pyöriköhän pitkäänkin tissit kaula-aukosta ulkona odotellessaan, että pääsisi näpäyttämään, kun kuulemma kukaan ei valittanut? Meni hyvät ja harjoitellut repliikit hukkaan, olisi pitänyt riisuutua ihan nakeksi: uusin ja luonnollisin imetystapa, ettei vauvan luonnollinen ruokahalu häiriinny vaatteista tulevista luonnottomassa hajuista ;)
[/quote]
Jospa lukisit tarkemmin ennenkuin alat heitellä "vitsikkäitä" kommenttejasi... Viestissä nimenomaan lukee että imetyspaidan alta ei paljoa näy ja etsi mahdollisuuksien mukaan ei-keskeisen paikan. Aina se vaan ei onnistu enkä todella alkaisi raahaamaan nälkäänsä huutavaa pientä kauas syrjemmäksi. En myös todellakaan koko vauva-aikaa haluaisi viettää pelkästään kotosalla, se nyt ei ainakaan kovin tervettä ole. Oma lapseni ei koskaan oppinut juomaan pullosta joten imettäminen oli ainoa keino ruokkia. En tosiaan ymmärrä jos joku haluaa tehdä showta kyseisestä toiminnasta.
Näiden julki-imetysäippien mielestä se imetys on niiiiin luonnollista ja kaunista mutta jos näkevät luonnossa jonkun kauniisti paneskelevan pariskunnan niin ovat heti sitä mieltä että miten irstasta ja rivoa intiimiä toimintaa (koska se hänen lapsikin sikisi aivan selvästi neitseellisesti.....) ;D