Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetystä julkisilla paikoilla vastuvat - asiallisia vastauksia pyytäisin?

Vierailija
31.07.2013 |

Pyytäisin asiallisia vastauksia kysymykseeni, eli mikä häiritsee imetyksessä julkisilla paikoilla, esimerkiksi ravintolassa? Itselleni asia on todella vaikea ymmärtää. Olen imettänyt kahta lastani pitkään, toista yli kaksivuotiaaksi, myös julkisilla paikoilla, mutta aina hienotunteisesti ilman suurempia tissien esittelyjä. Eilen täällä olleessa ketjussa liittyen Näsinneulaan, joku kirjoitti, että "lapsi lutkuttaa tissiä posket lommolla"- itselleni tuo kuvaus on aivan outo, koska imetys oli hiljaista ja rauhallista puuhaa, enkä olisi voinut kuvitella sen häiritsevän ketään.

Kertoisitteko, millaisia negatiiisia ajatuksia imetyksen näkeminen teille tuo? Miksi se on teistä epämiellyttävää tai jopa "ällöttävää" (joku jopa vertasi imetystä ulostamiseen tai nenän kaivamiseen)?  

Kertoisitteko myös, oletteko itse imettäneet lapsianne, tai onko teillä lapsia.

Kiitos!

Kommentit (517)

Vierailija
161/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 15:11"]

Mikähän siihen olisi tosiaan pitänyt soittaa, naiselle, joka miettii tuollaisessa tilanteessa toisen pahoinpitelemistä...

[/quote]

Oletko hieman yksinkertainen ajattelumaailmaltasi ja kuplassasi? Eli jos viaton sivustaseuraaja näkee toisen tukehduttavan lapsen pakokaasuun, ja jos tulee siitä niin vihaiseksi että kirjoittaa että olisi tehnyt mieli lämäyttää naista niin kumpikohan siinä on se PAHOINPITELIJÄ???! Nainen jota pistää vihaksi kun näkee että vauvaa pidetään pakokaasuissa, vai nainen joka tosiaan pitää omaa lastaan väkisin pakokaasuissa?

Vierailija
162/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:06"]

Mielipiteitä on erilaisia, mutta omasta mielestäni itkevää vauvaa isompi häiriötekijä oli ihan oikeasti, paljas maitoa valuva tissi muiden syödessä siinä metrin päässä aamupalaa...

[/quote]

Eihän nämä hormoonihuuruiset hurmosmammat tajua sitä että muut eivät halua katsella juuri heidän tissiään tai tissejään, kuvittelevat vähintään että tissinsä ovat jotkut maailman kahdeksannet ihmeet :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:10"]

Kai te julki-imettäjät suurinpiirtein tiedätte, milloin vauva herää nälkään? Kyllä minä ainakin tiesin. Turha mm. edes tilata ruokaa, jos tietää että vauva pitää imettää puolen tunnin sisään.

Minä aina imetin vauvat juuri ennenkuin menimme johonkin ravintolaan/kahvilaan/tilaisuuteen. Ei ainakaan mun vauvoilla ollut niin minuutin päälle tuon syömisen kanssa.

Lisäksi yleensä nukahtivat imemisen jälkeen, joten eivät häirinneet mitenkään.

[/quote]

Sinä oletkin selvästi koulutettu ja hyvä äiti lapsillesi koska osaat ajatella pidemmälle, mutta nuo paljastelija-yksinhuoltajahomssut eivät vaan tajua että muu maailma ei ole kiinnostunut näkemään heidän vastenmielisiä maitovuotoisia utareitaan.

Vierailija
164/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaat rinnat eivät kuulu "normaaliin elämään" julkisella paikalla Suomessa. On niitä toki sellaisiakin heimoja jossain Afrikassa jossa ne kuuluvat, joten tervemenoa vaan sinne!

Vierailija
165/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivonpa vaan, että seuraavan kerran immettäjän viereen tulee iso, lihava, rasvainen ja juovuksissa oleva äijänköriläs ihastelemaan sekä tissejä että vauvaa. Saataa loppua se tissien esittely :-D

Vierailija
166/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän näille julkisesti imettäville hurmosreppanoille muuten tapahtuu, kun hormonien vaikutus alkaa lakata....?

Vierailija
167/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun näkökulmani: olen imettänyt kolme lastani lähes 1 v asti. Kertaakaan en julki-imettänyt, koska en tahtonut, että kukaan vieras näkee minun rintojani.

Minusta koko julki-imetyksen ajatuskin tuntui vastenmieliseltä.

Vierailija
168/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan se nyt aivan LIIKAA vaadittu että tarttis pitää jotain näkösuojaa intiimien ruumiinosien edessä. Eihän se ole mitenkään luonnollista? Traumoja siitä vähinkään tulee ja se ei ole laisinkaan lapsimyönteistä!!! Ajatelkaa nyt, kaikki pahat lapsettomat ja lapsivastaiset ihmiset rupeaa kaivelemaan niistä komeroistaan niitä verisiä kirveitä ja moottorisahojaan heti jos ei ruveta lisäilemään sitä lapsimyönteisyyttä heiluttelemalla tissejä koko maailmalle!

Vierailija
169/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa katsoa kun toinen ihminen lutkuttaa toisen nänniä. Inhottaa, kuvottaa. 

Eli jos teet sen harson alla niin ok, siltikin ääni häiritsee, mutta ymmärrän sen.

Mutta kerro minulle mikä ongelma siinä on, ettet voi peittää tissejäsi? OIkeasti?

Pakko esitellä niitä siellä, miksei voi mennä vessaan, jos ei mitään millä peittää ole mukana?

Vierailija
170/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 12:06"]

B) Jos menen Näsinneulaan syömään ja maksan 100e ruokailustani (per lärvi) en todellakaan halua katsoa kenenkään tissejä. Enkä kyllä kuunnella vauvan huutoa. Enkä lasten itkua. Fine dining ei nyt vain ole lapsille. Kuten ei alkoholi, kaalimatomainokset jne.

[/quote]

Älä sitten katso, kuka sut pakottaa katsomaan? Katso muualle, keskity siihen syömiseesi ja ruokaseuraasi. Mikä ihme siinä on, että sitä imettäjää on pakko vahdata, ihan kuin aikuinen ihminen ei kykenisi katsomaan muualle. Pakko on tuijottaa ja lietsoa itseään raivoon. Nyt vilahti nänni, nyt kuului imaisu, nyt taas kaistale ihoa vilahti, nyt kuului lussautus.

Oletko tullut muuten ajatelleeksi, että tuo sun muiden ihmisten tuijottaminen ja vahtaaminenkin voi ärsyttää muita. Ehkä kannattais syödä kotona jos ei kestä muita ihmisiä.

Ja muuten satasella nyt ei ihan vielä osteta koko maailmaa, siellä ravintolassa on ja tulee olemaan muita asiakkaita, ei niiden sieltä pois tarvi lähteä vain sen takia, että sun ruokas maksaa satasen ja sua sattuu ärsyttämään muu maailma. On tuokin aika itsekäs ajattelutapa, että kun minä maksan satasen ruuastani niin saan päättää koko ravintolasalin tekemisistä. Ihan yhtä hyvin se imettävä äitikin maksaa ruuastaan sen satasen. Tai jospa se maksaa vaikka kaksi sataa? Saako se sitten ajaa sut pihalle sieltä jos sun mussutus sattuu sitä ärsyttämään?

Vierailija
171/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet äidit kyllä selvästi keräävät imettämisellä huomiota; Katsokaa tässä on meidän ihana Irma-Petteri-vauva, ihan meidän oma ja syö tässä tissiä ja on niin ihana, näkeehän kaikki! Ovat niin sokeutuneita omasta lapsestaan, että luulevat kaikkien muidenkin maailman pyörivän sen ympärillä. Ja haluavat siis huomiota; "onpa siinä söötti vauva". Ja sitten voivat ylpeillä.

Vierailija
172/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittekö yhtään sitä että miten vauva isommaksi tullessaan saa häpeillä julkista itsepaljastusta harrastavaa äitiään ???

Vierailija
173/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös useasti todettu, että luonnollisia asioita ovat mm. virtsaaminen, ulostaminen, piereskely, masturbointi ja moni muukin asia, joka ei ehkä muiden silmiä/muita aisteja ravintolassa hivele. Niin että voitaisiinko tämä "luonnollisuus"-kortti jo jättää pölyttymään sinne kliseiden hautausmaalle, jos ei mitään muuta sanottavaa aiheeseen enää keksitä?

Vierailija
174/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 15:58"]

Eikö julki-imettäjät vieläkään tajua, että vaihtoehtona on syrjään siirtyminen. Ei siis joko julki-imettää tai huudattaa vauvaa. Vaan imettää jossain sivummalla omassa rauhassa.

Toisekseen joku sanoi, että vauvan hyvinvointi menee kaiken edelle. Siis haloo, tuleehan vauvan tarpeet hoidettua myös siellä SIVUMMALLA!!

[/quote]

Haloo. Sano yksikin HYVÄ syy sille, miksi pitäisi jättää kalliit ruuat kylmenemään ja lähteä kykkimään jonnekin nurkkaan? Ja hyväksi syyksi ei kelpaa "no kun musta se on vaan niin rumaa imettää" - voit aina katsoa muualle.

Ravintolassa syöminen on sosiaalinen tapahtuma, ei pikatankkausta. Siksi on hullua vaatia jotakuta poistumaan aika pitkäksikin aikaa juuri siitä seurueesta, jota on tullut sinne ravintolaan tapaamaan.

Vain siksi, että joku lapsivihamielinen lapseton neurootikko haluaa saada kyylätä juuri siihen suuntaan, jossa äiti vauvoineen istuu.

[/quote]

No jumalauta peitä se tissis sitten, ihan mikä tahansa tilanne ravintolassa, en halua syödä ja tuijottaa samalla utaretta. P e i t t ä k ä ä  n e.

Vierailija
175/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 14:04"]

Luulen että ne jotka asia häiritsee ovat vasten- tai vapaaehtoisesti lapsettomia naisia tai vanhempia naisia jotka tuntevat kateutta tms imettävää kohtaan

[/quote]

Minä siis oikeasti olen peniskateellinen itsensäpaljastajalle, enkä paheksu hänen käyttäytymistään epäsopivana? Samoin kuin olen kade sille joka töräyttää kunnon pierun ruokapöydässä oikein tarkoituksella, kun hänen vatsansa ilmeisestikin toimii? Siinä vaiheessa olen kateudesta vihreä, kun ruokapöydässä joku tekee todella muhkean räkälöydön nenästään?

Miten voi olla näin vaikeaa ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät katso hyvällä sitä, että yleisellä paikalla tehdään näkyvästi jotain intiimiä mm. imettämistä. Vai oletkohan sinä sittenkin kade siitä, että joillakin on parempi tilannetaju?

Pitäisi nyt alkeellisemmallakin kasvatuksella ymmärtää, että imettäminen julkisella paikalla ei ole sopivaa!

Vierailija
176/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^  Kaikki missä arvostellaan mammoja on vain kateellisuutta, muuhun argumentointiin ei hormonien vallassa oleva ihminen kykene :DD

Onneksi on niitäkin mammoja, jotka kulkee tässä yhteiskunnassa täysin valoin eivätkä imetä julkisilla paikoilla.

Vierailija
177/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:06"]

Mielipiteitä on erilaisia, mutta omasta mielestäni itkevää vauvaa isompi häiriötekijä oli ihan oikeasti, paljas maitoa valuva tissi muiden syödessä siinä metrin päässä aamupalaa...

[/quote]

Eihän nämä hormoonihuuruiset hurmosmammat tajua sitä että muut eivät halua katsella juuri heidän tissiään tai tissejään, kuvittelevat vähintään että tissinsä ovat jotkut maailman kahdeksannet ihmeet :D

[/quote]

Jotenkin mä olen aina käsittänyt että sun silmät on sun päässäsi ja että voit itse päättää mitä katsot. Eikö näin olekaan? Sun on siis pakko katsoa niitä tissejä, sä et mitenkään kykene katsomaan muualle, silmät ei liiku eikä pää käänny? Vai uhkaileeko ne mammat sua jotenkin, ettet uskalla olla katsomatta? Kumma juttu on että mua ei kukaan koskaan pakota katsomaan mitään mitä mä en halua. No, meitä on moneksi, jotenkin sitä ei vaan itse viittis tollasia aivoperuja päästää näppäimistöltään, tuntisi itsensä liian tyhmäksi :) Että ravintolassa on ihan pakko tuijottaa naapuripöytään, juu pakko mikä pakko, muuta ei voi...

Vierailija
178/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä imetän julkisesti kaupungilla liikkuessa mutta osaan peittää rintani niin ettei paljoa näy. Suurin osa äideistä kyllä pyrkii imettämään niin ettei liikaa vilauttele. Omituista että tässä ketjussa on niinkin paljon sellaisia jotka muka näkevät maitoa roiskuvia rintoja jatkuvasti ravintoloissa ja kaupungilla liikkuessaan. En minä vain näe mitään itsensä esittelijöitä. Tuleekin mieleen onko täällä joillain joku pakkomielle vihata imettäviä äitejä? Imetys on mielestäni yksi ihanimpia asioita vauvan hoidossa enkä näe siinä mitään vastenmielistä.

Vierailija
179/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien äitien olisi hyvä kyllä miettiä, mikä vastuu vauvasta on ja mikä on tärkeintä. Imeväisikäisen paikka ei ole ravintola, kaupat yms. vaan koti, jossa saa rauhassa oppia elämään.

Terveisin kahden lapsen äiti.

Vierailija
180/517 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 16:36"]

Jotenkin mä olen aina käsittänyt että sun silmät on sun päässäsi ja että voit itse päättää mitä katsot. Eikö näin olekaan?

[/quote]

Kyseinen toiminta on vaan niin outo livenä jossain ravintolassa että se on kuin katsoisi autokolaria, ei haluaisi millään katsoa mutta joutuu vilkuilemaan että miten tuollaista hirveää ja rumaa voi tapahtua oikeassa elämässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän