Kauppalehti: Sijoittaja Kim Väisänen kritisoi Orpon hallitusta Talousaamussa: 75% toimista pitäisi olla kasvutoimia ja 25% leikkaamista!
Sijoittajat ja yrittäjät alkavat myös olla täysin kyllästyneitä Orpon hallitukseen ja sen luomaan epätoivon sekä näivetyksen ilmapiiriin, joka on näkynyt esimerkiksi konkursseina ja kasvavana työttömyytenä.
"Tämä hallitus on kuvitellut, että leikkaamalla lähdetään nousuun. Sehän ei pidä missään tapauksessa paikkaansa. Leikkaaminen on ainoastaan lahjattomien hommia”, Väisänen sanoi.
”Jos hallitus olisi käyttänyt ihan saman effortin [ponnistelun] ja energiamäärän siihen, että olisi puhuttu kasvusta ja siitä, miten sitä saadaan ja miten sitä mahdollistetaan, voitaisiin olla ihan eri tilanteessa. Orpo ja [valtiovarainministeri Riikka] Purrahan tekivät täydellisen karhunpalveluksen sillä, että he romuttivat kuluttajien uskon tulevaisuuteen”, Väisänen sanoi.
Hänestä kaikki paukut pitäisi siirtää leikkaamismentaliteetista kasvunhakemismentaliteettiin.
Väisäsen mielestä 75 prosenttia toimista pitäisi olla kasvutoimia ja 25 prosenttia leikkaamista."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/e84422b4-3347-4731-9b92-a0e57e5d30…
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Samoja asioita oon kirjoitellut tänne. Olen kyllä edelleen sitä mieltä että 90% pitäisi olla kasvu toimia...mutta siitä ollaan Väisäsen kanssa samaa mieltä että toimet ovat olleet hallitukselta aivan vääriä. Olen myös useaan kertaan kirjoittanut sen että muut maat tukee ja talous kasvaa. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Meidän hallinto leikkaa ja talous matelee pohja mudissa, onko vuosi 18 menossa. Alvin korotuskaan ei auttanut. Uutisoitiin:"Kasvu" 0,2%, eli todellisuudessa ainoana Euroopan maana oltiin lujasti pakkasella ( arviolta n. 0,7%.)...Niitä kasvutoimia ootellessa, saatais nuorille töitä ja toimeen tuloa. Sit he varmaan hiffais että hässiäkkin vois ni saatais uusia veronmaksajia... T. Turun paappa
Onko hallitus tehnyt yhtään mitään kasvun toimeen?
Kiinnostaa ihan vtusti jonkun tyhjäpäisen nobodyn ulina.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa ihan vtusti jonkun tyhjäpäisen nobodyn ulina.
Miljonääreistä ja sijoittajistakin saadaan "nobodeja" ja "vassareita", jos kritisoivat Orpon hallitusta.
Montako miljardia Zannuli jakoi yrityksille? Olisiko pitänyt jatkaa samalla linjalla?
Tämä on ollut kaikille muille ihan selvää paitsi kokoomuspelleille ja vallanhimoisille persuille.
Ei voi kuin ihmetellä kuinka tyhmiä näiden puolueitten äänestäjät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Montako miljardia Zannuli jakoi yrityksille? Olisiko pitänyt jatkaa samalla linjalla?
Voi jumalauta kuinka yksinkertainen ihminen voi olla! Kolme vuotta ollut tällä hallituksella tehdä mitä lupasi ja sä edelleen jauhat Sannasta?
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut kaikille muille ihan selvää paitsi kokoomuspelleille ja vallanhimoisille persuille.
Nimenomaan. Mutta kaikki jotka on erimieltä kuin hallitus on kommunisteja. Sosialismikin kauhistuttaa Purraa. Aina siitä jaksaa riehua.
Vierailija kirjoitti:
Keskustan Mika Lintilä jakoi - ja kokoomus kannatti ja vaati lisääkin.
Väisänen on Harkimon tapainen populistiräkyttäjä. Sopii kokeilla lähteä tekemään politiikkaa.
ookoo, mikä on sijoittajan kompetenssi?
Ai se haluaa että hallitus käyttää verorahoja (joita hän ei maksa) antaakseen rahaa loisille, jotka sitten ostavat firmoilta tuotteita ja hän saa osinkoja....
Köyhien tukeminen on yritystukea ja se pitää lakkauttaa. Köyhille voisi aivan hyvin järjestää valtion ruokailuja, valtion asuntoparakit ja valtion pukimosta vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on tietoista politiikkaa, ainakin kokoomukselta. Kokoomus haluaa Suomesta taas luokkayhteiskunnan, ja se tapahtuu varmimmin romahduttamalla valtion ja suuren enemmistön talous. Persut peesaavat, koska heillä on nyt hillotolpat eivätkä he näe nenäänsä pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on tietoista politiikkaa, ainakin kokoomukselta. Kokoomus haluaa Suomesta taas luokkayhteiskunnan, ja se tapahtuu varmimmin romahduttamalla valtion ja suuren enemmistön talous. Persut peesaavat, koska heillä on nyt hillotolpat eivätkä he näe nenäänsä pitemmälle.
Muistetaan että vain vassarit huutaa luokkasotaa.
Kaikilla pitää olla yhtä kurjaa, siihen demarit pyrkii. Menestyminen on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Jopa ihan näin työttömänä ammattikoululaisena ymmärtää sen että leikkaaminen aiheuttaa laman ja lisää työttömyyttä. Jos tämä hallitus on todella EKn määräysten toteuttaja, kuten on väitetty, niin kysyn vaan että kuinka hvetin tyhmiä ihmisiä siellä EKssakin sitten istuu? Tappavat tarkoituksella yritykset ja vievät asiakkaitten ostovoiman. Eihän yksikään yritys Suomessa tai maailmallakaan toimi ilman maksavia asiakkaita. Eikö tämä nyt ole ihan maalaisjärjellä ajateltuna näin?
Vierailija kirjoitti:
Dille kaljupää.
Onpa nyt kypsää kommentointia. Niin missä ne teidän kasvutoimet oikein ovat?
ehehehhehehe
Kimin mielestä valtio on kuin startup-yritys
”Tässä hyviä ovat startupit, joissa itsekin olen mukana. Olen sijoittanut 51 startup-yritykseen. Ja mitä ne tekevät, ne kaikki hakevat aggressiivisesti ja voimallisesti kasvua”, Väisänen sanoi.
Muistellaanko miten kävi kun Sipilä luuli valtion olevan yhtiö?
Mutta kaikkihan me tiedetään että tällä palstalla räksyttää varsin aktiivisesti demareiden ja vasemmistoliiton puolueaktiivit. Viime hallituskaudella ne poistivat keskusteluja, nyt luotte niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja asioita oon kirjoitellut tänne. Olen kyllä edelleen sitä mieltä että 90% pitäisi olla kasvu toimia...mutta siitä ollaan Väisäsen kanssa samaa mieltä että toimet ovat olleet hallitukselta aivan vääriä. Olen myös useaan kertaan kirjoittanut sen että muut maat tukee ja talous kasvaa. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Meidän hallinto leikkaa ja talous matelee pohja mudissa, onko vuosi 18 menossa. Alvin korotuskaan ei auttanut. Uutisoitiin:"Kasvu" 0,2%, eli todellisuudessa ainoana Euroopan maana oltiin lujasti pakkasella ( arviolta n. 0,7%.)...Niitä kasvutoimia ootellessa, saatais nuorille töitä ja toimeen tuloa. Sit he varmaan hiffais että hässiäkkin vois ni saatais uusia veronmaksajia... T. Turun paappa
Onko hallitus tehnyt yhtään mitään kasvun toimeen?
Olihan niillä tämän murron lista, joka nyt uhkailee hiekkateillä ja anopin hoitamisella.