Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huhtikuun 2014 vauvat

28.07.2013 |

Ihanaa!! Sain tänään tietää olevani raskaana vaikka olin saanut kahden lääkärin tuomion raskauden epätodennäköisyydestä pcon takia. Pco vaikeaa laatua kuulemma mut nyt silti luomusti raskaana!! Olin jo saanut clomit seuraavaa kiertoa varten, mut ei ikinä tarvinnut niitä napsia kun beibi on tulossa :) Oltiin jätetty ehkäisy alkuvuodesta ja sain tietää monirakkulaisista munasarjoista vahingossa kun menin ultraääneen positiivisen raskaustestin takia joka osoittautui kuitenkin virheelliseksi! 

Raskauslaskurin mukaan vauva syntyisi 1.4.2014 

olen rv 4+5 :))) 

Onko mulla jo kanssatovereita!?

Kommentit (168)

101/168 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Täällä myös yksi huhtikuun odottaja ilmottautuu. LA on 19.4. Huomasin, että muutamalla muullakin taisi olla sama päivä :) Nyt menossa siis rv 9. Ensimmäinen lapsi tulossa ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Ensi viikolla ensimmäinen neuvola ja sitä nyt jännätään. Kaikki on mennyt tähän mennessä suht hyvin, lukuunottamatta väsymystä ja kuvottavaa oloa. Tämä väsymys on yllättänyt täysin. Olen tottunut liikkumaan ja nyt tämän väsymyksen myötä se on jäänyt vähemmälle. Ehkä tämä vain kuuluu asiaan. Mielialat ovat myös vaihdelleet . Ajatukset tällä hetkellä seuraavan viikon neuvolakäynnissä. Olen kuullut, että monella ei vielä rv 10 kuulu sydänääniä, joten varmaan täytyy itsekin varautua siihen.

102/168 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nousi kuume 38,5 ja oksensin koko päivän. Soitin.sitten neuvontaan ja he ohjasivat päivystykseen. Jouduin vuorokaudeksi tiputukseen kuivumisen vuoksi ja tänään äitiyspolille. Polilla lääkäri katsoi ultralla ja siellähän pieni 9vko vanha alkio makoili ja sydän tykytti hurjasti. Kyllä itketti. :') Huomenna ihan virallisesti sitten ensimmäinen neuvola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/168 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, tämä kans ilmottautuu :D 7+6 menossa ja viikon päästä menossa ensimmäisen kerran neuvolaan, vähän jännittää mitä siellä paljastuu/tapahtuu. LA;ksi neuvolantäti sanoi puhelimessa 26/4.

Oireita on ollut, tissit on kipeät, väsyttää ihan kokoajan mutta silti aamuyöstä ei tule uni. Hajut ällöttävät. Pahoinvointia on, mitään ruokaa ei tekisi mieli mutta silti on tarve kokoajan mussuttaa jotain, koska pitää pahoinvointia poissa.. Mutta kyllä tuntuu mahtavalta, esikoista siis odotetaan :)

104/168 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt eka neuvola takana, sieltä saatiin filmiä asukin majaan... Olipa se kyllä uskomattoman tuntuista nähdä ja sitten kun vielä sydänäänetkin.... On tää totta! Ihan mahtavalta kyllä tuntuu kun vielä ensimmäisestä kyse.

105/168 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat omasta ekasta neuvolakäynnistä joka oli pari viikkoa takaperin. Kyllä siinä itku meinas päästä kun yhtäkkiä se pieni siinä ruudulla oli ja kahteen kertaan vielä liikehtikin. Olkoonki että ei oo tahdonalaista liikkumista, niin huijui silti sitä tunnetta itellä kun sen näki :)

106/168 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Piiska" time="05.08.2013 klo 20:08"]

Mäpä teen sen ja laitan sähköpostiosotteen tähän, johon saa laittaa pyyntöjä päästä ryhmään.. Muuta keinoa en tällä hetkellä keksi:D

[/quote]

olisin halukas kans liittyyn mutta miten??

107/168 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuis kanssa yks joka odottelee huhtivauvaa syntyväks ! :) 

LA 3.4, viikkoja nyt 12+2. Kaks kertaa käyty jo ultrassakin, ekaks viikolla 10 kun piti olla viikkoja kasassa ne 12.. ja nyt torstaina sit uudestaan. Näkykin oikeen vilkas sikiö, koko ajan heilutteli käsiä ja jalkoja, ja teki kaikenmaailman kuperkeikkoja.  pp mitta 54mm ja np 1.5mm. 

Esikoinen meille tulossa ja odottelen huhtikuuta kuin kuuta nousevaa.. :) Äidin ja isin pikkuinen <3

108/168 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo ultran näkeminen on sitten lopultakin jotenkin niin ihmeellinen ja ainutkertainen hetki, vaikka tiesikin, että sellaista oli ohjelmassa. Ja nuo liikehdinnät ja kaikki, ja se sydämen pompottelu siellä. Kaikkea sitä sisällä tapahtuukin salaa :)

109/168 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin niin. Kyllä multa sellanen henkäys siinä pääsi..

Milloin sinulla on Hilde laskettu aika? Mulla 14.4. 

Vierailija
110/168 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Ensimmäinen neuvola oli 2 viikkoa sitten ja laskettu aika ois näillä näkymin 12.4. Ensi viikolla ensimmäinen ultra. Jännittää! :) Tehtiinkö teille muuten raskaustesti neuvolassa? Minä olin jotenkin kuvitellut, raskaus "varmistetaan", mutta ei. Noh, kaitpa se sitten ultrassa viimeistään varmistuu. :)

111/168 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv 9.5 ja tuntuu että kaikki raskausoireet ovat kadonneet, ei ole enää pahoinvointia eikä tissitkään ole arat..  mielessä pelko onko mennyt kesken ?? Vuotoa ei ole ollut .. 

Eka neuvola on jo takana mutta siitä nyt ei ollut mitään hyöytä kun oli pelkkää keskustelua, huomenna on lääkäri jossa olisi tarkoitus kuunnella sydänääniä, mutta kuuluuko ne varmasti rv 9.6 jos on elossa vielä ?  Ultra vasta kahden viikonpäästä. Olo ei tunnu enää raskaanaolevalta :(

Vierailija
112/168 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa on aihetta huoleen, jos vuotoakaan ei ole ollut. Itsellänikin kaikki nuo lukuisat oireet hävisivät hetkeksi kokonaan tai ainakin lähes olemattomiin, mutta ovat nyt (ikävä kyllä) palanneet takaisin.

Miten te kaikki tunnutte jo päässeen paljon aikaisemmassa vaiheessa ultraan ja kuuntelemaan sydänääniä yms.? Itselläni nyt rv 11+5 ja ultrakin vasta ensi viikolla. Olisi sekin ollut vasta myöhemmin, jos en olisi lähdössä pariksi viikoksi reissuun.

113/168 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin ultraan, koska jouduin tiputukseen sairaalaan ja samalla katsottion kaiken olevan kunnossa. Virallinen ultra on kahden viikon päästä rv13. Tänään menossa 11+0 ja ihanaa huomata, kuinka syöminen on jo paljon helpompaa. :)

114/168 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin katos rv 9-10 paikkeilla enimmät oireet. Siitä eteenpäin ainoastaan nännit on olleet arat ja satunnaista kuvotusta esiintyy edelleen, eivätkä kaikki ruuat maistu. Nyt rv 13+2, tissit vuotaa jo nyt "esimaitoa" vai mitä tuo nyt sitten onkaan, nännit on arat, masu on turvonnut kuin jalkapallo.. Oon ihan tyytyväinen että se alun oksentelu ja pahoinvointi loppui noinkin lyhyeen, sillä olin tiputuksessakin pariin otteeseen sen takia.. 

115/168 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille huhtivauvaa 2014 odottaville!

Täällä hiukan kauhunsekaisin tuntein mukaan ilmoittautuu 36-vuotias kolmannen lapsen odottaja rv 11+4. Ensimmäinen neuvola oli 29.8 rv 7+2, jossa lasketuksi ajaksi ilmoitettiin 15.4 ja nyt odotellaan kuin kuuta nousevaa ensi viikolla koittavaa ensimmäistä ultraa, koska jotenkin tuntuu, kuin tämä ei olisi todellista, vaikka alkuraskauden oireita kyllä on ollut.

Kenellekään ei olla kerrottu raskaudesta ja yritetään pitääkin asia mahdollisimman pitkään pimennossa, jotta edes itse tottuisimme ajatukseen uudesta alusta lähes kymmenen vuoden tauon jälkeen. Meillä on kahdeksan- ja kymmenenvuotiaat lapset, jotka hekään eivät vielä tiedä tulevasta mullistuksesta. Ehkä kerromme heille ensi viikolla kera uunituoreen ultrakuvan :)

Fb -ryhmään haluaisin minäkin jossain vaiheessa liittyä, kunhan vaan nyt saadaan ensin edes varmuus, että masuasukki todella on olemassa ja voi elävästi ..hurjaa tämä elämä välillä *pyörittelee päätään* :)

116/168 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa!

Miten täällä on raskaudet edennyt? Turvottaako? Mites pahoinvoinnin laita helppaako jo? 

Huutelin tänne jokunen aika sitten jotain, mutta unohdin koko palstan ja miettinyt mihin sitä huutelisi ja mitä. :D

Täällä on maha alkanut vähän turpoomaan vaikka muuten tuntuu, että olisin laihtunut tiedä sitten miksi. Kokeilin tossa muutamia housuja mitkä ovat olleet pieniä jo jonkin aikaan ku täällä alkoi herkut maistua alkuvuodesta ja paino nousi. Nyt siis housut menivät jalkaan ja napit kiinni eikä hirveästi ahdista. 

Voipi olla että käy samoin kuin edellitä odottaessa että "hoikistuu" tässä raskauden aikana hurjasti ja vain maha kasvaa, mikä on vain hyvä asia vaikken misään vaiheessa lihava olekaan ollut. 

Käytiin ekassa ultrassa avokin kanssa viime maanantaina ja siellä se mökiäinen oli ja meni miten sattuu, viikot pitivät täysin paikkansa ja kaikki oli kunnossa ja hienosti etenee koko urakka.

Muuten raskaus on edennyt hyvin, ei ole ollut pahoinvointia tai muutakaan ja elämänhalua tuntuu olevan entistä enemmän. Koirien kanssakin liikutaan enemmän kuin ennen raskautta. Siihen vaikuttaa varmasti myöskin tää syksy ja viilenevät ilmat. Itse en jaksa kesäisin paljoa liikkua niinkuin ei koiratkaan turkkiensa puolesta. Mutta onneksi neuvolassa ei sanottu mitään liikkumisen rajoittamisestaa ainakaan vielä ja melko rauhallista se liikkuminen meillä kuitenkin on. 

rv 13+4 LA 4.4.2014

117/168 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten enää kuulu tähän ryhmään, poistankin tämän tuolta kirjanmerkeistä ettei tule kiusattua itseä enempää...  Tänään oli ensimmäinen ultra. Toki olin ehtinyt varautua kun vuotoa oli ollut, mutta eihän se silti kivaa ollut kuulla ettei siellä enää mitään ollut. Sain lääkkeet millä saadaan kohtu tyhjenemään loppuun kun siellä vielä jotain raskausmateriaalia oli, huomenna pitää sitten ne napsia...

Onnea matkaan teille odottajille ja mukavaa odotus aikaa!!

118/168 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, Losthighway ja tsemppiä oloihisi!

Heippa Mörkö ja muut, ja onnea taas kaikille uusille! Täällä on viime päivinä pohdiskeltu, mahtaakohan töissä ja muualla joku huomata jotain jostain... juur kukaan ei edelleenkään tiedä. Ei kai se päällepäin näy, jos ei tiiä katsoa. Mutta jotkut housut on alkaneet kinnata ja pientä kumpuraa alkaa tietysti olla.

Olo on aika lailla erinomainen! Pahoinvoinnit ja ällötykset ovat jotakuinkin poissa, väsymystäkään ei enää. Fiilis on loistava ja energinen. Ja tietysti iloa siitä, että ne ekat 12 viikkoa on kunnialla sivuutettu. Pieniä tuntemuksia on vatsassa välillä sillai kivasti :)

Ja Willowbird, huhti 17 on tähtäimessä. Pian sinun perääsi :) Jollakullla taisi olla ihan tuo samakin päivä. Niin ja Mörkö, eikö se liikkuminen ole vain hyväksi. Minulle ainakin sanottiin, että juostakin saa niin kauan kuin se hyvältä tuntuu.

On tämä vaan mukavaa :)

119/168 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tottakai liikkuminen hyväksi on ehkä vain ilmaisin itseni jotenkin väärin, mutta siis ja saa liikkua miten haluaa ja hyvältä tuntuu, mutta meillä se on enemmän rauhallista käppäilyä paikasta toiseen. Ja helppo jatkaa sitten aina loppuun saakka ja senkin jälkeen sopivissa määrin mitä siinä arjen ohella ehtii. :) Täytyisi olla jotkut maastorattaat jos meinaa metsälenkille, tai hommaan hyvän kantoliinan tai -repun millä voi mennä jonkin aikaa siellä kinttupoluilla. :D 

120/168 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt nyt hirveästi vauvaunia, jokaisessa unessa vauva on ollut tyttö. Viimeyönä näin unta maailman kauneimmasta tyttölapsesta, pienestä vauvasta, jolla oli mieheni ihanat silmät ja järjettömän tuuheat tummat ripset.. Tuliskohan meille tyttö ;) 

Jotenkin tuntuu etten uskalla ihan täysin rinnoin tästä raskaudesta nauttia. Pelko keskenmenosta tai sikiön vakavasta vammasta on suuri. En käynyt edes seuloissa, ajattelin vain etten tahdo etukäteen tietää ja np-ultrassakin sanottiin ettei niskaturvotus ainakaan viittaa mihinkään, kun täysin normaali ja pieni luku tuli sieltäkin. Ehkä se on vaan tätä kun ensimmäistä odottaa, niin ei uskalla ihan täysin uskoa että sieltä se vauva on tulossa .. :)

Mulla maha on jo älyttömän turvonnut, en edes ymmärrä miten on mahdollista! Tästä näkee jo ihan selvästi että on siellä joku, vaikkei näillä viikoilla pienellä kokoa olekaan kuin n. 10 senttiä. Heh, tiiä sitten mikä tätä vatsaa kasvattaa kun ei vauva ainakaan :D