Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huhtikuun 2014 vauvat

28.07.2013 |

Ihanaa!! Sain tänään tietää olevani raskaana vaikka olin saanut kahden lääkärin tuomion raskauden epätodennäköisyydestä pcon takia. Pco vaikeaa laatua kuulemma mut nyt silti luomusti raskaana!! Olin jo saanut clomit seuraavaa kiertoa varten, mut ei ikinä tarvinnut niitä napsia kun beibi on tulossa :) Oltiin jätetty ehkäisy alkuvuodesta ja sain tietää monirakkulaisista munasarjoista vahingossa kun menin ultraääneen positiivisen raskaustestin takia joka osoittautui kuitenkin virheelliseksi! 

Raskauslaskurin mukaan vauva syntyisi 1.4.2014 

olen rv 4+5 :))) 

Onko mulla jo kanssatovereita!?

Kommentit (168)

141/168 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Anniggi, ja tervetulemasta! Oletkin melkein samalla päivällä :)

Huh, onpa rankan kuuloista tuo sun pahoinvointi! Tollasessa tilanteessa ei tosiaan paljoo pysty peittelemään töissä eikä missään muuallakaan. Tuoho en osaa sanoa mitään, kun on ollut vain hyvin lieviä nuo vaivat. Toivottavasti pian helpottaa!

142/168 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko tunteneet jotain liikkeitä jo? Mulla on välillä tuntunut sellasta "havinaa", mutta jo monta viikkoa, että en tiedä, onko se oikeaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/168 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa kuin Hilde, että onko muut jo tunteneet liikkeitä.. Oon ite yrittänyt keskittyä niitä huomaamaan, mutta en kyllä osaa sanoa onko tuntemukset vauvan liikkeitä vai vaan kehon muutoksia.. Mutta tunne on vähän niinkuin joku läträisi veessä..

:D

Paha olo ei irrota vieläkään, mutta kyllä sen kans pärjää. Onnellinen oon siitä ettei oo tarvinnut oksentaa.

Tätä väsymystä ei kyllä jaksaisi. Pienestä tekemisestä ihan puhki.. Hullua.

Kunpa se vauva jo pian potkaisis niin, et voisi olla varma et se se oli.. :)

144/168 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Saako sinne fb-ryhmään vielä kutsua? Mulla laskettu aika 24.4. eli nyt rv 15+3 :)

145/168 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen raskaus siis!

146/168 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä eka- meille tulee vauva 2014.. siellä joku huhtikuun ylläpitäjä kyselikin jokunen aika sit huhtimammoja ryhmään :) 

147/168 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kun menin asiaa kysymään, niin tänä viikonloppuna on ollut hyvinkin paljon tuota samaa kokemusta. Ei tunnu (vielä?) potkulta, vaan vähän sellaista kuin perhosen siivet tms. Tiedä sitten mitä tämä on, mutta uusi tuntemus kuitenkin. Ja semmoinen, että pistää salaa hymyilemään :)

148/168 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Tääl kans uusi (ekaa) vauvaa odottava, LA 18.4. Eli viikkoja 16+2. Sain tietää raskaudesta vasta viikolla 7, ja järkytys oli suuri! Luulin ett kaikki "oireet" ja menkkojen poisjäänti johtui e-pillereiden lopetuksesta kun sillonhan hormonit voi olla aika sekasin. Mutta tässä sitä nyt ollaan perutun raskaudenkeskeytys ajan jälkeen.. edelleen raskaana.:)

On kai ihan yksilöllistä toi painon nousu, muilla kun on tullu jo tähän mennessä monta kiloa ja mulla vaan se 800grammaa :o painoindeksi ollu n. 24.

Ite oon säästyny onneks noilta pahoinvoinneilta sun muilta pahemmilta oireilta (mitä nyt tää järkyttävä AKNE tullu!!)

Mä oon tuntenu yhden "muljahduksen" vatsassa, oon aika varma et se oli just vauvan liike kun ei muuten tommosta oo koskaan tuntunut.

Olis kysyttävää tosta kausi-influenssarokotteesta.. meinaatteko ottaa tai mitä mieltä yleensä noista rokotteista? Rokotusohjelmaan kuuluvat on ihan jees mutta ite en mielellään ottais tota, neuvolasta suosittelivat nyt kun raskaana oon. En vaan muutenkaan haluais mitää ylimääräsiä aineita kehooni, varsinkaan nyt. (vaikka ihan turvallisia varmasti ovat)

149/168 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt uskaltaa jo tännekin jotakin kirjotella kun viikkoja on kertynyt 16+1. Laskettu aika 20.4 ja esikoinen kyseessä.

Meillä raskaus tuli ajankohtaiseksi kohdusta löytyneen myoman vuoksi. Lääkäri sanoi että jos haluatte lapsia niin kannattais alkaa tekemään tai kohta voi olla niin ettei enää onnistu. Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja hetihän se tärppäsi! Tuli pienenä yllätyksenä kuitenkin kun olimme luulleet että kyllä se nyt muutaman kuukauden vie.

Ekat viikot meni huonoa oloa odotellessa, joka ei sitten kuitenkaan koskaan tullut. Oksettava olo oli tasan kerran ja sekin aamulenkillä koiran kanssa kun aamupalaksi oli tullut napattua vain todella hapan omena. Väsymys oli sanoinkuvaamaton viikoilla 5-10. Nukuin 11-12 tuntisia yöunia ja lisäksi 1-3 tuntisia päiväunia. Väsymyksen lisäksi kärsin kammottavasta kutinasta. Hormoonit pisti ihoreseptorit sekaisin ja iho kutisi niin että valehtelematta hinkkasin sitä kertaalleen jopa juuriharjalla :D Onneksi sain sitten lääkäriltä tähän antihistamiinia ja nyt pärjään tuon kutinankin kanssa hyvin.

Eka neuvola tais olla 12.9 jossa mut viimeksi puntaroitiin. Kotona ei ole puntaria joten ei tietoakaan kuinka paljon ( tai vähän) painoa olisi tullut tähän mennessä. Vaatevarastoa on joutunut jonkin verran uusimaan, lähinnä housujen ja hameiden osalta. En tiedä johtuuko tästä mahan turvotuksesta joka alkoi jo viikolla 6 jonkinasteisena vai joko se vauva siellä raivaa lisää tilaa itselleen :)

En ole varma olenko tuntenut jo liikkeitä vai onko se se "suolisto joka etsii uutta tilaa itselleen" ( kätilön sanojen mukaan :D ) Tuntuu vaan että ne pienet tuntemukset on lisääntyneet tässä ihan viimepäivien aikana ja siksipä luulenkin että se on meidän pienokainen joka siellä sitä tilaa itselleen raivaa. Mene ja tiedä, mutta eiköhän siihen kohta varmuus tule!

Delunala: Itse meinasin kyllä käydä hakemassa tuon influenssarokotteen ihan vaan siksi että se itse influenssa onkin sitten melko mälsä juttu jos se tulee. En usko että sitä suositeltaisiin jos ei olisi varmasti turvallinen ja jos siitä ei olisi hyötyä. Suosittelen siis!

Ei muuta kuin ihanaa syksyä ja joulun odotusta kaikille tuleville mammoille! Jos on vinkkiä mistä löytäisi halvalla Helsingistä äitiystoppatakkeja ( jotakin järkevän näköisiä) niin pistäkää viestiä! Ei oikein tuo 200- e hinta houkuttelisi kun kuitenkin kyseessä yhden talven käytettävä takki. :)

150/168 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan teistä käynyt ns varmistusta varten kuuntelemassa sydänääniä? Ja voiko niin jossain tehdä? Jostain on hiipinyt sellainen painava huoli.. en tiedä onko se sitä kun liikkeitä ei ala tuntumaan, perusluonnetta vai epäuskon tuomaa huolta.. vai mitä. Tai sitten se johtuu siitä, että nyt on kertarytinällä tällä viikolla saanut monet ihmiset tietää raskaudesta..

En haluaisi edes olla tällanen panikoija ja huolehtija, varsinkaan kun se ei mitään auta, päinvastoin..

Luontohan sen päättää kuinka tämä etenee.

Voivoivoi.

Kiitos kun sain purkaa huolta vähän tänne :O huooh.

151/168 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainiin, mä näin just Henkassa sellasia mustia äitiystakkeja.. oiskohan ollu 79,90?! Tai jotain.. 

152/168 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Willowbird" time="07.11.2013 klo 11:25"]

Onko kukaan teistä käynyt ns varmistusta varten kuuntelemassa sydänääniä? Ja voiko niin jossain tehdä? Jostain on hiipinyt sellainen painava huoli.. en tiedä onko se sitä kun liikkeitä ei ala tuntumaan, perusluonnetta vai epäuskon tuomaa huolta.. vai mitä. Tai sitten se johtuu siitä, että nyt on kertarytinällä tällä viikolla saanut monet ihmiset tietää raskaudesta..

En haluaisi edes olla tällanen panikoija ja huolehtija, varsinkaan kun se ei mitään auta, päinvastoin..

Luontohan sen päättää kuinka tämä etenee.

Voivoivoi.

Kiitos kun sain purkaa huolta vähän tänne :O huooh.

[/quote]

Käy ihmeessä kuuntelemassa jos huolestuttaa.

Onko sulla istukka millä kohtaa?

Etuseinämä istukka käsittääkseni vaimentaa liikkeitä aika reippaastikin.

Itselläni etuseinämässä ja liikkeet tuntui aluksi vain jos sikiö sattui potkimaan tiettyyn kohtaan. Nyt kyllä tuntuu vatsan keskellekkin ja liikket ovat jo aika voimakkaita. Mulla tosin jo kolmas raskaus joten tiedän mitä kuulostella.

Joku mainitsikin jotain "suolenkurinoista", mun mielestä liikkeet ensin tuntui juurikin noilta kurinoilta ja oli vaikea erottaa ne oikeista suolenkurinoista.

Tuosta facebook ryhmästä "meille tulee vauva 2014", onko se sellainen ettei muut näe että siihen on liittynyt? En tykkää jakaa kaikkea tietoa itsestäni kaikille facebook-kavereille...

Enään puolitoista viikkoa rakenneultraan :)

153/168 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanoa että palstailu jäänyt viime aikoina väliin minun kohdalla, koska olen ollut todella väsynyt.

Ei tunnu millään saavan tarpeeksi unta, pelkkä töissä käynti vie kaikki voimat ja koti on ihan rempallaan.

Muut kärsineet väsymyksestä?

154/168 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyl väsyttää. Mutta ei kuitenkaan niin ihan  kokoaikaisesti ku alussa. Mut sama homma, töiden ohella ei saa kyllä mitään tehdyks.

Niistä liikkeistä, eikös jossain ollut että niitä alkaa tuntee 18-20 viikoilla? Eli jos ei nyt heti tunnu, ei kai sen pitäs olla huolestuttavaa. Mutta tuota huolitunnetta tulee kyllä joka toinen  päivä.

ps. Ja kiitos takkivinkistä!

155/168 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan. 

Haluaisin liittyä keskusteluun ja myös facebookin ryhmään. Kolmatta lasta odotellaan ja la 27.4. 

T: Taikkuli ja kyytiläinen 16+2

156/168 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin.. tiedän senkin, ettei vielä ole syytä huoleen jos ei tunnu liikkeet.. se huoli tuleekin vaan tavallaan tyhjästä. Mikä on siis hölmöä, mutta hirveen vaikea saada haihtumaankaan.

Mulla on istukka edessä, joten juu, ei vielä edes tunnu vaikka kovin potkiskin. Viikkoja 18 tasan.

Väsymys on mulla ainakin edelleen ihan valtava.. jos en nuku 10h yössä niin olen ihan pihalla koko päivän ja väsyn tosi nopeesti, puoliltapäivin tarviis jo päikkärit vaikka yön ois kunnolla nukkunukin. 

Ihmettelen miten te jotka ootte töissä selviitte, mulla sentään vaan opinnot, joita voin onneksi ite järjestellä. Että en kyllä viitsi paljon valittaa ja nostan hattua kaikille jotka jaksaa töitä ja jos on ennestään lapsiakin huollettavana :)

Mäkin mietin sitä FB ryhmää, kun en ollenkaan mitenkään halua tätä raskauttaa FB levitykseen, että onko se ryhmä salainen vai ei.. ei viitsisi mitään salaprofiiliakaan perustaa :)

157/168 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Willowbird" time="12.11.2013 klo 12:55"]

Joo niin.. tiedän senkin, ettei vielä ole syytä huoleen jos ei tunnu liikkeet.. se huoli tuleekin vaan tavallaan tyhjästä. Mikä on siis hölmöä, mutta hirveen vaikea saada haihtumaankaan.

Mulla on istukka edessä, joten juu, ei vielä edes tunnu vaikka kovin potkiskin. Viikkoja 18 tasan.

Väsymys on mulla ainakin edelleen ihan valtava.. jos en nuku 10h yössä niin olen ihan pihalla koko päivän ja väsyn tosi nopeesti, puoliltapäivin tarviis jo päikkärit vaikka yön ois kunnolla nukkunukin. 

Ihmettelen miten te jotka ootte töissä selviitte, mulla sentään vaan opinnot, joita voin onneksi ite järjestellä. Että en kyllä viitsi paljon valittaa ja nostan hattua kaikille jotka jaksaa töitä ja jos on ennestään lapsiakin huollettavana :)

Mäkin mietin sitä FB ryhmää, kun en ollenkaan mitenkään halua tätä raskauttaa FB levitykseen, että onko se ryhmä salainen vai ei.. ei viitsisi mitään salaprofiiliakaan perustaa :)

[/quote]

Kuuluu vissiin asiaan nuo pelot ja murheet :)

Muistan joka raskaudessa huolehtineeni samoista asioista.

158/168 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän silleen, että töissä kun on pakko käydä, niin sinne vaan joutuu meneen vaikkei jaksaiskaan :) Mutta totinen väsymys laukee kyllä viimeistään perjantai-iltana. Ainakin yks päivä lisää pitäis olla viikonlopuissa, että ehtis jotenki toipua.

Mulla oli tänään neuvola ja nyt kun kuuli taas sydänäänet, voi ehkä muutaman päivän olla huolehtimatta :) Kyl se sitten taas alkaa...

159/168 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan neuvosta mennä sinne neuvolaan sydänaaniä kuuntelemaan. Perjantaina sinne puhelinajalla soitin ja sanottiin että tottakai, tänne vaan. Sydänäänet löytyi heti ja kuuli että pieni liikkuikin kovasti..

En edes etukäteen tajunnut kuinka suuri helpotus se itseasiassa sitten olikin! Enpä olekaan enää herännyt aamuyöllä unettomana makaamaan ja miettimään..

Nyt jaksaa odottaa ensi viikon loppuun sitä rakenneultraa ja huoli on helpottanut.. :)

Maha on keilapallon kokoinen, semmosen ison jota en ite jaksaisi heittää :D

Tulisi jo sitä lunta, pääsisi hiihtämään :)

160/168 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Onko teille muille ollu neuvolassa puhetta influenssarokotteesta? Oletteko ottaneet tai aikeissa ottaa?